Cum vinzi online telefoane mobile si accesorii pentru telefoane – Idei de promovare

Cum vinzi online telefoane mobile si accesorii pentru telefoane - Idei de promovare

Pe piata exista o multime de magazine cand vand online telefoane mobile si accesorii pentru telefoane.

Multe sunt nisate pe aceste categorii. Iar pentru alte magazine, telefoanele sunt doar o categorie dintr-un portofoliu urias de produse.

Cauti idei pentru o alta industrie? Vezi ghidurile si gaseste nisa ta!

Cu toate acestea, daca vrei sa vinzi telefoane si accesorii pentru telefoane mobile, nu suntem aici sa te descurajam (contrar a ceea ce arata gif-ul).

via GIPHY

In ghidul de fata iti voi arata cum sa iti gandesti afacerea.

De asemenea, iti spun cum sa iti promovezi online telefoanele mobile sau accesoriile, astfel incat sa te diferentiezi de restul din piata.

Cuprins Ghid Cum vinzi online telefoane mobile si accesorii

  1. Completeaza paginile de returnare si garantii
  2. Prezinta servicii suplimentare
  3. Creste valoarea comenzilor prin tacticile clasice
  4. Optiuni multiple de plata (1 click payment, plata in rate, plata online)
  5. Instruieste-ti echipa inclusiv cum sa vorbeasca la telefon

Idei de promovare pentru un magazin online cu telefoane mobile si accesorii pentru telefoane

  1. Optimizeaza-ti site-ul: flux de comanda si SEO
  2. Program de gestionare a clientilor existenti
  3. Creste valoarea cosului de cumparaturi cu OTO
  4. Foloseste marketing afiliat
  5. Idei de continut pentru blog si Social Media
  6. Ruleaza campanii punctuale, nu la nesfarsit
  7. Foloseste email marketing cu cap
  8. Foloseste reclamele platite

Decide ce vrei sa vinzi:

  • Telefoane mobile –  De la anumite branduri? Doar cu un anumit sistem de operare? Un anumit tip de telefoane? Resigilate? 
  • Accesorii: huse, folii, casti, incarcatoare, incarcatoare auto, baterii externe, componente telefoane mobile, suport de telefon, power cubes etc.
  • Accesorii personalizate / unice
  • Mix de telefoane si accesoriile aferente

Cine este furnizorul tau de telefoane si/ sau accesorii pentru telefon?

Pentru ca ai diverse optiuni, care vin cu avantaje si dezavantaje.

  • Furnizori din Romania – ai timp mai scurt de livrare, ii poti vizita mai usor, ai acces rapid sa ajungi in locatia lor, atentie la pretul de achizitie
  • Furnizori din Europa – timp relativ scurt de livrare, produse conforme cu reglementarile europene 
  • Furnizori internationali (foarte multi aduc produse din China / Asia) – preturi mici per produs la cantitate, insa apar costuri suplimentare de transport + timp mai indelungat de livrare

Gandeste-te si la metoda de stoc pentru produsele tale:

  • Stocuri proprii – trebuie sa ai spatiu disponibil + conditiile de pastrare + bani blocati in stocuri
  • Dropshipping – comanzi la furnizor, in momentul in care ai comenzi. Poti face comenzi din timp in preajma campaniilor mari (Black Friday, Craciun, primavara etc.)

Multi jucatori din piata functioneaza cu un mix intre stocuri proprii (pentru produsele hot si produsele cu cerere in piata) si dropshipping. 

Retailerii mari lucreaza cu stocuri proprii (inclusiv in locatii multiple). 

Insa e un nivel pentru care iti trebuie un brand, un buget si o audienta sigura, ca sa justifice capitalul de resurse blocat acolo.

Cum sa iti gandesti afacerea online cu telefoane mobile si accesorii

1. Completeaza paginile de returnare si garantii

In nisa telefoane si accesorii exista cateva lucruri obligatorii pe care clientii le cauta, indiferent in ce magazin au intrat.

