Descopera cum a crescut Pentruanimale.ro de la 20 la 400 de comenzi pe zi, alaturi de platforma Gomag. Afla povestea super clientului Gomag, petshop-ul online Pentruanimale.ro.

Laurențiu Miron, CEO la Pentruanimale.ro iti spune de ce a ales un business specializat, ce impact a avut migrarea site-ului pe platforma Gomag, ce inseamnă un business eCommerce dincolo de platforma, de ce trebuie să te concentrezi pe client și pe experienta lui, mai degraba decat pe vanzare precum si alte sfaturi utile pentru orice proprietar de magazin online.

Saptamana trecuta am avut o intalnire foarte productiva cu cei de la pentruanimale.ro, unul dintre cei mai longevivi si de succes clienti ai nostri. Pe langa discutiile despre planurile lor de viitor si care este aportul platformei Gomag la cresterea accelerata pe care si-au propus-o inca de la lansare, am reusit sa obtin de la Laurentiu Miron, CEO-ul companiei, si un interviu din care orice proprietar de magazin online poate invata lectii utile.

Laurentiu spune ca, atunci cand a hotarat sa se lanseze in antreprenoriat, a ales conceptul de business specializat pentru ca a vazut potentialul pietei de consum, asa ca i-a venit ideea magazinului online pentruanimale.ro. Acest gen de business presupune cunostinte aprofundate despre domeniul de activitate nu doar la nivelul conducerii, dar si la nivelul angajatilor – un client care ajunge intr-un magazin specializat se asteapta ca persoanele cu care interactioneaza acolo sa ii poata identifica nevoile si problemele si sa ii ofere solutii si recomandari utile.

De aceea, Laurentiu considera ca un business de succes este un business pro-client, si nicidecum pro-vanzari. Clientul a fost centrul planului de afaceri initial si continua sa fie elementul in jurul caruia magazinul se dezvolta constant. Printre angajatii pentruanimale.ro exista persoane care se ocupa exclusiv de customer support si acest lucru este benefic atat pentru clientii care au parte de o experienta personalizata atunci cand fac cumparaturi, cat si pentru afacere in sine, deoarece aceste persoane sunt atente la nevoile si asteptarile clientilor si pot determina in acest fel directia in care magazinul trebuie sa creasca.

Efectul acestei cresteri va fi, evident, inregistrarea unui numar mai mare de vanzari, dar pentru ca lucrurile sa functioneze intr-un ritm constant si sa nu existe blocaje intreaga afacere trebuie sa creasca proportional cu numarul de vanzari. Practic, structura interna a afaceri trebuie sa poata sustine volumul de comenzi si asta inseamna mai multi angajati, un spatiu mai mare, o mai buna comunicare intre departamente, un program de gestiune de incredere, promovare mai eficienta. Automatizarea a cat mai multe procese din cadrul firmei inseamna o economie de timp care poate face diferenta intre procesarea fluenta a unei comenzi si o livrare cu o intarziere de cateva zile.

Aici intervine platforma Gomag, cu ajutorul careia implementarea unor procesele de automatizare se face cu doar cateva click-uri. Dupa cum a spus Laurentiu, “daca nu faceam impreuna lucrurile pe care le-am facut in spate, cu siguranta cele 400 [de comenzi] nu erau atinse […], la un moment dat lucrurile se blocau”. Laurentiu spune ca platforma a contribuit enorm la cresterea semnificativa a magazinului sau – de la 20 de comenzi pe zi procesate intr-un birou de 20 mp in anul 2011, la comenzi de 1.700.000 lei pe luna procesate de 30 de angajati intr-un depozit de 450 mp in 2017 – si ca aceasta crestere nu ar fi fost posibila daca magazinul ar fi functionat pe o alta platforma, asa cum a fost la inceput.

Ca sfaturi pentru proprietarii de magazine online sau cei care se pregatesc sa se lanseze in acest domeniu, Laurentiu spune ca cel mai important este sa iti faci de la inceput un plan cat mai detaliat si sa stabilesti exact directia in care vrei sa mergi. Acest plan presupune sa stii ce inseamna un business ecommerce in spatele site-ului si sa te inarmezi din start cu cele mai bune unelte pentru a reusi – iar asta include si platforma pe care va functiona magazinul.

Tine aproape, urmeaza si alte povesti de succes de la clientii nostri.

Vezi un alt studiu de caz in care am aratat cum a obtinut Autohut o crestere de 100% in trafic si vanzari cu platforma Gomag

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]