10 minute timp de citire

Bun, ai ales platforma eCommerce, ti-ai setat magazinul, l-ai lansat live, totul e gata.

Ce urmeaza? Prima vanzare online, nu-i asa?

Ei bine… da, dar aceasta e conditionata de niste factori.

Poate acum faci primul tau pas in piata de eCommerce. Sau poate ai deja un magazin cunoscut sau poate vinzi produse de sezon. Orice mic amanunt legat de afacerea ta poate influenta momentul in care se face prima vanzare.

Avem clienti care au vanzari inca din perioada de test, cu o simpla campanie de Facebook Ads pe post de strategie de marketing.

Dar avem si clienti care fie nu au experienta, fie nu sunt foarte implicati, fie nu se simt pregatiti sa faca ceva… si prima lor vanzare intarzie sa apara.

Ei bine, in articolul de astazi vreau sa te ajut daca te regasesti in cea de-a doua categorie si simti ca ti-e greu sa faci prima vanzare online.

Sfaturile pe care ti le dau mai jos pot fi aplicate sub forma unor pasi intr-un plan de campanie de marketing sau pot fi aplicati aleatoriu (cu anumite exceptii despre care iti voi spune la momentul potrivit.

Trebuie sa aduci trafic pe site

Vreau sa intelegi foarte bine acest lucru.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Magazinul tau online, mai ales daca e un startup, la inceput de drum, e doar un pestisor intr-un ocean insangerat, plin de rechini. Chiar daca nu crezi, tu te bati pentru atentia consumatorilor atat cu ceilalti pesti mici, dar mai ales cu rechinii, super retailerii din piata.

Asa ca ai nevoie de ceva care sa te diferentieze pe termen lung, o strategie prin care sa atragi oamenii in site, sa le captezi atentia, sa ii convingi sa aiba incredere in tine si sa cumpere. Nu doar odata, ci in repetate randuri.

Doar asa vei rezista pe piata si vei ajunge sa ai profit. Si totul incepe de la primii vizitatori pe site, incepand, normal, cu prietenii, familia si cunostintele si pana la persoane total necunoscute.

Se intampla in majoritatea cazurilor ca prima comanda sa vina din partea unor cunoscuti. Senzatia de entuziasm va fi la cote mari dar nu trebuie sa te bazezi doar pe ei. Trebuie sa atragi oameni din publicul tau tinta, clienti necunoscuti (si crede-ma, satisfactia va fi si mai mare).

Cum aduci trafic pe site pentru a face prima vanzare? Hai sa vedem.

Obtine trafic “gratuit”

Am pus gratuit in ghilimele pentru ca desi tehnicile despre care povestim mai jos nu presupun neaparat o investitie de bani, vei cheltui timp, energie sau alte resurse pentru a le pune in aplicare.

Sigur, daca ai un buget, iti recomand sa apelezi la servicii specializate (si noi la SilkWeb oferim servicii de marketing) dar, daca nu, e ok sa incepi cu pasi marunti, cu lucrurile pe care le poti face si singur.

  • Primele actiuni de SEO onsite si content marketing

Platforma te ajuta implicit la partea de SEO prin faptul ca ai un design responsive, pregatit pentru mobil iar magazinul tau se incarca foarte rapid.

In plus, ai la dispozitie optiunea de a adauga meta tag-urile direct din platforma, fara sa mai ai treaba cu codul sau sa apelezi la un programator. Dar e vital sa intelegi ca tu te ocupi de crearea metas-urilor, a descrierilor de produse si continutul din magazinul tau online.

metas-gomag

Ce poti sa faci pentru a incepe sa iti pozitionezi magazinul mai sus in Google (unde e mai vizibil pentru clienti)?

  • Fa-ti un tabel cu cuvinte cheie pentru afacerea ta (adauga numele produselor tale, cuvinte pe care crezi ca le folosesc oamenii pentru a-ti cauta produsele / magazinul, foloseste Keyword Planner si Ubersuggest pentru a gasi noi cuvinte cheie).
  • Asigura-te ca ai descrieri unice de produs cel putin pentru produsele pe care preconizezi ca o sa le vinzi cel mai bine (produsele vedeta). Te poti ocupa in timp de restul produselor, dar e important sa incepi de undeva.
  • Completeaza meta tag-urile (meta titlu, meta descriere, alt-tag – Titlu poza principala) folosind cuvantul cheie (numele produsului), un beneficiu si un call-to-action (ex. comanda acum, profita, vezi etc.)
  • Activeaza Schema.org din Gomag Apps
  • Seteaza-ti un blog si creeaza primele articole (pot fi tutoriale pentru produsele tale, beneficii, comparatii, pro-contra, sfaturi, trenduri etc.)
  • Adauga codul de tracking Google Analytics in Setari > Google Analytics. Asa te asiguri ca e implementat corect in tot site-ul.
  • Asigura-te ca ai marcat corect pozitia pe harta daca ai si un magazin fizic (din Setari > General > Pozitionare pe Harta)

