4 minute timp de citire

„Locul managerilor marketingului afiliat la masa si locul marketingului afiliat in strategia de marketing digital a advertiserilor a fost trecut cu vederea pentru mult prea mult timp. Este inviorator sa vedem ca marketerii, intr-un final, au realizat importanta abilitatii de a face marketing afiliat.”  Geno Prussakov – Guru international marketing afiliat

Citatul de mai sus a venit ca urmare a unui raport publicat in 2015 de Smart Insights pe baza unui studiu realizat la nivelul Marii Britanii arata ca abilitatile si cunostintele pe care marketerii digitali vor sa le imbunatateasca in viitorul apropiat sunt cele legate de marketingul afiliat.

Mai exact, peste 40% dintre marketerii intervievati au raspuns ca vor pune in viitor pe primul plan imbunatatirea abilitatilor si cunostintelor in ceea ce priveste marketingul afiliat in timp ce doar 32% au raspuns ca vor pune accentul pe Social Media marketing si doar 35% pe PPC / AdWords.

Sigur ai auzit de 2Parale, prima si cea mai mare retea de marketing afiliat din Romania. 2Parale este liantul indispensabil intre cei peste 43.000 de afiliati inscrisi in platforma si cei peste 500 de advertiseri activi. 2Parale este un ecosistem unde performanta in marketingul online reprezinta principalul subiect de discutie si singurul motiv de colaborare.

2Parale a raportat, in prima jumatate a anului 2015, o crestere de 25% a cifrei de afaceri fata de perioada similara a lui 2014. Doar pe segmentele carti, haine si bilete de avion, afiliatii au generat, pentru advertiserii din reteaua 2Parale, doar in vara lui 2015, vanzari de peste 1 milion de euro.

In week-end-ul Black Friday 2015, pentru advertiserii din platforma 2Parale, afiliatii au generat 42.000 de tranzactii, o crestere de 31% fata de 2014, tranzactii cu o valoare totala de 15.5 milioane lei, o crestere de 43% fata de 2014.

Din cifrele de mai sus reiese clar ca marketingul afiliat este pe o puternica panta ascendenta si in Romania, 2Parale oferind standarde internationale adaptate mediului online specific romanesc.

Ce este, de fapt, marketingul afiliat?

Pe scurt, marketingul afiliat este modalitatea prin care un advertiser, magazin online sau nu, poate sa comunice si sa dezvolte relatii profitabile cu marketeri independenti. Prin intermediul retelei de marketing afiliat 2Parale, advertiserii au ocazia sa ia legatura cu:

  • afiliati specializati in PPC Marketing (Google AdWords, Facebook Ads si nu numai);
  • afiliati ce detin proiecte nisate pe categorii (forumuri, site-uri de continut);
  • mari publisheri sau bloggeri specializati;
  • afiliati cu site-uri de cashback;
  • afiliati ce detin comparatoare de preturi sau agregatoare de produse;
  • afiliati ce administreaza pagini de Facebook nisate;
  • afiliati ce promoveaza folosind email marketing-ul.

Cum se platesc beneficiile primite?

Advertiserii platesc afiliatii doar pentru vanzarile sau lead-urile generate de catre utilizatorii trimisi de catre afiliati. Advertiserii nu vor plati decat vanzarile care s-au finalizat sau lead-urile valide, generate de afiliat. Marketingul afiliat este marketingul unde doar costul per actiune este relevant, atat pentru advertiser, cat si pentru afiliat.

Un program de afiliere bine structurat poate sa aduca o crestere de pana la 30% a vanzarilor unui magazin on-line. In cazuri exceptionale chiar mai mult.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 5.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Prin intermediul retelei 2Parale, fiecare advertiser cu un program de afiliere activ va avea acces la miile de site-uri si blog-uri precum si la specialisti in marketing online, care le pot aduce rezultate la costurile stabilite de ei. De asemenea, advertiserul are libertatea sa aleaga afiliatii cu care doreste sa colaboreze si sa dezvolte relatii.

Cum devii advertiser in 2Parale?

Un program de afiliere poate fi pregatit in cateva ore. Dupa semnarea unui contract cadru, advertiserul va trebui sa instaleze codul de tracking in pagina de multumire a actiunilor pe care le remunereaza – thank you page -, fie ca este vorba despre vanzare sau lead. Apoi este necesar sa adauge cateva bannere in platforma, in contul sau de advertiser si sa trimta o descriere care sa contina informatiile utile oricarui marketer independent, fara a oferi informatii confidentiale.

Ce are de facut un advertiser nou?

Primele 3 luni ale programului de afiliere vor fi cele mai costisitoare, in materie de timp. In aceeasi masura, ele sunt cruciale pentru a putea vedea randamentul pe care marketingul afiliat il poate avea pentru tine, ca advertiser.

Advertiserul trebuie sa ia legatura cu afiliatii, sa ofere informatii suplimentare la cererea afiliatilor si sa genereze unelte personalizate in functie de cerintele primite. Este foarte important sa ofere flexibilitate si sa fie deschis in a intelege si punctele de vedere ale diferitilor afiliati.

In tot acest parcurs, vor fi alaturi persoane dedicate din partea 2Parale, prin programul de on-boarding care se deruleaza de-a lungul primelor 3 luni de la lansarea unui nou program de afiliere.

  • Advertiserii vor avea parte de training initial in platforma, pentru a sti de la bun inceput toate functionalitatile disponibile;
  • Programele de afiliere noi vor fii monitorizate si evaluate regulat;
  • Informatii si explicatii suplimentare cu privire la marketingul afiliat in general si cu privire la reteaua de marketing afiliat 2Parale vor fi puse la dispozitie.

Dincolo de toate, cui se potriveste marketingul afiliat?

Orice magazin online trebuie sa incerce marketingul afiliat. Trebuie sa testeze daca acest fluviu de marketing, prin care are ocazia sa interactioneze cu marketeri din toate categoriile, este o modalitate eficienta si profitabila pentru el. Este o oportunitate care merita incercata, costurile pentru trei luni de marketing afiliat fiind foarte mici, exclusiv pe baza de performanta, cu reale sanse de crestere substantiala.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]