8 minute timp de citire

Vrei sa promovezi un produs sau un serviciu din portofoliul magazinului tau online?

Mergi in afara site-ului – ba chiar in afara online-ului – si fa-te cunoscut in fata unei audiente mai reci, dar care are potential sa devina interesata de oferta ta.

Ceea ce iti voi spune in articolul de azi tine si de strategia de business, deoarece unele tactici presupun de exemplu crearea de parteneriate sau implicarea in diferite tipuri de evenimente – fapt ce va influenta inclusiv imaginea brandului tau.

via GIPHY

Esti pregatit? Hai sa iti arat cum poti sa promovezi un produs, prin tehnici in afara site-ului tau.

1. Listeaza-ti produsele pe alte site-uri de vanzare

Comparatoare de preturi.

Site-uri specializate in reduceri.

Motoare de cautare pentru diverse nise (cum ar fi Glami, Biano, Favi etc.).

Marketplace-uri (eMAG, Doraly, Amazon etc.).

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

Toate acestea sunt locuri in care sa iti extinzi afacerea si sa listezi propriile produse. Unele aduc rezultate mai bune, chiar iti aduc vanzari (poate chiar la fel ca in magazin), altele s-ar putea sa nu functioneze.

Dar trebuie sa testezi pentru a vedea cum sta situatia in cazul tau.

Citeste si: Cum Sa Vinzi In eMag Marketplace Cu GoMag

2. De ce sa promovezi un produs la nivel local

Daca ai si o locatie fizica, ai un avantaj in plus fata de restul magazinelor online. Pentru ca potentialii clienti se gandesc in ziua de azi la “SoLoMo” – social, local, mobile.

Pe langa faptul ca fac cumparaturi direct de pe telefon, de foarte multe ori cand vor un produs il cauta pe net, verifica brandul pe Social Media (sau cer parerile prietenilor & ale comunitatilor din grupuri) si prefera magazinele din apropiere – unde pot incerca si verifica produsul.

Dar sigur, nu toate magazinele online au si o locatie fizica. Conteaza insa sa te promovezi  si sa promovezi un produs la nivel local, pentru ca oamenii vor tine cont de asta. 

Te pot verifica, pot cumpara mai rapid daca se afla prin apropiere si, dintr-un sentiment de solidaritate, daca sunt din acelasi oras, o parte vor alege sa cumpere de la tine, in loc de concurenti.

Foloseste-te de numele orasului in care te afli, in comunicarile de marketing, colaboreaza cu lideri de opinie la nivel local si sustine o echipa locala… sau un ONG local.

postare-hashtag-locatie

Citeste si: Marketing Pentru Clientii SoLoMo

3. Participa la targuri si evenimente offline

O intalnire fata in fata cu clientii te poate ajuta sa le castigi increderea mai rapid. In plus, le ofera ocazia sa iti atinga produsele si sa isi valideze decizia de cumparare.

  • Nu trata targurile sau evenimentele ca pe ocazii in care trebuie neaparat sa vinzi, investeste mai bine in a face o impresie buna
  • Chiar daca nu reusesti sa vinzi produsele expuse, nu ii lasa pe cei care trec pe la tine sa plece fara sa iti dea o adresa de email sau fara sa aiba ceva de la tine – o brosura, o carte de vizita, un pix, un voucher etc.
  • Prezinta-ti produsele cat mai estetic – atentie la ambalaje, la decorarea standului, la materialele extra – conteaza foarte mult ce impresie lasi
  • Pregateste din timp codul de reducere in platforma, sa fii sigur ca e activ in perioada stabilita si nu te trezesti cu plangeri ca nu functioneaza
  • Discuta cu oamenii – clienti si viitori clienti si cere-le feedback; poti sa pregatesti din timp un chestionar pe care sa il completeze pentru un voucher valabil in site

participare-targuri

4. Sponsorizeaza evenimente sau conferinte din domeniu (mai ales B2B)

Pozitioneaza-te ca o autoritate in industria ta dar demonstreaza-le oamenilor si ca esti implicat in transformarea acesteia.

Devino partenerulul unui eveniment din domeniu sau sponsorizeaza unul.

  • Alege cu atentie tipul de eveniment pe care il sustii, sa fie relevant pentru clientii tai – s-ar putea sa participe si ei sau poate le-ar placea sa afle cum a fost la evenimentul respectiv
  • Fii atent la evenimentele sponsorizate de catre concurentii tai – posibil ca ar trebui sa fii si tu acolo
  • Stabileste un obiectiv pentru actiunea ta – fii prezent acolo, expune-ti produsele sau serviciile, discuta cu oamenii, incheie parteneriate cu alti jucatori din industria ta
  • Vorbeste la evenimentul respectiv – faptul ca vii cu informatii bune, relevante pentru un public interesat sa le auda te poate ajuta sa iti promovezi implicit si brandul
  • Nu astepta rezultate instant! – daca te astepti la un boom in vanzari dupa eveniment, foarte posibil vei fi dezamagit. Foloseste aceasta ocazie pentru awareness, mai putin pentru profit imediat.

implicare-local-crs

Vezi si: Evenimente de eCommerce si Marketing Online din Romania la care trebuie sa participi.

