Vrei sa deschizi un magazin cu incaltaminte online? Sau ai deja unul si cauti metode de promovare care functioneaza pe bune?
Bun. Pentru ca in acest ghid vei gasi raspunsuri, sfaturi si idei, indiferent in ce stadiu te afli cu afacerea.
Esti, intr-adevar, intr-o piata competitiva.
Te bati atat cu magazine care vand aceleasi produse ca tine, precum si accesorii, imbracaminte sau chiar de toate – daca e sa vorbim de marii retalieri, online si offline.
Cauti idei pentru o alta industrie? Vezi ghidurile si gaseste nisa ta!
Insa exista solutii. Esti pregatit sa le descoperi?
Cuprins Ghid Cum vinzi pantofi online
- Incepe cu o oferta limitata, si de acolo te extinzi
- Politica de retur – nu pierde banii si clientii castigati deja
- Prezinta-ti produsul din toate unghiurile, inclusiv in timp ce este purtat
- Fa upsell si cross-sell
- Investeste in customer service
- Analizeaza competitorii constant si scoate in evidenta USP-ul tau + diferentiatori
Idei de marketing si promovare pentru un magazin cu incaltaminte online
- Optimizeaza-ti site-ul: SEO pentru incaltaminte
- Inspira decizia de cumparare: Adaugare la favorite fara cont
- Foloseste elemente de trust in magazin si marketing
- Creeaza campanii separate pentru achizitie clienti noi si fidelizare clienti
- Fidelizarea clientilor unui magazin de incaltaminte online
- Posteaza continut relevant si util – Idei pentru blog
- Idei de postari in Social Media: Facebook, Instagram, Pinterest
- Idei video-uri pentru un magazin de incaltaminte
- Newslettere segmentate si follow up pe email (formular NPS)
- Remarketing cu produsele vizualizate
- Marketing afiliat
- Marketing offline – expozitii si targuri
Decide ce vrei sa vinzi:
- Incaltaminte casual
- Incaltaminte sport
- Pantofi de designer
- Second hand
- Papuci ortopedici
- Incaltaminte dintr-un anumit tip de material: piele ecologica, piele naturala, material plastic etc.
- Pantofi pe comanda
- Incaltaminte + accesorii
- Incaltaminte doar pentru un anumit tip de public: femei, barbati, copii, persoane cu diverse probleme ale picioarelor etc.
Cui vrei sa vinzi:
- Incaltaminte pentru femei
- Incaltaminte pentru barbati
- Incaltaminte pentru copii
- Incaltaminte pentru pasionati
- Incaltaminte pentru cei care au anumite nevoi
Citeste si: 8 aplicatii Gomag pentru Fashion – cum iti propulsezi vanzarile
Cum sa iti gandesti magazinul de incaltaminte online
1. Incepe cu o oferta limitata, si de acolo te extinzi
Exista o pornire in randul antreprenorilor la inceput de drum sa adune in site cat mai multe produse.
Chiar daca alegi o nisa – si in acest caz, vorbim de incaltaminte – s-ar putea sa iti doresti cateva mii sau chiar mai multe produse in site.
Sfatul meu este sa alegi doar o selectie limitata. Incepe cu ea. Lanseaza magazinul.
Concentreaza sa iti promovezi produsele vedeta si vezi cate vanzari obtii.
De acolo, te poti orienta in functie de cererea si nevoile clientilor pentru a-ti mari portofoliul de produse.
Si pe langa pantofi, sau sneakersi sau ce vinzi la inceput, poti aduce accesorii complementare – cum ar fi portofele, genti, sosete, produse de ingrijire pentru incaltaminte etc.
Asa construiesti, in timp, un brand. Produsele pe care le vinzi sunt una, insa pentru un brand va trebuie sa mai iei niste decizii:
- Sloganul tau si elementele de identificare vizuala – logo, culori predominante etc.
- Diferentiatorii – ce ai tu concret si este dorit de catre clienti (majoritatea isi indica diferentiatorii prin icon-urile de trust, si e indicat sa faci si tu asta)
- Viziunea si cultura organizationala – inclusiv o metodologie care sa stabileasca modul de comportament al angajatilor tai si interactiunile cu clientii, partenerii si alte terte parti
- Audientele principale catre care te adresezi si audientele secundare
- Modul de comunicare si canalele de marketing pe care te vei concentra
2. Politica de retur – nu pierde banii si clientii castigati deja
La fel ca alte micro-nise din fashion, si incaltamintea este returnata des. Multe dintre aceste retururi se intampla pentru ca oamenii gresesc marimea.