  • Specificatiile tehnice ale produselor
  • Filtrare usor de folosit, pentru acces rapid la produsele dorite
  • Informatii complete despre livrare, garantii si costuri suplimentare
  • Ce fac in cazul in care vor sa faca retur

Daca ai cel putin aceste informatii standard, vei satisface conditiile minime pentru ca viitorii tai clienti sa te ia in considerare.

De aici pornesti.

Asa ca ai grija sa adaugi datele in site:

  • Ofera informatii complete in paginile de produs
  • Creeaza o structura usor de inteles pentru sistemul de filtrare al produselor
  • Foloseste formularul de retur si formularul de garantie din Gomag (ambele sunt aplicatii gratuite)
  • Adauga informatii complete in pagina cu politica de retur: cum decurge procesul, cine plateste costul de retur, intervalele de timp si conditiile pentru returnarea banilor etc.

politica-de-retur-exemplu

2. Prezinta servicii suplimentare

Cum faci diferentierea cand vinzi telefoane si accesorii?

Well, o poti face fie prin design-ul produselor, fie prin ce oferi extra, fie prin pret.

Oricum, aceste aspecte depind de costul de achizitie si tipul de produse. Insa nu iti recomand sa te bati in preturi cu competitorii.

Mai degraba, orienteaza-te sa oferi ceva in plus, util si interesant pentru clienti.

Ce poate fi considerat “in plus”?

  • Service pentru repararea telefoanelor / montare (de ex., folii)
  • Garantii extinse – chiar si contra-cost, si le poti implementa prin produs configurabil
  • Livrare cu deschidere colet
  • Retur gratuit
  • Cost fix de livrare
  • Reducere x% pe viata, la orice comanda
  • Impachetare speciala in apropierea sezoanelor de cadouri
  • Cadou surpriza in colet, la orice comanda

servicii-suplimentare-exemplu

Indiferent ce alegi sa oferi ca serviciu suplimentar, indiferent ca gratuit sau contra-cost, PROMOVEAZA-L.

Foloseste-te de icon-urile de trust pentru a afisa acesti diferentiatori in toate paginile din site.

Repeta-i mai ales in pagina de cos / checkout – acolo conteaza enorm sa fie vazuti.

3. Creste valoarea comenzilor prin tacticile clasice

Nu orice comanda intr-un magazin online este si una profitabila. 

Prin urmare, de multe ori trebuie sa dai un push clientului, sa cumpere mai mult decat un singur produs – sa creasca valoarea cosului.

Si exista o gramada de metode prin care poti sa faci asta.

Dar aici nu vorbesc de tehnicile de marketing precum OTO sau exit pop-up-uri (le dezbatem putin mai incolo).

Pentru ca, la fel de importante sunt tacticile clasice de vanzare:

  • Prezinta pachete de produse: telefon + husa + casti, husa + folie, telefon + power bank etc. Poti face o multime de combinatii, inclusiv de tipul 1+1, in functie de produsele pe care le vinzi.
  • Upsell (comanda un produs premium) – prezinti variante putin mai scumpe, dar care sa fie cel putin la fel de bune precum varianta aleasa initial de catre client
  • Cross-sell – de ex., pentru un telefon poti prezenta huse, folii, incarcatoare, baterii externe etc. Sau pentru o husa poti prezenta folii sau casti etc.

pachete-produse-telefoane-accesorii

4. Optiuni multiple de plata (1 click payment, plata in rate, plata online)

In general, telefoanele mobile si accesoriile pentru telefoane au preturi de la medii spre mari. 

Marea masa de consumatori inca isi cumpara telefoanele de la reprezentantii serviciilor de telefonie… printr-o procedura usor de clonat si de catre tine.

Vezi tu, daca vrei ca produsele tale sa fie accesibile pentru toata lumea, nu inseamna ca trebuie sa reduci preturile.

