11 minute timp de citire

Business Manager – creare, setup, generare Facebook Pixel, creare catalog, Facebook Shop si Instagram Shopping

Ai pagina de Facebook pentru afacerea ta? Sau cont de Instagram? Vrei sa rulezi reclame sau poate sa iti expui produsele din magazinul online si in magazinul de pe Facebook si Instagram? 

Stai pe aproape sa iti explic care sunt pasii pentru a avea toate acestea. O luam usor, iti explic fiecare pas si iti arat exemple concrete. Inarmeaza-te doar cu rabdare si chef. Poti sa iti pui si o cafea, sa fie o placere ceea ce urmeaza sa iti prezint. 

via GIPHY

Azi vorbim pe larg despre Business Manager, despre cum iti creezi Pixelul de Facebook, cum poti avea Facebook Shop si, mai ales, despre cum poti sa vinzi pe Instagram. 

Business Manager este un instrument de la Facebook care iti permite sa iti gestionezi campaniile, dar si sa iti creezi un catalog cu produsele din magazinul tau online.

De asemenea, poti sa iti creezi si sa iti incarci produsele din magazinul online in magazinul Facebook (Facebook Shop) si Instagram (Instagram Shopping).

In primul rand, pentru a avea un cont de Business Manager, trebuie sa ai activa o pagina de Facebook pentru afacerea ta. Acest aspect este crucial daca iti doresti sa realizezi toate cele de mai sus. In cazul in care nu detii o pagina de Facebook, poti crea una aici: https://www.facebook.com/pages/creation/ 

In articolul de azi, trecem in revista toate aspectele legate de Facebook de care ai nevoie:

Crearea si setarea contului de Business Manager

In primul rand, ai nevoie de un cont personal de Facebook, care sa detina toate datele tale si sa fie un cont valid, pentru a-ti confirma identitatea.

Apoi: 

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

  1. Acceseaza acest link: www.business.facebook.com 
  2. Click Create Account/Creeaza Cont
  3. Introdu numele afacerii tale, asa cum este trecut pe certificatul de inregistrare la Registrul Comertului sau numele magazinului tau online.
  4. Adauga si conecteaza pagina de Facebook pe care o ai pentru magazinul tau online. In cazul in care nu ai, poti crea una direct din Business Manager sau din acest link: https://www.facebook.com/pages/creation/ 
  5. Introdu si numele tau, dar si adresa de mail pe care o utilizezi pentru afacere sau o adresa de mail personala care este activa, pe care o sa primesti diferite notificari.
  6. Adauga restul informatiilor care tin de afacerea ta in sectiunea Business Settings/Setarile afacerii.
  7. Creeaza un cont de reclame unde sa introduci datele cardului pe care il utilizezi pentru firma (magazin online), deoarece Facebook genereaza facturi pe care le poti introduce in contabilitate ca si cheltuieli de marketing. 

La punctul 6 iti spuneam de Business Settings/Setarile afacerii unde trebuie sa adaugi mai multe informatii despre afacerea ta. 

In partea stanga jos, la sectiunea Business Info, adauga toate informatiile care ti se cer despre afacere. 

In acest fel, facturile generate de Facebook pentru reclamele tale vor avea trecute si datele firmei tale. Trece acolo tot ce tine de numele afacerii, adresa, numar de telefon, daca esti platitor sau nu de TVA (RO-ul firmei). 

setari cont facebook

Crearea, generarea si implementarea Pixelului Facebook

Pixelul Facebook este un instrument care permite urmarirea si inregistrarea comportamentului utilizatorilor din magazinul tau online. Intr-o forma mai simpla, Facebook Pixel este un cod, care odata instalat in magazinul tau online, iti permite sa creezi diferite tipuri de campanii in Facebook Ads (reclame platite).

Eficienta campaniilor din Facebook Ads este data de Pixel, care iti permite sa “aduci” trafic pe site, sa retargetezi vizitatorii si sa iti cresti si urmaresti conversiile. Pe scurt, Facebook Pixel iti permite sa iti optimizezi campaniile pentru mai multe vanzari.

Pixelul Facebook trebuie creat din Business Manager si implementat in adminul magazinului tau online in sectiunea dedicata Pixelului Facebook, din Gomag Apps. 

Detalii despre crearea si implementarea lui gasesti aici: https://help.gomag.ro/hc/ro/articles/115005077434-Facebook-Pixel 

Crearea catalogului de produse in Business Manager pe baza feed-ului de produse

Catalogul de produse este instrumentul care:

  • te ajuta sa creezi reclame ce iti afiseaza produsele din magazin
  • te ajuta in cadrul campaniilor de remarketing dinamic: cu ajutorul Pixelului Facebook, ii poti afisa utilizatorului care a interactionat cu business-ul tau, produse relevante dar si produsele pe care le-a vizualizat sau le-a adaugat in cos
  • te ajuta sa scazi rata cosului abandonat prin afisarea frecventa a reclamelor catre utilizatorii targetati, cu scopul de a-i convinge sa faca o conversie. 

