5 minute timp de citire

Pfiuu, am ajuns si la ultima parte a seriei Cum faci prima vanzare online in magazinul tau! Acum, ce e de facut e sa citesti si partea patru si apoi sa aplici informatiile.

Cred ca deja ti-ai facut o strategie (mai ales ca ne-am intins cu seria pe parcursul a 4 saptamani). Pune-o in practica incepand de acum sau foloseste aceste informatii pentru a-ti crea din start un plan de actiune pentru vanzarile din 2019.

Vezi ce poti imbunatati

Dupa partea de analiza ar trebui sa ramai cu niste idei si locuri in site unde trebuie sa faci imbunatatiri. Poate sunt altele decat cele pe care le mentionez mai jos asadar prioritizeaza; poate ai probleme pe fluxul de comanda – acestea sunt mai importante decat, sa zicem, imbunatatirea CTR-ului.

Pana la urma, e mai profitabil pentru tine sa vinzi catre vizitatorii care se afla deja in site decat sa incerci sa convingi oamenii sa dea click pe site-ul tau in Google.

Prioritizeaza si in functie de ce urmeaza sa iti spun.

Scade bounce rate-ul

Rata de bounce (respingere) inseamna procentul oamenilor care viziteaza o singura pagina pe site si dupa, pleaca . Evident, asta inseamna ca nu iti mai citesc continutul, nu mai completeaza formularul de abonare si nu mai cumpara.

In cazul unui magazin online, un bounce rate mare nu e delor de dorit si iti semnaleaza ca faci ceva gresit – nu reusesti sa mentii atentia oamenilor. Cauzele pot fi multe:

  • Site-ul se incarca greu
  • Oamenii nu gasesc informatiile care ii intereseaza
  • Continutul e prea greu de consumat, fie pentru ca folosesti termeni tehnici, fie ca nu e structurat cum trebuie (cu spatii albe, aerisit, bullets etc.)
  • Nu le spui oamenilor ce sa faca in continuare (prin butoane de call to action)
  • Pagina arata urat din punct de vedere estetic

Sau pur si simplu nu reusesti sa le castigi increderea.

bounce-rate-analytics

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Pentru a descoperi rata de bounce a diferitelor pagini, ai un raport in Google Analytics (ti-am zis ca o sa fie util), in Behavior > Site Content > All Pages.

Vezi cum se descurca diferite pagini (in principal paginile importante si acolo unde ai produse vedeta) iar daca rata e prea mare pentru gustul tau, incepe sa faci modificari si sa testezi reactia vizitatorilor.

Verifica-ti landing page-urile

Tot din Analytics poti analiza performanta landing page-urilor si exit pages (paginile din care oamenii ies), astfel incat sa incepi sa le imbunatatesti.

Ideal, un landing page ar trebui sa fie sursa celor mai multe conversii in site-ul tau. Iar daca nu is face treaba, inseamna ca ai o problema.

Verifica daca respecti bunele practici in crearea landing page-urilor (ai un text clar si relevant, un formular cu numar limitat de campuri, imagini atractive, un call-to-action ce iese in evidenta, cronometru, testimoniale si un numar limitat de produse, daca e cazul).

landing-page-bf

Apoi verifica-ti reclamele – s-ar putea ca oamenii sa iasa din landing pentru ca nu exista o continuitate intre reclama si pagina (nu folosesti acelasi call-to-action, aceleasi culori, acelasi titlu, transmite un mesaj diferit).

Aici poti sa imbunatatesti foarte multe aspecte deci analizeaza-ti paginile si vezi ce modificari poti aduce pentru a creste rata de conversie.

Pont!

gomag-landing-page

Stiai ca in platforma Gomag ai un modul nativ care iti permite sa creezi landing page-uri de la cap la coada (fara sa fie nevoie de alte aplicatii)? Il gasesti in Continut > Pagini > Adauga o pagina. Aici ai si un sablon pentru landing page-ul de Black Friday 🙂 .

Imbunatateste-ti CTR-ul organic (rata de click)

Ma refer in principiu la meta titlu si meta descriere, doua bucati de text care au un impact critic asupra volumul de trafic venit din motoarele de cautare.

Practic, ce scrii tu aici poate sa ii faca pe oameni sa intre pe site fara sa mai stea pe ganduri sau sa sara peste rezultatul tau pentru ca pur si simplu nu le atragi atentia cu nimic.

Uite recomandarile mele pentru metas-uri cu CTR mare:

  • Foloseste limbajul publicului tau tinta, intr-un ton cat mai conversational
  • Include intotdeauna un call-to-action
  • Include date de contact, preturi sau numere – atrag atentia mai usor
  • Foloseste Schema.org si rezultatele imbogatite (cu recenzii, produse sau breadcrumbs)
  • Foloseste cuvinte cheie long tail, sinonime si cuvinte din acelasi camp semantic al cuvantului principal
  • Testeaza-ti textele in postari Social Media sau chiar cu Google Ads si vezi cat de eficiente sunt
  • Verifica CTR-ul cu Google Search Console si prioritizeaza optimizarea metas-urilor, mai ales daca te trezesti ca ai o rata mica la paginile produselor vedeta sau pe care vrei sa le scoti in evidenta.

Nu e greu sa faci optimizari cu rezultate profitabile. Trebuie doar sa stii unde sa te uiti. Vezi evolutia rezultatelor in timp si fa SEO treptat (mai ales daca esti singur si nu ai un buget pentru servicii dedicate).

Vezi si: Cum sa Iti Cresti Rata de Conversie – video – pentru non-tehnici

Uite, nu e foarte greu sa obtii prima vanzare online in magazinul tau pe Gomag. Platforme te ajuta de la sine sa vinzi, atat prin functionalitatile native cat si prin integrarile cu terte parti de care ai nevoie.

Insa cel mai important e sa ai un mindset de vanzare, de business. Sa nu iti fie frica sa fii chiar putin mai agresiv in campaniile tale. Pana la urma, nu functionalitatile tehnice conteaza sau lucrurile din spate ci modul in care iti abordezi clientii si daca acestia aleg sa stea in magazin si sa cumpere.

Acum ti-am dat cam multe teme de casa insa vreau sa intelegi ca nu trebuie sa faci toate aceste campanii sau optimizari deodata. Ci pe rand, pe masura ce te obisnuiesti cu noul tau statut.

Incepe cu optimizarile onsite imediat ce ai adaugat cateva produse, fa-ti pagina de Facebook si da drumul unei campanii PPC. De atat ai nevoie sa obtii prima vanzare. Restul tehnicilor le aplici pentru a obtine celelalte mii de vanzari 🙂 .

Spor, iar daca ai nevoie de ajutor, noi suntem aici sa iti raspundem.

PS. Citeste si primele 3 parti:

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]