Stii cat de important este un proces de branding?

Niciodata nu primesti o a doua sansa sa faci prima impresie.

Desi acest proverb s-a nascut in timpuri in care comunicarea fata in fata domina, este cu atat mai valabil si azi.

De ce?

Deoarece astazi prima impresie te precede iar tu esti, oricat de incredibil ar parea, ceea ce Google spune despre tine.

Tot ceea ce tine de prezenta ta online, incepand de la profilurile de Social Media si pana la opiniile personale pe care le exprimi, tot ce apare online in numele tau sau legat de acesta, este o mica reflexie a persoanei tale.

Pentru ca, te asigur, majoritatea oamenilor pe care urmeaza sa ii intalnesti fata in fata, vor investi cateva minute din timpul lor pentru a descoperi in avans cine esti, care sunt valorile dupa care te ghidezi si alte detalii.

via GIPHY

In articolul de astazi discutam in detaliu despre branding, brandul tau personal si despre cateva metode eficiente prin care sa te asiguri ca nu esti tu cel responsabil pentru distrugerea acestuia.

1. Cand faci branding, incepe cu profilurile tale

Intr-adevar, cand vorbesc de profiluri, ma refer la paginile de pe retelele sociale, insa nu ma opresc aici.

Deoarece un impact covarsitor asupra brandului tau il are firma pe care o detii, site-ul tau este un loc ideal unde sa iti afirmi misiunea si valorile.

a. Profilul firmei

Un profil bun este capabil sa transmita propunerea unica de vanzare a companiei tale, de la primul contact. Imaginea de profil si cea de cover sunt primele care ofera o idee utilizatorilor astfel ca e important sa se completeze una pe cealalta, sa transmita un mesaj unitar.

Incearca sa iti mentionezi numele de brand in punctele cheie si sa folosesti culorile specifice brandului pentru ca utilizatorii sa stie in permanenta cu cine interactioneaza.

Apoi, sectiunea “despre” este vitala, atat pe paginile de Social Media cat si in site, in pagina destinata prezentarii informatiilor despre firma.

Nu subestima impactul acestor informatii: creeaza o poveste asociata brandului tau, permite-le clientilor sa arunce o privire in spatele cortinei si afirma-ti valorile dupa care te ghidezi, pentru a asigura o experienta frumoasa tuturor celor ce interactioneaza cu firma ta.

b. Profilurile angajatilor si ale ambasadorilor de brand

Primele persoane care iti poarta imaginea prin lume si transmit mesaje in numele tau sunt angajatii si clientii fideli, cei care au devenit ambasadori de brand.

Nu spun ca toti urmaritorii de pe retelele sociale vor fi suficienti de interesati de numele tau astfel incat sa investeasca din timpul lor pentru a studia profilurile angajatilor sau partenerilor tai. Insa cei cu cele mai mari sanse de conversie este posibil sa o faca.

Imagineaza-ti ce parere si-ar face despre brandul si reputatia ta daca proprii angajati iti terfelesc numele in noroi pe Social Media sau fac publice lucruri ce ar trebui pastrate in intimitate.

Nu uita, ca si CEO, unul dintre sacrificiile pe care trebuie sa le faci este sa preiei asupra ta si imaginea oamenilor pentru care esti responsabil. Tine si de tine, si de procesul de branding, daca aceasta este una pozitiva sau nu.

branding-personal

2. Creeaza politici pentru folosirea aplicatiilor din terte parti

Cele mai multe companii implica necesitatea folosirii unor aplicatii provenite din terte parti insa majoritatea acestora cer accesul la anumite date personale pentru a putea functiona.

Nu e de ignorat faptul ca unele date cu caracter sensibil pot ajunge in posesia creatorilor sau detinatorilor acestor aplicatii.