Ci sa le prezinti altfel, astfel incat sa para accesibile.

Ofera plata in rate. 

Stabileste in cate rate se poate plati si activeaza una sau mai multe dintre optiunile integrate gratuit in Gomag: rate prin CardAvantaj, prin BRDFinance, prin StarBT, prin Alpha Bank, Alpha Card sau prin Raiffeisen Bank. 

La fel, trebuie sa li se para usor de cumparat: ofera plata cu 1 singur click.

Optiunile de plata ramburs si online, prin card, ar trebui sa existe by default.

5. Instruieste-ti echipa inclusiv cum sa vorbeasca la telefon

Una e marketing-ul si tehnicile de vanzare pe care le folosesti.

Dar oricat de fenomenale ar fi strategiile tale, totul pica in momentul in care echipa ta care vorbeste cu clientii nu este pregatita sa le faca fata.

Antreneaza-ti angajatii si creeaza metodologii de management al discutiilor, indiferent ca pe chat, pe email sau la telefon.

Mai ales la telefon, acolo unde trebuie sa reactioneze rapid si unde trebuie sa pastreze o tonalitate profesionala, chiar daca au de-a face cu un adevarat trol.

Noi am pregatit un material dedicat discutiilor telefonice cu clientii

Ti-l recomandam cu incredere – cei care l-au cumparat deja ne-au povestit ca rezultatele lor s-au imbunatatit foarte mult.

reactia-interlocutorului-la-telefon

Citeste si: 6 aplicatii Gomag pentru IT&C si Electrocasnice pe care sa le activezi chiar acum

Idei de promovare pentru un magazin online cu telefoane mobile si accesorii pentru telefoane

1. Optimizeaza-ti site-ul: flux de comanda si SEO

Optimizarea fluxului de comanda in magazin

  • Asigura-te ca ai descrieri complete in paginile de produs:

  • Detalii tehnice
  • Video de prezentare
  • Imagini cu detaliile produsului
  • Descriere generala
  • Avantaje fata de alte tipuri de telefoane
  • Optiunea de comparatie cu alte telefoane
  • Testimoniale si recenzii de produs
  • Optiuni de cross-sell si upsell
  • Detalii despre garantii
  • Stimuleaza vanzarea. De ex.:

  • “Cumperi acum si il primesti maine”
  • “Comanda de inca x lei si ai transport gratuit”
  • “Produsul tau este rezervat pentru 30 de minute”
  • “Comanda acum si primesti un cadou surpriza in colet”

pagina-produs-telefoane-accesorii

  • Evita abandonarea cosului de cumparaturi

  • Activeaza un exit pop-up cu o reducere sau un bonus 
  • Ofera puncte de fidelitate
  • Activeaza casuta de live chat, pentru eventualitatea in care au intrebari
  • Prezinta informatii complete legate de livrare si retur, inclusiv costurile suplimentare
  • Ofera optiunea de guest checkout. Nu ii obliga sa isi faca un cont pentru a comanda. Mai degraba, dupa finalizarea comenzii indeamna-i sa isi salveze datele intr-un cont pentru urmatoarea comanda.

Optimizarea pentru motoarele de cautare

  • Ai instalat codul Google Analytics in toate paginile magazinului.
  • Ai un cont de Google Search Console cu care verifici si corectezi urmatoarele: erorile 404, erorile 500, meta tag-urile duplicate, meta tag-urile necompletate.
  • Eviti sa fac redirect 302, ci doar 301, daca este cazul.
  • Limitezi pe cat posibil numarul de redirect-uri.
  • Te-ai asigurat cu robots.txt ca site-ul poate fi crawlat si indexat de catre Google.
  • URL-urile sunt scurte, curate, contin cuvantul cheie targetat si (daca este cazul) desparti cuvintele prin cratima, nu underscore.
  • Site-ul tau se incarca repede.
  • Ai un sitemap XML pe care l-ai adaugat in Search Console.
  • Ai completat meta tag-urile (titlu, descriere, H1, H2) unice in fiecare pagina din magazin, respectand numarul de caractere indicat de Google, iar acestea includ cuvantul cheie targetat.