Altele, pentru ca, ei bine, oamenii sunt oameni, cu idei si comportamente diferite.
Asa ca hai sa povestim putin despre cum poti preveni fenomenul retururilor:
- Activeaza un pop-up de variante din Gomag si adauga in el un ghid de marimi – iti va ajuta clientii sa aleaga mai usor marimea potrivita petru ei
- Testeaza pentru o perioada prelungirea perioadei de retur – cu cat mai mult timp petrec clientii cu produsele tale, cu atat le este mai greu sa se desparta de ele
- Asigura-te ca fiecare produs are in pagina 6-8 imagini cu pantofii din toate unghiurile, inclusiv in timp ce sunt purtati de un model.
- Foloseste video-uri pentru a oferi o prezentare si mai completa a pantofilor
Sa vedem si cum gestionezi politica de retur:
- Afiseaza clar politica de retur si specifica: perioada de retur, cine suporta costurile de retur, unde se poate accesa formularul de retur, care este procedura de retur si returnare a banilor.
- Afiseaza link-ul spre pagina cu politica de retur in toate paginile site-ului tau.
3. Prezinta-ti produsul din toate unghiurile, inclusiv in timp ce este purtat
Ai vazut deja ca imaginile clare, de calitate, cu multiple pozitii ale produsului, te ajuta, pe cat posibil, sa previi retururile.
Imaginile au un impact la fel de puternic si in luarea deciziei de cumparare, mai ales daca omul poate vedea toate detaliile si “simti” starea de dupa ce cumpara pantofii respectivi.
Pe langa imagini, foloseste si video-uri sau gif-uri.
O alta metoda de a arata produsul si de a castiga, in acelasi timp, incredere, este sa creezi o pagina pentru comunitate in site.
Foloseste aplicatia Galerie de imagini si adauga aici fotografii primite de la clientii tai in timp ce iti poarta produsele.
4. Fa upsell si cross-sell
Upsell merge bine atunci cand vinzi exclusiv pantofi in magazinul tau – desi are o rata de succes mai mica decat cross-selling.
De aceea, iti recomand sa ai si produse complementare in magazin, pe care sa le recomanzi pentru a creste valoarea comenzilor.
Poti face upsell si cross-sell automat, stabilind produsele recomandate in modulul Produse, din platforma Gomag.
5. Investeste in customer service
Intr-un magazin online, oricat de bine documentate ar fi produse sau site-ul (inclusiv cu raspunsuri la intrebarile frecvente), e nevoie si de asistenta umana pentru clienti.
Fie ca vorbim de o singura persoana, sau o intreaga echipa care face suport.
De ce? Partea de asistenta clienti este o dovada de credibilitate, un stimul pentru decizia de cumparare. Odata ce clientul vede numere de telefon de contact sau live chat, are siguranta ca exista cineva in spate care ii va raspunde la intrebari.
Sau il va ajuta sa faca o alegere buna. Sau pur si simplu ii va suporta of-urile si grijile.
Si asta e cel mai important lucru.
Rezerva resurse pentru customer service – bani pentru tool-uri, timp pentru invatare, angajati – inca de la inceput.
6. Analizeaza competitorii constant si scoate in evidenta USP-ul tau + diferentiatori
Cand intri intr-o piata, cu cat ai mai multi competitori, cu atat trebuie sa fii mai constient de ceea ce fac ei.
Analiza competitorilor este o practica obisnuita in SEO, insa te ajuta la fel de mult pe toate palierele afacerii:
- Urmareste-ti competitorii – da-le follow pe paginile Social Media, aboneaza-te la newsletterele lor, seteaza alerte pe Google pentru numele lor, urmareste-le profilele de backlink-uri cu Ahref sau SEMrush. Poti chiar sa faci o comanda si sa vezi modul de comunicare post comanda.
- Analizeaza-le ofertele – Ce preturi? Ce beneficii? Ce diferentiatori? Ce mod de abordare?
- Cat de des fac actiuni de marketing?
- Care este amploarea acestora?
- Care este feedback-ul? – vezi recenzii, rating-uri, discutii pe bloguri sau forumuri, grupuri FB
- Ce le LIPSESTE?
Raspunsurile la intrebarile de mai sus te vor ajuta sa faci oferte mai bune decat ale competitiei si sa iti completezi analiza SWOT pentru a gasi diferentiatorii tai de business, punctele tari si oportunitatile.
