Ghid: Idei de promovare pentru un magazin online cu produse personalizate

Idei de promovare pentru un magazin online cu produse personalizate

Vrei un atu pentru afacerea ta? Vinde produse personalizate online!

Din punctul meu de vedere, produsele personalizate sunt definitia produsului perfect in eCommerce: pot fi promovate usor sau super creativ, creeaza o loialitate puternica fata de brand si (cand sunt calitative) creeaza de la sine o experienta buna pentru cumparator.

Daca vrei sa iti deschizi un magazin cu produse personalizate sau ai deja unul, ghidul de fata este pentru tine. 

Sau chiar daca vinzi produse obsinuite, ar trebui sa iei in considerare prezentarea a cel putin unui produs customizat in magazin.

via GIPHY

Cuprins Ghid Cum vinzi produse personalizate online

Ce avantaje ai cand vinzi produse personalizate?

Aplicatii Gomag utile cand vinzi produse personalizate

  1. Creeaza si promoveaza colectii de sezon
  2. Foloseste PPC – Inclusiv pe email
  3. Idei de postari pe Facebook si Instagram
  4. Idei de postari pentru blogul magazinului
  5. Foloseste testimoniale si UGC… peste tot
  6. Scoate-ti in fata echipa si modul in care lucrati
  7. Investeste intr-un program de fidelizare
  8. Scoate in evidenta ceea ce te face unic
  9. Foloseste email marketing pentru a le reaminti constant de tine
  10. Promoveaza diferit in functie de segmentele de consumatori si Sales Funnel

Ce avantaje ai cand vinzi produse personalizate?

  • Clientii sunt mai dispusi sa astepte pentru livrarea comenzii – cand majoritatea cumparatorilor renunta la comanda daca nu le livrezi in 24-48 h, in cazul produselor personalizate o perioada mai lunga de livrare este de asteptat din start.
  • Clientii sunt dispusi sa plateasca mai mult – cumparatorii scot cu pana la 20% mai mult din buzunar pentru produsele personalizate pe care si le doresc.
  • Clientii devin loiali brandului mai rapid si mai usor – datorita unicitatii produsului + atunci cand le oferi o experienta placuta la cumparare (poate chiar surprize in colet etc.), le ramai in minte pentru mult timp.
  • Clientii iti recomanda mai usor produsele in fata prietenilor – obtii un NPS mai mare. Incearca. Trimite un chestionar NPS catre clientii tai (email, chestionar promovat pe Social Media).
  • Rata de retur tinde sa fie mai mica – in cazul produselor personalizate, nu esti obligat prin lege sa oferi posibilitatea de a face retur. De multe ori, si plata produsului este obligatorie inainte sa inceapa personalizarea propriu-zis.
  • Ai din start un diferentiator fata de competitie – fata de ceilalti care vand ceea ce vinzi tu, dar nepersonalizat.
  • Clientii percep produsul mai valoros decat alte achizitii – un produs unic, care ii defineste devine mai important si le da o stare de bine de fiecare data cand il folosesc.


Aplicatii Gomag utile cand vinzi produse personalizate

  • Produs configurabil – iti permite sa oferi multiple optiuni de personalizare: clientul poate adauga texte, nume, fotografii sau poate alege un serviciu suplimentar. Nu mai pierzi vremea stand la discutii cu clientii, ei le adauga in pagina de produs, iar tu le primesti automat.
  • Pop-up marimi – foarte recomandat atunci cand personalizezi obiecte de imbracaminte sau incaltaminte.
  • Puncte de fidelitate – te ajuta sa recompensezi automat fiecare comanda a clientului si sa il convingi usor sa isi faca un cont in magazinul tau.
  • Recuperare cos – pentru clientii nehotarati sau neatenti, care isi uita produsele in cos
  • Review-uri automate – dupa fiecare comanda, la un interval de timp setat, cere clientilor sa isi spuna parerea despre produsele tale
  • Galerie Foto – prezinta vizual continutul primit de la clientii tai in timp ce iti folosesc sau iti poarta produsele. Sau poti folosi o galerie pentru a crea un catalog cu produse recomandate pentru un anumit sezon.

galerie-imagini-personalizate

  • Grupuri de clienti – poate vinzi si clientilor obisnuiti, si unor clienti B2B. Sau vinzi pentru o nunta si dupa vrei sa vinzi si pentru un botez 🙂 . Imparte-ti clientii in grupuri, sa stii cum sa le comunici in continuare.
  • Marcaje promotionale – semnaleaza-ti produsele bestseller, produsele cu stoc limitat sau pe cele care au o caracteristica anume. Asta ajuta clientii sa iti diferentieze produsele mai usor.