Pentru a te proteja si a-ti proteja stakeholderii, stabileste anumite reguli pentru folosirea acestor aplicatii:

  • Cand descarci ceva de pe internet, descarca din magazinul de aplicatii al dispozitivului pe care il folosesti sau ai grija sa inchei un contract personalizat.
  • Opreste accesul la datele care nu au legatura cu aplicatia pe care vrei sa o folosesti
  • Citeste cu atentie ce date sunt cerute de aplicatii si ai grija la aplicatiile gratuite – de cele mai multe ori sunt gratuite in schimbul unor informatii

De asemenea, avertizeaza-ti angajatii asupra potentialelor persoane sau companii care si-ar putea dori accesul la datele tale sau datele lor personale.

3. Educa-ti echipa (si pe tine insuti) asupra modului de raspundere la provocari

Cyberbullying.

Fie ca sunt trolli ce pierd vremea postand comentarii rautacioase in incercarea de a-ti pata imaginea, fie ca e vorba de clienti nemultumiti care cauta ajutor sau suficient de raniti incat sa te atace, este foarte important sa ai un set de reguli privind modul in care se raspunde la orice tip de provocare.

Agresivitatea, injuriile sau atacul nu sunt o solutie cand interactionezi cu astfel de persoane.

Nu stii niciodata cand lucrurile vor incepe sa escaladeze, iar tu te vei trezi intr-o criza profunda de imagine, din cauza unul simplu comentariu sau mesaj trimis la nervi.

Nu uita, ce se intampla pe internet, ramane aici pentru totdeauna.

Asadar, iata cateva recomandari pentru acest aspect din branding:

  • Daca este vorba de un client nemultumit, incearca sa duci discutia in offline
  • Nu raspunde cu aceeasi moneda trollilor – incearca sa vorbesti frumos iar daca nu functioneaza, ignora-le comentariile
  • In schimb, salveaza tot (fa capturi de ecran) pentru a avea dovezi, daca este cazul
  • Invata care sunt modalitatile de raportare a unui profil pe diferite retele de social

4. Creeaza o politica Social Media pentru echipa ta

Social Media e ca un malaxor vesnic infometat in care intra o varietate de informatii, ce sunt amestecate, intoarse pe toate partile si, deseori, transformate in altceva.

La fel si cu mesajele pe care le transmiti tu sau angajatii ai.

Odata ce dai click pe butonul de publicare, habar nu ai unde o sa ajunga postarile tale si cum vor fi interpretate.

Cel mai bun sfat pe care ti-l pot da este sa stabilesti o politica de postare pe Social Media, pe care sa o respecti si tu si angajatii tai. Iata cateva recomandari:

  • Verifica sursa imaginilor pe care le folosesti si fii atent la drepturile de autor (nu vrei sa fii dat in judecata)
  • Seteaza reguli pentru limbajul si tonalitatea mesajelor tale

Vrei sa descoperi mai multe despre politica Social Media? Citeste Despre Politica Social Media A Afacerii Tale.

5. Axeaza-te pe pastrarea consistentei brandului tau

In trecut, aveam la indemana putine modalitati prin care sa ne facem numele cunoscut: panourile publicitare, publicatiile si reclamele la TV erau cele mai populare.

Insa astazi, avem mesaje de brand care se imprastie peste tot, ca si o panza de paianjen: Facebook, Twitter, bloguri, YouTube, forumuri, interviuri in publicatii online etc.

Din acest motiv este vital sa pastrezi un ton si o idee esentiala in toate mesajele transmise, indiferent de platforma.

Nu uita ca fiecare platforma sociala are audiente diferite, cu insusiri demografice sau interese diferite.

Sfatul meu este sa iti creezi un stil specific prin care sa te adresezi publicului tinta de pe fiecare platforma, adaptand mesajele la bunele practici ale acestora.

In articolul de astazi ai descoperit cateva moduri prin care sa iti protejezi brandul personal.

Totul incepe cu intelegerea importantei imaginii stakeholderilor si firmei tale si cu regulile pe care le creezi pentru tine si echipa ta, in gestionarea activitatii legate de expansiunea brandului tau.

Vrei sa stii ce te-ar putea aduce mai aproape de succes in procesul de branding? Accesul la mintea clientilor si stakeholderilor tai. 

Cosmin Daraban