analiza-seo-magazin

  • Textele folosite la meta tag-uri sunt utile si relevante, indeamna la actiune, nu sunt doar o insiruire de cuvinte cheie.
  • Ai optimizat imaginile la dimensiuni potrivite, cu o denumire descriptiva, iar atributul Alt-text este completat cu o descriere ce include cuvinte cheie.
  • Folosesti video-uri de produs si tutoriale in paginile de produs.
  • Ai adaugat recenzii si dovezi sociale in paginile de produs.
  • Ai descrieri de produs si categorie originale, care vand produsul, nu doar insira lista cu functionalitatile lui.
  • In continut si descrieri folosesti cuvinte cheie contextuale, long tail si din acelasi camp semantic pentru a evita repetarea cuvintelor cheie exacte.
  • Plasezi descrierile de categorie (ce contin inclusiv imagini si video-uri) in prima pagina de categorie.
  • Eviti sa indexezi paginile care aduc foarte putin trafic si conversii precum paginatiile, filtrele dinamice, paginile rezultate la cautare interna etc.
  • Ai o pagina cu intrebari frecvente pe care o actualizezi constant.
  • Ai o proportie echilibrata de backlink-uri dofollow si nofollow si incerci sa atragi cele mai multe backlink-uri catre paginile de categorie si subcategorie.
  • Obtii link-uri de la site-uri relevante pentru specificul tau, de calitate si cu autoritate.
  • Magazinul tau este legat de conturile Social Media (Facebook, Instagram, YouTube etc.).
  • Ai un blog de companie, la care se poate ajunge dintr-un click, din homepage.
  • Ai un calendar de postari pe blog si publici continut nou frecvent.
  • Ai continut evergreen pe care il actualizezi cand este cazul si promovezi articolele din blog in Social Media.

Citeste si: Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!

2. Program de gestionare a clientilor existenti

Actiunile pentru achizitia de trafic sunt una. 

Partea sensibila e ce se intampla dupa comanda.

Nu iti lasa balta clientii, niciodata.

Creeaza un program de gestionarea a clientilor, in functie de ceea ce vinzi:

  • Program de fidelizare – mai ales daca vinzi mix de telefoane si accesorii, accesorii pentru telefoane.
  • Program referral si comunitate – daca vinzi telefoane mobile, ce nu se schimba la fel de des precum accesoriile. Aici poti crea un grup pentru pasionatii de telefoane mobile si sa oferi recompense atunci cand iti promoveaza magazinul.

Daca alegi sa faci un program de fidelizare, uite ce actiuni poti face:

  • Continua comunicarea pe email cu cereri de recenzii, recomandari de produse complementare si tutoriale / sfaturi pentru folosirea produselor
  • Ofera coduri de reducere sau surprize in colet, pentru a stimula urmatoarea comanda: stickere, baterii externe personalizate, instalari in service autorizat etc. 
  • Fa remarketing pe audienta clientilor existenti cu oferte personalizate pentru ei

3. Creste valoarea cosului de cumparaturi cu OTO

Am discutat si mai sus despre cresterea valorii cosului de cumparaturi. 

Acum hai sa ne concentram pe o tehnica anume: oferta unica sau One-Time Offer.

In Gomag ai un modul specific pentru OTO, pe care il poti folosi gratuit, indiferent de tipul de abonament ales. La ce ajuta?

oto-exemplu-telefoane-accesorii

Simplu. Stimuleaza decizia fix in ultimul pas al comenzii.

Practic, cand omul ajunge in pagina de finalizare comanda, se trezeste cu o oferta surpriza care include o reducere de neratat… pentru ca nu o mai poate gasi nicaieri altundeva in site.

