Oana Neagu este fondatoare si CEO al magazinului online eBlossom.

eBlossom este un magazin online de fashion, incaltaminte, genti si accesorii care isi propune sa ofere clientelor sale o experienta vizuala si tactila premium, cu fiecare vizita in magazin.

Te invitam sa citesti in continuare pentru a vedea ce am discutat cu Oana despre antreprenoriatul la feminin in Romania.

1. Spune-ne cateva cuvinte despre tine, proiectul tau si despre planurile tale de viitor.

Numele meu este Oana Neagu, am 34 de ani si detin magazinul eBlossom pe platforma Gomag.

Ma bucur sa particip la acest eveniment. Multumesc echipei Gomag pentru invitatie. 

Chiar a fost o surpriza placuta si neasteptata. 

2. Povesteste-ne in cateva cuvinte despre ideea proiectului. De unde a inceput, de ce a inceput si cum pregatiti voi lansarea? Am vazut proiectul pentru prima data la unul dintre webinariile noastre si chiar mi-a atras atentia. 

Ideea de magazin online o avem de mai multi ani. Iata ca a venit momentul potrivit pentru aceasta. Cine stie, poate ca e adevarat faptul ca, pe timp de criza, se dezolva multe lucruri frumoase. Poate ca acum este un moment foarte bun. 

Ne-am gandit foarte mult la ce produse sa aducem pe piata in Romania. Si am ajuns la concluzia ca o sa aducem piese de imbracaminte. 

Cand am ajuns la ideea aceasta de articole, intr-adevar, ne-am gandit ca pe piata este competitie foarte mare. Asa ca am ales un brand de imbracaminte international, ce-i drept, dar cu produse care sunt din materiale premium. Astfel incat produsele acestea sa arate foarte bine si dupa achizitie, pe mai multi ani. 

Deci, nu ne raportam la produse cu preturi foarte mici si de o calitate nu neaparat buna. 

Mai avem si doua branduri pentru incaltaminte si pentru genti, astfel incat sa fie o experienta mai completa pentru clienta noastra. Urmeaza si accesorii, astfel incat sa fie mai multe optiuni pe website. 

3. Cum ai facut research-ul? Cunosteai brand-ul, ai cautat sau erai clienta produsului de dinainte?

Ne-am uitat la foarte, foarte multe branduri. Am avut un research de aproape 1 an de zile ca sa ajungem la concluzia asta.

Am testat, chiar si pentru incaltaminte si genti, am fost in fabricile respective unde am vazut cum se lucreaza. 

Aceasta este ideea, cand aducem un brand nou pe website, sa fie verificat de catre noi si sa avem incredere totala in ceea ce vindem, in ceea ce punem la dispozitie clientilor. 

4. Poti sa ne dai mai multe detalii despre partea aceasta de research. Pentru ca este un lucru esential atunci cand iti alegi portofoliul de produse. Voi ati mers ceva mai departe, semn ca vedeti lucrurile altfel si vreti sa le faceti altfel. 

Avand in vedere ca am fost cliente pe parte de eCommerce, evident ca aveam o imagine despre ce se intampla pe piata, si cam ce ofera pe parte de fashion pentru femei. 

Intr-adevar, am mers mai departe, nu ne-am raportat numai la noi si, sincer, am facut si multe statistici. Am facut multe chestionare. 

Am vorbit cu tot felul de persoane. Le-am intrebat pur si simplu ce isi doresc.

Ce le place in momentul de fata la produsele pe care le avem noi in magazinele online. Ce nu le place, ce ar vrea. Ce nu au gasit.

Evident, si partea aceasta de research online. Dar repet, am mers si pe partea umana. Am vorbit face to face, ca sa ne dam seama.

5. Spuneam la inceput ca am fost incantat de implicarea voastra in ceea ce priveste designul magazinului. Cum a decurs procesul, sau de ce v-ati implicat atat de mult? Sunt clienti care lanseaza foarte rapid si neglijeaza sau uita unele aspecte.

Este posibil sa aiba legatura cu faptul ca am studiat Facultatea de Design, unde am avut profesori foarte buni care ne-au batut la cap sa scoatem lucruri frumoase pe piata si sa nu ne grabim.

Iar noi chiar asta am facut, nu ne-am grabit cu website-ul acesta. 

despre-magazin-eblossom

Ne-a interesat foarte mult ca atunci cand un client deschide website-ul nostru sa ii placa prima data cum arata. Am lucrat impreuna cu colegul meu grafician, fost coleg de facultate.

De aceea a iesit atat de bine. Pentru ca am colaborat la nivel profesionist. 

