15 minute timp de citire

Promovarea unui produs este intotdeauna un experiment.

Iar asta e de bine.

Pentru ca poti sa combini o multime de elemente si “substante” si contexte pentru a ajunge la un rezultat. 

De preferat, acesta fiind vanzarea catre client.

Vezi tu, un produs nu se vinde de unul singur. Poate sa fie bun – poate sa fie genial de-a dreptul si sa rezolve o nevoie imediata a clientilor. Sau poate sa fie banal precum un borcan de zacusca – dar e zacusca ta si vrei sa o vinzi, sa o pozitionezi mai bine decat concurenta.

via GIPHY

Pentru ca primim zilnic intrebari si cereri de la clientii Gomag (si nu numai), astazi ti-am pregatit o lista cu 15 idei creative de promovare a unui produs prin campanii de marketing in site.

Promovarea se extinde intotdeauna si la nivel de magazin, pentru ca brandul si sentimentul pe care il transmite acesta conteaza de foarte multe ori cand clientul face alegerea.

Pregatit?

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

1. Creeaza campanii pentru promovarea unui produs exclusiv pe un canal

Pentru a da senzatia de exclusivitate.

Oricui ii place sa se considere unic, special, mai bun. Si senzatia de “am facut un targ bun, ce bine ca nu l-am ratat”.

Asa ca incepe sa iti consideri fiecare audienta de pe fiecare canal ca diferita. Creeaza abordari si campanii exclusive chiar daca nu intotdeauna, dar macar din cand in cand.

  • Ofera un discount special pentru cei care vin din Facebook / Facebook Ads
  • Organizeaza un Flash Sale pe Story (Instagram si Facebook) ce va fi valabil 24 de ore
  • Ofera transport gratuit pentru cei care vin din campania de email sau din newsletter
  • Ofera un cod de reducere ca dovada de multumire doar pentru cei care au cumparat cel putin odata de la tine
  • Ofera un beneficiu special pentru cei din grupul tau de Facebook – daca ai (consultanta, cadouri, preview etc.)
  • Ofera afiliatilor un discount special pe care sa il promoveze, cu mentiunea ca poate sa le creasca numarul de vanzari si, in consecinta, numarul de comisioane castigate

Indiferent pe ce canal faci campania, asigura-te ca reducerile oferite sunt intotdeauna limitate de un timp cat mai scurt (1 ora – maximum 48 de ore).

2. Foloseste testimoniale / continut generat de clienti

Oamenii cumpara mai mult cand vad ca produsul a mai fost incercat si validat de altii.

De ce? Pentru ca au siguranta ca produsul este asa cum le spui tu si ceilalti clienti care l-au cumparat. Scapa de cateva obiectii comune inainte de cumparare: daca e teapa, daca produsul e intr-adevar bun, daca arata asa cum trebuie, daca e functional, daca nu isi pierd banii etc.

  • Adauga testimoniale de brand si produs in pagina de home a magazinului
  • Atrage recenzii la fiecare produs vandut (le poti trimite un email clientilor prin care sa le ceri sa faca asta)
  • Adauga testimoniale in pagina de finalizare comanda (si un link spre pagina cu testimoniale in partea de sus)
  • Permite oamenilor sa iti ofere recenzii pe pagina de Facebook si raspunde la fiecare, pozitiv sau negativ, multumind sau rezolvand problemele acolo unde e cazul
  • Urmareste testimonialele din Google
  • Creeaza-ti o alerta pe Google pentru a verifica mentiunile de brand (articole noi, pareri adaugate, comentarii etc.)
  • Cere-le oamenilor sa isi distribuie experienta pe retelele de socializare folosind un hashtag (pentru a fi mai usor de gasit)
  • Urmareste materialele publicate de clienti despre brandul tau (imagini, texte, video-uri), cere-le consimtamantul si foloseste acest continut in campaniile de promovare
  • Foloseste extensia de recenzii in reclamele de pe Google Search

testimoniale-magazin-online

Citeste si: Invata Sa Generezi Testimoniale Puternice

3. Creeaza continut pe blog

Continutul text este, daca te implici putin, poate cea mai ieftina si cea mai eficienta metoda sa convingi oamenii sa faca o actiune dorita. De aceea am recomandat intotdeauna un blog de companie sau, cel putin, o lista cu cateva articole evergreen, de baza.

