Ghid: Cum sa vinzi mobila online – Idei de promovare pentru un magazin cu mobilier

Cum sa vinzi mobila online - Idei de promovare pentru un magazin cu mobilier

Piata vanzarilor de mobila online si decoratiuni, similar cu cea a bijuteriilor sau fashion, e una dintre cele mai atragatoare pentru antreprenori.

De ce?

Pentru ca aceste produse sunt cautate in permanenta.

Mai mult, e satisfacator sa faci promovare pentru ele!

Ai o gramada de optiuni de marketing si idei de creative – secretul e sa gasesti ceea ce te diferentiaza si sa targetezi cu asta audienta profitabila pentru tine.

Cauti idei pentru o alta industrie? Vezi ghidurile si gaseste nisa ta!

via GIPHY

Sigur, cand vinzi mobila online si decoratiuni, nu iti permiti sa te culci pe o ureche.

E o piata plina, iar competitorii te asalteaza din toate partile. 

Concurezi si cu OLX sau Facebook Marketplace, cu Dedeman si retailerii consacrati… mai ales cu magazinele locale – pentru ca pare mai simplu si mai putin costisitor sa iti cumperi un dulap daca te duci sa-l vezi personal si sa il iei cu masina, fara sa mai platesti costuri de transport.

Chiar si asa, daca vrei sa vinzi mobila si produse pentru casa ai sanse sa o faci.

Descopera in acest ghid cum sa iti gandesti afacerea, si cum sa iti promovezi magazinul.

Pont! In platforma Gomag avem o tema dedicata magazinelor de mobilier. Tema Mansion poate fi personalizata oricum doresti, si o poti testa aici.

Cuprins Ghid Cum vinzi online mobila si decoratiuni 

Idei de promovare pentru un magazin de mobila online

  1. Diferenteaza-te – gaseste-ti vocea de brand si ingredientul secret
  2. Investeste in baza ta de lead-uri
  3. Vinde experiente, nu doar mobila online
  4. Foloseste reclamele PPC
  5. Strategia de content marketing – Idei pentru blog
  6. Fii sursa de inspiratie pe Pinterest, Instagram, Facebook
  7. Ofera carduri cadou
  8. Creeaza un program referral – sau chiar de fidelitate daca vinzi decoratiuni
  9. Fa SEO pentru magazinul tau de mobila online

Decide ce vrei sa vinzi:

  • Mobila noua – mobilier dormitor, bucatarii, living, mobila pentru birou, pentru terasa si gradina etc.
  • Mobila second handidem
  • Mobila la comanda
  • Mobilier pentru copii
  • Accesorii mobila – manere, elemente de suspendare, balamale, sisteme culisante, prize incorporabile, picioare de mobila etc.
  • Decoratiuni pentru casa – perne decorative, suport pentru lumanari, vaze si ghivece, cutii si cosuri de depozitare, vesela, tavi, obiecte decorative etc.

Chiar daca decizi sa vinzi un anumit tip de produse, iti recomand sa alegi si produse complementare (ex., mobilier pentru dormitor + lenjerii de pat).

Poti sa o faci de la inceput, sau pe masura ce creste afacerea.

Dar e vital sa aduci si astfel de produse, pentru ca asa iti vei creste valoarea comenzilor si ai potential sa iti fidelizezi clienti. 

Ce inseamna asta? Inseamna ca iti scazi costurile de achizitie.

Citeste si: 8 Aplicatii Gomag pentru Casa & Gradina pe care sa le folosesti imediat

Cum sa iti gandesti afacerea cu mobila online

1. Gandeste-ti metoda de stoc

De ce e primul lucru pe care il mentionez?

Pentru ca nu e simplu sa faci managementul unui stoc de mobila. Nici nu intra in discutie sa tii stoc acasa, in special cand vinzi mobilier de mari dimensiuni.

Asa ca decide ce tip de produse vinzi si care sunt costurile / metodele de gestiune pentru acestea.

