6 minute timp de citire

Daca saptamana trecuta am scris despre promovarea unui produs in site, acum e momentul sa mergem in afara lui.

De ce? 

De ce nu ajunge doar ce faci in site?

Deoarece daca vrei ca oamenii sa vada ce campanii faine ai tu in magazin, trebuie sa ii duci acolo, sa le arati asta! 

via GIPHY

Ai nevoie sa ii atragi, sa ii indemni sa faca o actiune si sa prinda incredere in tine.

Indiferent cat de bune sunt produsele tale sau continutul pe care il creezi pe blog, de exemplu, nu vor atrage trafic si clienti din senin, miraculos. 

E treaba ta sa chemi oamenii si sa le oferi motive bune pentru care sa actioneze asa cum doresti tu.

Asa ca azi o sa vorbim despre atragerea unei audiente deja incalzite – promovarea unui produs pe email, catre oameni care si-au dovedit interesul fata de tine pentru ca ti-au dat deja adresa lor de email.

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

1. Fa cross-sell in site si pe email 

Indiferent de nisa, intotdeauna ai cateva produse bune de cross-sell, pentru ca fac parte dintr-o categorie generala comuna.

Sugestiile de cross-sell functioneaza foarte bine atunci cand sunt facute clientilor existenti; pentru ca au cumparat cel putin odata de la tine, sunt mai predispusi sa cumpere iar.

  • Poti folosi Email Bot din Gomag pentru a automatiza sugestiile de cross-sell dupa fiecare comanda (ai in modulul Academia din platforma un video cu Ioana, in care iti arata cum sa faci un astfel de email 🙂 )
  • Trimite produse de cross-sell dupa mail-ul de cerere review, astfel incat sa lasi clientului timp sa se familiarizeze cu noul produs si sa intre la idei “ce mi-ar mai trebui”
  • Fa cross-sell cu produse cu care oamenii sunt obisnuiti; daca ai produse noi, nu le baga din prima in mail-ul de cross-sell
  • Educa-ti echipa de vanzari sa faca oferte de cross-sell pe mail sau chiar si la telefon, promitand clientilor sa trimita si pe mail aceste oferte, daca este posibil
  • Sprijina produsele de cross-sell cu testimoniale sau chiar mentiuni ale unor influenceri (daca ai)

promovare-produs-cross-sell

Citeste si: 30 de idei de marketing bune pe timp de vara – si nu numai [Partea I]

2. Vinde prin newsletter

Poti folosi newslettere-le cu scop dublu: pe de o parte sa distrezi omul si sa il faci sa isi aminteasca de tine, pe de alta parte, sa ii vinzi ceva de care este interesat.

  • Nu trimite intotdeauna aceleasi mail-uri cu diferite listari de produse si doar listari de produse
  • Incearca sa combini utilul cu placutul: adauga si ultimul articol in blog, si cateva produse sau ultima noutate legata de firma (un eveniment, un parteneriat etc.)
  • Totusi nu aglomera newsletter-ul – fa o ofera unitara, fara sa insiri zeci de produse
  • Adauga un call to action clar si atrage oamenii in site – pentru ca acolo se intampla vanzarea, nu pe mail
  • Daca faci o oferta, intotdeauna limiteaza-o de timp si adauga un cronometru pana la final, direct in mail
  • Segmenteaza-ti newsletterele sa iti cresti sansele sa vinzi – daca adaugi oferte pentru tot felul de audiente in acelasi mail, mesajul tau nu mai are aceeasi putere de convingere

promovare-produs-newsletter

Citeste si: Cand sa trimiti email-uri tranzactionale & marketing – Intervalul de aur

3. Foloseste email-uri de recuperare cos

Daca ai adresa de email a celui care ti-a abandonat produsele in cos… nu o lasa sa stea degeaba. Ai oportunitatea sa mergi direct in inbox-ul lui si sa il tragi de maneca.

