[Ghid] Cum vinzi parfumuri online – Idei si marketing magazin online parfumuri

[Ghid] Cum vinzi parfumuri online - Idei si marketing magazin online parfumuri

Daca in 2020 piata de parfumuri online si offline a scazut dramatic, din moment ce oamenii au acordat mai putin buget cumparaturilor de placere, din 2021 volumul achizitiilor de parfum a inceput sa se redreseze.

Si da, oamenii cumpara parfumuri online. 

Un obicei bine de notat e faptul ca prefera sa cumpere parfumuri pe care le-au mai purtat sau testat inainte. Aromele preferate sunt nostalgice, ofera comfort si liniste sufleteasca in momentele nesigure.

via GIPHY

Daca iti propui sa deschizi un magazin online cu parfumuri sau vinzi deja astfel de produse si vrei sa iti cresti afacerea, esti pe drumul cel bun.

Vezi in ghid cum sa iti gandesti business-ul in mod predictibil, dar si cum sa planifici strategia de promovare cand vinzi online parfumuri.

Citeste si: Ghiduri cu idei de marketing pentru diverse industrii

Cuprins Ghid Cum vinzi parfumuri online

  1. Desemnarea diferentiatorilor, prioritatea de top
  2. Adauga diverse mostre in colet, pentru a genera viitoarele comenzi
  3. Surprinde-ti clientii la fiecare comanda
  4. Iesi in evidenta prin ambalaj
  5. Profita de evenimente si ocazii pentru a-ti pozitiona produsele drept necesare
  6. Deschide puncte de lucru fizice temporare in apropierea sezoanelor
  7. Produse pentru satisfactie personala: de ce ai nevoie de psihologie economica

Idei de marketing pentru un magazin cu parfumuri online

  1. Foloseste vocea clientilor si a ambasadorilor de brand
  2. Idei de articole pe blog pentru un magazin online cu parfumuri
  3. Ce postezi cand vinzi parfumuri: Facebook, Instagram, TikTok, YouTube etc.
  4. Introdu produse pe rand, in campanii de lansare repetitive
  5. Email marketing pentru o afacere cu parfumuri
  6. Creeaza o pagina sa atragi parteneri si influenceri pentru brandul tau
  7. Campanii PPC pentru magazinul tau online cu parfumuri

Citeste si: 8 aplicatii Gomag pentru Health & Beauty – Activeaza-le acum!

Cum sa iti gandesti afacerea cu parfumuri online

1. Desemnarea diferentiatorilor, prioritatea de top

De ce sa cumpere oamenii produsele tale?

Exista numeroase locuri din care potentialii tai clienti pot cumpara parfumuri: de la magazine fizice, pana la magazine online deja cunoscute pe piata, site-urile de anunturi, din alte tari, din duty free etc.

Prin urmare, trebuie sa specifici tare si clar motivele pentru care e cel mai recomandat sa faca achizitia in magazinul tau online.

Ai nevoie de diferentiatori fata de ce mai exista pe piata:

  • Selectia de parfumuri din catalogul tau: daca ai un numar foarte mare de produse disponibile, daca ai produse de la anumite branduri etc.
  • Beneficii legate de confort: livrare la pret fix, livrare in siguranta, transport gratuit peste o suma limita.
  • Garantii extinse pentru returul produselor
  • Beneficii extra pentru fidelitate: puncte, reduceri speciale, produse in premiera, acces exclusiv etc.
  • Nr. de clienti multumiti
  • Consultanta sau convertor in site pentru alegerea parfumului potrivit.

Tine minte ca ai nevoie sa promovezi acesti diferentiatori peste tot si sa ii afisezi cat mai sus pe site, pentru a seta asteptari corecte din partea clientilor tai.

Citeste si: Brand si logo magazin online – 10 sfaturi care te vor ajuta sa faci alegeri bune

detaliu-produs-magazin-parfumuri

2. Adauga diverse mostre in colet, pentru a genera viitoarele comenzi

Asa cum am mentionat si in introducere, alegerea parfumurilor online este deseori conditionata de experientele anterioare ale clientilor.

