Saptamana trecuta am scris un articol despre importanta pregatirii in avans pentru perioada maximala de reduceri si vanzari reprezentata de Black Friday si Cyber Monday.

Acest articol este recomandat atat magazinelor online integrate pe platforma Gomag dar este si un material educativ pentru toate business-urile eCommerce care doresc sa se implice in fenomenul Black Friday, pentru oamenii de online care muncesc pentru succesul proiectelor in care sunt implicati sau orice alta persoana interesata din domeniu.

Noi, echipa Gomag, ne-am gandit sa nu lasam lucrurile la nivel general ci sa aprofundam putin ce inseamna si cum sa te pregatesti pentru Black Friday si Cyber Monday, utilizand exemple de setari si functionalitati din platforma eCommerce Gomag.

Acest articol este util pentru clientii platformei, dar si pentru potentialii clienti.

Prin urmare, astazi iti voi arata cum setam o campanie Black Friday in ograda Gomag!

M-am gandit sa urmez pasii esentiali prezentati in articolul precedent dar cativa dintre acestia sunt deja implementati odata cu integrarea pe platforma Gomag.

La capitolul mobile-friendly, Gomag asigura prin contract design responsive pentru orice magazin integrat, care sa raspunda calitativ oricarui tip de device – mobil, tableta sau PC – folosit de catre utilizator. Incepand de la pagina de Home a website-ului si pana la finalizarea comenzii, clientul are parte de o experienta deosebita in magazinul online, ceea ce duce la conversii multiple, crestere ROI pozitiva, trafic si optimizare de calitate.

Nu doar magazinele online integrate pe platforma se pregatesc din timp pentru Black Friday si Cyber Monday, ci si noi, la Gomag, am inceput sa facem planuri si pregatiri pentru clientii nostri, pentru ca acestia sa aiba parte de optiuni cat mai usoare de pregatire a business-urilor.

Considera acest articol un tutorial care asigura un acces cat mai facil la informatii si etape de pregatire a magazinului tau online, pentru cele mai importante zile promotionale din an.

Pentru a crea un landing page unic destinat produselor incluse in oferta Black Friday, in primul rand trebuie sa te loghezi in contul magazinului tau online de pe platforma Gomag.

Cand vrei sa creezi, concret, un landing page in platforma Gomag, te loghezi in cont si, din meniu alegi <Continut>, apoi <Pagini>. Practic sunt aceiasi pasi de aici:  [Nou] Cum Creezi Un Landing Page Cu Gomag – Vinde 100% Mai Mult.

Din <Continut> alegi optiunea <Pagini> si apoi <Adauga o pagina>. Alege template-ul “Black Friday” si modifica elementele de pe pagina dupa propriul plac, astfel incat sa faci pagina cu noua oferta:

  • Titlu pagina – scrie titlul care va fi vizibil in pagina, pe site;
  • Banner – adauga unul sau mai multe bannere reprezentative pentru oferta ta. Ai grija la partea estetica, sa se vada bine la dimensiuni potrivite;
  • Timer – seteaza un cronometru pentru oferta ta. Limitarea timpului functioneaza excelent in vanzari, asa ca stabileste o data fixa de finalizare pentru campania ta;
  • Continut – adauga o scurta descriere a ofertei tale, care poate functiona si pe post de indemn la actiune;
  • Produse Black Friday – selectezi produsele care vor aparea in oferta de Valentine’s Day.

Aceste 5 elemente sunt cele standard ale landing page-ului de Black Friday.

Dar poti adauga, cu incredere, si alte sectiuni (de exemplu, testimoniale de la clienti multumiti, un video de vanzare, inca un timer in partea de jos a paginii, lista cu brandurile pe care le vinzi etc.). Adauga doar sectiuni care ar putea stimula decizia de cumparare, si nu un formular de abonare care ar putea distrage atentia clientului.

A, iar sectiunile landing page-ului pot fi mutate in partea de sus sau jos a paginii, in orice ordine doresti tu.

landing-page-black-friday

Exista si optiunea <SEO> unde completezi URL-ul cu ajutorul caruia vei gasi landing-ul creat, titlul paginii care nu depaseste 60 de caractere si descrierea paginii – mai putin de 154 de caractere.

Un landing page eficient pentru acest eveniment trebuie sa contina cuvinte cheie precum “Black Friday”, “Cyber Monday”, “oferte” etc., atat in titlu cat si in H1; acestea permit o indexare mai rapida in motoarele de cautare si e gasit mai repede de clientii care vaneaza promotiile din site-ul tau.

De ce este nevoie de un landing page special, inainte de evenimentul propriu zis?