Probabil stii deja ca SEO nu iti aduce rezultate mai repede de cateva luni de la inceperea muncii de optimizare dar iti garantez ca pe termen lung te va ajuta foarte mult.

In plus, prin SEO si content marketing ai continut pe care sa il promovezi mai departe pe celelalte canale pentru a atrage traficul de care ai nevoie.

Citeste si: Bazele SEO Pentru Magazinul Tau Pe Gomag

  • Strategia de postare pe Facebook / Instagram

Chiar daca postarile organice pe Facebook nu mai au acelasi impact pentru paginile de business, acest canal ramane un must-have pentru tine, atat pe partea de trafic, cat si pe partea de incredere (deseori, inainte sa cumpere, clientul iti va verifica autenticitatea iar o pagina de Facebook activa ii va da semnalul ca esti o afacere pe bune, nu o teapa).

Incepe prin a-ti crea si optimiza pagina de Facebook (si Instagram) cu descrieri atractive (cu accent pe beneficii, povestea firmei sau a “de ce” -ului care a dus la crearea afacerii), call-to-action spre site si un calendar de postari initiale.

postare-facebook

  • Foloseste-te de vizual, de impactul imaginilor, gif-urilor si video-uri scurte
  • Invita-ti personal prietenii, cunoscutii si baza de prieteni de pe profilul personal sa iti aprecieze pagina.
  • Nu posta numai si numai produse, ci si imagini cu un stil de viata dat de produsele tale, imagini din birou, intrebari, provocari, continutul influencerilor din nisa ta, sfaturi, postari amuzante etc.
  • Incearca sa postezi direct cu link catre paginile din site-ul tau spre care vrei sa atragi atentia (nu doar spre homepage)
  • Cand faci postari cu produse (pe Facebook / Instagram), foloseste imagini cu produsele in context, in mediul lor natural, nu pe fundal alb; sau poti promova video-uri care prezinta produsele din toate unghiurile.
  • Alege cu atentie link-ul adaugat pe profilul de Instagram (nu folosi neaparat homepage-ul, poti trimite oamenii spre un landing page cu produsele la reducere sau unul de captare adrese de email, de exemplu).

Fii constant in Social Media si, cel mai important, fii activ; raspunde la comentariile oamenilor, reactioneaza cu “Love” cand iti lasa un review, te mentioneaza sau distribuie ceva din pagina ta.

Chiar daca par lucruri mici, insignifiante, crede-ma ca au un impact emotional foarte puternic asupra urmaritorilor tai.

  • Activeaza un Chat Bot

Cu Gomag, poti folosi impreuna GoBot – Chat Bot si ManyChat pentru a raspunde automat la mesaje, atat pentru lead-uri (cei cu un grad mai ridicat de interes), cat si pentru clientii platitori.

Foloseste Chat Bot pentru a confirma comenzile, pentru a face upsell, cross-sell sau tot felul de recomandari de produse care te ajuta sa cresti valoarea medie a comenzilor si sa convingi oamenii sa ramana pe secventa ta.

Creeaza fluxuri cu ManyChat pentru a raspunde la intrebarile care includ un anumit cuvant cheie si pentru a trimite noutati celor care au ales sa se aboneze – te va ajuta sa economisesti timp cu asistenta clientilor.

flow-chatbot

  • Agita lucrurile cu un concurs

Ok, acum ca ai o pagina de Facebook, stii ce poti face pentru a atrage un volum de trafic mai mare in site? Fa un concurs.

Regulile acestuia depind de specificul magazinului tau, la fel si premiile, dar cel mai important e sa stabilesti conditia de castig astfel incat oamenii sa intre cel putin odata pe site-ul tau.

Poate esti tentat sa faci un concurs cu like & share dar vreau sa iti amintesc ca scopul tau acum nu e sa iti cresti numarul de like-uri la pagina ci sa aduci oamenii in site, pentru a-ti vedea produsele si a incepe sa ia in considerare decizia de cumparare.

