Continuam seria articolelor despre GoBots cu instrumentul care iti simplifica eforturile de comunicare post comanda: Email Bot!

Sa tii evidenta clientilor manual, pentru a le trimite email-uri chiar in momentul potrivit, la o anumita perioada dupa comanda… e imposibil. Cu Email Bot economisesti resurse, iti este mai usor sa fidelizezi clientii si sa le dai impulsul necesar pentru a se intoarce in magazin, astfel incat sa cumpere.

Vezi video-ul realizat pe acest subiect, si citeste articolul in continuare pentru a descoperi sfaturile oferite de Rebeca Moisa, colega noastra Client Manager in echipa Gomag. 

Vei descoperi cum sa folosesti automatizarile pe partea de comunicare prin email, pentru a obtine rezultate spectaculoase, fara sa fie nevoie de interventie umana de fiecare data. 

Cuprins Automatizeaza comunicarea si creste vanzarile cu Email Bot

  1. Despre setarile de email
  2. Sabloanele implicite pentru autorespondere din platforma
  3. Motive pentru care sa folosesti Email Bot
  4. Cum actioneaza un Email Bot
  5. Seteaza un Email Bot
  6. Scenarii Email Bot pentru conditii CRM
  7. Scenarii Email Bot pentru conditii Comenzi

Email Bot – ajutorul tau de incredere in Gomag

Acest GoBot urmareste comenzile pe care clientii le plaseaza in magazinul tau si le trimite ulterior email-uri de notificare sau cu anumite promotii. 

Conditiile de trimitere sunt in functie de statusul in care se afla comenzile lor, in functie de metoda de plata sau transport aleasa, in functie de valoarea comenzilor, in functie de grupul de clienti din care fac parte sau de numele lor.

1. Despre setarile de email

Email Bot-ul poate functiona in mod real doar daca te ocupi mai intai de setarile generale de email, prin care legi contul tau din platforma de o furnizor de servicii email.

In caz contrar, poti seta diferiti email bot, dar fara ca acestia sa se trimita catre destinatari… pentru ca pur si simplu nu exista setat mijlocul de trimitere.

Asadar, ocupa-te mai intai de setarile de email.

In sectiune Setari, este necesar sa introduci adresa de mail si parola acesteia. 

  • Este obligatoriu sa setezi o denumire sugestiva a adresei de mail
  • Adresa de mail
  • Parola adresei de mail
  • Host si Port pentru trimiterea de mail-uri prin SMTP
  • Testeaza si salveaza datele introduse

2. Sabloanele implicite pentru autorespondere din platforma

Legat de acestea setari de email, un pont este sa accesezi sectiunea Continut din meniul principal si optiunea Email pentru a gestiona email-urile standard care sunt trimise catre clientii si administratorii magazinului tau.

Acestea sunt autorespondere ce sunt declansate de diferite statusuri ale comenzilor, si au rolul de a continua comunicarea standard post comanda, un aspect la care clientii tai se asteapta deja dinainte de a cumpara.

Lista de sabloane

Pe aceasta pagina, vei vedea lista completa de sabloane de email sub forma unui tabel cu urmatoarele coloane:

  • Template – denumirea sablonului;
  • Eveniment – ce actiune a clientului declanseaza trimiterea emailului;
  • Modifica – ai posibilitatea de a schimba continutul emailului;

In principiu, e vorba de email-urile tranzactionale: finalizare comanda, confirmare comanda, recuperare parola, reincercare plata online, invitatii pentru prieteni, comanda returnata etc.

Modificarea unui sablon

Pentru a modifica un sablon de email, da click pe butonul Modifica din dreptul acestuia.

Pe pagina care se deschide, poti modifica urmatoarele informatii:

  • Denumire – numele sablonului, care apare doar in partea de administrare a magazinului si iti permite sa recunosti mai usor sablonul in lista.
  • Activ – alege daca acest sablon se trimite sau nu.
  • Subiect – subiectul emailului pe care il va primi clientul sau administratorul magazinului.
  • Continut – corpul emailului, pe care il poti edita si din punct de vedere estetic, si din punct de vedere al continutului. 
  • Informatii dinamice disponibile pentru continutul si titlul mesajului – poti folosi aceste variabile pentru a personaliza emailul cu numele clientului, numarul comenzii, datele de contact ale firmei etc.

Dupa introducerea informatiilor nu uita sa dai click pe butonul Salveaza.

Noi chiar iti recomandam sa modifici aceste autorespondere si sa le personalizezi, astfel incat sa transmita vibe-ul magazinului tau si sa mentina atentia clientilor asupra ta.