Rar ne aruncam la a alege un parfum complet nou si necunoscut, din moment ce nu avem cum sa ne dam seama cum miroase. 

Iar descrierile text ajuta doar pana la un anumit punct, cand avem anumite preferinte, de exemplu, pentru notele parfumului.

Cum atragi clientii sa cumpere produse pe care nu le-au mai incercat inainte? Le dai posibilitatea sa le testeze. 

Prin intermediul mostrelor.

Propune-ti ca, din start, fiecare colet trimis catre clienti sa contina si diverse mostre de parfumuri din aceeasi categorie. 

Poate chiar si un cod de reducere pentru urmatoarea comanda, astfel incat sa incurajezi decizia de cumparare.

3. Surprinde-ti clientii la fiecare comanda

Parfumurile sunt produse care se consuma in mod repetitiv, asa ca aici ai o oportunitate uriasa sa iti fidelizezi clientii.

Pe langa faptul ca adaugi mostre in colete (asa cum recomandam mai sus), poti completa experienta clientilor cu diverse alte atentii care sa ii surprinda placut si sa ii determine sa revina in site urmatoarea data cand au nevoie de un parfum.

Cum iti poti surprinde clientii?

  • Stii cum exista diverse locuri in care mergi si le recunosti instant din cauza mirosului (Starbucks, de exemplu)? – se numeste marketing olfactiv, si presupune evidentierea unei anumite arome in locatia afacerii tale, pentru ca perceptia sa le considere una si aceeasi. Ei, chiar daca nu ai o locatie fizica, te poti folosi de marketing-ul olfactiv la impachetarea produselor, parfumarea unor materiale textile / scrisoarea de multumire din colet etc.
  • Creeaza pachete surpriza pentru clientii VIP, cu cosmetice cadou (creme, lumanari etc.) in aromele lor preferate, de ex. Nu trebuie sa le adaugi la fiecare comanda, ci la comenzile mari sau pentru clientii super fideli.
  • Thank you card din partea CEO-ului sau din partea unui influencer partener care iti reprezinta afacerea. Ai grija ca aceasta scrisoare de multumire sa fie printata pe un material de calitate si sa aiba un design relevant pentru tipul tau de business: lux, romantic, oriental, masculin, feminin etc.
  • Bundle de carduri cu beneficii pentru urmatoarele x comenzi: discount-uri diferite, produs cadou, puncte bonus etc. Le poti conditiona de o anumita valoare in cos, de timp etc. Fiecare beneficiu se poate aplica odata.

oto-magazin-online-parfum

4. Iesi in evidenta prin ambalaj

In cazul in care vinzi parfumuri online, exista, sigur, si posibilitatea ca tu sa fii creatorul parfumurilor respective. In acest caz, poti interveni inclusiv la nivel de eticheta.

Alege culorile de brand, forma deosebita a sticlei, mesaje care evoca o emotie si nu uita sa respecti cerintele legale.

Iar daca tu nu esti creatorul parfumurilor pe care le vinzi, poti interveni doar la nivel de colet.

Daca in urma analizelor facute ai ajuns la concluzia ca merita sa investesti un buget putin mai mare pe aceasta zona, poti alege cutii premium pentru livrarea parfumurilor din magazinul tau.

De exemplu, cutii care au o anumita culoare si sunt printate, pe interior sau exterior, cu un anumit mesaj (“love yourself” , “sloganul magazinului”, “acesta e semnul pe care il asteptai” etc.).

Citeste si: Impachetarea premium in eCommerce si experienta clientului

5. Profita de evenimente si ocazii pentru a-ti pozitiona produsele drept necesare

Parfumurile sunt produse cumparate pentru placere si pentru satisfactia personala, pana ajung sa fie cumparate din obisnuinta. Asadar, gusturile sunt diferite, nu poti sa-i nimeresti pe toti cu un singur parfum.

Spre deosebire de produsele cumparate din nevoie, tu poti crea sau profita de micro-momente in care tipul tau de produse devine necesar.