Poti avea un stoc propriu, intr-un depozit unde va fi necesar sa respecti anumite conditii de pastrare si manipulare a marfii. 

Mai poti externaliza partea de depozit si livrare catre o platforma de e-fulfillment, cum e Frisbo sau MediaPost WMS.

Sau poti face dropshipping – sa comanzi produsul de la un producator / furnizor doar in momentul in care ai o comanda, iar acesta sa il expedieze direct clientului.

Tu, ca revanzator, primesti doar un comision, insa scapi de griji precum stoc, manipulare marfa, livrare etc.


2. Alege furnizorii de servicii de curierat

Nu toate firmele de curierat livreaza produse de mari dimensiuni, fie ca vorbim de volum, fie de greutate.

Asadar, va trebui sa te orientezi doar spre cei care pot face asta. 

Din discutiile pe care le-am vazut pe grupuri, majoritatea recomanda Nemo, Dragon Star si FAN pentru coletele grele.

De asemenea, cand e vorba de volume si mai mari, poti cauta optiuni in bursele de transport (cauti camioane si dubite care pot face transportul pentru tine, la un pret mai bun decat cu un curier clasic).

Pont!

Pe langa curieri, si modul de plata este important. Ofera-le multiple optiuni, inclusiv plata in rate!

plata-in-rate-mobilier

3. Vinde accesorii (perne, lenjerii de pat, decoratiuni)

Regula de aur in vanzari de mobila online: nu vinzi un produs, vinzi o experienta. 

Vinzi confort si stare de bine. 

Vinzi sentimentul de “acasa” si placerea de a te intoarce acolo unde te simti in siguranta, te simti bine in pielea ta.

Asa ca, daca tot ii pui la dispozitie mobilier, de ce sa nu ii oferi pachetul complet?

Adauga in magazin multiple produse complementare – cum ar fi perne, lenjerii de pat, obiecte decorative, chiar stickere de perete sau tapet.

Le poti vinde individual si le mai poti afisa ca recomandari de produse, pachete de produse sau cadouri la achizitia de produse mari.

recomandari-de-produse-mobilier

Pont!

Tine cont ca va trebui sa vii cu ceva fresh constant, daca vrei clienti care sa se intoarca.

4. Ia in considerare si deschiderea unei locatii fizice

Google pune din ce in ce mai mult accent pe cautarile “in locatie”.

Si nu e de mirare, pentru ca jumatate din cautarile utilizatorilor sunt locale. 

Indiferent unde esti acum, daca faci o cautare pe “mobila” vei vedea ca primele rezultate sunt magazinele din apropiere.

Prin urmare, cand iti gandesti afacerea, ia in considerare si deschiderea unui showroom in locatia ta (sau chiar mai multe, in diverse orase din tara).

locatie-fizica-mobilier

Ce beneficii ai cu un showroom:

  • Castigi increderea clientilor – odata ce ating si vad personal produsele, au siguranta ca sunt exact asa cum ai promis
  • Ai vizibilitate maxima la cautarile din locatiile in care ai deschis
  • Interactionezi fata in fata cu clientii si afli direct de la ei ce au nevoie, ce intrebari frecvente au si care sunt povestile lor – poti replica informatiile pentru clientii din online si sa iti imbunatatesti ofertele
  • Ai posibilitatea sa iti fidelizezi mai usor clientii si sa devii prima optiune la care se gandesc, pentru cei din locatie, de fiecare data cand au nevoie de tipul de produse pe care le vinzi

Pont! Fii atent cum iti aranjezi produsele in showroom. 

Incearca sa creezi spatii complete, astfel incat clientii sa poata vizualiza cum vor arata produsele la ei acasa.

5. Ofera servicii suplimentare si garantie

O alta metoda pentru a creste valoarea comenzilor in magazin este prezentarea de servicii suplimentare:

  • Servicii de instalare si montaj
  • Servicii de intretinere si reparatie
  • Ridicare de la sediu
  • Livrare prin flota proprie
  • Livrare gratuita intr-o anumita locatie
  • Garantii extinse
  • Personalizarea produselor

Indiferent ce tip de serviciu alegi, acesta poate deveni un punct forte in strategia ta, un diferentiator pe care sa il scoti in fata.

garantii-magazin-mobila-online

Pont!

