Business Manager – creare, setup, generare Facebook Pixel, verificare domeniu, creare catalog, Facebook Shop si Instagram Shopping

Ai pagina de Facebook pentru afacerea ta? Sau cont de Instagram? Vrei sa rulezi reclame sau poate sa iti expui produsele din magazinul online si in magazinul de pe Facebook si Instagram? 

Stai pe aproape sa iti explic care sunt pasii pentru a avea toate acestea. O luam usor, iti explic fiecare pas si iti arat exemple concrete. Inarmeaza-te doar cu rabdare si chef. Poti sa iti pui si o cafea, sa fie o placere ceea ce urmeaza sa iti prezint. 

via GIPHY

Azi vorbim pe larg despre Business Manager, despre cum iti creezi Pixelul de Facebook, cum poti avea Facebook Shop si, mai ales, despre cum poti sa vinzi pe Instagram. 

Business Manager este un instrument de la Facebook care iti permite sa iti gestionezi campaniile, dar si sa iti creezi un catalog cu produsele din magazinul tau online.

De asemenea, poti sa iti creezi si sa iti incarci produsele din magazinul online in magazinul Facebook (Facebook Shop) si Instagram (Instagram Shopping).

In primul rand, pentru a avea un cont de Business Manager, trebuie sa ai activa o pagina de Facebook pentru afacerea ta. Acest aspect este crucial daca iti doresti sa realizezi toate cele de mai sus. In cazul in care nu detii o pagina de Facebook, poti crea una aici: https://www.facebook.com/pages/creation/ 

In articolul de azi, trecem in revista toate aspectele legate de Facebook de care ai nevoie:

Crearea si setarea contului de Business Manager

In primul rand, ai nevoie de un cont personal de Facebook, care sa detina toate datele tale si sa fie un cont valid, pentru a-ti confirma identitatea.

Apoi: 

  1. Acceseaza acest link: www.business.facebook.com 
  2. Click Create Account/Creeaza Cont
  3. Introdu numele afacerii tale, asa cum este trecut pe certificatul de inregistrare la Registrul Comertului sau numele magazinului tau online.
  4. Adauga si conecteaza pagina de Facebook pe care o ai pentru magazinul tau online. In cazul in care nu ai, poti crea una direct din Business Manager sau din acest link: https://www.facebook.com/pages/creation/ 
  5. Introdu si numele tau, dar si adresa de mail pe care o utilizezi pentru afacere sau o adresa de mail personala care este activa, pe care o sa primesti diferite notificari.
  6. Adauga restul informatiilor care tin de afacerea ta in sectiunea Business Settings/Setarile afacerii.
  7. Creeaza un cont de reclame unde sa introduci datele cardului pe care il utilizezi pentru firma (magazin online), deoarece Facebook genereaza facturi pe care le poti introduce in contabilitate ca si cheltuieli de marketing. 

La punctul 6 iti spuneam de Business Settings/Setarile afacerii unde trebuie sa adaugi mai multe informatii despre afacerea ta. 

In partea stanga jos, la sectiunea Business Info, adauga toate informatiile care ti se cer despre afacere. 

In acest fel, facturile generate de Facebook pentru reclamele tale vor avea trecute si datele firmei tale. Trece acolo tot ce tine de numele afacerii, adresa, numar de telefon, daca esti platitor sau nu de TVA (RO-ul firmei). 

setari cont business manager

————————————————————————————————————————————-

Crearea, generarea si implementarea Pixelului Facebook

Pixelul Facebook este un instrument care permite urmarirea si inregistrarea comportamentului utilizatorilor din magazinul tau online. Intr-o forma mai simpla, Facebook Pixel este un cod, care odata instalat in magazinul tau online, iti permite sa creezi diferite tipuri de campanii in Facebook Ads (reclame platite).

Eficienta campaniilor din Facebook Ads este data de Pixel, care iti permite sa “aduci” trafic pe site, sa retargetezi vizitatorii si sa iti cresti si urmaresti conversiile. Pe scurt, Facebook Pixel iti permite sa iti optimizezi campaniile pentru mai multe vanzari.

