7 minute timp de citire

Cand urmeaza o lansare, de cele mai multe ori e pregatita si urmarita cu mult entuziasm… de catre tine.

Si e normal. Pentru ca vrei ca lansarea sa mearga bine. Vrei sa iti aduca mai multi clienti si o tona de bani.

Poate vrei chiar sa ii impresionezi pe cei din jur, cei care au mereu indoieli ca o sa reusesti cu business-ul.

sursa: ReactionGifs

Uite, chiar inteleg. Vrei sa iti iasa din prima fara greseli care te-ar putea face sa o dai in bara.

Dar adevarul e ca jonglezi cu multe lucruri cand faci o lansare. Iar daca esti incepator, e aproape inevitabil sa nu faci cateva greseli tipice. E normal. Cu cat acumulezi mai multa experienta, cu atat vei face mai putine greseli.

Dar, de asemenea, le poti evita cu gratie daca aplici ceea ce ti-am pregatit pentru astazi.

Vezi 5 greseli de incepator atunci cand vine vorba de lansare, pe care ti le explic in articolul de azi si cateva solutii care te vor ajuta sa obtii mai multi bani.

1. Nu dai sfara in tara despre lansare

Indiferent ca e vorba de un magazin nou, un produs nou, o campanie speciala, un eveniment sau orice altceva vrei sa lansezi, procesul premergator include o multime de lucruri pe care trebuie sa le faci.

Si in toata aceasta nebunie cateodata se intampla sa uiti ceva, poate chiar ceea ce e mai important. Uiti sa spui lumii ca urmeaza sa se intample ceva.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Poate sa fie un anunt pe site, pe Social Media sau cel mai bine catre lista ta de contacte, pe email.

Daca uiti sa notifici oamenii ratezi sa creezi un stimul emotional foarte puternic – anticiparea. Contactele tale se trezesc dintr-o data cu o oferta “cumpara acum”, fara sa fie pregatite psihic pentru asta.

Asa ca fa ceva sa ii previi din timp. Pe de o parte, poate fi o intreaga secventa de incalzire cu mail-uri educative si continut strategic sau, pe de alta parte, poate fi o postare sau un simplu mail cu o zi inainte in care le spui ca urmeaza sa se intample ceva ce ii va interesa.

Nu conteaza ce strategie alegi, important e sa existe una.

mail anuntare lansare

2. Ai o fereastra prea scurta sau prea lunga pentru lansare

Si noi ne-am batut capul de multe ori cu problema asta.

Daca lansarea dureaza putin, te gandesti ca nu vrei sa fii prea exagerat cu promovarea dar pe de alta parte e foarte posibil ca potentialii cumparatori nu au suficient timp la dispozitie sa cantareasca daca sa cumpere oferta sau nu.

Iar daca lansarea dureaza mult, te gandesti ca vei plictisi oamenii si ii vei enerva pe cei care nu cumpara, asadar se vor dezabona sau iti vor lasa comentarii negative.

Fiecare situatie pare la fel de rea si fara iesire. Asadar, ce faci?

Ideea e ca trebuie sa testezi. Tine cont, daca e vorba de o suma mai mare de bani, trebuie sa dai oamenilor mai mult timp de gandire. Iar pentru a evita situatia in care plictisesti baza de date, ai putea incerca sa oferi continut valoros, educational, pe langa oferta pe bani.

In final, nu uita ca e imposibil sa ai in lista doar oameni pregatiti sa cumpere; si printre acestia se vor afla si unii care se supara doar de dragul de a se supara. Nu te stresa pentru ei ci mergi mai departe catre rezultatele pe care ti le doresti.

perioada-lansare

Citeste si: Cum planifici lansarea unui nou produs [Partea 1]

3. Ai prea multe optiuni in landing page

Landing page-ul de vanzare pentru lansarea ta e locul vital pentru intreaga campanie. Pana la urma, aici se intampla minunea – oamenii cumpara. Sau nu.

De aceea, gandeste foarte bine pagina. Ai putea fi tentat sa oferi cat mai multe optiuni pentru a te adresa unui numar cat mai mare de potentiali clienti dar… nu e cea mai buna solutie.