Foloseste aplicatia Servicii extra sau aplicatia Produs Configurabil din Gomag pentru a-ti prezenta serviciile suplimentare.

6. Colaboreaza cu designeri de interior si specialisti in amenajari

Cei mai importanti “influenceri” pentru magazinul tau sunt, in primul rand, clientii.

Apoi, sunt persoanele specializate: designerii de interior / exterior.

Ei sunt cei mai in masura sa recomande magazine clientilor lor, mai ales cand merg pe un anumit stil de mobilier si decoratiuni.

Cum construiesti un sistem pentru colaborarea cu specialistii?

  • Creeaza un landing page cu beneficiile pe care le obtin cand iti promoveaza produsele
  • Prezinta-le beneficiile care iti diferentiaza produsele
  • Specifica ce optiuni exclusive au: de ex., mostre gratuite, prioritate in procesarea comenzilor, cataloage fizice, comisioane, consiliere etc.
  • Promoveaza-i la randul tau (de ex., in postari pe Facebook, interviuri pe blog, live-uri etc.)

Idei de promovare pentru un magazin de mobila online si decoratiuni

1. Diferenteaza-te – gaseste-ti vocea de brand si ingredientul secret

Pune-te putin in papucii romanilor care au nevoie de mobila sau decoratiuni interioare.

La ce se gandesc prima data? Ce nume le apare in minte?

Ei bine, cel mai probabil e un nume de brand mare: IKEA, Dedeman, Jysk sau o firma locala, de care stie toata lumea din judet.

De ce sunt acestea primele nume la care se gandesc clientii?

Dintr-un motiv simplu: sunt branduri validate de alti oameni, cu un nume pe care il vad peste tot, pe toate canalele pe care stau si in toate locurile in care merg.

Deci… vrei, nu vrei, trebuie si tu sa iti construiesti si sa mentii un brand.

diferentiatori-magazin-mobila

Cateva sfaturi pentru strategia ta de brand:

  • Alege cu atentie produsele pe care le vinzi – ofera mobilier de calitate, poate intr-un stil specific sau de la un furnizor cunoscut
  • Alege un nume bun – usor de retinut si de pronuntat
  • Culorile predominante – foloseste culori care ies in evidenta
  • Creeaza din start o analiza SWOT si actualizeaza-o constant – te va ajuta sa evidentiezi punctele tari si sa iti transformi punctele slabe in atuuri
  • Stabileste avatarele de client – si creeaza continut / campanii promotionale in functie de nevoile si caracteristicile fiecarui avatar in parte
  • Alege pozitionarea pentru magazinul tau – DE CE-ul, obiectivul pentru care lupta afacerea ta (pentru ca vrei sa creezi un spatiu comfy in casele tuturor? Pentru ca oamenii merita mobilier de calitate, la un pret bun? Pentru ca fiecare casa are stilul ei unic, si are nevoie de mobilier de poveste? etc.)
  • Alege un stil de comunicare – Funny? Inspirational? Rebel? Prietenos pentru familie? etc.
  • Sprijina o cauza importanta pentru tine si clientii tai – nu e o tehnica de vanzare, ci un mod in care sa oferi inapoi. Si e important pentru audienta ta.
  • Decide emotia principala pe care vrei sa o creezi – confort, siguranta, nostalgie, entuziasm etc.

2. Investeste in baza ta de lead-uri 

Vanzarile online, indiferent de nisa, nu sunt lineare. Adica omul nu intra pe link-ul tau si gata, cumpara.

Mai mult, exista o perioada – mai lunga sau mai scurta – in care ia decizia de cumparare.

In cazul mobilierului, care e o investitie pe termen lung si cu impact asupra tuturor celor din familia clientului, procesul de decizie este unul de durata si ramificat (decizia nu este luata exclusiv de client).