Pixelul Facebook trebuie creat din Business Manager si implementat in adminul magazinului tau online in sectiunea dedicata Pixelului Facebook, din Gomag Apps [Gomag Admin – Gomag Apps – Facebook Pixel – adaugarea codului Pixel – Salvare].

Detalii despre crearea si implementarea lui gasesti aici: https://help.gomag.ro/hc/ro/articles/115005077434-Facebook-Pixel 

————————————————————————————————————————————-

Cum se face verificarea domeniului in Business Manager

Noile updateuri in materie de campanii si continut pe Facebook Ads atrag dupa ele o serie scurta de modificari. Aceste modificari se fac foarte simplu, in cateva clickuri in contul de Business Manager si aplicatia Facebook Pixel din admin Gomag – sectiunea Verificare Domeniu.

Aceste updateuri in aceasta directie au ca scop verificarea domeniului de pe care si pentru care se ruleaza campanii. Existenta domeniului verificat in baza de date Facebook iti ofera o siguranta si o calitate a continutului si campaniilor tale.

Ce se intampla daca nu se face verificarea domeniului?

Inca de la finalul anului 2020 au inceput sa apara anumite situatii care au dus la oprirea reclamelor si inchiderea conturilor Facebook Ads si chiar a conturilor Business Manager. Daca optezi pentru neverificarea domeniului risti sa nu iti mai poti promova afacerea online. 

Compania Apple a anuntat modificari cu iOS 14 care afecteaza modul in care primim si procesam evenimente de conversie din instrumente de afaceri, cum ar fi pixelul Facebook. 

Pentru a aborda aceste modificari, se va solicita permisiunea prin intermediul cadrului Apple AppTrackingTransparency pentru a masura evenimentele de conversie care au loc pe dispozitivele iOS 14. 

Pe masura ce mai multi oameni renunta la urmarire pe dispozitivele iOS 14, personalizarea anunturilor/reclamelor si raportarea performantei vor fi limitate atat pentru evenimentele de conversie a aplicatiei, cat si pentru cele web. 

Un impact cheie al acestei modificari este ca vei fi limitat la utilizarea a opt evenimente de conversie pentru un domeniu pentru optimizare si raportare.

Important: atunci cand creezi un set de anunturi, poti alege doar unul dintre cele opt evenimente de conversie desemnate pentru optimizare.

*Verificarea domeniului stabileste ce cont Business Manager are autoritatea de a configura si prioritiza cele opt evenimente de conversie disponibile pentru un anumit domeniu”.

De ce se face verificarea domeniului?

Integritatea continutului de pe Facebook este o preocupare serioasa, iar verificarea domeniului este un pas catre asigurarea faptului ca numai proprietarii (detinatorii) verificati pot edita modul in care continutul lor apare pe Facebook.

Multe aplicatii de publicare folosesc editarea linkurilor pentru a personaliza si a crea continut captivant pentru comunitatea Facebook. Intr-un efort de a pastra aceasta functionalitate esentiala intr-un mod care protejeaza integritatea continutului editorilor, proprietarii de linkuri verificati vor avea acum capacitatea de a suprascrie metadatele link-urilor atunci cand creeaza postari pe pagina de link.

Companiile pot revendica proprietatea asupra domeniilor lor in Business Manager fara sa modifice etichetele de marcare OpenGraph in magazinele online/site-urile lor.

Verificarea domeniului iti permite, de asemenea, sa gestionezii permisiunile de editare a linkurilor si a continutului pentru a preveni utilizarea incorecta a domeniului tau. 

Aceasta (verificarea) include atat continutul organic, cat si continutul platit. 

Cat costa sa imi verific domeniul?

Este gratuit sa iti verifici domeniul sau domeniile. 

In platforma Gomag exista o varianta simpla si rapida de verificare: Meta-tag Verification

Cum fac verificarea domeniului?

PASUL 1: Intra in contul tau de Business Manager.