  • Aminteste-i ce produse a abandonat si spune-i sa le cumpere inainte sa expire cosul. Incearca aici sa elimini si posibile obiectii din fata cumpararii (adauga testimoniale).
  • Daca nu functioneaza doar sa ii amintesti, trimite-i un cod de reducere special, prin care poate obtine produsele la un pret mai bun
  • Intotdeauna – dar intotdeauna – sa ai o numaratoare inversa sau un timp limita pentru codul de reducere. Cu cat mai scurt, cu atat mai bine.
  • Foloseste aplicatia Recuperare cos din Gomag (disponibila incepand de la abonamentul Pro) pentru a trimite un email automat, de fiecare data cand sistemul detecteaza un cos abandonat

email-recuperare-cos-promo

4. Foloseste secvente de email soft sell – hard sell

Cu un mail soft sell intretii atentia si interesul contactului / clientului (il faci sa consume continut, sa descarce un material educativ sau distractiv).

Cu un email hard sell ii dai un call to action clar, puternic, care sa duca la conversia dorita de catre tine: sa cumpere, sa se inscrie la un eveniment, sa dea share etc.

In mod natural, mail-urile soft sell pregatesc terenul pentru oferta hard sell – care nu va fi cumparata chiar de toata lumea. Dar nimic nu te impiedica sa reiei de la capat secventa, soft sell cu materiale mai targetate si apoi iar hard sell.

5. Creeaza o campanie de pre-comanda / preview

Acest tip de campanii creeaza impresia de exclusivitate asa ca ai sanse foarte mari ca vizitatorii tai sa cumpere – mai ales daca le dai si un motiv bun sa o faca.

  • De fiecare data cand lansezi un produs nou, rezerva o perioada din planul de lansare pentru precomenzi 
  • Poti permite tuturor sa faca o precomanda sau sa apelezi la emotiile clientilor existenti, oferindu-le o perioada in care sa cumpere produsele respective inaintea tuturor
  • Foloseste un landing special pentru aceasta ocazie, si promoveaza-l prin bannere pe site, hello bar / pop-up, postari regulate, newsletter etc.
  • Alimenteaza starea de anticipatie prin teasing inaintea campaniei de precomanda

promovare-produs-preview

6. Segmenteaza listele de email si targeteaza oamenii cu produsele de care sunt interesati

Cum ramai relevant si convingator? Le dai oamenilor ceea ce vor. Targeteaza-i exact cu produsele pe care le-au vizualizat – produsele asupra carora si-au exprimat interesul.

  • Segmenteaza clientii in functie de locatie, produse cumparate, comportament in site, continut consumat etc.
  • Foloseste aplicatia Grupuri clienti din platforma Gomag (disponibila incepand de la abonamentul Pro) pentru a segmenta clientii – te va ajuta si la partea de vanzare
  • Trimite email-uri personalizate, automatizate, cu produsele pe care tocmai le-au vizitat
  • Foloseste aplicatii precum RetargetingBIZ sau InboxTarget

Citeste si: Desparte Si Cucereste: Segmentarea Listei De Email

Cel mai important lucru in strategia ta de promovare a unui produs pe email e… lista ta de adrese. 

Pe baza oamenilor din lista vei stii cum sa iti adaptezi mesajele de promovare si vanzare, cum sa ii targetezi in functie de ceea ce le place sau au nevoie, dar si cand e momentul potrivit sa le trimiti email-ul.

Idei creative sunt o multime – pentru inceput, iti recomand super articolul nostru cu 50+ Idei Bestiale pentru urmatorul tau email. Inspira-te de aici si vei vedea ca rezultatele vor aparea curand.

PS. Vrei o platforma eCommerce care sa te ajute sa iti promovezi si sa iti vinzi produsele? Incearca Gomag gratuit pentru 15 zile! Vezi cum sa vinzi mai rapid si mai usor, fara sa trebuiasca sa stii cod.

 

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
Pasionat de antreprenoriat si ecommerce, am inceput activitatea online in anul 2000.
Cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Impreuna cu echipa am ajutat sa creasca peste 1500 de companii.

[i]
[i]
[index]
[index]