Salutare si an nou fericit tuturor! Andreea, aici 🙂  

Pentru ca a trecut ceva vreme de cand ne-am auzit ultima data, am zis sa incepem anul cu vesti bune si super productivitate.

Am revenit cu o runda proaspata de noutati in platforma ta eCommerce.

Actualizarile tin in mare parte de integrarile cu principalii furnizori de servicii, raportare, integrari noi pe care ni le-ati cerut, dar si Email Bot.

Hai sa descoperim impreuna ce optiuni noi ai in Gomag pentru ca tu sa-ti eficientizezi lucrul, sa cresti productivitatea si sa vinzi mai simplu.

Pont! Iti place ritmul in care ne dezvoltam si ai vrea sa profiti si tu de oportunitatile platformei? Incearca Gomag gratuit! Ai 15 zile la dispozitie sa testezi platforma, iar apoi alegi abonamentul cel mai potrivit pentru tine. 

Planurile tarifare incep de la 7 euro pe luna!

Cuprins noutati Gomag ianuarie 2023

  1. Update Dashboard
  2. Update setari SmartBill
  3. Update GShipments
  4. Update Listare comenzi
  5. Update Export comenzi
  6. Update Email Bot
  7. Integrare Baselinker
  8. Integrare Oblio

1. Update Dashboard

Update Dashboard

Una dintre functiile de baza ale platformei pentru care multi clienti sunt entuziasmati e faptul ca panoul de administrare ii intampina din start cu statistici generale despre cum functioneaza magazinul lor.

Ai o imagine de ansamblu in fata ochilor de la care sa pornesti pentru a lucra in mod eficient si a lua deciziile potrivite pentru cresterea magazinului tau.

Statisticile sunt legate de vanzari, clienti, produse, dar si metrici specifice cum e evolutia valorii medii a comenzii, evolutia numarului de clienti noi si top 10 produse vandute.

De curand, in acest dashboard, la sectiunea de comenzi s-au adaugat doua etichete: Comenzi cu taxa de transport, Comenzi cu transport gratuit.

Din discutiile de pe grupul eCommerce cu Gomag am vazut ca unii dintre voi le-ati observat deja si v-ati bucurat sa le gasiti 🙂 .

Bun. Cu ce te ajuta noile etichete?

Practic, poti scana rapid performanta strategiei implementate cand diferentiezi modul de livrare. 

Vei vedea numarul de comenzi efectuate cu transport gratuit vs cu plata, valoarea lor, dar si procentajul de crestere sau scadere in intervalul de timp selectat.

Asta te ajuta sa intelegi daca strategia ta da roade sau nu. Poti testa ridicarea sau coborarea valorii pragului pentru transport gratuit, sau performanta campaniilor pe care le legi de transport gratuit per total sau pentru o anumita valoare, specifica, a comenzii.

Dashboard-ul iti arata informatiile super rapid, in acelasi minut daca dai refresh (aproape, dar nu chiar in timp real). 

Indiferent ce strategie alegi pentru livrarea cu transport gratuit sau contra cost, vei vedea aproape instant cum afecteaza comenzile.

Asa iti poti ajusta aceasta strategie pentru a stimula comenzile si a evita pierderile.

2. Update SmartBill

Nu cred ca e nevoie sa fac o introducere pentru SmartBill, pentru ca majoritatea dintre voi il folositi pentru facturare si gestiune in magazinele online. 

Integrarea cu SmartBill este gratuita in Gomag si o faci usor prin click-uri si salvari, conform instructiunilor din documentatie.

In setarile aplicatiei, acum s-a adaugat o noua optiune: Ignora discount-ul venit din canale de vanzari. Implicit e setata pe Nu.

Smartbill - Ignora discount-ul

Aceasta setare te ajuta cand vrei sa facturezi comenzile la pretul tau al produselor, chiar daca pe ele a fost aplicat un voucher oferit de marketplace sau ce alt canal de vanzare folosesti. 

De asemenea, s-au adaugat doua optiuni: 

  1. Adauga codul Produsului (se va adauga codul produsului pe factura, in descriere) 
  2. Adauga Codul EAN (se va adauga codul EAN al produsului pe factura, in descriere)

Smartbill - Adauga Codul

Afisarea acestor coduri pe factura este indicata doar atunci cand datele respective simplifica modul de identificare si verificare a continutului comenzii.

Iar la optiunea Codul transportului, ai o noua functie: de acum inainte se vor putea adauga codurile de transport individual, pentru fiecare metoda de transport din magazin.

Smartbill- Cod Transport

Optiunea este utila pentru tine cand in site oferi multiple moduri de expediere a produselor tale si vrei sa afisezi costul metodei, separat de costul produsului. 

Codul respectiv il iei din SmartBill, dupa ce ai adaugat fiecare serviciu in parte in nomenclatoare.

3. Update GShipments

GShipments este un serviciu pentru livrare destinat exclusiv clientilor Gomag si pe care l-am introdus relativ recent in platforma. 

Realizat in parteneriat cu E-colet, noul serviciu te ajuta sa scazi costurile de transport deoarece poti identifica acel curier cu cele mai bune conditii de livrare pentru fiecare comanda in parte. Noi am observat costuri cu pana la 46% mai mici la clientii ce folosesc acest serviciu.

