Astazi discutam despre cum promovezi un produs prin reclame PPC si afiliere, astfel incat sa il duci in fata celor mai calificati oameni sa-l cumpere.

Vezi tu, numai cu PPC poti sa ajungi la o audienta atat de mare, printr-o reclama prin care sa declansezi tu dorinta, sa dai tu impulsul pentru vanzare

Asa ajungi la oameni care nu te cunosc inca sau oameni ce nu si-au dat seama ca au nevoie de produsele sau serviciile tale.

La acelasi lucru te ajuta si SEO, diferenta o face insa faptul ca oamenii care te gasesc organic sunt macar pe jumatate constienti deja ca au o nevoie, o problema si cauta o solutie.

via GIPHY

In articolul de azi iti ofer cateva tactici si sfaturi pe care sa le aplici cu incredere, pentru ca au fost deja testate si validate in campaniile clientilor nostri.

Pregatit?

1. Foloseste Google Shopping Ads

Reclamele Google Shopping au devenit disponibile de curand in Romania iar in Gomag gasesti deja un feed pentru Google Merchant Center in sectiunea feed-uri de produse – ceea ce iti va usura treaba foarte mult.

reclame-google-shopping

  • Targeteaza cat mai amanuntit, in functie de etapa din sales funnel in care se afla clientul
  • Daca ad-ul tau nu obtine multe click-uri, gandeste-te sa schimbi imaginea folosita (asta inseamna sa o schimbi si in site)
  • Retargeteaza utilizatorii cu reclame pe Google Display si YouTube, cu aceleasi produse pe care le-au vazut initial
  • Adauga stimulente cum ar fi discount-uri sau recenzii

Citeste si: Campanii Gomag: Automatizeaza reclamele Google Ads, din platforma

2. Colaboreaza cu afiliati

Afilierea este o strategie de marketing bazata pe performanta – platesti oamenii care te promoveaza doar in cazul in care vizitatorii cumpara prin link-ul lor – sau fac o conversie stabilita impreuna.

Cum sa obtii maximum din colaborarea cu afiliatii?

  • Ofera-le materiale pe care sa le poata folosi – bannere, continut, informatii de baza despre brand si produse, materiale video, infografice etc.
  • Stabiliti clar regulile colaborarii si comisionul, precum si care e procedeul daca un client face retur
  • Optimizeaza-ti site-ul pentru conversie si respecta bunele practici de usability – oamenii veniti prin link-ul de afiliere ar trebui sa poata finaliza o comanda usor, fara sa aiba nevoie de interventia ta
  • Foloseste sistemele existente de afiliere, precum 2Performant.com 
  • Raspunde rapid la intrebarile afiliatilor, nu ii lasa sa astepte daca ti-au trimis un mail sau mesaj cu nelamuriri

campanii-afiliere

Citeste si: Promovarea unui produs in site prin campanii creative de marketing (si nu numai)

3. Fa remarketing

Intr-un magazin fizic, poti parasi usor cosul undeva intre rafturi, fara sa te traga cineva de maneca. Ma rog, poate constiinta.

Dar intr-un magazin online… posibilitatile sunt nenumarate, in frunte cu remarketing. Si nici nu trebuie sa te limitezi doar la recuperarea cosurilor abandonate.

remarketing-cos-abandonat

  • Fa remarketing pe cosuri, oferind utilizatorilor un cod de reducere care sa dea senzatia unui targ bun, de neratat
  • Fa remarketing dinamic, cu exact produsele de care au fost interesati
  • Fa remarketing pe listele din Google Analytics, folosindu-te de comportamentul utilizatorilor in site pentru a crea reclame mai eficiente
  • Creeaza campanii RLSA, pentru a atrage din nou in site utilizatorii care iti cunosc deja magazinul
  • Fa remarketing pe Dynamic Search Ads – acestea vor fi afisate doar celor din lista de remarketing, cu titlul generat in functie de ceea ce cauta

Citeste si: Creste Performanta Campaniilor de Remarketing pe Gomag cu HelloBar

4. Foloseste cu incredere Facebook Ads

  • Activeaza pixelul Facebook in platforma din Gomag Apps
  • Selecteaza produsele sau serviciile pe care vrei sa le promovezi 
  • Alege obiectivul potrivit pentru campania ta de reclama
  • Stabileste care sunt costurile acceptabile pentru tine (CPA, CPC, bugetul de testare)
  • Tine la indemana avatarul de client, pentru ca vei face targetarea pe cea mai relevanta audienta pentru campania ta
  • Stabileste interesele si comportamentul pe care il vei targeta
  • Alege structura ofertei tale (discount, beneficiu, USP, cod de reducere, cadou etc.)
  • Creeaza sau alege imagini atractive, care sa comunice vizual esentialul ofertei tale
  • Textul din imagine poate sa ocupe maximum 20% din compozitie
  • Textul reclamei pune accent pe beneficii si unique selling points, pentru a fi mai persuasiv
  • Testeaza formatul reclamei pana ajungi la cea mai performanta pentru obiectivul campaniei

facebook-ads-exemplu

Citeste si: Cum faci prima vanzare online in mai putin de 30 de zile [Partea I]

5. Foloseste extensiile de sitelink-uri cu Google Ads

Prin extensii, in special cele de sitelink-uri, ai posibilitatea sa directionezi oamenii spre cele mai importante landing page-uri din site-ul tau.