3. Motive pentru care sa folosesti Email Bot

  • Automatizezi procesul de comunicare cu clientii, fara sa trebuiasca sa faci cheltuieli suplimentare si fara sa tii evidenta manual.
  • Poti personaliza continutul mail-ului – foloseste variabilele pe care ti le punem la dispozitie pentru a perosnaliza avansat continutul, in functie de elemente identificatoare ce tin de client, comanda, istoric in site etc.
  • Oferi beneficii clientilor ce isi prezinta interesul
  • Obtii mai multe comenzi
  • Primesti feedback-uri – poti incuraja clientii sa iti ofere recenzii la o anumita perioada dupa ce au facut comanda
  • Fidelizezi clientii – foloseste variabilele pentru punctele de fidelitate, valoarea lor si istoricul in site, pentru a castiga increderea clientilor si a-i determina sa cumpere in repetate randuri.

4. Cum actioneaza un Email Bot

De indata ce sunt indeplinite conditiile setate, bot-ul marcheaza trimiterea de mail cu mentiunea In Asteptare. 

Procesul de rulare al Bot-ului de Mail depinde si de intervalul setat de catre tine – poti seta ca mail-ul sa se trimita Imediat/ dupa o zi s.a.md. Email Bot ruleaza si trimite mail-ul doar catre clientii tau, care au facut cel putin o comanda in magazin.

Email Bot-ul actioneaza dupa ce primeste un stimul – de exemplu, daca exista o conditie de tip comanda, bot-ul va actiona numai dupa ce a fost plasata o comanda/ sau daca a fost salvata o comanda mai veche.

In cazul conditiilor de tip CRM, bot-ul ruleaza periodic si verifica daca sunt clienti ce indeplinesc conditiile din configurarile acestuia. Fiecare comanda este procesata de robot o singura data.

Bot-ul va trimite email-uri doar pentru comenzile plasate dupa ce el a fost creat si activat.

Citeste si: Merchandiser Bot – Cum cresti vanzarile in magazin prin automatizare

5. Seteaza un Email Bot

  1. In meniul principal, acceseaza sectiunea GoBots, da click pe Bot-ul pentru Email si pe butonul din dreapta sus Selecteaza Bot.
  2. Alege Activitatile pe care GoBot-ul le va face atunci cand conditiile pe care le setezi sunt indeplinite.
  3. Alege daca email-ul va contine produse din comanda, produse compatibile (pentru Cross-Sell) sau produse similare (pentru Up-Sell) cu cel mai scump/cel mai ieftin produs din comanda, alte produse din magazin sau niciun produs.
  4. Alege daca se va trimite un email nou sau un sablon existent, si cand va fi expediat acesta.
  5. Alege Conditiile de Activare, adica ce anume va declansa actiunile GoBot-ului. Ai posibilitatea sa setezi conditii in functie de CRM sau de Comanda.
  6. Vezi Rezumatul setarilor facute pentru Bot. Da-i o denumire sugestiva si alege daca acesta sa fie activ, inactiv sau activ intr-un interval de timp.
  7. Dupa ce ai terminat de configurat GoBot-ul, nu uita sa dai click pe butonul Salveaza pentru a nu pierde informatiile introduse.

Nu uita ca GoBotii au nevoie de putin timp dupa setare pentru a identifica acele conditii de declansare, mail-urile nu pot fi oprite odata ce au fost declansate, SI ei nu functioneaza retroactiv, asupra unor situatii intamplate inainte de activarea lor.

6. Scenarii Email Bot pentru conditii CRM

  • Email aniversar – Trimiti mail in functie de numele clientului

email-aniversar

conditii-mail-aniversar

  • Email reducere –  Pentru produse similare celor deja comandate

  • Email discount pentru review 

  • Email grupuri de clienti – In functie de valoarea comenzilor 

  • Email clienti recurenti – Stimulezi clientii sa revina cu comenzi


7. Scenarii Email Bot pentru conditii Comenzi

  • Total comanda – Reduceri la urmatoarea comanda

  • Fidelizare clienti – Reamintesti clientilor ca se pot bucura de reduceri pe baza punctelor de fidelitate

  • Testimoniale – Feedback pentru experienta din magazin 

  • Anunt campanii – Pentru clienti recurenti

  • Solicita review – La produsele din comanda

  • Comanda returnata – Afla de la clientul tau de ce a returnat comanda

Cum ti se pare acum Email GoBot-ul? 

Il poti folosi in diverse moduri, in functie de strategia ta de comunicare, planul de campanii si obiectivele specifice de business. 

Tot ce trebuie sa faci este sa gandesti un sir logic pentru conditiile de activare, iar apoi Email Bot va functiona automat de fiecare data cand acestea sunt indeplinite.

E momentul sa testezi si tu scenariile primite, sau chiar scenarii noi – da-ti frau liber imaginatiei.

Poti testa si te poti juca, astfel incat sa ajungi la exact acea secventa de comunicare care iti aduce cele mai bune rezultate.

PS. Vrei si tu o platforma dotata cu instrumente native de automatizare + sute de functionalitati si aplicatii care te ajuta sa vinzi? Testeaza Gomag, gratuit pentru 15 zile. 

Vezi in mod practic cat de mult ne implicam pentru cresterea afacerii tale, si alege abonamentul potrivit pentru tine – acestea incep de la doar 7 euro pe luna!

Cosmin Daraban