7 minute timp de citire

Astazi continuam seria in care afli cum sa faci prima vanzare online in mai putin de-o luna. Esti curios ce ti-am pregatit? Te invit sa citesti si, mai important, sa aplici tacticile din articol.

Convinge oamenii sa nu te uite

Bun. Ai inceput sa faci SEO, ai o pagina de Facebook, aduci oameni constant pe site dar… nu toti cumpara. Si e normal asa.

Inainte sa ia decizia de achizitie, oamenii trebuie sa aiba incredere in tine, sa stie ca esti serios, ca vinzi produse bune si ca nu sunt singurii care au cumparat vreodata din magazinul tau.

Vezi tu, majoritatea am avut cel putin o experienta proasta la cumparare. Si cand te-ai fript cu ciorba odata, dupa aceea sufli si-n iaurt pana prinzi curaj.

Cu toate acestea, nu e cazul sa lasi oamenii sa plece fara sa ii convingi sa iti dea ceva care sa te ajute sa intretii comunicarea cu ei. De cele mai multe ori, e vorba de adresa de email.

In acest proces, e vital sa respecti urmatorii pasi: le dai oamenilor un motiv sa iti dea adresa, sa devina lead-uri (fie un discount, un ghid, un beneficiu, sau chiar faptul ca vinzi produse foarte bune, interesante) > le multumesti pentru aceasta favoare si ii intampini oficial in magazin in mail-ul de bun venit > abia apoi poti sa le trimiti tot felul de newslettere, email-uri comerciale etc.

Niciodata nu trimiti mail-uri catre persoanele care nu ti-au dat consimtamantul sa le ai informatiile in baza ta de date. Pe langa faptul ca nu are niciun sens si e extrem de greu sa ii convingi sa cumpere, poti fi penalizat rau de tot datorita GDPR.

Dar cred ca esti constient deja de asta. Hai sa vedem cum convingi oamenii sa iti dea benevol datele personale si sa intretina relatia cu magazinul tau online.

Foloseste un pop-up

Mai ales ca e gratuit 🙂 .

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Stiu, stiu, multi sunt de parere ca popup-urile sunt prea intruzive si enerveaza clientul, in loc sa il convinga sa faca o actiune. Dar statisticile ne arata altceva. Si cand toti folosesc popup-uri, ar fi o greseala din partea ta sa nu o faci. Sau sa nu incerci macar, sa vezi daca functioneaza sau nu.

In platforma Gomag ai un modul gratuit prin care poti sa creezi si sa afisezi popup-uri, fara sa mai faci integrari cu terte parti sau sa platesti in plus.

pop-up-abonare

Asadar, sfatul meu este sa iti faci cel putin un popup de abonare la newsletter, in care oferi un discount (sau alt beneficiu, depinde de specificul magazinului tau) contra adresei de email a vizitatorului.

De asemenea, poti sa creezi un pop-up de recuperare a cosului abandonat prin care oferi un cod de reducere pentru a stimula decizia de cumparare a omului. Recomandarea mea aici este sa setezi voucher-ul cu data limita, sa nu ii lasi mult timp la dispozitie sa se gandeasca pentru ca vanzarea sa aiba loc mai rapid.

Creeaza popup-uri si vezi ce rezultate obtii. Nu esti obligat sa le afisezi pentru totdeauna, pur si simplu poti sa le testezi.

Afiseaza un Hellobar

Probabil esti familiar cu bara afisata in partea de sus a unei pagini care cuprinde (sau ar trebui sa includa) un call-to-action. Vorbim de Hellobar, un instrument pe cat de subestimat, pe atat de eficient.

Cu ce te ajuta un Hellobar? Ei bine, aici poti atrage atentia asupra magnetului tau de lead-uri, eventual cu un cronometru – asadar iti usureaza munca de colectare a adreselor de email.

hellobar-gomag

Sau aici poti sa atragi atentia asupra landing page-ului de campanie, indiferent ca e vorba de o anumita categorie de produse, reduceri, Black Friday, Happy Hour, lichidare de produse, cele mai noi produse, bestsellers sau lansarea unor produse noi.

Bonus? Daca vrei sa activezi un Hellobar, o poti face gratuit din modulul Continut > Hellobar, direct in platforma Gomag.