Citeste si: 8 Aplicatii Gomag pentru Bijuterii & Cadouri in magazinul tau

Idei de marketing atunci cand vinzi produse personalizate

1. Creeaza si promoveaza colectii de produse in campanii punctuale

De multe ori, produsele personalizate se cumpara pe post de cadouri. 

Si nu e de mirare, pentru ca un ceva personalizat va demonstra intotdeauna ca te-ai gandit mai mult la destinatarul cadoului, decat atunici cand apari cu o cutie de praline de la magazinul de cartier.

Prin urmare, pozitioneaza-ti produsele si pentru segmentul celor care cauta cadouri.

Promoveaza cu mesaje diferite in functie de:

  • Sezon – Craciun, Paste, vara, inapoi la scoala, 8 Martie, Valentine’s Day, Halloween
  • Zodii si zile de nume
  • Pasionati – de masini (cu numere de masina, marci auto etc.), de calatorii (magneti), de gastronomie (sticle de vin personalizate, accesorii de bucatarie), booklovers, EL, EA, pentru copii (jucarii) etc.
  • Ocazii – indragostiti, casa noua, prospeti casatoriti, nunta / botez, an nou (agende personalizate) etc.

Ruleaza creative pe canalele pe care esti activ, atat in mod organic, cat si platit. 

Categoric ar trebui sa ai un landing page specific realizat pentru fiecare campanie – pe acesta il promovezi.

reclama-produs-personalizat

2.  Foloseste PPC – Google, Facebook, Instagram, Pinterest, inclusiv email ads

  • Adauga detalii pentru long tail kw (culori, marimi, material)
  • Promoveaza-ti in principal cele mai bine vandute produse – acestea vor functiona ca un tractor pentru restul site-ului.
  • Adauga cuvinte precum “printate”, “personalizate” in titluri, imagini si descrieri – daca tu nu ii spui clientului ce vinzi, el nu isi va da seama de nicaieri.
  • Targeteaza in functie de interese – si mergi si in zona conflictelor de interese. In functie de mesajul de pe produsul personalizat, vei incerca sa targetezi si interese super specifice (de ex., oameni carora le place sa bea bere). Reactia la reclame va fi cu atat mai buna, cu cat omul va simti “hei, asta sunt eu!”
  • Foloseste reclame carusel – multi dintre cei care cumpara produse personalizate nu merg catre un produs anume, ci le place sa “rasfoiasca” mai multe variante. Arata-le cel putin pe cele mai populare.
  • Targeteaza in functie de sales funnel – promoveaza continut de prezentare sau educativ catre audienta rece (articole, video-uri de prezentare, video testimonial), trezeste interesul celor care nu au intrat pana in site (concurs, descarcare materiale, testimoniale), fa remarketing pe cei care au fost cel putin odata in site (scarcity, recuperare cos, carusel etc.)

reclama-produse-personalizate

3. Idei de postari pe Facebook si Instagram

  • Poze cu produsele realizate pentru clienti – pe care le postezi abia dupa ce au ajuns la client si ai acordul lui (in caz ca apar poze sau date personale)
  • Poze, video-uri sau texte de la clienti – le redistribui de pe orice canal le-ai primit initial
  • Raspunde la intrebarile frecvente ale clientilor
  • Organizeaza un concurs – legat de un sezon, zodie etc. (cu obiectiv awareness, generare lead-uri sau generare continut de la clienti)
  • Reposteaza continutul din blog
  • Fa story-uri in fiecare zi
  • Prezinta-ti echipa si ce mai faceti voi
  • Anunta cand ai trimis newsletter si spune ce ai trimis pe mail
  • Prezinta-ti produsele in context – de exemplu, daca vinzi produse de decor personalizate, prezinta-le intr-o camera aranjata frumos, cu lumina buna
  • Posteaza-ti produsele in legatura cu momente ale zilei, senzatii, sezoane, scenarii de folosire (ex., idee de cadouri) etc.
  • Urari si Zile internationale
  • Anunta noutati, teasing pentru viitoare produse, lansari, campanii de marketing etc.
  • Fa ocazional postari diferite: quiz, #tbt, interviu cu un expert, live etc.