Nu prea am vazut multe website-uri lucrate pe partea de grafica. La fel si cu business-ul, nu ne-am grabit. Am vrut sa digeram toate lucrurile, sa intelegem platforma, sa intelegem multe lucruri.

Nu ne-am dorit sa lansam un business rapid, sa visam la profituri in primele doua luni si asa mai departe. Step by step.

6. Vorbeai de platforma Gomag. Cum ati ajuns la noi si cum este pana acum relatia cu noi?

Prima data am cautat in online platforme eCommerce din Romania. Initial, am vrut sa mergem pe o platforma din strainatate.

Dar, dupa aceea, ne-am dat seama ca mai bine mergem pe o platforma din Romania, pentru ca ne doream o comunicare in romana. O comunicare mai apropiata.

Si am dat pe internet de voi, evident.

Dupa aceea am inceput sa dam si telefoane. Avem prieteni apropiati care stiau de Gomag, te stiau si pe tine.

Si, daca am primit recomandari, evident ca am trecut la actiune repede. 

Cand ai parte de recomandari din acestea calde, ajungi mai repede sa iei o decizie finala. Si de acolo, bineinteles, zeci de mail-uri catre voi, telefoane.

Am avut parte de o comunicare cu niste persoane cu voce calda, trebuie sa mentionez lucru acesta. Conteaza foarte, foarte mult. Iti poate schimba starea de spirit, efectiv. 

Un om care iti vorbeste frumos si calm iti poate schimba toata ziua, iar acest lucru conteaza foarte mult. Mai ales la inceput, cand esti intr-o ceata totala si iti pui o groaza de intrebari, ce o sa faci, cum o sa faci, cum o sa fie, cum n-o sa fie.

Si a venit foarte mult sprijin din partea voastra, promptitudine, si totul a mers bine. Pana in momentul de fata, totul e bine. 

7. Care sunt planurile de dezvoltare? Aveti un roadmap, un calendar pentru lansari sau anumite elemente cheie pentru dezvoltarea magazinului?

Vom colabora in continuare cu un graphic designer pentru ca toate materialele publicitare si tot website-ul sa continue pe aceeasi linie profi. 

Suntem in cautarea unei agentii de publicitate care sa ne ajute, sa ne indrume si sa ne faca campaniile Social Media. Vrem sa apelam la profesionisti. 

Tendinta a fost, intr-adevar, la inceput sa facem noi de toate. Dar nu credem ca este neaparat cea mai buna decizie.

Apoi o sa colaboram cu un fotograf care sa ne ajute sa realizam materiale care sa contina produse de pe website. Sa fie o imagine completa a unui outfit pe care il vom recomanda, in functie de sezon. 

eblossom-magazin-fashion

Mergem din nou pe parte de vizual. Apoi, avem planuri si cu blogul. Am inteles ca este o parte foarte importanta si o cheie buna pentru promovarea website-ului. Avem in plan atat video-uri, cat si partea de text. Cam acesta e planul. 

In trecut, am lucrat intr-o multinationala unde, de multe ori, ni se cerea sa gandim un plan pe 3-5 ani. 

E clar ca in momentul de fata, in vremurile in care ne aflam, nu cred ca mai putem lua in calcul un plan de 3-5 ani. Cred ca trebuie sa ne adaptam si sa ne raportam la context. Asta simt si asta pot sa spun legat de viitor. 

8. O ultima intrebare. Care crezi ca sunt cele mai mari provocari acum, la inceput de drum?

In primul rand, bugetul.

Nu stii cum sa iti stabilesti bugetul la inceput. Nu stii la ce sa te astepti prima data. Cati bani vei avea nevoie ca sa investesti in business.

Apoi, ca sa vorbim efectiv despre comertul online, nu este chiar atat de simplu pe cat pare si e bine sa ai asteptari mici spre zero. Adica sa asculti cat mai multi oameni din jurul tau ca sa poti sa iei cele mai bune decizii.

Provocarea a fost ca am pierdut si bani, pentru ca am luat niste decizii gresite. Am investit in anumite lucruri care nu au functionat, si trebuie sa accepti lucrurile acestea. 

Acestea sunt lucrurile de inceput care te lovesc pentru ca tu, evident, la inceput esti entuziasmat, esti bucuros ca ai descoperit niste produse wow. Si abia astepti sa le scoti pe piata. Abia astepti ca lumea sa le vada. Dar sunt multe alte lucruri din spate care iti vor manca timp. 

De exemplu, partea de contabilitate. Vei vedea ca vrei sa lucrezi la campania ta si de fapt ai vreo 7 taskuri care tin de contabilitate. Sunt multe lucruri de genul acesta. Cam acestea ar fi provocarile.

Multumim Oana, pentru inspiratie si raspunsuri!