  • Creeaza-ti un blog de companie, pe un subdomeniu “blog.magazinultau.ro”
  • Incepe sa scrii, de preferat pe baza unei strategii
  • Publica povestea firmei tale, motivatia din spate, echipa
  • Publica tutoriale prin care ii inveti pe urmaritori sa iti foloseasca produsele
  • Publica liste (top 10), comparatii intre produse, pro-contra, adevarat-fals despre mituri din industrie
  • Publica povesti despre produsele tale (pot fi chiar intamplari de-ale clientilor)
  • Creeaza serii (merg bine la tutoriale, pe anumite categorii etc.)
  • Fa un articol cu tehnica skyscraper – gaseste cel mai bun continut pe un subiect interesant legat de industria ta (sa aiba si multe backlink-uri) / creeaza un continut si mai tare / cere-le surselor de backlink-uri sa trimita link-uri catre continutul tau mai relevant.
  • Creeaza cateva liste evergreen, cu continut tot timpul relevant, bine pus la punct si documentat (foloseste inclusiv imagini, video-uri, gif-uri, chiar si prezentari)

Consumand continuu continut postat de catre tine, oamenii vor fi extrem de tentati sa iti cumpere si produsele, deoarece le-ai demonstrat ca stii despre ce vorbesti. 

articole-blog

Citeste si: Continut pentru Trafic VS continut pentru Vanzari In eCommerce

4. Implementeaza un program referral

Recomandarile venite de la prieteni sunt primite cu mai putine obiectii si o mai mare deschidere, decat daca te duci direct in fata omului cu reclame.

Si acum ca am spus asta, tocmai mi-am amintit de o faza de acasa, de la tara. 

Mama s-a lasat convinsa de vecine sa cumpere cateva tigai, cratite si alte maruntisuri “revolutionare”, vandute de alde unii ce umblau din casa in casa cu produse gen teleshopping.

Chiar daca a spus nu pana in aproape ultima suta de metri, e greu sa rezisti cand jumatate de strada vine sa iti povesteasca ce minuni face razatoarea x sau nu stiu ce saltea din spuma cu memorie.

Programele referral sau reffer a friend functioneaza la fel de bine si in online. 

De exemplu, clientii nostru de la AutoHut au un astfel de program, prin care are de castigat atat cel care trimite link-ul unui prieten, cat si persoana respectiva, odata ce devine client.

Poti implementa si tu un astfel de program si sa obtii cel putin 20% de vanzari asigurate printre prietenii clientilor tai. Cu cat mai mare si mai diversa baza de clienti, cu atat ai sanse mai mari ca oamenii sa foloseasca programul.

program-referral

5. Foloseste video-uri peste tot

Nu mai e o noutate ce impact au video-urile asupra emotiilor. Distreaza, conving, castiga incredere, functioneaza ca o dovada de transparenta din partea brandurilor si, de sine statatoare sau impreuna cu alte tipuri de continut, vand.

  • Creeaza tutoriale video pentru cele mai populare produse pe care le vinzi (produsele vedeta)
  • Foloseste video-uri de prezentare / tutorial in paginile de produs si paginile importante din site-ul tau
  • Foloseste video-uri in campaniile de marketing (posteaza pe Facebook, Instagram, in landing page-uri, pe thank you page, pagina despre noi etc.)
  • Daca poti sa creezi continut constant, creeaza un canal de YouTube si populeaza-l
  • Foloseste reclame video, pe YouTube sau alte canale Social Media
  • Fa video-uri de unboxing si foloseste-le in strategia pentru promovarea produselor

video-descriere-produs

Citeste si: Cum promovezi produse noi pe piata [Video]

6. Creeaza pachete de produs

Pachetele de produs functioneaza bine in sezon (de exemplu, inainte de sarbatori), pentru cei care cauta reduceri dar si pentru clientii nehotarati, care nu vin in site neaparat chititi sa cumpere doar un anumit produs.

