Cu siguranta iti doresti sa obtii lucruri incredibile in acest an.
Indiferent in ce perioada a anului citesti asta, nu inseamna ca e prea tarziu sa te organizezi pentru a le obtine.
Pentru ca da, orice iti doresti se poate intampla, dar nu accidental, ci doar daca faci tot ce iti sta in putinta pentru a se intampla.
Imagineaza-ti starea de bine si de multumire pe care ai potentialul de a o simti la sfarsit de an.
Imagineaza-ti cat de mult poate creste afacerea ta daca faci putin mai mult decat ai facut anul sau luna trecuta.
Daca vrei sa iti indeplinesti obiectivele, e nevoie sa te organizezi asa cum nu ai mai facut-o inainte.
De-a lungul a peste 15 ani de Gomag, am descoperit cateva elemente cheie pe care orice afacere ar trebui sa se axeze pentru a ajunge la succes.
Mai exact, 4 intrebari ale caror raspunsuri te vor ajuta sa creezi o viziune realista asupra obiectivelor tale si o strategie eficienta.
1. Cum arata succesul pentru tine?
Termenul “succes” este destul de vag, nu-i asa?
Pentru fiecare dintre noi, ia o alta forma. Tocmai din acest motiv, primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa stabilesti semnificatia acestuia pentru tine, personal.
Imagineaza-ti ca ai ajuns in ultimele zile ale anului si tocmai iti amintesti cate lucruri incredibile s-au intamplat cu tine si afacerea ta.
Care sunt acestea? Profit cu 50% mai mult, 200 de recenzii pozitive din partea clientilor, premii si diplome, campanii de marketing care au dat exact rezultatele scontate, un sediu nou, mai spatios si modern?
Vrei o voce mai puternica pentru afacerea ta? Vrei sa faci o schimbare, sa iti faci numele cunoscut pentru influenta pozitiva pe care o ai asupra stakeholderilor tai?
Gandeste-te la actiunile pe care le-ai putea face pentru a ajunge la succes/obiective, scrie-le si creeaza un plan pe care sa il pui undeva la vedere.
Vizualizeaza-ti planul in fiecare dimineata, inainte de a incepe munca propriu-zis.

Sursa: Pixabay
2. Cum ai de gand sa dai lumii de veste despre afacerea ta?
Pentru a ajunge la obiectivul final, e nevoie ca audienta dorita sa te cunoasca, sa afle despre existenta si produsele tale.
Poti fi pregatit sa oferi cele mai bune produse si servicii, insa daca oamenii nu stiu ca esti o optiune, nici macar nu vor intra pe site.
Asadar, care e strategia ta generala de urmat in acest an? Nu imi spune ca “tot ce se poate face” deoarece nu e necesar sa faci totul.
Iti recomand sa descoperi locurile in care audienta ta este activa si sa pui accentul pe promovare in aceste canale.
Audienta ta e pe Facebook? Cel mult, fa o strategie de atac pe Facebook si Instagram (asta pe langa site).
Lasa deoparte Twitter sau Pinterest daca publicul tau nu are treaba cu aceste retele. Degeaba risipesti resurse pe aceste canale, daca nu are cine sa converteasca aici.

Sursa: Pixabay
Citeste si: Ai un Plan de Marketing pentru acest an?
3. Cum ai de gand sa iti impresionezi audienta?
Primul element cu care impresionezi publicul este site-ul tau.
Acesta ar trebui sa arate bine si sa le fie util: sa poata naviga usor, sa se incarce repede, sa respecte bunele practici de usability etc.
Apoi ai nevoie de o propunere unica de vanzare, de elemente plus-valoare care sa te diferentieze de concurentii din piata.
Asadar gandeste-te, ce te face diferit?
Cum poti aduce valoare in viata clientilor tai? Cu ce esti tu mai bun decat competitia?
Ce poti face pentru ca publicul sa rezoneze cu mesajele tale astfel incat sa fie interesati sa ii cunoasca mai bine business-ul, sa devina mai mult – abonati, lead-uri, clienti?
Desi acestea depind foarte mult de specificul pietei in care activezi, este foarte important sa pui accentul pe calitatea produselor si a modului in care servesti clientul.
Atunci cand nu dai motive clientilor seriosi sa fie nemultumiti de ceea ce ai de oferit, ai sanse mari sa devii un brand, un punct de reper in piata catre care sa se intoarca de fiecare data cand simt aceeasi nevoie.

Sursa: Pixabay
4. Ce te trage inapoi in drumul tau spre succes?
Evident, drumul spre obiectivele tale nu va fi unul drept si perfect asfaltat.
Exista lucruri ce te vor trage inapoi, unele ce tin de tine, de afacerea ta la nivel intern (bugetul, angajatii, elemente de logistica etc.) dar si elemente din exterior.
Calatoria ta antreprenoriala poate lua oricand o turnura nebuneasca.
Posibil ca, la un moment dat sa te simti bombardat, chiar sa iti pierzi speranta. Stii bine ca, uneori, chiar noi suntem cei care ne punem bete in roate, de obicei din cauza temerilor si a neincrederii.
Evident ca ai putin control asupra elementelor din exterior dar, pentru a te asigura ca nu esti chiar tu cel care te trage inapoi in drumul spre succes, iti sugerez sa te concentrezi pe ceea ce vrei, nu pe ceea ce nu vrei si ceea ce s-ar putea intampla rau. I
ncurajeaza-te singur, astfel incat sa poti trece peste orice element rezistent in calea ta.
Citeste despre oameni pe care ii admiri si urmeaza-le rutina ce i-a consacrat.
Vorbeste cu alti antreprenori si afla cum au trecut ei peste piedici.
Transforma-ti obiectivul intr-o misiune si tine minte, cu cat cresti si te dezvolti tu ca si persoana, cu atat se va dezvolta si business-ul pe care il conduci.
Citeste si: Ce Te Face Diferit – Branding In Era Digitala
Succesul nu e un accident iar daca vrei sa transformi acest an in anul afacerii tale, e nevoie sa incepi sa muncesti din greu.
Descopera propriile raspunsuri la cele 4 intrebari de mai sus si creeaza o strategie de atac pe baza acestora.
Ramai concentrat pe drumul pe care ti l-ai croit, vizualizeaza-ti obiectivele zi de zi, ofera valoare oamenilor interesati de afacerea ta pentru a te diferentia de concurenta si elimina lucrurile si obiceiurile personale negative ce stau in calea ta.
Spune-mi, tu cum te pregatesti pentru lunga calatorie spre succesul afacerii tale? Ce iti doresti cel mai mult pentru acest an?
- [Ghid] Migrare magazin in platforma Gomag: te ajutam sa faci tranzitia fara pierderi! - noiembrie 11, 2025
- Viitorul comertului fizic: cum iti reimaginezi magazinul pentru consumatorii digitali - noiembrie 4, 2025
- De la primul click, la clientul tau pentru totdeauna: UX si CRO in magazin - octombrie 28, 2025