Insa apare o problema.

Stim deja ca ai la dispozitie foarte putin timp pentru a atrage atentia. E si mai greu sa o mentii.

Uite, de aceea ai nevoie de o strategie de generare de lead-uri si incalzire a acestora.

Cel mai important e sa ai o bucatica de informatie prin care poti continua comunicarea cu clientii si viitorii clienti.

pop-up-abonare-mobilier

O adresa de email, un numar de telefon, un profil de Facebook.

Asa ca investeste in formarea unei comunitati in jurul magazinului tau.

Poate fi baza ta cu adrese de email, un grup de Facebook, un grup de WhatsApp sau mai multe deodata.

In orice loc alegi sa iti aduni comunitatea, ai grija sa ii dai motive pentru a ramane acolo si pentru a interactiona cu tine.

Cum intretii lead-urile din comunitate?

  • Devino sursa de inspiratie, nu bisnitar – nici tie nu iti place sa fii abordat mereu cu oferte si mesaje “cumpara, cumpara, cumpara”. Ofera idei de design, intreaba-ti clientii cum isi amenajeaza ei locuinta, cere-le idei de design, cere-le povesti si momente din viata lor legate de design-ul din casa lor.
  • Dovedeste ca le intelegi grijile si problemele – iar pentru asta, uneori, vei face continut care NU ajuta chiar pe toata lumea, ci doar pe o parte dintre ei. Chiar daca exista riscul dezabonarilor in momentul in care abordezi un subiect specific, e natural. Oricum acei oameni ti-ar fi ocupat resursele degeaba – nu lasa in grup oameni pe care ii consideri potentiale lead-uri, dar sunt acolo doar ca sa lancezeasca, pentru ca nici macar nu sunt interesati sa continue relatia cu tine.
  • De exemplu, poate intr-un newsletter vei aborda problema viitorilor parinti care cauta idei pentru amenajarea camerei pentru bebe. Nu e un continut interesant pentru toata lumea, dar il poti transforma intr-unul – toti avem cel putin un nepot sau nepoata ori prieteni cu copii pe care ii putem sfatui sa aleaga ceea ce este mai bun pentru ei.
  • Si repet, nu le afisa DOAR oferte si produse – arata-le cum sa iti foloseasca produsele pentru a-si transforma spatiile sa arate asa cum viseaza ei. 
  • Comunitatea nu are rolul sa faci push spre vanzare in orice moment, ci sa iti ofere continut, sa te cunoasca mai bine si sa capete, treptat, incredere in tine.

Atentie!

Comunitatea si continutul nu iti vor aduce vanzari directe sau imediate. 

Vanzarea se intampla in timp, in functie de cat de interesant si relevant e ceea ce le spui.

3. Vinde experiente, nu doar mobila online

Fii mandru de cum ti-ai amenajat primul tau apartament!

Reaminteste-ti de emotiile copilariei la masa de Craciun.

Creeaza un cuib de drag pentru copilul tau si construieste o legatura pentru ani si ani, cand ii citesti seara din cartea lui preferata.

Aceste 3 mesaje au rolul sa iti arate cum sa iti abordezi clientii pentru a apela la emotiile lor. 

Observi ca nicaieri nu am mentionat mobila sau mobilier.

De ce? 

Simplu. 

Orice cumparam e strans legat de modul in care il folosim si momentele pe care le va crea pentru noi si cei din jurul nostru.

La inceput, cand clientul se gandeste ca are nevoie de mobilier pentru bucatarie, de exemplu, prima grija nu e de unde sa cumpere sau ce pret va avea.

Ci isi imagineaza culorile, stilul si modul in care ii va imbunatati viata. 

Care va fi reactia prietenilor care vin in vizita si vad dulapuri noi in bucatarie. 

Cum, in sfarsit, nu mai e nevoie sa isi ingramadeasca tigaile “de zile bune” pe dulapul din ultima camera, pentru ca nu avea unde altundeva sa le puna – pana acum.