  • Include intotdeauna macar un produs cu o marja buna in pachet, pentru a te asigura ca nu pierzi bani 
  • Creeaza pachete care pot fi cumparate doar impreuna (“pure bundling”)
  • Ofera clientilor posibilitatea de a-si crea propriile pachete
  • Foloseste pachetele pentru a-ti promova produsele noi, sau invers, produsele cu stocuri care se misca greu
  • Creeaza si promoveaza pachete in preajma evenimentelor care atrag clientii (Craciun, Paste, pachete pentru viitori miri, pachete pentru viitorii parinti, pachete pentru iubitorii de…. [completeaza cu orice vrei])
  • Fii extrem de atent la stocuri cand promovezi pachete. Asigura-te ca esti in stare sa faci fata comenzilor, daca te trezesti cu un varf de vanzari de pachete (ai toate produsele pachetului disponibile)

pachet-produse

Citeste si: Cum vinzi mai mult cu pachete de produse in magazinul tau

7. Organizeaza campanii Flash Sale

Oamenii iubesc reducerile. De cele mai multe ori, isi schimba obiceiurile de cumparare la 180 de grade odata ce dau cu ochii de o oferta de vanzare. 

Cumpara mai mult.

  • Intotdeauna sa ai un scop pentru Flash Sale (sa atragi clientii existenti, sa scazi stocul unor produse mai putin populare, sa aduci noi adrese in baza de date etc.)
  • Alege cu grija momentul in care faci Flash Sale; o astfel de campanie trebuie sa aiba un timp limita bine stabilit, nu o poti lasa cateva zile la rand.
  • Nu organiza Flash Sales prea des, altfel isi pierd din impact
  • Daca faci un Flash Sale pentru a atrage clienti noi promoveaza produse populare, cu o marja mica catre clientii concurentilor tai. Sau promoveaza produsele scumpe de sezon pentru a misca stocurile. Sau ofera codul de reducere Flash Sale unui nou abonat (poate fi trimis automat, la abonare)
  • Daca faci un Flash Sale pentru a atrage clientii existenti, stabileste produsele la reducere dintre cele cu mult trafic dar un volum mic de vanzari. Sau promoveaza produsele selectate doar in fata celor care au dat dovada de interes in trecut. Sau promoveaza codul de reducere intr-un email de recuperare al cosului.
  • Organizeaza un Flash Sale pentru early-birds (daca faci teasing pentru lansarea unui produs nou), sau pentru clientii speciali (de obicei cei fideli)
  • Promoveaza campania Flash Sale printr-un hello bar cu numaratoare inversa, afisat pe site

flash-sale

8. Ofera discount-uri la cantitate

Acest tip de artificiu nu functioneaza chiar pentru orice nisa… de exemplu, foarte rar l-ai putea convinge pe clientul obisnuit sa cumpere 4 frigidere dintr-o data, chiar daca are un pret mai mic per total.

In general, nu functioneaza pentru produsele masive, voluminoase – unde pui tu 4 frigidere intr-un apartament cu 2 camere?!

Dar tot poti incerca sa vinzi cantitativ mai mult, acordand reduceri, daca ai produse de papetarie de exemplu, produse de curatenie, decoratiuni, produse de ingrijire, usi, echipamente etc.

La scara mare, poate fi vorba de oferte valabile doar pentru alte firme (cum sunt clientii nostri de la Debonaire, ce creeaza cosuri cadou corporate) sau oferte pentru cantitati mai mici (incepand de la 3 bucati din produs).

Indiferent de ce alegi sa promovezi, asigura-te ca ai afisat vizibil in site posibilitatea de a se bucura de un pret mai mic, daca achizitioneaza mai mult.

9. Vinde produse cu abonament

Unele produse, cum ar fi produsele de ingrijire, detergentii, hrana pentru animale sau diferite produse alimentare – vin ambalate intr-un volum mai mic si, mai devreme decat mai tarziu, se termina.

Capteaza interesul oamenilor si apeleaza la comoditatea lor cu pachete de produse pe care le pot primi lunar sau la un anumit interval de timp recurent. 