Pentru acest concurs iesim putin din zona de “gratuitate”. Ideea e ca ai nevoie de oameni care sa participe si, probabil, nu ai inca un numar foarte mare de urmaritori. De aceea, iti recomand sa faci si o campanie de Facebook Ads in jurul concursului.

Costurile sunt foarte mici iar daca faci lucrurile bine, cu siguranta investitia ti se va intoarce de cateva ori.

wolo-concurs

  • Ofera un beneficiu in schimbul recomandarilor

Vrei ca oamenii sa iti dea share – la postari, pagina, site etc. Insa nu o vor face de ochi frumosi ci au nevoie de un impuls.

Ofera-le ceva in schimbul recomandarilor: un discount la prima comanda, puncte VIP care se transforma in reduceri, premii sau alte tipuri de beneficii pentru cei care se implica in promovarea magazinului etc.

De asemenea, poti sa iei legatura cu bloggerii & influencerii de nisa, chiar si mai mici, locali, si ofera-le produse sau alte beneficii pentru a vorbi despre afacerea ta. De exemplu, poti trimite produse pentru ca oamenii sa scrie / filmeze experienta la unboxing sau sa iti ofere recenzii.

testimoniale-recomandari

Evident, aceste tehnici nu mai sunt gratuite, din moment ce tu ai niste costuri pentru a aduce sau crea produsul. Insa au un impact mai mare asupra oamenilor decat o postare pe Facebook, de exemplu.

Prima campanie Google Ads

Te-ai apucat de SEO, bun. Insa vrei rezultate mai rapid, cat timp optimizarile incep sa te faca mai vizibil in mod organic.

Nu ai timp la dispozitie sa astepti? In cazul acesta, da drumul primei tale campanii Google Ads. Ai nevoie doar de un buget (si nu foarte mare), un cont Google Ads si tabelul cu cuvintele cheie pe care l-ai realizat deja pentru SEO.

Alege din start produsele vedeta si creeaza un landing page cu acestea, pentru a spori sansele de conversie. Apoi poti sa incepi setarea primei campanii.

Am realizat un video special pentru cei care vor sa isi seteze prima campanie de reclama PPC in 8 pasi asadar nu cred ca mai e nevoie sa repet aceleasi informatii.

Urmareste video-ul in continuare sau, daca preferi continutul scris, poti citi articolul de sub video.

Citeste: Setup Campanie Google Ads – 8 Pasi Catre Vanzari Prin PPC

Prima campanie Facebook Ads

Daca ai produse la preturi mai mici sau ai produse cu un impact vizual puternic (fashion, cosmetica, bijuterii, home & deco, articole pentru copii, papetarie etc.) si inca nu vrei sa investesti in reclame PPC cu Google, poti face o campanie Facebook Ads.

Avantajul reclamelor pe Facebook e atat faptul ca iti permit sa ajungi extrem de aproape de clientii targetati cat si… sunt extrem de usor de setat! Practic, oricine poate sa creeze prima reclama urmand indicatiile pe care canalul ti le dicteaza, pas cu pas.

Daca ar fi sa investesti bani intr-un singur tool pentru a obtine prima vanzare online in 30 de zile (atentie, doar primele vanzari), atunci mergi cu toata increderea pe o campanie Facebook Ads.

Te poate ajuta si la partea de trafic + branding (sa te faca mai vizibil in fata oamenilor) – de exemplu, poti face o campanie de teasing pentru lansarea magazinului, cat si la partea de vanzari si recuperarea vanzarilor, prin campanii de retargeting pe Facebook.

reclama-facebook

Am dezbatut subiectul Facebook Ads in repetate randuri pe blogul SilkWeb asa ca te las cu, zic eu, cel mai util articol si infografic pe acest subiect.

Citeste Tot Ce Trebuie Sa Stii Despre Facebook Ads [Infografic] si aplica sfaturile din articol. Iti recomand sa investesti la inceput cel putin in reclamele pe Facebook (dar cu un obiectiv eficient, sa faci vanzari si bani, nu pentru like-uri).

Ma opresc deocamdata aici cu prima parte a articolului. Urmeaza inca 3 parti, pe care le voi publica saptamanal si toate trateaza diferite metode prin care sa valorifici prima vanzare si sa faci profit in mai putin de 30 de zile.

Stai pe-aproape, saptamana viitoare vorbim despre cum captezi atentia vizitatorilor si ii transformi in prospecti!

PS. Acum poti accesa si celalalte 3 parti din serie:

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]