5. Convinge-l pe client sa te “poarte” – tricouri, stickere etc.

Cand reusesti sa faci un client sa iti poarte brandul de buna voie… ti se deschide in fata un intreg univers de posibilitati. 

Faptul ca iti vede numele sau sloganul sau vizualul de fiecare data cand il poarta / foloseste, ii imprima numele tau in minte si te transforma intr-un brand familiar, in care are incredere instinctiv.

In plus, numele tau va deveni cunoscut si prietenilor lui, familiei si persoanelor care il vad.

  • Alege un cadou care are utilitate pe termen lung, un cadou personal (sa reflecte misiunea / USP-ul brandului), de calitate
  • Alege un obiect care sa faca o impresie puternica la primire dar si pe termen lung
  • Alege un obiect estetic, care sa arate bine cand e postat pe Social Media, instagramabil
  • Idei de obiecte promotionale: tricou cu un mesaj fain (nu neaparat doar logo-ul), stickere cu o mascota draguta sau un element vizual reprezentativ, agenda, calendar, breloc, trusa de toaleta, sticla de apa, baterie externa, selectie de ceaiuri, alte obiecte utile etc.

cadou-extra-cos

6. Fa-ti un cont de Google My Business

GMB e un instrument gratuit de la Google care iti permite sa controlezi modul in care afacerea ta apare in search si pe harti.

Practic, te lasa sa listezi numele afacerii, locatie, programul de lucru, sa adaugi poze de la sediul tau si date de contact. Pentru oamenii care iti cauta afacerea reprezinta date la care au acces usor, chiar fara sa intre pe rezultatele platite sau organice.

  • Creeaza-ti contul din https://www.google.com/business/ si parcurge etapele de verificare a afacerii (prin posta sau telefon – daca ai aceasta optiune)
  • Adauga datele corecte ale business-ului tau si, in titlu, pe langa numele business-ului tau, adauga un cuvant cheie (ex. Principalul serviciu / categorie de produse vandute sau locatie)
  • Cere-le clientilor tai sa iti lase recenzii in Google My Business si invita ghizii locali sa te recomande. Raspunde la intrebari si testimoniale
  • Invita clientii sa incarce imagini cu produsele / sediul tau
  • Adauga imagini pentru fiecare categorie de produse pe care o vinzi, imagini cu echipa ta, imagini de la clienti etc. Poti adauga si video-uri.

google-my-business

7. Fa parteneriate cu firme non-concurente

Stii expresia aceea “unde-s doi, puterea creste”. Cand colaborezi cu o alta firma (non-concurenta) care are o imagine buna in piata si ofera servicii complementare ofertei tale, clientii te percep drept un furnizor de servicii complete. E un diferentiator puternic.

De exemplu, daca vinzi usi, poti colabora cu echipe de lacatusi din tara care sa ajute clientii cand au probleme. Sau daca vinzi costume, poti colabora cu ateliere de croitorie care sa adapteze produsele exact la cerintele clientului.

  • Documenteaza-te inainte sa alegi un partener: vezi ce ofera, cum se potriveste cu ceea ce faci si vinzi tu, vezi cum este perceput in piata si daca oamenii au incredere in el.
  • Negociaza oferte mai bune pentru clientii tai: servicii in plus, reduceri, timp de livrare mai rapid etc.
  • Parteneriatul trebuie sa fie avantajos pentru ambele firme implicate; stii bine ca nimeni nu face munca pro bono, doar de dragul de a o face.
  • Promoveaza-ti partenerul (si invers) pe canalele de marketing de care dispui.
  • Implica-ti partenerul cel putin in campaniile importante si ganditi o strategie de marketing interconectata. Asta va va optimiza costurile amandurora si va permite sa ajungeti la un public mult mai extins.
  • Poti face parteneriatul pe termen nelimitat sau doar pentru o anumita perioada de timp.

parteneri-magazin-online

Urmareste si: Parerea clientilor Gomag – Vezi povesti de succes cu superclientii nostri

Pentru a se vinde, produsele tale trebuie sa fie cunoscute de catre audienta, corect? Tocmai de aceea, in articol ti-am aratat cum sa promovezi un produs folosind tehnici si strategii in afara site-ului tau. Chiar offline.

Cel mai important sfat pe care ti-l pot da este sa iti faci o strategie de promovare pe mai multe canale, incluzand tehnicile de marketing online – in site, pe email, Social Media, PPC, afiliere etc., dar si strategiile clasice – participarea la targuri, parteneriate, listarea pe site-uri specifice de vanzari.

Ai grija sa ai mesaje in acelasi stil, folosind elementele tale de brand, astfel incat oamenii sa te recunoasca indiferent de canal.

Vino cu diferentiatori, cu un produs bun pe care oamenii si-l doresc, si garantat se va vinde.

Si foloseste-te la maximum de platforma Gomag! Ai in admin o multime de module ce iti permit sa setezi campanii de marketing si sa faci modificari in site super usor.

PS. Inca nu vinzi cu Gomag? Incearca platforma gratuit pentru 15 zile si descopera cat de usor e sa iti creezi, lansezi si cresti un magazin online de succes. 

Citeste si celealte articole din serie:

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
Pasionat de antreprenoriat si ecommerce, am inceput activitatea online in anul 2000.
Cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Impreuna cu echipa am ajutat sa creasca peste 1500 de companii.

[i]
[i]
[index]
[index]