Promovarea prin influenceri nu e o tehnica de marketing de azi, de ieri.

Folosit (aproape) de cand lumea, desi denumit asa destul de recent, influencer marketing reprezinta una dintre cele mai eficiente metode sa atragi atentia si sa devii cunoscut in fata oamenilor.

Cum? Imprumutand autoritatea si imaginea unor personalitati care sunt deja cunoscute.

In Romania, una dintre cele mai puternice voci si un promotor al marketingului prin influenceri este Cristian China-Birta.

Cu greu poti spune ca are nevoie de prezentare: Cristian sau Chinezu, cum ii mai spune lumea, este unul dintre veteranii blogging-ului in Romania, fondator al agentiei Kooperativa 2.0, consultant, speaker si un adevarat brand in ceea ce priveste social media marketing.

Acum il putem descrie si ca autor.

Cristian China-Birta a lansat cartea Ce ne facem, dom’le, cu influencerii astia? in martie 2020.

Despre lansare, influenceri si alte mari „ispravi” am discutat intr-un live pe Gomag, pe care il poti revedea mai jos.

Asadar, cine sunt influencerii acestia si care e treaba cu ei?

„[Influencerul] este acea persoana digitala care, in baza unui contract, a unui brief si a unei sume de bani, poate livra beneficii pentru brandul tau”, ne spune Cristian.

Cu alte cuvinte, acestia pot fi priviti ca niste resurse pentru cresterea brand awareness-ului in piata.

De ce sunt importanti?

Pentru ca iti pot oferi ceea ce tu nu poti obtine din alta parte: o expunere mai mare a business-ului tau in fata unui numar mare de persoane.

Pana la urma, acesta este motivul pentru care este un influencer, pentru ca un numar mare de persoane il urmaresc si au incredere in recomandarile lui/ ei.

Pont!

Este important cum alegi influencerii pe care ii activezi in campaniile tale de marketing.

Cum sa abordezi un influencer (metoda corecta)

Daca esti un brand la inceput de drum, Cristian iti recomanda sa incerci sa lucrezi cu 3-5 influenceri in acelasi timp. Din cei 5, 3 vor livra ok, iar 2 foarte bine.

Problema este ca nu vei sti acest lucru de la bun inceput.

Totodata, retine ca abordarea este importanta. 

Un mail scurt si sec prin care ceri o postare si cat te costa nu va trece de filtrul influencerilor. Sunt zeci de astfel de mailuri care se ratacesc in inbox-uri aproape zilnic.

Pont!

Gandeste-te bine ce vrei sa obtii (vizibilitate, de exemplu) si stabileste un buget pentru asta pe care sa il comunici in mailul tau.

Cand sa lucrezi cu influenceri

Atunci cand iti lansezi un brand nou, este important sa faci o „campanie de preventie”.

Acest lucru presupune colaborarea cu bloggeri si publicatii online (indexate bine in Google), care sa scrie despre brandul tau asa cum vrei tu sa fii gasit de clientii potentiali.

Astfel, in cazul in care un influencer care a avut o experienta negativa cu business-ul tau scrie despre tine intr-o nota negativa, linkul lui nu va fi primul si nu iti va periclita business-ul.

carte-cristian-china-birta

via Twitter Cristian China Birta

Cum castigi ca brand nou increderea influencerilor

Cristian ne spune ca exista doua tipuri de a face promovare: pe bani si fara bani (acest lucru va functiona pana intr-un punct).

Pentru a intelege mai bine nevoile business-ului tau si a vedea daca merita sa lucrezi cu un influencer, primul lucru pe care ar trebui sa il faci este sa apelezi la serviciile unui consultant specializat. 

Consultantii au know-how-ul pentru a vedea unde iti poti promova business-ul (LinkedIn sau poate Tik Tok, de exemplu), dar si care sunt influencerii potriviti pentru business-ul tau.

Ce isi doresc influencerii de la branduri

Cristian ne spune ca, in cadrul agentiei sale, obisnuieste sa trimita chestionare influencerilor pentru a le intelege mai bine asteptarile si nevoile lor pe termen mediu si lung.

Foarte multi dintre acestia au mentionat faptul ca sunt interesati de colaborari pe termen lung cu branduri.

Acest lucru este benefic de ambele parti.

Gandeste-te ca iti va fi mai simplu sa lucrezi cu 2-3 influenceri pe perioade lungi, decat cu 30 pe perioade scurte care pot provoca confuzii, dar si mai multa munca de gestionare.

Retine!

„80% din ce faci in marketing, daca ai noroc, merge ok.”

Mai mult, retine ca nu o campanie cu influencerii trebuie sa fie obiectivul tau de business, ci un mijloc prin care atingi anumite obiective.

Vrei sa afli mai multe despre tot procesul pregatirii unei campanii cu influenceri, cum sa discuti cu ei, cum sa ii alegi pe cei potriviti, cum ii platesti si cum sa analizezi rezultatele campaniei?

Atunci cartea lui Cristian – Ce ne facem, dom’le, cu influencerii astia? – va fi indrumarul perfect daca vrei sa investesti in influencer marketing. Comanda cartea inaintea competitorilor tai!

Cosmin Daraban