Prima intalnire. Valentine’s Day. Aniversari. Stil de viata. Interviu pentru un nou job.

reclama-campanie-magazin-parfumuri

Pont! 

Poti folosi CRM Bot si Grupurile de clienti din Gomag, pentru a-ti segmenta listele de clienti in functie de campania in care cumpara. Data viitoare, in aceeasi perioada, le poti trimite mesaje personalizate pentru a-ti convinge sa cumpere din nou.

Parfumurile sunt una dintre semnaturile personale emotionale pe care le lasam in viata celorlalti, indiferent ca e vorba de o relatie pe termen lung sau scurt, 1 la 1 sau la contactul cu un grup mai larg de oameni.

Odata ce intelegi efectele pe care produsul tau il are in viata clientilor, poti incepe sa creezi mesaje segmentate pentru reclame, descrieri si scenarii de video, astfel incat sa atragi clienti cu cat mai mult potential.

6. Deschide puncte de lucru fizice temporare in apropierea sezoanelor

Aceasta e o actiune destul de costisitoare, asa ca ar fi bine sa faci mai intai o analiza (a tipului de clienti – cu accent pe locatie si obiceiuri de cumparare, a competitorilor si a resurselor de business).

Abia daca prognoza rezultata in urma analizei iti arata ca exista potential, poti planifica deschiderea unor pop-up stores in diverse locatii fizice, inainte de sezoanele de cumparaturi (V-Day, inceputul sezonului estival, Craciunul, aniversarea magazinului tau etc.).

E un mod de a-ti introduce brandul in piata locala si de a atrage clientii in magazinul online, in mod repetitiv. 

7. Produse pentru satisfactie personala: de ce ai nevoie de psihologie economica

E un lucru extraordinar sa intelegi cum functioneaza mintea si emotiile oamenilor, inclusiv ale tale. 

Pentru ca indiferent despre ce alegeri este vorba, acestea sunt influentate de emotii, aspiratii si experientele anterioare, indiferent ca vorbim despre un clienti obisnuit, sau de un milionar.

Asa ca sfatul meu este sa acorzi macar 10 minute pe zi, in fiecare zi, pentru a te documenta despre efectele psihologiei in vanzari. 

Exista diverse principii pe care le poti folosi (urgentarea, autoritatea, regula placutului etc.), precum si concluzii ale unor studii indelungate pe care le poti testa in cadrul abordarilor de marketing si business.

dovezi-incredere-magazin-parfumuri

De asemenea, fiecare nota in cadrul unui parfum are un anumit efect in mintea si perceptia consumatorilor. 

Acestea semnifica ceva diferit in functie de combinatia folosita, de generatia targetata, de starea de spirit si asa mai departe.

Documenteaza-te putin, gasesti o multime de resurse pe net despre acest subiect. Apoi adapteaza ce ai invatat la comunicarea business-ului tau, si vezi ce rezultate obtii.

Citeste si: Psihologia in vanzari. 30+ Triggere emotionale care declanseaza vanzarea in magazin

Idei de marketing pentru un magazin cu parfumuri online


1. Foloseste vocea clientilor si a ambasadorilor de brand

Pe langa interesul asupra aromelor propriu zise, cand cumpara parfumuri, clientii sunt curiosi cat persista acestea, cum par pentru ceilalti, cum reactioneaza pe pielea sensibila, pentru cine sunt cel mai potrivite, cu ce alte parfumuri seamana, cum e interactiunea cu angajatii magazinului etc.

E una ceea ce le spui tu din descriere sau bannere. 

Mai multa putere de convingere au vorbele clientilor obisnuiti care iti incearca produsele sau ale persoanelor cu autoritate si status pe care le admira.

ugc-magazin-online-parfumuri

Asa ca pe langa continutul pe care il adaugi tu in site, ar fi bine sa ceri si sa afisezi si continut creat de utilizatori si influenceri:

  • Prin InstaApp, mai ales cand recomanzi un hashtag pe care sa il foloseasca atunci cand posteaza despre produsele tale.
  • Printr-o pagina speciala unde sa poata urca ei insisi poze sau continut spre postare in site.
  • In interiorul descrierilor de produse.
  • In articole pe blog.
  • Repostare pe paginile social media ale magazinului.
  • In email-uri si email de cerere recenzie (ca exemplu).
  • In reclame PPC.