Nu cred ca mai trebuie sa iti spun asta, insa in site, in paginile Social Media, in toate materialele de marketing, scoate in evidenta USP-ul tau (unique selling point) si diferentiatorii.
Idei de marketing si promovare pentru un magazin cu incaltaminte online
1. Optimizeaza-ti site-ul: SEO pentru incaltaminte
- Stabileste cuvintele cheie principale si comerciale: ale produselor vedeta, long tail, cuvinte cheie de brand.
- Adauga meta tags (title; description) pentru toate paginile site-ului tau
- Adauga descrieri complete de produse, bogate in cuvinte cheie principale si kw din acelasi camp semantic + imagini optimizate + video + intr-o structura lizibila, cu intertitluri, bold, font citet.
- Fa link building – creeaza advertoriale, guest post-uri, posteaza comunicate de presa si fa PR digital
- Scrie articole de folos pe blogul de companie (mai jos, la punctul 6, ai cateva idei)
- Testeaza-ti cuvintele cheie si imbunatateste rata de click-through cu ajutorul campaniilor PPC pe search
- Optimizeaza pentru rezultatele din Google, din partea de jos: “cautari similare cu KW [ex., pantofi dama stiletto”]
- Gaseste-ti link-urile 404 si fa redirect acolo unde sunt produse similare
- Investeste intr-un SEO copywriter bun – continutul primeaza, si conteaza si modul in care acesta este prezentat
- Foloseste link-uri interne, spre paginile cu continut suplimentar sau similar
- Preia backlink-urile pierdute ale competitorilor – ia legatura cu sursele de backlink-uri si propune-le sa trimita spre magazinul tau
Citeste si: Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!
2. Inspira decizia de cumparare: Adaugare la favorite fara cont
In general, magazinele online invita clientii sa isi adauge produsele la favorite doar inainte de campaniile mari, precum Black Friday.
Insa acesta este un truc pe care sa il folosesti si zi de zi, in special ca follow up dupa o actiune a clientului din site: accesarea anumitor categorii, abonarea la newsletter, comanda in site, abandonarea cosului.
Daca folosesti platforma Gomag, din paginile de produs, clientii isi pot adauga produsele la favorite fara sa isi mai creeze un cont in magazin.
Insa exista si optiunea afisarii unui marcaj pentru adaugare la favorite, indiferent ce pagina acceseaza. Chiar si pe homepage sau paginile de categorie.
Pentru a activa acest marcaj in magazinul tau, te invit sa trimiti un email la suport si sa ceri asta. Echipa Gomag iti va face setarea gratuit.
3. Foloseste elemente de trust in magazin si marketing
- Rating pozitiv
- Nota generala a magazinului, din partea clientilor – poti folosi serviciul Opinii de Incredere by Trusted
- Recenzii la produse – cere-le. Trimite un mail automat dupa ce au comandat, la x perioada dupa ce coletul ar fi trebuit sa ajunga. Cere sa iti spuna parerea despre produse si magazin.
- Testimoniale pentru magazin – completeaza testimonialele in platforma si seteaza-le sa apara la finalizare comanda, in homepage, pagina despre noi etc.
- UGC – continut generat de utilizatori. Poze cu comenzile lor, unboxing, poze si video-uri in timp ce iti poarta produsele, story-uri, tag-uri pe paginile Social Media
- Influenceri ce iti poarta produsele
- Diplome, premii si certificate – inclusiv certificate de garantie pentru produse, daca ai asa ceva
- Mentiuni in presa sau site-uri renumite
4. Creeaza campanii separate pentru achizitie clienti noi si fidelizare clienti
Partea faina cand imparti campaniile in functie de statusul clientilor este ca ajung sa ai o rutina, usor de automatizat.
Investeste cu cap in achizitia de trafic (atentie la creative si mesaje), foloseste persuasiune in site si apoi fidelizezi clientii noi.
Acesta devine un ciclu la nesfarsit, in care tu atragi clienti, pe care ii fidelizezi, care cumpara repetat si aduc noi clienti, cu COSTURI MAI MICI.
Actiuni achizitie clienti noi / achizitie trafic
- Foloseste marcaje promotionale pentru a atrage atentia asupra produselor deosebite (bestsellers, reduceri, la pachet etc.) – asta ajuta la diferentierea produselor, face alegerea mai usoara
- Vinde accesorii in magazin (curele, bijuterii, saluri, fulare, produse de intretinere) – ca produse complementare in cross-sell sau pachete
- Fa campanii dedicate, in functie de etapa din funnel in care se afla:
– TOFU (in partea de sus): oameni care nu cauta neaparat pantofi / cauta pantofi si nu te stiu inca.