Recomandarea noastra e sa alegi un produs relevant cu categoria produsului ales initial (si nu uita sa excluzi afisarea OTO daca in cos exista deja produsul respectiv).

Ofera o reducere atractiva si afiseaza acolo un mesaj persuasiv – nu doar ca ii trantesti produsul cu indemnul sa il cumpere.

4. Foloseste marketing afiliat

Afilierea functioneaza bine pentru telefoane mobile si accesorii. De ce?

Pentru ca oamenii cumpara astfel de produse, de multe ori, prin intermediul recomandarilor sau dupa ce studiaza putin oferta. 

In plus, afiliatii sunt atrasi de aceste magazine pentru ca si comisioanele sunt consistente.

Testeaza sa vezi cum merge afilierea pentru tine. Foloseste o platforma de intermediere specializata, precum 2Performant sau Profitshare.

Incearca sa oferi comisioane putin mai mari la inceput, astfel incat sa atragi afiliati + materiale eficiente pentru promovare (ex., bannere, feed-uri de produse).

5. Idei de continut pentru un magazin cu accesorii si telefoane mobile

Idei de articole pe blog

  • Top 7 telefoane [brand]: avantaje si dezavantaje
  • 5 Lucruri la care sa fii atent cand iti iei un telefon mobil
  • [Telefon marca]: pareri, recenzii si de ce merita sa il cumperi 
  • Cele mai bune aplicatii pentru telefonul tau [marca] 
  • Ultimele noutati [marca] – afla tot ce trebuie sa stii
  • Prezentari [telefon / accesorii] de la ultimul eveniment
  • 6 Sfaturi avansate pentru cand vrei sa faci cele mai spectaculoase poze
  • Dependenta de telefonul mobil: 5 trucuri sa nu mai stai atat de mult timp pe telefon
  • Cum prelungesti viata bateriei pentru telefonul tau mobil
  • Cele mai bune aplicatii pentru [sanatate / cand faci miscare / cand te plictisesti / gestionarea finantelor etc.]
  • Cum sa iti conectezi telefonul la televizor [Tutorial]
  • Cele mai bune casti si difuzoare in [luna]
  • Cum stii ca e momentul sa iti schimbi telefonul mobil / husa / folia etc.
  • Memoria telefonului e prea plina? Uite cum sa eliberezi din spatiu
  • Redefineste-ti rutina cu dispozitive smart home
  • 4 Idei de cadouri pentru [un IT geek / casa noua / gasca ta de prieteni]
  • Top 3 motive pentru care sa alegi [telefoane / accesorii] de la [nume magazin]
  • Cine canta piesa aia? Gaseste melodiile tale preferate folosind telefonul
  • Cele mai bune 6 aplicatii pentru conferinte video

articole-blog-telefoane-accesorii

Idei de postari pe Facebook si Instagram

  • Poze cu stilul de viata dat de produsele tale
  • Postari despre echipa / birou / depozit
  • Concurs pentru obtinerea de continut generat de utilizatori: poze cu telefoanele / accesoriile alese de la tine, concurs cea mai draguta poza de Valentine’s Day, cel mai infricosator selfie de Halloween etc.
  • Distribuie articolele din blog
  • Video-uri de unboxing pentru produse
  • Testimoniale si poze de la clienti
  • Kit-ul de party pentru weekend (faci pachete de produse pe care le promovezi intr-un context)
  • Meme-uri relevante pentru industria ta (exista deja o multime de stereotipuri in ceea ce priveste folosirea telefoanelor, foloseste-le si tu)
  • Campanie pentru aniversarea magazinului
  • Sondaje – pune o intrebare cu 2 variante dintre care urmaritorii sa aleaga ce le place (poti folosi gif-uri)

Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media

6. Ruleaza campanii punctuale, nu la nesfarsit

Esti constient ca foarte multi oameni cumpara dintr-un motiv super simplu (si frustrant): vor reduceri.