Daca nu ai un cont si vrei sa iti faci verificarea domeniului, poti incepe prin a-ti crea un cont de Business Manager aici: https://business.facebook.com/ 

PASUL 2: In contul Business Manager selecteaza BUSINESS SETTINGS

Business-Settings-business-manager

PASUL 3: Selecteaza BRAND SAFETY si apoi DOMAINS

Brand safety-domains

 

PASUL 4: Selecteaza butonul ADD

buton-add-domain

PASUL 5: Adauga domeniul tau fara https sau www, doar de forma magazinultau.ro si selecteaza butonul ADD DOMAIN

adauga-domeniu

Pont: dupa adaugarea domeniului poti face un refresh la pagina pentru actualizare si pentru a putea continua verificarea domeniului.

PASUL 6: In noua fereastra selecteaza din lista optiunea Add a meta-tag to your HTML source code. 

meta-tag-business-manager

PASUL 7: Copiaza codul de tipul <meta name=”facebook-domain-verification” content=”…………….” />. Fii atent sa selectezi intregul cod afisat! Apasa click pe cod si se copiaza automat.

cod-verificare-meta

PASUL 8: Deschide zona de ADMIN din platforma Gomag -> selecteaza Gomag Apps -> alege aplicatia FACEBOOK PIXEL si alege sectiunea VERIFICARE DOMENIU.

PASUL 9: In campul din sectiunea Cheie Verificare Domeniu trebuie sa copiezi codul de la pasul 7 si apoi sa salvezi.

verificare-domeniu-gomag

PASUL 10: In Business Manager la verificarea domeniului unde ai lucrat pana acum, apasa pe butonul verde Verify Domain / Verifica Domeniul.

Iar acum, asteapta ca Facebook sa faca verificarea si poti incepe sau continua promovarea afacerii in zona Facebook.

IMPORTANT: Dupa ce ai facut toate setarile este necesar sa astepti aproximativ pana la 72 de ore (timp estimativ) pana cand domeniul tau va fi verificat.

PASUL 11: In Business Manager, dupa ce se face verificarea, domeniul tau va aparea cu bulina verde, semn ca a fost verificat.

domeniu-verificat-business-manager


 

Conversii API – Acces Token

Conversii API este unul dintre instrumentele business de afaceri ale Facebook (precum Facebook Pixel, verificarea domeniului etc) care iti permite sa utilizezi si sa partajezi evenimente cheie online (web) si offline sau actiuni ale clientilor, direct de pe serverul tau (al magazinului online) la serverele Facebook.

Conversii API functioneaza impreuna si pe baza pixelului tau de Facebook pentru a ajuta la imbunatatirea performantei si masurarii campaniilor tale publicitare (platite) pe Facebook.

Setarile pentru accesul token se face din Business Manager, cu adaugarea codului in admin-ul magazinului tau online de pe Gomag.

Detalii despre crearea si implementarea Token-ului pentru conversii API gasesti aici: https://help.gomag.ro/hc/ro/articles/115005077434-Facebook-Pixel#3 


Crearea catalogului de produse in Business Manager pe baza feed-ului de produse

Catalogul de produse este instrumentul care:

  • te ajuta sa creezi reclame ce iti afiseaza produsele din magazin
  • te ajuta in cadrul campaniilor de remarketing dinamic: cu ajutorul Pixelului Facebook, ii poti afisa utilizatorului care a interactionat cu business-ul tau, produse relevante dar si produsele pe care le-a vizualizat sau le-a adaugat in cos
  • te ajuta sa scazi rata cosului abandonat prin afisarea frecventa a reclamelor catre utilizatorii targetati, cu scopul de a-i convinge sa faca o conversie. 

De asemenea, catalogul de produse te ajuta sa iti creezi shop-ul pe Facebook si pe Instagram, adica magazinul online pe Facebook, cu produsele pe care le ai deja in magazinul din platforma. 

Importarea produselor se face automat cu poze, pret si descrieri, pe baza feed-ului de produse din Gomag. 