De ce sa il folosesti? Nu ai nimic de pierdut, nici bani, nici potentiali clienti. Fa-ti un Hellobar pentru magazinul tau si testeaza sa vezi daca iti creste conversiile sau nu.

Ti-am pregatit si un video in care iti arat cum te ajuta Hellobar sa cresti performanta campaniilor de remarketing. Urmareste-l si dupa, hai sa mergem mai departe.

Aduna adresele de email

Practic, ceea ce ti-am spus la ultimele 2 puncte sunt metode prin care poti sa atragi datele potentialilor clienti si adresele de email.

Insa nu trebuie sa te limitezi la hellobar sau pop-up, poti obtine adrese si prin alte mijloace. Pentru inceput afiseaza casuta de abonare in toate paginile site-ului tau, afiseaza un box pe care poate sa il bifeze in pagina de finalizare comanda sau, si mai bine, invita oamenii sa se aboneze in pagina de multumire dupa comanda (sau alt tip de conversie).

confirmare-comanda-pagina

Foloseste-te de exit pop-up cu incredere – acesta se declanseaza la intentia de parasire a site-ului in cazul in care vizitatorul n-a realizat nicio conversie in timpul sesiunii lui.

Poti afisa direct optiunea de abonare sau il poti invita sa iti faca o mica favoare raspunzand la cateva intrebari (de ce a ales sa nu cumpere, ce l-ar putea determina sa se razgandeasca etc.), dupa care il inviti sa iti lase adresa de email pentru o reducere sau anumite informatii relevante.

Vezi tu, in general, noi oamenii nu facem o actiune daca nu avem si promisiunea unei recompense.

Mancam sanatos pentru recompensa de a avea un corp sanatos, suplu si un trai mai bun. Muncim pentru ca primim un salariu sau bonusuri. Facem lucruri nebunesti pentru persoanele dragi pentru recompensa de a fi mai fericiti impreuna, mai apreciati sau mai linistiti.

Si ne dam datele personale pentru ca primim ceva in schimb: un voucher, informatii care ne intereseaza, promisiunea unui statut mai important in fata celorlalti sau orice altceva benefic pentru noi.

Asa functioneaza lucrurile.

Asadar, daca vrei sa iti cresti numarul de abonati, ofera o recompensa in schimbul adresei de email, indiferent ca o faci printr-un pop-up, landing page, pagina de inscriere la un eveniment, semnatura din email sau orice alta metoda.

Pentru mai multe idei, iti recomand sa citesti 30 De Trucuri Prin Care Sa Obtii Mai Multi Abonati.

Creeaza sablonul primelor email-uri

Strategia ta pe email nu trebuie sa se reduca la mail-ul de confirmare comanda sau, eventual, un newsletter din an in pasti in care ce faci e tot sa promovezi produse.

Probabil stii deja ca sunt un fan inrait al email-ului si ai mai citit statistici despre profitabilitatea lui. Comparativ cu alte canale (cu exceptia chatbotilor, mai nou), email-ul are una dintre cele mai mari ROI si rate de conversie.

Partea buna? Datorita automatizarilor, poti sa setezi un sablon de email odata si sa il lasi sa se trimita automat de fiecare data, fara sa mai intervii tu. Asa economisesti timp si energie, pe care le poti investi in alte canale de marketing sau, mai important, in gestionarea comenzilor si a clientilor.

goboti-gomag

Acum… ne cunosti deja, suntem mereu dispusi sa te ajutam sa vinzi mai mult. Asadar ti-am pregatit 9 sabloane pentru email-urile tale pe care trebuie doar sa le adaptezi la specificul magazinului, sa le adaugi in platforma si le setezi sa se trimita automat.

In Academia de eCommerce ai sabloane pentru email-ul de bun venit, confirmare comanda, dupa livrarea comenzii, recuperare cos abandonat, inregistrare cont, recuperare parola, notificare stoc nou, reminder si aniversare client. Plus, am trecut acolo si cateva sugestii pentru newsletter-ul tau 🙂 .

Pont! Vrei sa economisesti timp cu mail-urile automate? Da-i de lucru unui Email Bot in platforma. El va prelua fiecare noua comanda si va trimite mail-urile fara ca tu sa-ti mai bati capul sa o faci manual.

PS. Poti sa citesti toate celelalte parti din serie aici:

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]