  • Mentine denumirea link-urilor cat mai scurta (10-15 caractere)
  • Urmareste rezultatele folosirii acestei extensii – daca metricele sunt slabe, s-ar putea sa fie nevoie sa lucrezi la numele link-urilor sau sa optimizezi landing page-urile (pentru a creste rata de conversie)
  • Verifica link-urile din cand in cand, sa nu ai erori 404 sau pagini cu sanse slabe de conversie
  • Fii atent la sitelink-urile cu timp limita, nu prada banutii

extensii-sitelinks

Citeste si: Extensiile La Reclama: AdWords Pentru Incepatori

6. Foloseste audientele asemanatoare

Pe baza publicului din pagina de Facebook sau a unei audiente personalizate, poti sa creezi o audienta noua, cu trasaturi, interese si comportamente similare cu ale sursei selectate.

  • Segmenteaza-ti lista de clienti cand creezi o audienta personalizata. Pe baza segmentelor vei crea si audiente asemanatoare segmentate, cu mai mult potential.
  • Incepe cu clientii care au cumparat produse scumpe, apoi clientii care au cumparat de mai multe ori, cumparatorii unui produs specific, lead-uri dintr-un funnel specific, lead-uri din ultimele 30, 60, 90 de zile si tot asa pana ajungi la audiente personalizate mari (ex. In functie de dispozitivul de pe care au cumparat).
  • Ai grija ca volumul audientei tale sa fie undeva intre 1000 si 10.000 de utilizatori, pentru o targetare cat mai relevanta
  • Intotdeauna incepe cu o audienta asemanatoare de 1% 

audiente-asemanatoare

Citeste si: Promovarea unui produs pe email – Idei creative pentru mai multe vanzari

7. Profita de sezoane si evenimente pentru a crea campanii mai convingatoare

Nu e o noutate faptul ca oamenii cumpara mai mult in aproprierea sarbatorilor de iarna, la schimbarea anotimpurilor, de Black Friday, de Valentine’s Day sau ziua mamei. 

Fiecare sezon sau eveniment determina anumite nevoi si comportamente de cumparare dar, lasand asta la o parte, e cert ca volumul de vanzari creste. Profita de asta.

  • Pregateste din timp campanii PPC pe Facebook si Google (nu uita ca acum actioneaza si concurentii tai, pregateste-ti campaniile devreme)
  • Pune accent pe diferentiatori in reclamele tale (dar nu miza niciodata doar pe cel mai mic pret, nici tie nu-ti place asta)
  • Verifica-ti toate detaliile cu atentie, incepand din reclama, texte, creative, landing page, regulile create in admin etc. Nu vrei ca totul sa functioneze ceas pana in ultimul moment, cand omul nu mai poate finaliza comanda.
  • Anunta programul de functionare / timpii de livrare (aici poti folosi si urgentarea, cand timpul se apropie de limita + countdown). 
  • Retargeteaza utilizatorii din ultimele 3-6 luni, cu mesaje si oferte diferite in functie de comportament: daca au cumparat, daca au abandonat cosul, daca doar s-au uitat, daca au interactionat si altfel cu tine etc.
  • Limiteaza numarul produselor afisate in landing page-uri. Mai bine segmentezi produsele in mai multe landing page-uri, decat sa dai impresia oamenilor ca nu pot sa aleaga cea mai buna optiune dintre atatea optiuni bune.

reclame-sarbatori

Citeste si: Bounce Rate : De ce Pleaca Oamenii Din Landing Page

Exista o multime de tipuri de mesaje pe care le poti formula in reclamele PPC sau in materialele promovate de catre afiliati. 

Dar nu totul trebuie sa fie pentru vanzare: recunoasterea de brand, calificarea lead-urilor prin materiale informationale valoroase, invitatii la eveniment… si acestea pot duce in final, pas cu pas, la marea conversie.

Fii creativ cu un scop (intotdeauna seteaza-ti un obiectiv) si foloseste-te de toate instrumentele pe care Google, Facebook si celelalte platforme ti le pun la dispozitie pentru promovare.

De asemenea, foloseste-te si de platforma Gomag – iti va fi mai usor sa legi magazinul de conturile tale, sa folosesti feed-uri si sa urmaresti datele si performanta campaniilor.

PS. Inca nu vinzi cu Gomag? Incearca platforma gratuit pentru 15 zile si descopera cat de usor este sa ai un magazin online performant, prin care vinzi chiar din prima zi!

Cosmin Daraban