– MOFU (in partea de mijloc): sunt relativ interesati de cine esti si ce faci, le place oferta ta
– BOFU (in partea de jos): sunt pregatiti sa cumpere
In fiecare stadiu exista un anumit tip de continut care le raspunde nevoilor lor. Hai sa vedem cateva exemple:
TOFU
- Video-uri de prezentare a magazinului / de prezentare a unui produs / video-uri funny
- Articole din blog care sa le raspunda unei nevoi: cum sa se incalte pentru [ocazie], cum sa isi organizeze pantofii, cum sa scoata petele de [ex. ceara] de pe pantofi etc.
- Postari Social Media si story-uri
- Reclame pentru audienta rece – targeteaza interesele
- Conversia de la utilizator rece la lead ↓
MOFU
- Pop-up pentru abonare la newsletter sau pentru a descarca un material: cod de reducere, ghid, ebook, catalog de produse, cadou la prima comanda etc.
- Landing page de lead gen – de ex., cand faci teasing pentru o campanie si aduni adresele celor interesati sa afle primii oferta
- Remarketing – mai ales pentru cei care si-au abandonat produse in cos
- Chestionare – “spune parerea ta despre site si primesti cod” (la completare, tu captezi adresa de email)
- Consultanta in alegerea incaltamintei potrivite
- Reclame PPC si remarketing
BOFU
- Testimoniale pentru castigarea increderii si alte dovezi sociale
- Oferte la produse (in general, reduceri, dar pot fi si cadouri, servicii extra, personalizari etc.)
- Pachete de produse, upsell, cross-sell
- Demo produse – “rezerva mai multe marimi si haide la sediu pentru a fi 100% sigur ca pantofii se potrivesc” – ruleaza campanii PPC de acest tip pe audienta din locatia ta
Pont! Vezi ce elemente din site-ul tau impiedica luarea deciziei de cumparare:
- Nu le oferi suficiente dovezi de incredere (testimoniale, rating, adresa magazinului, echipa)
- Imaginile de produs nu sunt destul de atragatoare
- Nu oferi siguranta (certificat SSL, logo-uri procesatori de plati etc.)
- Nu sunt siguri asupra produsului (dezvolta descrierea de produs, raspunde posibilelor intrebari)
- Nu stiu detaliile de livrare (afiseaza costurile, metoda de transport, firma de curierat)
- Au intrebari, dar nu stiu unde sa le puna (ofera live chat si date de contact in primul ecran)
- Ii obligi sa isi faca un cont pentru a comanda
- Sau altele _____________________________________________________________
BONUS! Vezi infografic cu statistici si curiozitati despre incaltaminte 🙂
Vorbim la punctul urmator despre actiunile de fidelizare a clientilor.
5. Fidelizarea clientilor unui magazin de incaltaminte online
Hotaraste care este granita – momentul in care un client devine fidel. Dupa a 2a comanda? La a 3a?
Concentreaza-te pe acesti clienti, pentru ca astfel iti scazi costurile de achizitie trafic foarte mult.
- Prevanzare colectie noua + campanie teasing = lansare colectii noi cu feedback-ul clientilor (ai deja recenzii si testimoniale, incredere pentru clientii noi)
- Ofera puncte de fidelitate la fiecare comanda – si specifica in paginile de produse cate puncte castiga in functie de produs
- Cadouri in cos
- Pune la punct un program de recompense pe praguri, in functie de cat cheltuie in magazin: recompensele pot fi cadouri, produse cadou, coduri de reducere exclusive etc.
- Gandeste un program referral – invita clientii sa iti promoveze magazinul, oferind un cod de reducere suplimentar pe care sa il dea familiei sau prietenilor
- Celebreaza aniversarile – ziua de nastere a clientului (daca o stii), aniversarea a 6 luni / 1 an de cand a cumparat prima data
- Ofera gift cards, mai ales in apropierea sezoanelor – pot fi coduri de reducere sau puncte de fidelitate suplimentare
Cel mai important?
Comunica personalizat cu acesti clienti. Fa follow up dupa fiecare comanda, trimite-le SMS-uri cu oferte exclusive si targeteaza audiente personalizate cu campanii exclusive pentru ei.