De asemenea, catalogul de produse te ajuta sa iti creezi shop-ul pe Facebook intr-un tab separat, adica magazinul online pe Facebook, cu produsele pe care le ai deja in magazinul din platforma. 

Importarea produselor se face automat cu poze, pret si descrieri, pe baza feed-ului de produse din Gomag. 

Crearea catalogului

In Business Manager, click pe cele 3 linii una sub alta din partea stanga sus -> All Tools -> Assets – > Catalogues.

catalog facebook

In noua pagina deschisa, ai un buton cu Create Catalogue. Dai click pe el. 

creare catalog

Dupa care, alegi unul dintre cele 4 domenii: eCommerce, Travel, Property sau Auto, in functie de nisa in care activezi.

domenii catalog

Dupa ce ai selectat nisa, trebuie sa completezi cateva informatii. Alege varianta prin care sa importi manual produsele, prin feed-ul de produse pe care il iei din Adminul magazinului tau online (Admin > Produse > Feed-uri). Apoi click pe Create. 

configurare catalog

Dupa ce treci de acest pas, ti se deschide o noua fereastra unde poti incarca produsele prin feed. In noua fereastra, in partea stanga, selecteaza butonul Product Data Sources si in partea dreapta sus, click pe butonul Add Products.

feed produse

In noua pagina deschisa, selecteaza Butonul Use Data Feeds si click pe Next.

adauga feed

Urmatorii pasi sunt acestia:

  1. Add file settings – adaugi numele catalogului tau si selectezi moneda (RON)
  2. Select upload method – aici exista 2 metode prin care feed-ul de produse se importa si isi face update.
  • Set automatic file upload scheduled – se utilizeaza de catre magazinele care isi schimba stocul frecvent, au produse noi sau creste numarul acestora. In acest fel, poti seta ca feed-ul de produse sa se updateze automat la o data setata de catre tine.
  • Upload file manually – se utilizeaza de catre magazinele care isi schimba stocul foarte rar si este nevoie ca fiecare produs nou sa fie importat manual. 

Cel mai des si recomandat este sa se selecteze prima optiune si sa selectezi programarea update-ului automat pentru ca noul tau catalog de produse sa fie mereu actualizat cu orice modificare pe care o faci in magazinul online. 

setari catalog produse

Cand selectezi Upload Method – Set automatic file upload scheduled – ti se deschid inca 2 campuri in continuare. 

La campul numarul 3 trebuie sa introduci link-ul feed-ului de produse pe care il gasesti in platforma Admin – Produse – Feed-uri – si cauti feed-ul dedicat pentru Facebook care arata asa: https://www.numelemagazinuluitau.ro/feed/pixel.xml

Click pe butonul cu rotita din dreapta feed-ului selectat si copiaza URL-ul care iti apare. 

Apoi, cu Copy/Paste introduci link-ul in casuta destinata de la campul cu numarul 3. 

La subpunctul Data feed URL login details (optional) – lasi necompletat. 

link feed

La campul cu numarul 4, trebuie sa introduci programarea pentru update-ul automat al feed-ului. Selecteaza daca vrei in fiecare ora, zilnic sau saptamanal, si ora la care sa se faca update-ul. Apoi click pe Start Upload.

programare update

Va fi nevoie sa astepti cateva secunde sau minute pentru ca toate produsele din feed sa fie importate in catalogul de produse. Apoi, dupa ce produsele au fost importate, mergi in partea stanga la sectiunea Products si iti poti vizualiza produsele din catalogul creat.

catalog produse

Acum ca ai catalogul setat poti incepe promovarea magazinului tau prin campanii pe baza catalogului. 

Poti crea campanii de conversii, de remarketing sau remarketing dinamic. Aceste campanii vor fi de tip carusel si vor afisa toate produsele din catalogul tau sau doar cele de interes pentru utilizatori, in functie de setarile campaniei. 

Crearea si setarea magazinul pe pagina de Facebook (Facebook Shop)

Magazinul pe pagina de Facebook se creeaza tot din Business Manager, pe baza catalogului pe care l-ai creat deja. 

Acesta are scopul de a afisa toate produsele in pagina ta de Facebook, in sectiunea Shop. 

Fiecare produs contine poza, pret, descriere si detalii, exact asa cum apare si in magazinul tau online (site). Comenzile se pot plasa direct din shop-ul Facebook, iar utilizatorul este redirectionat in pagina de produs de pe site. 

Pasii pentru crearea magazinului pe Facebook:

1. Din Business Manager -> click pe cele 3 linii din stanga sus -> All Tools -> Assets – > Catalogues -> selectezi numele catalogului de produse – > in partea stanga selectezi Use Cases -> Facebook page Shop. 

creare shop

2. Click pe Create Facebook Shop, selecteaza pagina de Facebook a magazinului tau online, selecteaza moneda si Check out on website. Apoi, click pe Create. 