Abia dupa ce trece de pragul emotional, va lua in considerare aspectele logice: dimensiuni, calitate, preturi, brandul de la care alege etc.

4. Foloseste reclamele PPC 

  • Facebook Ads – creeaza reclame conform funnel-ului tau de vanzare: reclame de awareness pe audiente reci, reclame pentru achizitia de lead-uri prin promovarea beneficiilor comunitatii si a articolelor din blog / concursuri, reclame pentru conversie prin remarketing si campanii punctuale de reduceri / beneficii.
  • Google Ads – investeste in reclamele pe search pentru cautarile cu intentie, dar si display pentru toate audientele
  • Shopping ads – impactul vizual este ENORM
  • YouTube ads – cu video-uri de prezentare a brandului tau (pentru awareness) sau video-uri emotionale
  • Email ads – pe remarketing
  • Instagram si Pinterest Ads – la cautarile pentru inspiratie

reclama-video-mobilier

5. Strategia de content marketing

Idei de articole pe blog

  • Cum sa creezi un spatiu primitor la tine acasa
  • Ghid complet pentru amenajarea bucatariei tale de vis
  • 5 Idei de decor pentru [Craciun, Paste, toamna, dormitor, terasa etc.]
  • Momentul tau de relaxare – 3 idei pentru o seara cozy
  • Ghid de intretinere pentru mobilierul din gradina
  • 10 sfaturi pentru amenajarea balconului
  • De ce sa cresti plante in casa? 5 Sfaturi
  • Cum iti amenajezi casa in stil [minimalist / rustic / urban / industrial etc.]
  • 5 Idei de retete pentru micul dejun
  • Garderoba la control: cum sa iti organizezi dulapul
  • Mobilier din [material: bambus, MDF etc.]: merita sau nu?
  • Ghid pentru cumpararea mobilierului de bucatarie [canapelei, patului, scaunului de birou etc.]
  • Organizarea garajului: utilitate si spatiu primitor
  • Checklist pentru cand te muti in casa noua – ce sa nu uiti
  • 5 Moduri simple in care sa iti impaturi hainele
  • Sistemul de organizare [nume magazin] (poti da orice sfaturi de organizare)
  • [Culoare] – din nou pe trend, la timp pentru [anotimp]
  • Care este stilul potrivit pentru canapeaua de acasa?
  • Tips&tricks pentru o casa in stilul [stil]
  • Cum sa iti transformi biroul pentru a fi productiv
  • Sfaturi usor de urmat pentru o casa confortabila
  • 7 Lucruri la care sa fii atent cand alegi [corp mobilier]
  • Cum sa amenajezi camera copilului [Checklist]
  • Idei de cadouri de [ocazie] – decoratiuni si obiecte pentru casa

blog-mobilier

Pont!

Content marketing se refera la toate textele, imaginile si video-urile pe care le creezi pentru firma ta, NU doar la blog. 

Insa blogul e un loc bun sa incepi sa postezi continut de ajutor sau inspirational, pe care il vei promova apoi pe celelalte canale pe care esti activ: Social Media, newsletter, reclame, advertoriale etc.

6. Fii sursa de inspiratie pe Pinterest, Instagram, Facebook

  • Postari cu impact vizual – imagini de la clienti, imagini cu mobilierul in timp de folosire, imagini 360 de grade, video-uri de prezentare, idei de amenajare
  • Testimoniale de la clienti
  • Poze cu produse inspirationale si Instagram Shopping
  • Quiz-uri cu premii zilnice si intrebari diferite (de ex. Ce stil, ce tip de design)
  • Colectia saptamanii
  • Posteaza secvente din procesul de productie a produselor
  • Postari specifice pentru o anumita categorie de produse – pentru parinti, pentru cupluri care se muta in casa noua, pentru prima data cand te muti singur, pentru cei care au animale de companie etc.
  • Ofera sfaturi pentru intretinere si curatenie
  • Prezinta-ti echipa, depozitul, birou
  • Fa un tur live al locatiei tale / showroom-ului
  • Programeaza-ti audienta sa iti astepte postarile: fa acelasi tip de postare, in aceeasi zi ca si inainte sau la aceeasi ora
  • Trenduri si sfaturi de design
  • Sfaturi legate de activitatile din diferite camere / gradina [ex. Ponturi pentru somn]
  • Postari cu interactiune – ghiceste din ce serial e camera (ex. Friends, Big Bang Theory etc.), 
  • Infografice cu statistici si idei pentru design