2. Idei de articole pe blog pentru un magazin online cu parfumuri

articole-blog-magazin-parfumuri

  • Povestea a cate unui parfum in parte (cine e designer-ul, povestea din spate, ingrediente, de unde e, reactii ale altor utilizatori)
  • Idei de cadouri pentru [demografic, interese, preferinte parfum, ocazie]
  • Cum alegi parfumul perfect pentru [tip de relatie]
  • Ce alt parfum poti alege daca [tip de preferinta] (de ex. iti place parfumul X)
  • Review-uri de la clienti
  • X parfumuri care [tip de obiectiv dorit: ex., il vor face sa te adore]
  • X top arome ce persista, de la [brand]
  • Sfaturi pentru ca parfumul tau preferat sa fie mai persistent
  • Cum alegi parfumul perfect din [nume magazin]
  • Cum alegi parfumul tau semnatura [Pentru EA / Pentru EL]
  • X parfumuri noi in [an] care iti pot inlocui parfumul semnatura
  • Cum sa porti corect parfumul [Infografic]
  • Raspunsuri la intrebari frecvente venite de la clienti, in legatura cu procesul de comanda, livrare, retur etc.
  • Anuntare / teasing campanii de marketing speciale (de primavara, de V-Day, de vara, de aniversare etc.)
  • Anuntare noutati: participare la diverse evenimente sau targuri din domeniu, deschidere popup store, lansare produse noi in magazin etc.

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

3. Ce postezi cand vinzi parfumuri: Facebook, Instagram, TikTok, YouTube etc.

  • Reels & Shorts & TikToks de unboxing / prezentare pentru diverse parfumuri, intr-un cadru luxos.
  • Compozitii vizuale cu un parfum si note explicative despre ingrediente sau note componente.
  • Un parfum sau mai multe intr-un aranjament estetic relevant brandului (romantic, luxos, fresh etc.) – poze sau video-uri / story.
  • Carusele X idei de parfumuri pentru [motiv / ocazie / tip de persoana].
  • Reels & Shorts & TikToks cu idei de parfumuri pentru [motiv / ocazie / tip de persoana].
  • Nu uita sa iti etichetezi produsele in postari din Facebook Shop si cu Instagram Shopping.
  • Distribuire articole din blog
  • Refacere continut din blog sub forma de postari in social media, in formatele potrivite.
  • Sfatul zilei
  • Produsul recomandat al saptamanii
  • Repostare continut primit de la clienti.
  • Concursuri si giveaways, dar cu accent pe vanzare (de ex., cu componenta de gamification in site).

Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media

postare-social-media-magazin-parfum

4. Introdu produse pe rand, in campanii de lansare repetitive

Stii care este unul dintre cele mai puternice cuvinte in marketing? “Nou”.

Cuvantul “nou” ne starneste curiozitatea si ne deschide portofelele, mai ales daca e vorba de produse atragatoare.

Asa ca, sfatul meu este sa nu iti pui toate cartile pe masa din prima. Deschide magazinul cu o selectie de produse, iar apoi introdu, pe rand, alte selectii, in cadrul unor campanii de lansare.

Care sunt etapele unei lansari de produse noi?

  • Asigura-te ca exista cerere si nevoie pe piata pentru produsele pe care vrei sa le prezinti.
  • Incepe cu un teasing, trezeste sentimentul de anticipare.
  • Strange adrese de email printr-un landing page de prelansare.
  • Apoi poti deschide etapa de precomanda pentru clientii super interesati si acces exclusiv pentru clientii din grupul VIP (fideli).
  • Lanseaza oficial produsele pe un landing page specific, impreuna cu beneficii sau bonusuri cu acces limitat de timp.