Crearea catalogului

In Business Manager, click pe butonul de meniu din partea stanga sus si selecteaza Commerce Manager.

catalog facebook

In noua pagina deschisa, gasesti un buton cu textul ADD Catalogue. Dai click pe el. 

creare catalog

Dupa care, alegi unul dintre cele 5 categorii: eCommerce, Travel, Property, Auto sau Entertainment and Media, in functie de nisa in care activezi si click Next.

domenii catalog

Dupa ce ai selectat nisa, trebuie sa completezi cateva informatii. Alege varianta prin care sa importi manual produsele, prin feed-ul de produse pe care il iei din Adminul magazinului tau online (Admin > Produse > Feed-uri).

Dupa ce ai copiat link-ul feed-ului de produse din partea de admin a magazinului tau, selectezi Upload product Info, completezi Catalog Owner (detinatorul catalogului care trebuie sa fie contul tau) si completezi Catalog Name cu numele pe care vrei sa il aiba catalogul tau (de obicei numele magazinului tau online sau forma „Catalog Numele Magazinului”), apoi click pe Create. 

creare catalog facebook

Dupa ce treci de acest pas, ti se deschide o noua fereastra care te anunta ca ai creat catalogul. Catalogul nou creat nu este populat cu produse, asa ca acesta este urmatorul pas: click pe View Catalog. 

feed produse

In noua pagina deschisa unde trebuie sa adaugi produse in catalogul tau (Add Products to Your Catalog), selecteaza Butonul Use bulk upload si click pe Next.

adauga feed

Urmatorii pasi sunt acestia:

Choose upload option – aici exista 3 metode prin care feed-ul de produse se importa si isi face update.

  • File Upload – se utilizeaza de catre magazinele care isi schimba stocul foarte rar si este nevoie ca fiecare produs nou sa fie importat manual in baza unui fisier.
  • Scheduled feed – se utilizeaza de catre magazinele care isi schimba stocul frecvent, au produse noi sau creste numarul acestora. In acest fel, poti seta ca feed-ul de produse sa se updateze automat la o data setata de catre tine.
  • Google Sheets – se utilizeaza incazul in care ai informatii intr-un document de tip Google.

Cel mai des si recomandat este sa se selecteze a doua optiune (Scheduled feed) si sa selectezi programarea update-ului automat pentru ca noul tau catalog de produse sa fie mereu actualizat cu orice modificare pe care o faci in magazinul online. 

! Avand in vedere ca produsele tale sunt incarcate pe baza feed-ului de produse, catalogul tau din Business Manager va suferi modificari de fiecare data cand modifici ceva in magazinul online. Tine minte insa, aceste modificari nu se fac automat, ci doar cand feed-ul se actualizeaza.

setari catalog produse

Cand selectezi Scheduled Feed – ti se deschide cel mai important camp: adaugarea feed-ului de produse. 

La campul Set up feed – Enter URL trebuie sa introduci link-ul feed-ului de produse pe care il gasesti in platforma Admin – Produse – Feed-uri – si cauti feed-ul dedicat pentru Facebook care arata asa: https://www.numelemagazinuluitau.ro/feed/pixel.xml

IMPORTANT: Utilizeaza feed-ul din platforma de forma https://www.numelemagazinuluitau.ro/feed/pixel.xml pentru ca acest feed este creat in platforma in asa fel incat, produsele tale sa respecte toate indicatiile Facebook. Nu recomandam crearea feed-urilor custom pentru diferite campanii, ci recomandam utilizarea feed-ului special de Facebook din platforma. Apoi, din partea de catalog se pot crea seturi de produse pentru diferite campanii.

In platforma pentru a lua feed-ul: Click pe butonul cu rotita din dreapta feed-ului selectat si copiaza URL-ul care iti apare. 

Apoi, cu Copy/Paste introduci link-ul in casuta destinata de la campul Enter URL si Next. 

link feed

La campul Scheduled updates, trebuie sa introduci programarea pentru update-ul automat al feed-ului. Selecteaza daca vrei in fiecare ora, zilnic sau saptamanal, si ora la care sa se faca update-ul. Bifeaza casuta din dreptul update-ului automat (Add automatic updates cu bulina albastra), apoi click pe Next.

programare update

Va fi nevoie sa astepti cateva secunde sau minute pentru ca toate produsele din feed sa fie importate in catalogul de produse. Apoi, dupa ce produsele au fost importate, mergi in partea stanga la sectiunea Products si iti poti vizualiza produsele din catalogul creat.

catalog produse

Acum ca ai catalogul setat poti incepe promovarea magazinului tau prin campanii pe baza catalogului. 