6. Posteaza continut relevant si util
Idei de articole pe blog
- Raspunde la intrebarile frecvente (completeaza si pagina din site cu FAQ, nu o lasa goala)
- Idei de outfit-uri complete
- Trenduri de toamna-iarna pentru barbati stilati
- Idei de cadouri pentru iubitoarele de pantofi [Ghid complet]
- Top 11 ghete rezistente la apa, pentru femei
- Cum sa mergi pe tocuri ca un super model pe catwalk
- Unde sa donezi pantofii pe care nu ii mai porti (aici te poti folosi si de locatie: Unde donezi pantofi in Bucuresti / Timisoara / Oradea etc.)
- Ce pantofi se asorteaza la o rochie pastel
- 10 pantofi cute cu inimioare de Valentine’s Day
- 3 Metode sa porti sosete de vara cu pantofi
- 5 Pantofi pe care sa ii iei in bagaj, in aceasta vara
- Pantofii [stil]: cum si unde sa ii porti + pareri si unboxing
- Sfaturi de lifestyle, nu doar despre pantofi
- Reguli de baza in fashion pe care trebuie sa le stii
- SOS: dulapul cu pantofi. Cum sa te organizezi
- 5 Lucruri de care sa tii cont cand cumperi pantofi din piele (pantofi cu toc, pantofi din piele intoarsa, stilettos, pantofi oxford pentru barbati etc.)
- 7 Pantofi chic pentru o nunta [atribut] (de ex., urbana, rustica, in culori pastel etc.)
- 3 Greseli de evitat cand alegi pantofii pentru [ocazie] (de ex., nunta, o petrecere, lucru etc.)
- Cum sa te pregatesti de Black Friday – 10 porunci pentru shoes lovers
- Pantofi pe care orice femeie trebuie sa ii aiba inainte de 30 de ani
- Campania de primvara: doneaza pantofii si “adopta” altii noi
- Pantofi confortabili in timpul unui zbor – 5 idei
- [Tutorial] Cum sa faci o sesiune foto cu pantofii tai si cum postezi pe Instagram, sa atragi like-uri si followeri
- Cele 7 pacate capitale pe care orice shoes lover trebuie sa le evite
Pont! Fiecare articol ar trebui sa aiba si un lead gen + popup abonare, popup + lead magnet (reducere la prima comanda, catalog etc.).
Nu uita sa adaugi butonul de cumparaturi Gomag si sa selectezi produsele despre care vorbesti in articol.
Idei de postari in Social Media: Facebook, Instagram, Pinterest
- Concursuri emotionale – prima poza in pantofii mamei, povestea unei perechi de pantofi pe care o iubesc etc. Scopul acestui tip de concurs este sa aduca continut generat de utilizatori. Mai mult, prin faptul ca premiul merge la cea mai votata poveste / poza, asiguri engagement: oamenii ii vor da share, pentru a obtine voturi.
- Poze cu pantofii in timp ce sunt purtati (inclusiv poze primite de la clienti)
- Foloseste Facebook Catalog si Instagram Shopping pentru a eticheta produsele in postari
- Arata ce se intampla in spate, in magazin – cum pregatiti comenzile, cum se face ambalarea, cine e echipa, cum se creeaza un pantof (daca sunteti producatori), cum incearca un client pantofii etc.
- Creeaza serii: Pantofii saptamanii, clientul saptamanii, serie de curiozitati din istoria pantofilor etc. Astfel de serii merg bine pe Instagram story, mai ales daca folosesti si sondaje sau iti inviti urmaritorii sa voteze dintre 2 sau mai multe optiuni.
- Alatura-te unei cauze si fa-o parte din brandul tau, vorbind despre ea, inclusiv in postarile Social Media: donatii haine si incaltaminte, reciclare, anti discriminare etc.
- Posteaza discount-uri exclusive pe Facebook, Instagram, doar in story etc.
- Posteaza carusele – 5 sfaturi, top produse pentru [ocazie], prcesul de creare / reparare pentru pantofi etc.
- Refoloseste continutul de pe alte canale: articole din blog, prezentari de pe Slideshare, bucati din infografice de pe Pinterest, postari si story-uri de pe IG > Facebook etc.
- Ponturi rapide: de lifestyle, legate de pantofi si modul in care pot fi purtati etc.