Spune-le ca asa nu mai trebuie sa isi bata capul sau sa isi faca griji ca o sa uite sa comande produsele preferate, ci acestea ajung la usa lor, exact in momentul in care au nevoie de ele.

abonament-cumparaturi-online

10. Fa-ti o strategie de SEO beton pentru pagina de produs

  • Optimizeaza pagina de produs pe baza cuvintelor cheie comerciale & long tail & LSI keywords
  • Adauga metas-uri complete si atragatoare: meta titlu cu numele produsului, meta descriere care sa includa si un call to action (cumpara, comanda acum, incearca, vezi descopera etc.) – poti chiar sa introduci si numarul de telefon pentru comenzi directe
  • Renunta la descrierile de produs copiate de la furnizor – creeaza descrieri mai lungi, care sa includa cuvintele cheie principale, precum si cuvinte din acelasi camp semantic, beneficii + functionalitati, situatii in care poate fi folosit produsul tau etc.
  • Foloseste imagini de produs optimizate cu alt-tag, denumirea aceeasi cu numele produsului tau, imagini de calitate dar nu prea mari (pentru a nu afecta timpul de incarcare al paginii) si care sa prezinte produsul si in context, in timp ce este folosit
  • Foloseste video-uri si imagini SI in descrierea de produs
  • Adauga adresa locatiei tale, daca ai si o locatie fizica din care oamenii isi pot cumpara / ridica produsele favorite
  • Incearca sa atragi backlink-uri cel putin catre paginile produselor tale vedeta (de la surse relevante, in care are sens sa se regaseasca un link spre magazinul tau)
  • Adauga testimoniale si cere recenzii in paginile de produs – acestea ajuta la construirea increderii

seo-pagina-produs

Citeste si: Bazele SEO Pentru Magazinul Tau Pe Gomag

11. Creeaza bannere cu accent pe client

E o adevarata avalansa de bannere in industrie pe care mesajul afisat vorbeste in folosul magazinului, nu a clientului. Si adevarul e ca oamenilor nu le pasa de magazinul tau… cel putin nu in prima faza.

  • Renunta la mesajele legate de cat de bune, calitative, profesionale sau alte adjective sunt produsele tale. Construieste un mesaj prin care transmiti direct clientului ce are EL de castigat.
  • Incearca sa folosesti fete umane. Femeile atrag privirea barbatilor, fetele copiilor & bebelusilor trezesc instinctul matern, zambetele creeaza zambete si relaxeaza starea clientului.
  • Foloseste un call to action (buton) pe banner si ai grija sa fie legat de landing page-ul corect.
  • Foloseste culorile strategic. Poti sa cauti pe net emotiile pe care le trezeste fiecare culoare si sa testezi in bannere. In acelasi timp, tine cont de combinatia de culori – produsele trebuie sa iasa in evidenta pe un fundal contrastant.
  • Incearca sa folosesti culori vii – negrul, albastrul inchis, cenusiul si maroniul, intr-o proportie prea mare, vor scadea tonusul clientilor

banner-eficient

12. Adauga produse cadou in colet

Cel mai usor e sa vinzi clientilor fideli, care au cumparat cel putin odata din magazinul tau. 

Si cum iti fidelizezi clientii? Ii impresionezi si le depasesti asteptarile. 

Iar asta poti sa o faci prin mai multe metode, inclusiv adaugarea de produse cadou in colet.

  • Alege cadouri reprezentative pentru brandul tau, dar cu o valoare mica (nu trebuie sa fie scumpe, pentru a fi bine primite)
  • Alege daca vrei sa ii spui din pagina de produs / cos ca o sa primeasca si un cadou sau lasi surpriza sa fie descoperita de catre client
  • Pe langa cadou, adauga o scrisoare de multumire – poate fi aceeasi pentru toti dar poate fi personalizata cu semnatura ta sau semnatura celui care se ocupa de impachetarea coletului respectiv
  • Incearca sa oferi un cadou util, pe care oamenii sa il foloseasca in viata de zi cu zi – asa brandul tau va ramane in mintea lui si va atrage atentia cunoscutilor lui, care il vad folosind produsul respectiv

cadou-cumparaturi

Citeste si: Impachetarea Premium In eCommerce Si Experienta Clientului

13. Creeaza campanii de sezon

Campaniile legate de un eveniment sau sezon, cu termen limitat, au intotdeauna impact.