Poti crea campanii de conversii, de remarketing sau remarketing dinamic. Aceste campanii vor fi de tip carusel si vor afisa toate produsele din catalogul tau sau doar cele de interes pentru utilizatori, in functie de setarile campaniei. 

————————————————————————————————————————————-

Crearea seturilor de produse pentru campanii (Product Set)

Product Set este modul prin care poti sa iti creezi seturi pentru produsele pe care vrei sa le promovezi. Atunci cand creezi catalogul de produse pe baza feedului, produsele sunt preluate ca fiind de sine statatoare si nu pe baza categoriilor in site.

Daca vrei ca pentru promovarea produselor sa folosesti campanii pe anumite produse, tipuri de produse, categorii sau cu anumite criterii, Product Set este tot ce ai nevoie pentru acest lucru.

Incarcarea feed-ului de produse in contul de Business Manager iti permite sa iti creezi pe baza acestuia, seturi de produse pe care sa le utilizezi in diverse campanii. Pentru a crea aceste seturi de produse, trebuie sa urmezi pasii urmatori:

In contul de Business Manager selectezi din partea stanga patratul format din puncte -> apoi Catalogue Manager si din partea stanga Product Sets.

catalog business manager product set

 

In sectiunea Product Sets ai la indemana mai multe optiuni pentru crearea seturilor de produse:

  • Category
  • Product type
  • Brand
  • Price
  • Current price
  • Product
  • Iten group ID
  • Gender
  • Condition
  • Size
  • Age Group
  • Colour
  • Material
  • Pattern
  • Name
  • Availability
  • Custom label 0, 1, 2, 3, 4

creare seturi produse business manager

 

In functie de setarile setului de produse, iti adaugi produsele pe care le doresti pentru a fi promovate pe baza catalogului de produse in campanii de tip carusel. Poti sa pornesti mai multe campanii cu scopuri diferite pe baza seturilor de produse pe care le-ai creat.

Dupa crearea seturilor de produse, ai categorii de produse pe care le promovezi in functie de anumite aspecte. Dar, pe langa asta, pentru a avea din start categoriile din site preluate si in feed-ul de produse din Business Manager, ai nevoie sa editezi feed-ul din platforma cu categorii alias pentru google_product_category.

————————————————————————————————————————————-

Crearea si setarea magazinul pe pagina de Facebook (Facebook Shop)

Magazinul pe pagina de Facebook se creeaza tot din Business Manager, pe baza catalogului pe care l-ai creat deja. 

Acesta are scopul de a afisa toate produsele in pagina ta de Facebook, in sectiunea Shop. 

Fiecare produs contine poza, pret, descriere si detalii, exact asa cum apare si in magazinul tau online (site). Comenzile se pot plasa direct din shop-ul Facebook, iar utilizatorul este redirectionat in pagina de produs de pe site. 

Pasii pentru crearea magazinului pe Facebook:

1. Din Business Manager -> click pe cele 3 linii din stanga sus -> All Tools -> Assets – > Catalogues -> selectezi numele catalogului de produse – > in partea stanga selectezi Use Cases -> Facebook page Shop. 

creare shop

2. Click pe Create Facebook Shop, selecteaza pagina de Facebook a magazinului tau online, selecteaza moneda si Check out on website. Apoi, click pe Create. 

Acum, produsele din magazinul tau online vor fi vizibile si in shop-ul de pe pagina de Facebook. 

————————————————————————————————————————————-

Instagram Shopping – conectare si cerere review

Instagram Shopping este printre ultimele update-uri ale acestei platforme.

Iti permite sa etichetezi produsele prezentate in postarile din feed sau story, pe baza catalogului de produse din magazinul tau online. 

Scopul Instagram Shopping este sa ajute brandurile sa isi creasca vanzarile prin aceasta platforma. Bazandu-se pe continut vizual, Instagram stie cat este de important pentru utilizatorii si potentialii clienti sa poata cumpara in momentul in care li se afiseaza o postare. 