Acum, indiferent ca vrei sau nu, vei fi obligat de cerere si de piata sa faci si tu reduceri.

Ideea, ca sa te diferentiezi si sa obtii profit, e sa le faci cu cap. Nu continuu. Nu fara niciun discernamant.

Poti sa le faci des. Insa fa-le in context – leaga-te de sezoane, de zile internationale, de aniversari si interesele publicului.

De exemplu, poti rula campanii pentru Craciun, pentru aniversarea de 3 ani a business-ului, pentru Ziua Femeii, pentru ca e weekend sau vrei sa faci o oferta doar pentru clientii fideli.

Ce sa includa campaniile tale de marketing:

  • Creeaza cate un landing page dedicat in fiecare campanie – cu cronometru (adica stabilesti o data limita), o selectie limitata de produse, si testimoniale.
  • Materiale pentru anuntarea campaniei: teasing pe Social Media, hello bar legat de landing page, banner pe homepage legat de landing, email-uri de anuntare.
  • Marcaje promotionale pentru a diferentia produsele – poti folosi marcaje de sezon, mai ales daca faci un joc din gasirea marcajelor. Tot prin marcaje diferentiezi produsele in landing (de ex., care sunt bestsellers, care fac parte din pachete de produse etc.)
  • Strategia de promovare a reducerilor – reclame, remarketing, postari, newslettere, concursuri etc. 

marcaje-promotionale-accesorii

7. Foloseste email marketing cu cap

Si pentru ca tot vorbeam de mail-uri in campaniile de marketing, hai sa vedem mai in detaliu despre ce si cum poti trimite pe email.

  • Creeaza email-uri in functie de obiective: prezentarea beneficiilor programului de fidelitate, upsell / cross-sell, cererea unei recenzii pentru produsul cumparat, prezentarea unei oferte, prezentarea noutatilor din firma.
  • Trimite email-uri segmentate in functie de grupul de clienti din care fac parte (ex., abonati vs. clienti), tipul de produs cumparat, ultima data cand au cumparat, clientii cu o anumita valoare a comenzilor.
  • Trimite constant (cel putin o data la 2 saptamani) un newsletter: poti adauga aici link spre ultima campanie de marketing, spre ultimul articol din blog, spre un concurs pe care il organizezi, testimoniale etc.
  • Trimite email-uri de pe o adresa pe care oamenii pot raspunde – o adresa de email cu domeniul magazinului tau, nu yahoo, gmail sau altceva.
  • Creste numarul de email-uri inainte sezoanelor de cumparaturi – primvara, toamna, inainte de Craciun, Black Friday etc.

email-bun-venit-telefoane-accesorii

Pont!

Baza ta cu adrese de email ar trebui sa fie compusa atat din clientii existenti, cat si din abonati la newsletter. 

Pentru a creste numarul de abonati, urmeaza sfaturile din acest articol: 30 De Trucuri Prin Care Sa Obtii Mai Multi Abonati.

8. Foloseste reclamele platite

Desi le-am afisat in ultimul punct din articol, reclamele platite sunt un must, sunt obligatorii pentru un magazin online cu telefoane mobile si accesorii pentru telefoane.

Foloseste-te de toate canalele disponibile si testeaza bugetele, sa vezi unde obtii rezultate mai bune, cu un cost pe care il poti suporta:

  • Facebook Ads, inclusiv remarketing si video marketing
  • YouTube Ads
  • Google Ads: fa reclame pe search si display
  • Spotify Ads
  • Ruleaza reclame pe Instagram, inclusiv pe story
  • Fa PR digital prin comunicate de presa, guest post-uri si chiar reclame / interviuri pe TV

Cauti o platforma eCommerce stabila pentru magazinul tau online de telefoane mobile si accesorii pentru telefoane? 

Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te convingi de avantajele pe care ti le oferim.

[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]