De ce? Pentru ca raspund asteptarilor si obiceiurilor de cumparare formate in timp. De exemplu, de Craciun toti alergam dupa cadouri, decoratiuni si alimente. De ziua mamei, florariile si magazinele de cadouri iar vand la greu.

La inceputul toamnei incepi sa sortezi hainele din dulap, sa faci loc pentru haine mai groase, noi.

  • Pregateste campaniile de sezon din timp, mai ales cand e vorba de campanii majore (de exemplu, Black Friday)
  • Creeaza continut de sezon, care sa sprijine reducerile si sa trezeasca interesul clientilor (ghiduri, articole, video-uri, teasing, bannere, postari etc.)
  • Alege tacticile de vanzare in functie de sezon (de exemplu, pentru sarbatorile de iarna merg foarte bine produsele bundle, pentru vara campanii de precomanda cu colectiile noi)
  • Intotdeauna limiteaza promotiile – foloseste numaratoare inversa, hello bar, pop-up-uri
  • In campaniile de sezon, retargeteaza oamenii care ti-au vizitat site-ul in ultimele 6 luni sau chiar mai mult (in functie de tipul produsului)
  • Foloseste-te de aceste sezoane pentru a lansa produse noi / un brand nou

campanii-de-sezon

14. Foloseste exit-pop-ups

Cu un exit pop-up poti sa recastigi atentia utilizatorului si sa iti atingi diverse obiective: ii poti oferi un cod de reducere sa finalizeze comanda pe care ar fi abandonat-o, ii poti cere adresa de email pentru a comunica mai personal, ii poti atrage atentia asupra unor produse, il poti ruga sa iti raspunda la niste intrebari. 

Si asa mai departe.

  • Pastreaza simbolurile de brand in pop-up
  • Foloseste o culoare contrastanta pentru pop-up, care sa il faca sa iasa in evidenta
  • Foloseste o imagine atractiva (fetele umane au un impact foarte puternic sau poti folosi produsul de care era interesat)
  • Fa-i o oferta care sa il faca sa ramana: un ghid, un beneficiu, un discount, un flash sale etc. Formuleaza textul cu accent pe verbe si beneficii, sa sune ca un indemn la actiune.
  • Afiseaza un call-to-action clar – poti folosi un buton colorat care sa confirme actiunea si unul gri (sau culoare stearsa) in care pui varianta de nu

exit-popup

Citeste si: Cum Sa Afli Mai Multe Despre Clientii Tai – Exit Survey

15. Foloseste o “capcana” – Vinde mai intai un produs mai ieftin, si atrage o vanzare mai mare catre acelasi client

Aici cel mai bine te ajuta un funnel care sa ghideze automat clientul de la produsul cu pret mic catre vanzarea mai consistenta.

  • Actioneaza rapid: cand clientul descarca un material (un ghid, o lista, alt tip de material educativ), in pagina de multumire arata-i o oferta pentru un produs ieftin.
  • Poate fi si un landing page cu produse legate de materialul descarcat, dar care au pret scazut.
  • Fa follow up pe email dupa prima comanda si pregateste omul pentru o vanzare mai mare
  • Trimite-i un email cu oferta pentru produsele mai scumpe, ca idee de cross-sell pentru ce si-a comandat prima data.

Acest tip de oferta functioneaza pe principiul ca odata ce ti-a dat o suma de bani, omul va avea incredere data viitoare sa cumpere tot de la tine, chiar daca e vorba de o suma mai mare.

Promovarea unui produs poate presupune o multiiiiime de tactici si abordari. Iar asta iti deschide in fata un intreg univers de posibilitati.

Considera articolul de fata drept o sursa de inspiratie de la care sa pornesti in strategia de promovare a produselor tale. 

Urmeaza si alte articole pentru alte canale unde poti promova produse si servicii, atragand trafic si clienti cu potential sa cumpere repetat.

Fii pe faza!

PS. Inca nu vinzi cu Gomag? Incearca platforma gratuit pentru 15 zile si descopera cat de usor e sa iti creezi un magazin, fara sa trebuiasca sa stii cod sau sa te stresezi pentru cat de muult dureaza sa lansezi & sa vinzi. 

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]