Modul propriu-zis in care faci lansarea poate fi divers: prin concursuri, prin afisarea unor pachete (produs nou + un produs popular din selectia veche), prin mostre adaugate cadou in colete etc.

giveaway-magazin-parfumuri

Dar e foarte important sa pui accentul pe faptul ca produsele sunt noi, iar clientii tai au posibilitatea sa le ia primii din magazinul tau.

5. Email marketing pentru o afacere cu parfumuri

Email-ul ramane in continuare canalul de marketing cu cel mai mare ROI. Asa ca, daca faci lucrurile corect, ai aici o oportunitate de care putini profita.

  • Trimite regulat newslettere, cel putin cate un email pe saptamana: poti prezenta produse noi, produsul saptamanii, campania in derulare, review-uri de la clienti, discount surpriza, oferte pentru abonati etc.
  • Asigura-te ca sabloanele de email din platforma sunt adaptate business-ului tau.
  • Foloseste email-uri de recuperare cos pentru cosurile abandonate – trimite-le cat de repede posibil.
  • Aduna adrese de email in mod activ, cu un popup de abonare + afisare beneficii.
  • Creste volumul de email-uri trimise in timpul campaniilor si inaintea sezoanelor de cadouri (Craciun, martie, sezonul festivalurilor etc.).
  • Foloseste semnatura din email la maximum – poti atrage urmaritorii noi pe social media si poti adauga aici un link catre programul tau de fidelitate.
  • Testeaza subiecte diverse pentru newslettere, astfel incat sa maximizezi rata de deschidere a mail-urilor.
  • Foloseste Email Bot pentru a trimite automat email-uri cu oferte cross-sell, cerere recenzie, onboarding etc., catre clientii care au cumparat deja.

email-aniversare-magazin-parfum

Pont! Si SMS marketing are un impact puternic. Asa ca poti trimite mesaje scurte despre oferte sau despre statusul comenzilor catre clientii tai.

Citeste si: 12 tipuri de email pe care ar trebui sa le trimiti clientilor

6. Creeaza o pagina sa atragi parteneri si influenceri pentru brandul tau

Acest pont este o continuare a primului punct despre care am vorbit mai sus: foloseste vocea clientilor tai.

Creeaza o pagina statica noua in magazin unde sa inviti clienti, alte business-uri si influenceri sa se inscrie in programul tau de beneficii speciale pentru cei care te recomanda.

Poti oferi discount-uri, produse cadou, publicitate sau orice altceva este dorit de catre aceste persoane. 

Tu, practic, ii inviti sa creeze continut despre magazinul si produsele tale, poate chiar le oferi un cod special de discount, daca aleg sa posteze despre tine.

E un mod eficient de a te promova prin recomandari, iar clientii tai prind din ce in ce mai multa incredere in tine, pe masura ce mai multe persoane din afara firmei vorbesc despre afacerea ta.

7. Campanii PPC pentru magazinul tau online cu parfumuri

remarketing-cos-magazin-online-beauty

  • Foloseste Google Shopping Ads – ia feed-ul din Gomag si urca-l in Merchant Center. Optimizeaza-ti listarile si fii prezent la cautarile pe Google.
  • Creeaza campanii separate in Google Ads, in functie de target group. Fa research constant pentru a imbunatati lista cuvintelor cheie.
  • Foloseste YouTube ads scurte, cu mesaje emotionale si afisarea produsului sub ad. Targeteaza-le pe interese.
  • Creste bugetele de reclama in apropierea sezoanelor de cadouri. Si competitorii tai o vor face, asa ca nu ai incotro.
  • Foloseste campanii DSA, mai ales daca ai foarte multe repere in site.
  • Creeaza audiente lookalike pe Facebook, pe baza caracteristicilor clientilor existenti in magazin.
  • Actualizeaza-ti constant listele de remarketing si fa, in special, remarketing pe cosurile abandonate. Creeaza campanii separate de remarketing, in functie de audienta.

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau cu parfumuri online? 

Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.