Hai sa vedem ce vreau sa zic. Cand vrei sa cumperi o cana, de exemplu, si inainte de a merge la checkout ti se cere sa alegi dimensiunea – mica, medie sau mare – ti se pare complicat?

Dar daca vrei sa cumperi un curs si ai optiunile – 6 saptamani de curs in sala, sau 6 saptamani de curs in sala + un grup premium de Facebook, sau 6 saptamani de curs in sala + un grup premium de Facebook + un bilet la un eveniment de profil?

Te gandesti aici “oh, ok, si cum as vrea sa platesc” daca poti plati suma totala, in x, y, z rate sau cine stie ce alta optiune?

E mult de gandit la optiuni, si diferite functionalitati ale fiecareia dintre ele dar si metode de plata si diferite avantaje pentru fiecare dintre ele… incat, pana la urma, cel mai usor e sa nu cumperi.

Asa ca, pastreaza lucrurile simple. Nu ii face sa gandeasca, pentru ca daca incep sa fie confuzi, ii vei pierde.

landing-page-oferta

4. Nu urgentezi actiunea oamenilor

Oh, urgentarea, arma preferata a marketerilor din intreaga lume. E ca sarea si piperul, n-ar trebui sa lipseasca din nicio campanie de marketing.

Vezi tu, cand faci o lansare ar trebui sa le spui oamenilor de ce ar trebui sa cumpere ACUM, nu mai tarziu (pentru ca nu vor cumpara mai tarziu).

Urgentarea (un timp limita) sau raritatea (cantitatea limitata) are un impact foarte puternic asupra oamenilor, iar fara sa folosesti vreuna dintre ele nu dai niciun motiv intemeiat pentru care sa cumpere acum.

Pana la urma, drept vorbind, nu au un motiv foarte bun sa faca asta fara un stimul emotional care sa ii faca sa ia decizia cat mai rapid (rationamentul lor e ca ar putea sa o faca oricand altadata, si din orice alt magazin).

Asadar, limiteaza ceva: numarul de zile, dupa care pretul creste, timpul pana la care oferi un bonus sau cadou, numarul de bucati disponibile sau timpul pana cand produsul sau serviciul este retras din piata.

Daca nu ai macar un element de urgentare, nu e o campanie de lansare sau o promotie. E o tentativa de a incerca marea cu degetul.

urgentare-actiune

5. Nu insisti in ultima zi

Daca ai citit oriunde despre procesul de lansare, cu siguranta ai observat cat se insista pe trimiterea unei atentionari in ultima zi (pe mail, postari etc.).

Daca nu ai citit inca, o sa iti explic si de ce: foarte multi cumparatori amana decizia pana in ultimele 48-24 de ore. Lucru valabil si in offline (Valentine’s Day? Craciun? Cozile la supermarket? Suna cunoscut?).

Vezi tu, oameni tot amana, uita sau pur si simplu sunt distrasi de ritmul vietii de zi cu zi. Si vorbesc chiar despre cei care isi propun sigur sa cumpere, poate chiar spunandu-le celor din jur ca o sa o faca.

Daca nu ii atentionezi in ultima zi, pierzi o parte din acesti cumparatori siguri. Si nu imi spune ca suntem adulti cu totii si ne amintim lucrurile acestea, pentru ca nu e adevarat.

Suntem niste copii mari si, emotional vorbind, oricine are ganduri si lucruri mai importante de care sa se ingrijoreze decat o lansare.

Iti recomand chiar sa trimiti 2 email-uri in ultima zi, unul dimineata si altul inainte de finalul campaniei. De ce? Pentru ca uitam, cum am spus mai sus.

Citeste si: Cum planifici lansarea unui nou produs [Partea 2]

Daca tot e inceput de an, m-am gandit sa iti ofer ceva foarte concret pentru strategia ta.

Chiar vreau sa reusesti si sa eviti pe cat posibil greselile de incepator. Ma bucur ca din ce in ce mai multi oameni isi iau inima in dinti si aleg sa isi lanseze propriile afaceri online.

Iar daca esti in cautarea platformei eCommerce potrivite pentru magazinul tau, te invit sa incerci Gomag. Ai 15 zile la dispozitie sa iti faci un demo gratuit si sa iei o decizie (desi majoritatea clientilor nostri nu au nevoie de mai mult de 5 zile 🙂 ).

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]