Deoarece tu nu urmaresti doar vanzari ci si alte tipuri de conversii, precum abonarile. Ai nevoie de e-mail-urile clientilor pentru a putea intretine o relatie continua cu acestia. Vei dori sa le amintesti de magazinul tau si in restul anului, nu doar de Black Friday.

Un instrument folositor cu care sa atragi atentia si sa mentii constant interesul clientilor este bannerul.

Vizualul are un impact mai pregnant asupra deciziei de cumparare a clientilor, influentand pozitiv rata de conversie.

Deja ti-am spus ca un procent de 80% dintre oameni isi amintesc ceea ce vad si fac, iar 92,6% din public cumpara in urma vizionarii unui element multimedia din magazinul tau online. Prin urmare, poti apela la un banner prin care sa anunti si sa promovezi participarea la Black Friday si Cyber Monday.

Dupa ce bannerul a fost creat, insereaza-l neaparat in landing page, dupa pasii pe care ti i-am explicat anterior.

De asemenea, poti adauga un banner si din meniul <Continut>, unde selectezi optiunea <Bannere> si completezi formularul afisat:

  • Denumire – pentru identificare;
  • Banner – selecteaza din PC bannerul dorit;
  • URL – link-ul paginii catre care duce banner-ul;
  • Titlu – afisat sub carusel;
  • Activ in intervalul – selecteaza perioada in care va fi afisat acest banner;
  • Pozitie – selecteaza ordinea de afisare a bannerelor in pagina.

banner-black-friday

La Gomag iti punem la dispozitie diferite metode de testare a fiecarui mesaj pe care doresti sa-l transmiti.

Fie ca alegi varianta A/B Testing oferita de aplicatiile recomandate de Gomag, fie ca alegi varianta de Multitesting, cel mai important este sa testezi si sa retestezi, pentru a ajunge la cea mai buna varianta care influenteaza pozitiv utilizatorul.

Alege multiple optiuni de plata, de transport si asigura suport pentru clienti, in aceasta perioada. Echipa Gomag da tonul prin consultantii pe care ii ai mereu la dispozitie, indiferent de problema pe care o intampini; prin e-mail, telefon sau chat.

Pe langa suportul uman pe care il oferim, ai o documentatie solida aici, blogul platformei si ghidurile care sunt instrumente utile de solutionare a diferitelor probleme din acest domeniu.

Activeaza o optiune de Live Chat daca ai macar o persoana care sa te ajute pe suport.

In Gomag Apps ai integrari cu multiple aplicatii posibile pe care le poti folosi, toate gratuite.

Din <Setari> ai la dispozitie uneltele prin care asiguri modalitati variate de transport si plata. Configureaza metode de transport care sa asigure livrare rapida si sigura.

Daca produsele comandate ajung cu intarziere sau deteriorate, vei pierde increderea clientilor tai, acestia indreptandu-se spre concurenta, in speranta unor servicii mai profesioniste.

De asemenea, din <Setari> poti selecta si metodele implicite si secundare de plata: numerar sau ramburs, MobilPay, PayPal, Pay U etc., in functie de ceea ce se potriveste firmei tale dar si posibilitatilor clientului. Nu oricine este dispus sa iti ofere date personale cum ar fi numarul contului sau nu toata lumea are suficienta incredere in sistem, pentru a plati ramburs.

In continuare, aplica strategia de e-mail marketing prin crearea de mesaje personalizate pentru diferitele actiuni ale clientului.

Din meniu alege <Continut> si apoi <Email>. Poti crea e-mail-uri standard specifice atat pentru clientii tai cat si pentru tine: inregistrare, finalizare comanda, recuperare parola, confirmare parola, alerta stoc, informatii produs, contact din partea clientului etc. Iti voi oferi un exemplu practic pentru finalizare comanda:

  • Denumire – ex. E-mail Finalizare comanda; ajuta la identificarea sablonului;
  • Subiect – alege un subiect descriptiv sau atragator, care sa convinga clientul ca trebuie sa deschida acest e-mail;
  • Continut – tine minte regulile: personalizare, mesaj direct, mesaj de gratitudine;
  • Activ in site – da sau nu.

email-checkout-gomag

Ultimul pas e salvarea sablonului.

Aceste e-mail-uri tipizate iti sunt de mare ajutor, mai ales in perioada aglomerata Black Friday – Cyber Monday cand magazinul tau online are trafic amplu si vanzari mult mai mari decat in restul anului.

Echipa Gomag iti sta la dispozitie in cazul in care ai nelamuriri sau intrebari pentru o pregatire exemplara si super vanzari de Black Friday si Cyber Monday.

Cosmin Daraban