Mecanismul este foarte simplu:

    1. Ai nevoie de un cont de Instagram pentru afacerea ta, pe care sa il updatezi la nivel de cont Business. Va fi nevoie sa treci toate datele desrpre firma si afacerea ta pe care trecerea la contul Business le presupune.
    2. Contul de Business Manager este foarte important pentru activarea Instagram Shopping.
    3. Catalogul de produse importat prin feed este crucial – deoarece pe baza acestui catalog pe care l-ai creat in Business Manager, vei putea eticheta produsele in postari. 
    4. Conecteaza si leaga contul de Instagram de pagina de Facebook a business-ului tau.
    5. Din Business Manager ceri review pentru contul tau de Instagram.
  • Din aplicatia de Instagram de pe mobil, ceri review pentru accesarea tool-ului de Shopping. 

Dupa ce ti-ai creat contul de Instagram, ai adaugat datele firmei, ai urcat catalogul de produse si este activ in Business Manager, trebuie sa urmezi acesti pasi:

In Business Manager click pe cele 3 linii una sub alta din stanga sus – > All Tools – > Assets -> Catalogues – > in partea stanga click pe Use Cases – Instagram Shopping. 

instagram shop

Click pe sageata albastra, apoi vei avea doua optiuni. Prima optiune legata de produsele din catalog va fi bifata cu verde, iar cea de-a doua optiune presupune sa conectezi contul de Instagram si sa ceri review echipei Facebook & Instagram. 

Click pe Connect Profile si ti se deschide o noua fereastra. 

conectare profil

In noua fereastra care ti se deschide, trebuie sa adaugi contul de Instagram sau poate fi preluat direct daca l-ai legat de pagina de Facebook. 

Cand contul apare cu o bulina verde, poti cere review pentru contul tau de Instagram. Daca primesti mesajul acesta „Not eligible for Instagram shopping.” este necesar sa citesti care sunt motivele pentru care Instagram nu accepta sa folosesti tool-ul pentru Shopping. 

Pe butonul „Why?” afli care sunt cerintele pentru a accesa Instagram Shopping.

conectare instagram

Dupa ce ai facut acesti pasi, intra de pe mobil in contul tau de Instagram. 

Din Feed, click pe cele 3 linii din partea dreapta sus -> Settings -> Business – > Shopping. 

Este posibil sa ai optiunea pentru cerere review si sa dureze cateva zile. Sau iti poate aparea optiunea prin care sa conectezi catalogul de produse pe care l-ai incarcat prin feed in Business Manager, deoarece Instagramul tau este eligibil. 

Alegi catalogul de produse, acestea intra in review si apoi poti incepe etichetarea produselor in postari. 

Tips&Tricks pentru Instagram Shopping

Dupa ce primesti review si ai deja postari pe contul de Instagram, ia fiecare postare in parte si eticheteaza produsele prezentate. Continua sa etichetezi la fiecare postare sau Story prin optiunea Tag Products. 

In acest fel, in noua sectiune creata pentru shopping, iti populezi magazinul de pe Instagram cu produsele etichetate in postari. 

Prin urmare, utilizatorii pot accesa aceasta sectiune si pot vedea produsele disponibile – bineinteles, pot comanda simplu si rapid. 

instagram shopping

Citeste si: Cum optimizezi conturile din social media pentru vanzare [Facebook + Instagram]

Iar acum, iti urez mult spor si mult succes! Sunt sigura ca afacerea ta se va schimba dupa ce pui in practica cele de mai sus.

Vezi si cum sa vinzi pe Instagram

Daca inca nu ai magazin online, testeaza GRATUIT timp de 15 zile platforma Gomag!

Daca mai ai intrebari, le astept pe pagina de Facebook Gomag si te invit sa te inscrii in super grupul nostru de Facebook, eCommerce cu Gomag.

Ti-au fost utile aceste informatii? Lasa-mi un comentariu mai jos sau da un share acestui articol pe Facebook. Iti multumesc anticipat! <3 

Alexandra
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]