postare-facebook-produse-personalizate

Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media

4. Idei de postari pentru blogul magazinului

  • X idei de cadouri [adjectiv] pentru [tip de persoana] (sot / sotie, El / Ea, parinti, mecanici, fotografi, zodie, pasionati de ceva etc.)
  • Idei de cadouri pentru [ocazie] (Craciun, 8 Martie, ziua de nastere, casa noua etc.)
  • Teasing cand urmeaza o campanie de sezon sau orice campanie de marketing
  • De ce sa alegi un cadou / produs personalizat: X motive
  • [Tehnica de personalizare] – Tot ce trebuie sa stii
  • Trenduri si ultimele noutati (daca ai lansat ceva, daca ai adaugat o noua functionalitate in magazin, daca ai mai facut angajari / anunturi de angajare etc.)
  • Cum intretii [produs personalizat] astfel incat sa te bucuri mai mult de el
  • X intrebari la care sa raspunzi inainte sa alegi [produs personalizat]
  • [Material] sau [material]? Ce sa alegi cand cumperi [produs personalizat]
  • [Tehnica de personalizare] sau [tehnica de personalizare]? Cum alegi cele mai potrivite [produse personalizate]
  • Idei de decor pentru [ocazie speciala] (nunta, botez, petrecere aniversara, sezon)
  • Povestea afacerii tale si ce te-a motivat sa deschizi
  • Povestile mai deosebite ale unor clienti care ti-au oferit si poze
  • Top produse [nume magazin] cumparate in luna [luna]
  • Bestsellers [an]: vezi cele mai cumparate produse [nume magazin] anul trecut (indicat sa se posteze la inceput sau final de an)
  • Raspunde la intrebarile frecvente ale clientilor

articol-blog-produse-personalizate

Citeste si: Modulul Blog din platforma Gomag – Incepe sa castigi mai mult trafic in magazin

5. Foloseste testimoniale si UGC… peste tot

Cand isi cumpara produse personalizate, multi clienti fac poze cu produsele respective. Unii dintre ei iti posteaza pe pagini sau iti dau tag.

Insa cei mai multi nu o fac.

Asa ca cere-le lucrul asta. 

Spune-le in mail-ul de confirmare sau intr-un mail de multumire, ori trimite-le un SMS la o anumita perioada dupa comanda.

Poti chiar sa dobori doi iepuri dintr-un foc: da-le o recompensa (un cod de reducere) valabil la urmatoarea comanda daca iti lasa acum un testimonial ori o poza cu comanda lor.

Asa obtii mai usor UGC, plus cresti sansele unei urmatoare comenzi in magazin din partea clientului respectiv.

recenzie-recomandare-produse-personalizate

6. Scoate-ti in fata echipa si modul in care lucrati

Astazi, pentru multi clienti conteaza sa vada cine se afla in spatele magazinului si cu cine comunica in momentul in care fac comenzi.

Functioneaza asemanator cu modul in care alegi magazinul de cartier pe care il frecventezi.

Ti-e mai drag sa cumperi de unde vanzatorii sunt simpatici si te trateaza cu respect, iar interiorul este luminos si bine aranjat, nu-i asa?

Acum, promovarea echipei este recomandata indiferent ce vinzi in magazinul tau online.

In cazul produselor personalizate, da un plus de umanitate comunicarii si determina clientii sa se simta mai apropiati de brand.

echipa-magazin-personallyme

Cum sa iti scoti echipa in fata?

  • Prezinta-ti colegii – poti face o serie tip colegul saptamanii sau poti lega prezentarea de o altfel de serie (3 carti recomandate inainte de Craciun, Zile internationale pentru actiuni sau lucruri pe care le fac colegii [ex., ziua Mergi ca vantul si postezi un material despre colegii tai motociclisti etc.)
  • Fa un tur al biroului – foto sau video
  • Arata cum sarbatoriti reusitele din business si aniversarile colegilor
  • Posteaza-i in timp ce lucreaza la birou sau in depozit
  • Lasa-ti colegii sa preia controlul asupra conturilor Social Media, pentru o zi, random
  • Arata-le reactiile cand se intampla ceva
  • Arata cum raspund la anumite provocari
  • Posteaza cand mergeti in teambuilding-uri

Citeste si: Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor

7. Investeste intr-un program de fidelizare

Un program de loialitate e must have cand vinzi produse personalizate.

Si iti doresti clienti loiali. Pentru ca ei iti recomanda produsele mai departe, in fata prietenilor si cunoscutilor, fara ca tu sa platesti in plus.

Mai mult, cu cat ai mai multi clienti recurenti, cu atat scade costul tau de achizitie.

Cum iti fidelizezi clientii cand vinzi produse personalizate?

  • Asigura o experienta buna pe tot parcursul fluxului de comanda: sa se poata comanda usor, sa poata adauga detaliile usor, campuri limitate in formular, mail rapid de confirmare.
  • Ofera puncte de fidelitate la fiecare comanda – si invita clientul sa isi faca un cont, pentru a se bucura de toate beneficiile.
  • Ofera beneficii extra: cadouri, stickere, reduceri exclusive, acces prioritar la produsele noi lansate, ambalare gratuita etc.
  • Ofera cadouri in cosul de cumparaturi
  • Continua comunicarea dupa comanda: follow-up cu multumiri, cere review, fa cross-sell, aniverseaza ziua in care a facut prima comanda in site.

cadouri-comanda-produse-personalizate

8. Scoate in evidenta ceea ce te face unic

Punctul 8 tine in mare parte de strategia de business, ceea ce determina mai departe modul in care vei gandi strategiile de marketing.