Acum, produsele din magazinul tau online vor fi vizibile si in shop-ul de pe pagina de Facebook. 

Instagram Shopping – conectare si cerere review

Instagram Shopping este printre ultimele update-uri ale acestei platforme.

Iti permite sa etichetezi produsele prezentate in postarile din feed sau story, pe baza catalogului de produse din magazinul tau online. 

Scopul Instagram Shopping este sa ajute brandurile sa isi creasca vanzarile prin aceasta platforma. Bazandu-se pe continut vizual, Instagram stie cat este de important pentru utilizatorii si potentialii clienti sa poata cumpara in momentul in care li se afiseaza o postare. 

Mecanismul este foarte simplu:

    1. Ai nevoie de un cont de Instagram pentru afacerea ta, pe care sa il updatezi la nivel de cont Business. Va fi nevoie sa treci toate datele desrpre firma si afacerea ta pe care trecerea la contul Business le presupune.
    2. Contul de Business Manager este foarte important pentru activarea Instagram Shopping.
    3. Catalogul de produse importat prin feed este crucial – deoarece pe baza acestui catalog pe care l-ai creat in Business Manager, vei putea eticheta produsele in postari. 
    4. Conecteaza si leaga contul de Instagram de pagina de Facebook a business-ului tau.
    5. Din Business Manager ceri review pentru contul tau de Instagram.
  • Din aplicatia de Instagram de pe mobil, ceri review pentru accesarea tool-ului de Shopping. 

Dupa ce ti-ai creat contul de Instagram, ai adaugat datele firmei, ai urcat catalogul de produse si este activ in Business Manager, trebuie sa urmezi acesti pasi:

In Business Manager click pe cele 3 linii una sub alta din stanga sus – > All Tools – > Assets -> Catalogues – > in partea stanga click pe Use Cases – Instagram Shopping. 

instagram shop

Click pe sageata albastra, apoi vei avea doua optiuni. Prima optiune legata de produsele din catalog va fi bifata cu verde, iar cea de-a doua optiune presupune sa conectezi contul de Instagram si sa ceri review echipei Facebook & Instagram. 

Click pe Connect Profile si ti se deschide o noua fereastra. 

conectare profil

In noua fereastra care ti se deschide, trebuie sa adaugi contul de Instagram sau poate fi preluat direct daca l-ai legat de pagina de Facebook. 

Cand contul apare cu o bulina verde, poti cere review pentru contul tau de Instagram. Daca primesti mesajul acesta „Not eligible for Instagram shopping.” este necesar sa citesti care sunt motivele pentru care Instagram nu accepta sa folosesti tool-ul pentru Shopping. 

Pe butonul „Why?” afli care sunt cerintele pentru a accesa Instagram Shopping.

conectare instagram

Dupa ce ai facut acesti pasi, intra de pe mobil in contul tau de Instagram. 

Din Feed, click pe cele 3 linii din partea dreapta sus -> Settings -> Business – > Shopping. 

Este posibil sa ai optiunea pentru cerere review si sa dureze cateva zile. Sau iti poate aparea optiunea prin care sa conectezi catalogul de produse pe care l-ai incarcat prin feed in Business Manager, deoarece Instagramul tau este eligibil. 

Alegi catalogul de produse, acestea intra in review si apoi poti incepe etichetarea produselor in postari. 

Tips&Tricks pentru Instagram Shopping

Dupa ce primesti review si ai deja postari pe contul de Instagram, ia fiecare postare in parte si eticheteaza produsele prezentate. Continua sa etichetezi la fiecare postare sau Story prin optiunea Tag Products. 

In acest fel, in noua sectiune creata pentru shopping, iti populezi magazinul de pe Instagram cu produsele etichetate in postari. 

Prin urmare, utilizatorii pot accesa aceasta sectiune si pot vedea produsele disponibile – bineinteles, pot comanda simplu si rapid. 

instagram shopping

Citeste si: Cum optimizezi conturile din social media pentru vanzare [Facebook + Instagram]

Iar acum, iti urez mult spor si mult succes! Sunt sigura ca afacerea ta se va schimba dupa ce pui in practica cele de mai sus.

Daca inca nu ai magazin online, testeaza GRATUIT timp de 15 zile platforma Gomag!

Daca mai ai intrebari, le astept pe pagina de Facebook Gomag si te invit sa te inscrii in super grupul nostru de Facebook, eCommerce cu Gomag.

Ti-au fost utile aceste informatii? Lasa-mi un comentariu mai jos sau da un share acestui articol pe Facebook. Iti multumesc anticipat! <3 

Alexandra

Social Media Manager la Gomag
Imaginea business-ului tau din social media ofera incredere clientilor. Retelele de socializare sunt locul perfect pentru ca afacerea ta sa fie cunoscuta si vanzarile tale sa creasca. Creez continut potrivit pentru fiecare client si ma asigur de impactul postarilor.
Alexandra

[i]
[i]
[index]
[index]