postare-fb-mobilier

Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media

7. Ofera carduri cadou

Se preteaza in special pentru decoratiuni, insa merge si daca vinzi mobilier de mari dimensiuni. 

In acest caz, cardul cadou poate fi, de exemplu, pentru un prieten care vrea sa se mute in casa noua si e exact impulsul de care are nevoie sa-si ia, in sfarsit, mobila potrivita pentru el.

Mentioneaza in pagina produsului card cadou diferite idei pentru cine ar fi cel mai potrivit destinatar al cardului.

Cum sa faci un card cadou in platforma Gomag?

  • Creeaza un produs nou din admin
  • Adauga detaliile produsului: imaginea unui card (o poti face in Canva), descrierea produsului, stocul, modul in care o sa il primeasca si o sa il foloseasca.
  • Creeaza codul de reducere care va face cardul sa functioneze (din modulul Cos de cumparaturi). Iti recomand sa faci coduri diferite, care pot fi folosite o singura data, de o singura persoana.

Citeste si: Cupoane de reducere: cum le folosesti sa vinzi profitabil in magazinul tau online

8. Creeaza un program referral – sau chiar de fidelitate daca vinzi decoratiuni

Majoritatea producatorilor si a vanzarilor de mobila se bazeaza pe recomandari pentru promovare.

Poti astepta ca acest lucru sa se intample natural. Dar si mai bine e sa stimulezi tu fenomenul.

Creeaza un landing page.

Apoi adauga aici detaliile programului tau referral – cum castiga clientii beneficii daca iti recomanda activ produsele mai departe.

Pot sa castige puncte care se transforma in bani. Sau poate coduri de reducere la urmatoarea comanda. Sau cadouri.

Sau puncte de fidelitate, cand combini programul referral cu cel de fidelitate.

comunitate-ugc-mobilier

Pont!

Pune-le la dispozitie si un cod de reducere evergreen pe care sa il posteze pe profilele lor sau sa il trimita prin mesaj prietenilor ori familiei.

Idei pentru fidelizarea clientilor care cumpara mobila si / sau decoratiuni

  • Acces la un numar limitat de produse exclusive 
  • NPS – chestionar de satisfactie la o anumita perioada dupa montaj / cumparare
  • Acces la cataloage de produse, in exclusivitate (abia dupa ce le dai lor acces, cataloagele vor fi promovate si pentru restul audientei)
  • Servicii extra gratuite – montaj sau transport sau consiliere cu un specialist in design

9. Fa SEO pentru magazinul tau de mobila online

  • Creeaza un cont de Google My Business, mai ales daca ai si o locatie fizica. 
  • Adauga locatia la cuvintele cheie pentru care iti optimizezi paginile din site.
  • Optimizeaza pentru cuvinte cheie long tail – ex. canapea verde extensibila, mobila pentru bucatarie spatiu stramt, biblioteca pentru copii in forma de casuta, mobila moderna pentru living room etc.
  • Lucreaza cu [afiliati] si bloggeri pentru a obtine backlink-uri – poti rula inclusiv campanii pe bloguri, la intervale regulate
  • Optimizeaza-ti bine imaginile – multi cauta direct in imagini, pentru ca e mai usor sa ia o decizie in functie de vizual (alt-text si denumire imagini complete)

Pentru aspectele SEO on-page si tehnice, iti recomand sa citesti ghidul SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau cu mobila online sau decoratiuni? Testeaza platforma Gomag

Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge cat de usor este sa folosesti platforma noastra.

Vezi si studiu de caz cu Mobilado