Vezi tu, esti constient ca magazinul tau nu e singurul care vinde produse personalizate.

Asa ca, intrebarea e: de ce sa cumpar de la tine?

Asta gandeste fiecare client care ajunge in site-ul tau. 

Uneori, punctul de diferentiere e dat direct de produse – pentru ca sunt exact ceea ce cauta anumiti consumatori, pentru ca arata intr-un anumit fel, pentru ca sunt realizate cu grija fata de mediul inconjurator etc.

diferentiatori-produse-personalizate

Vezi ce altceva poarte fi diferentiatorul tau:

  • O tehnica premium, pe care nu au mai vazut-o pe piata
  • Programul tau de fidelitate si grija fata de clienti
  • Servicii extra pe care le oferi: ambalare, consultanta, cadouri la fiecare comanda, stickere sau alte “premii” atragatoare in colet etc.
  • Ai o comunitate mare care insufla incredere
  • Ai un ton friendly si nu ti-e teama sa faci misto de tine insuti (ca magazin)
  • Ai o echipa bine pregatita care a dovedit ca merge pana in panzele albe sa ofere clientilor ceea ce isi doresc

Odata ce gasesti ceea ce te face unic, foloseste-l peste tot in promovare. 

9. Foloseste email marketing pentru a le reaminti constant de tine

Aici ma refer atat la trimiterea de newslettere (incearca sa trimiti cel putin de doua ori pe luna, maxim de 2 ori pe saptamana – in perioadele normale), cat si la trimiterea de email-uri tranzactionale.

Mail-urile tranzactionale sunt cele cu recomandari de produse, cross-sell, follow up la comenzi.

Pentru mail-urile tranzactionale, la Gomag am pregatit sabloane gata de completat de catre clientii nostri. 

Daca esti unul dintre ei, intreaba oricand la echipa de suport, iar colegii mei iti vor oferi acces la sabloane.

Pentru newslettere, uite cateva idei despre ce sa trimiti:

  • Povesti interesante de la clienti sau despre clientii tai – povesteste despre proiecte mai deosebite de care te-ai ocupat, cere un citat de la clientii respectivi etc. Cere-le si acordul sa le folosesti pozele.
  • Selectii de produse potrivite pentru sezon – sau pentru subiectul email-ului (zodii, ocazii, senzatii)
  • Noutati din firma – cand lansezi ceva, cand pregatesti o noua campanie de marketing, cand participi la un eveniment sau organizezi unul, cand primesti premii etc.
  • Tutoriale si ghiduri sau cataloage – de exemplu, cum sa aleaga cadouri pentru anumiti destinatari
  • Top cele mai vandute produse
  • Concursuri – anunta cand organizezi activitati mai speciale
  • Oferte exclusive pentru abonati – coduri de reducere, gamification, oferta saptamanii
  • Campanii de weekend – anunta coduri de discount sau alte beneficii si produse alese din site

email-marketing-produse-personalizate

Citeste si: 50+ Idei Bestiale pentru urmatorul tau email

10. Promoveaza diferit in functie de segmentele de consumatori si Sales Funnel

Hai sa vedem. Catre cine vinzi?

  • Oameni care cauta produse personalizate pentru ei insisi
  • Oameni care cauta cadouri pentru altii
  • Firme care vor sa personalizeze produse pentru clientii lor
  • Firme care vor sa personalizeze produse pentru echipa si materialele lor 

Ai aici cel putin 4 segmente mari si fiecare dintre acestea trebuie abordat putin diferit, astfel incat mesajul care ajunge in fata lor sa fie relevant.

Sigur, depinde si daca vrei sa vinzi tuturor acestor segmente sau alegi sa te specializezi pe mai putine.

Dupa ce ai aceste segmente (inclusiv in platforma, impartite pe tag-uri si Grupuri de clienti), incepe sa faci promovarea specific pentru fiecare in parte.

Tine cont si de etapele din funnel in care se afla:

  • TOFU (Top of the Funnel) – audienta rece pe care o abordezi cu postari si reclame Social Media, articole pe blog, cu creative de prezentare, testimoniale si materiale de educare
  • MOFU (Middle of the Funnel) – faci remarketing pe cookie-urile reci si trimiti mail-uri catre baza de lead-uri
  • BOFU (Bottom of the Funnel) – prezinti testimoniale, studii de caz, oferte cu caracter limitat

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau online cu produse personalizate? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.