- Meme-uri pentru shoes lovers
- Sfaturi sau interviuri cu influenceri de lifestyle sau fashion
- Live-uri pentru a raspunde la intrebarile frecvente sau pentru lansarea unei noi colectii
- Creeaza-ti propriul hashtag si foloseste-l in toate postarile. Nu uita sa il adaugi in scrisoarea de multumire sau chiar in semnatura din email, cu invitatie sa il foloseasca atunci cand posteaza poze sau video-uri in timp ce poarta pantofii din magazin.
Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram
Idei video-uri pentru un magazin de incaltaminte
- X idei geniale pentru cum sa iti organizezi pantofii
- Video de prezentare pentru diverse categorii de pantofi
- 5 Moduri surprinzatoare in care sa iti legi sireturile
- Outfit-uri pentru [ocazie / sarbatoare] – prezinti intreaga tinuta + pantofi
- Review / Unboxing pentru sneakers sau alte categorii de pantofi
- Idei de cadouri pentru [iubit, iubita, mama, ziua de nastere etc.]
- De la idee, la oxford shoes – arati procesul de creare a diverse tipuri de pantofi
7. Newslettere segmentate si follow up pe email (formular NPS)
Ce poti trimite in NEWSLETTER:
- Cea mai populara categorie in acest moment
- Ultimele noutati legate de magazin: ce produse ai lansat, cum e echipa, ce pregatesti pentru clienti etc.
- Povesti de la clienti (UGC) + poza, pret si buton de “Adauga in cos” catre produsele din povestea aleasa.
- Cod de reducere exclusiv pentru comunitatea ta de pe email
- Outfit de [sezon] si pantofii de nelipsit – poti face newsletterul sub forma unui infografic, cu butoane si link-uri sub produsele prezentate
- Transport gratuit timp de 24 de ore incepand de acum
- Pantofii saptamanii – pareri, ce trebuie sa stie, cum sa cumpere si ce sa faca in caz ca au luat marimea gresita
- Campanii de sezon – banner, text + produse (poti mentiona si codul de reducere sau beneficiul din campanie)
- Trimite articole din blog + produsele pe care le mentionezi in articol
Newsletter-ul e doar jumatate din ce poti face pe email. Si, in general, are rol de achizitie clienti sau incalzire lead-uri.
Foloseste si email-ul de follow up dupa comanda, inclusiv mail-uri cu recomandari de cross-sell si upsell. Nu uita nici de email-urile de recuperare cos / cerere recenzie.
Clientii Gomag au acces la sabloane gata de copiat in magazinele lor. Daca nu ai inca acces la ele, nu ezita sa ne spui (deschide tichet la echipa de suport)!
Citeste si: 50+ Idei Bestiale pentru urmatorul tau email
8. Remarketing cu produsele vizualizate
La fel ca in alte nise, va trebui sa faci campanii PPC, pe Google, Facebook, YouTube, Spotify.
Pentru ca toti competitorii tai o fac. Daca nu vrei sa o faci, nici in ruptul capului, pur si simplu n-ai cum sa ajungi la audienta. Organic dureaza foarte mult.
Dar divaghez..
La fel ca in cazul hainelor, si incaltamintea online convinge prin vizual.
Asa ca, un sfat pe care sa-l retii, este sa folosesti remarketing cu creative vizuale, in special cu produsele vizualizate deja de client.
9. Marketing afiliat
Platformele precum 2Performant te ajuta sa ajungi rapid la afiliati cu experienta, care iti pot promova brandul – iar tu platesti doar pentru comenzi, nu si pentru traficul pe care il aduc pe site.
Daca esti la inceput, pentru a atrage atentia afiliatilor profitabili, ofera comisioane mai bune si materiale persuasive (bannere).
Fiind in nisa incaltamintei, exista sanse mari sa obtii vanzari bune din afiliere.
10. Marketing offline – expozitii si targuri
Poate acum nu e cel mai potrivit moment sa iti spun despre marketing-ul offline, insa pandemia nu va dura la nesfarsit.
In mod uzual, inaintea diverselor sarbatori sau chiar saptamanal, in diverse locatii se tin targuri si evenimente. Pot fi targuri de nunta, targuri de Craciun / Paste, evenimente comerciale pentru inceperea scolii, ziua mamei sau orice alta ocazie.
Incepe cu participarea la targuri din locatia ta si apoi, in functie de rezultate, participa si la evenimente din toata tara.
Nu uita sa iti faci un stand atragator vizual, care sa aiba o tema ce te face sa iesi in evidenta (decoratiuni, zona foto, culori de brand etc.) si sa duci cu tine materiale promo: coduri de reducere, cataloage, carti de vizita etc.
Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau de incaltaminte online? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.