Cum ajungi la ideea perfecta de business… pentru tine?
Cateodata, primele decizii nu dicteaza neaparat parcursul unui business pe termen lung. Colorazon este un astfel de exemplu.
Brandul a fost folosit initial pe nisa de bijuterii si coliere, iar apoi pentru vanzarea de carti pentru copii.
Andra Paduraru este antreprenoarea din spatele Colorazon, astazi un magazin online cu board games pentru copiii mici si mari.
Ceea ce il face diferit pe piata este metoda de alegere si prezentare a produselor: Andra testeaza marea majoritate a jocurilor, impreuna cu familia ei.
Descopera mai jos povestea din spatele brandului Colorazon, lucrurile care conteaza intr-un business si sfaturile Andrei pentru viitorii antreprenori in eCommerce.
1. Povesteste-ne putin despre tine. Ce te pasioneaza si care sunt lucrurile importante pentru tine?
Pasiunile mele sunt calatoriile si board game-urile 🙂
Pentru ca am 3 copii, joaca a devenit ceva relaxant, firesc, de aceea incerc zi de zi sa aduc jocuri noi, si distractive si educative, in vietile noastre.
Pentru mine, este important sa raman mereu conectata cu ei, familia chiar este pe primul plan pentru mine.
2. Magazinul tau online vinde cu platforma Gomag. In ce consta business-ul tau si ce il face unic fata de alte afaceri?
Colorazon este locul acela colorat, unde copiii sunt mega fericiti si adultii isi doresc sa fie iar copii 🙂 Asa l-am gandit si asa il simt mereu.
Este un site plin de jocuri educative, pentru toate varstele, punand accent pe board games, adica jocuri de societate pentru copii.
Ne diferentiem de alti competitori mai ales prin testarea jocurilor din shop in proportie foarte mare. Adica daca aleg 10 jocuri de la un furnizor, intai ne jucam noi macar 5 dintre ele.
Daca “trec testul” nostru, abia apoi apar pe site. Avand 3 copii, desi sunt inca mici, avem posibilitatea de a testa o gama larga de produse.
Cele care depasesc capacitatea de intelegere a celui mare sunt oferite prietenilor cu copii mai mari sau sunt jucate chiar de noi, parintii.
Cei care ne urmaresc isi pot face astfel o parere pertinenta despre un anumit joc si ii putem ajuta in a lua mai rapid o decizie de cumparare.
3. Ce te-a motivat sa iti deschizi propria afacere online?
Totul a pornit de la primul copil si de la nevoia de a-i oferi mereu ceva distractiv si educativ in acelasi timp.
Nu mai gaseam atractive jucariile din plastic sau cu sunete zgomotoase, asa ca ne-am orientat catre aceste board games care chiar pun mintea la contributie, invata copiii despre cooperare sau competitie, ii ajuta sa ia decizii bune sau ii invata chiar si esecul.
4. Care e cea mai mare satisfactie de business de pana acum? Dar cel mai mare risc pe care ti l-ai asumat?
Cea mai mare satisfactie de business sunt parintii care se intorc si care vor mai mult 🙂
Au observat deja cum copilul lor isi cultiva rabdarea, cum valorizeaza ideea de echipa sau cum sunt mult mai atenti la detalii. Sunt multe aspecte pe care aceste jocuri le dezvolta la copii.
Iar noi suntem pe acelasi drum cu ei, le aratam tot ce are bun un joc si cum se pot bucura la potential maxim de el.
Cel mai mare risc in acest moment sunt parteneriatele pe care dorim sa le facem sau le-am facut deja, intrucat e important cum valorizeaza altii produsul in care noi credem.
5. Ce metoda a functionat cel mai bine in cazul afacerii tale, pentru a atrage clienti si a-ti face magazinul cunoscut?
La noi functioneaza foarte bine pozele din interior si explicatiile avantajelor pe care un joc le are.
Parintilor le e tare greu sa aleaga ceva atunci cand intra in marele Internet si gasesc niste coperti de jocuri si o descriere succinta. Nu, ei au nevoie sa stie mai mult, sa vada un beneficiu real al jocului asupra copilului.
De asemenea, testarea jocurilor de catre anumiti influenceri a fost din nou o metoda buna de a face magazinul cunoscut.
6. Din ce in ce mai multi oameni aleg calea antreprenoriala, femei si barbati deopotriva. Care crezi ca sunt cele mai mari provocari pe care le intampina antreprenorii la inceput de drum?
Cele mai mare provocari sunt, in opinia mea, bugetul pe care ti-l asumi la inceput de drum, cum il distribui pentru produse, ambalare, promovare etc si apoi, piata din care vei face parte.
Trebuie sa-ti cunosti foarte bine competitorii inainte de lansare, pentru ca altfel vei putea fi dezamagit de dezvoltarea afacerii tale.
7. Stim deja ca antreprenoriatul nu e doar „lapte si miere”. Au fost momente in care ai vrut sa renunti la business-ul tau? Ce te-a motivat sa mergi mai departe?
Stim cu totii ca sunt unele perioade “moarte” in an, cum ar fi luna ianuarie, de dupa Sarbatori, de exemplu.
De aceea, e bine ca in aceste luni linistite sa profiti si sa faci ceva util cu timpul: poze, videouri, mailuri catre diversi cu care vrei sa colaborezi etc.
Am fost motivata sa merg mai departe vazand ca lumea e inca activa pe pagina noastra, desi nu cumpara poate la fel de mult.
Ideea e sa ii tii activi pe cei care te apreciaza, ca sigur vin si acele momente cand vor avea nevoie sa achizitioneze ceva de la tine.
8. Ce sfat ai pentru noua generatie de antreprenori si pentru femeile care isi doresc propria lor afacere?
Sa aiba un plan bine pus la punct inainte de lansare, un buget strict si rabdare pentru cresterea brandului.
Cartea sau autorul preferat?
In ultima vreme, am descoperit-o pe Petronela Rotar, asa ca o voi mentiona pe ea cu “Orbi”.
Secretul productivitatii tale?
Organizare foarte buna si trezit la 5-6am zi de zi 🙂
Sursa ta de inspiratie, in 2-3 cuvinte?
Board game geek 🙂
Multumim, Andra, pentru raspunsuri si inspiratie!
- 30 de sabloane pentru trusa ta de antreprenor - iunie 24, 2025
- Cum sa cresti traficul organic spre magazinul tau online - iunie 17, 2025
- 10 lucruri pe care trebuie sa le verifici in magazinul tau - iunie 10, 2025