GShipments- simularea costului

Sigur, chiar daca l-am lansat de curand, GShipments se afla in continua imbunatatire, asa cum e si intreaga platforma.

Asadar, acum s-au adaugat in setari doua optiuni: 

GShipments- optiuni noi

  1. Colet la Schimb – poti stabili din setarile initiale daca vrei sa se faca sau nu un schimb de colete la livrare.
  2. Retur alte documente – alegi daca vrei sau nu sa se returneze alte documente odata cu coletul.

Implicit acestea sunt setate pe Nu. Insa optiunile iti pot fi de ajutor daca strategia ta este una diferita si oferi aceste lucruri la livrare.

De asemenea, acum ai o optiune pentru simularea costului pentru verificarea fiecarei comenzi.

Gshipments - Simulare cost

Implicit, platforma estimeaza costurile pornind de la locatia de expediere Bucuresti spre Cluj Napoca, insa tu poti simula costurile pornind de la alt punct de expediere, catre orice alt punct de destinatie.

Sistemul tine cont si de aspecte detaliate precum dimensiunile coletului si optiunile extra la livrare precum deschidere colet sau livrare sambata.

Aplici datele tale si vezi instant preturile pentru fiecare transportator cu care ai integrare prin GShipments, astfel incat sa il alegi pe cel cu costul cel mai mic sau cu cele mai bune conditii pentru tine.

4. Update Listare Comenzi

La vizualizarea comenzilor, de acum inainte, daca o comanda are atasate fisiere la comanda, in detaliul de comanda din admin si pe listarea de comenzi apare o notificare de tipul: Comanda are x fisiere.

Lista comenzi

Modul acesta de vizualizare te ajuta sa identifici rapid comenzile unde ai adaugat fisiere. 

Poti adauga fisiere pe comanda care sa mearga apoi in mail-uri catre clienti, de exemplu: checklist-uri, manuale de utilizare, fise de colorat, retete etc.

5. Update Export Comenzi

Platforma Gomag iti ofera un instrument avansat de export, incepand de la abonamentul Plus. Poti exporta comenzi, produse sau clienti.

Ei, acum s-a adaugat o optiune noua la exportul de tip comenzi: Ora comenzii.

Export - Ora comenzii

De ce te ajuta aceasta coloana? 

Pentru ca poti identifica un tipar comportamental, un interval orar in diferite zile in care poti observa o modificare asupra comenzilor. 

De exemplu, poti avea mai multe comenzi intre anumite ore, sau, uzual, la un anumit interval orar acestea scad drastic.

Pe baza datelor identificate in acest fel iti poti optimiza bugetele de reclama, sa cresti bugetul inainte si in timpul orelor de varf si sa il scazi atunci cand oamenii nu prea obisnuiesc sa faca achizitii in site-ul tau.

Cel mai mare avantaj e ca interpretezi si folosesti date 100% reale despre site-ul tau, legate de comenzi, pe care nu le poti identifica altfel. 

Nu te bazezi pe statistici generale de piata sau pareri, ci pe date exclusiv despre magazinul tau si tiparul comportamental al clientilor tai.

Citeste si: Update Produs configurabil, Export clienti, raport produse Wishlist si alte noutati Gomag

6. Update Email Bot

Email Bot este unul dintre cele mai frecvent utilizate automatizari de catre clientii nostri. 

Te ajuta sa economisesti timp si resurse intr-o multime de scenarii: cand vrei sa ceri un review, cand vrei sa faci upsell, cand vrei sa trimiti o oferta de fidelizare doar catre un anumit grup de clienti etc. etc.

Odata ce ai setat conditiile pentru declansarea mail-ului in mod automat, platforma il va trimite de fiecare data cand acestea sunt indeplinite.

Insa site-ul tau si ofertele evolueaza, asa ca e important sa te asiguri ca acel continut si conditii initiale sunt relevante si dupa un anumit timp.

Asa ca, s-a adaugat o noua setare, in tab-ul de Activitati pentru Email Bot.

update conditii Email Bot

Daca selectezi sa se trimita mail-ul dupa un anumit interval de timp, poti alege daca sa se evalueze sau nu conditiile de bot, inainte sa se trimita mailul catre clienti: 

  1. Nu reevalua conditiile inainte de trimitere.
  2. Reevalueaza conditiile inainte de trimitere.

Repet, optiunea iti apare doar pentru email-urile trimise la un interval de timp, nu imediat. 

7. Integrare BaseLinker

BaseLinker este un conector sau o platforma de integrari, cum doresti sa ii spui, ce ofera peste 700 de integrari posibile pentru site-ul tau. Abonamentele sale incep de la 9 euro/luna.

Practic, cand ai magazinul conectat cu BaseLinker, poti avea acces la +60 de marketplace-uri (inclusiv Amazon, eBay, eMAG sau Etsy), sisteme de fulfillment si facturare, transportatori etc., dar ai si optiuni de automatizare.

Acum, BaseLinker poate fi integrat in Gomag pentru:

  • Listarea produselor din depozitul magazinului pe un marketplace
  • Transmiterea comenzilor de pe marketplace (in doua sensuri) catre magazinul online
  • Redirectionarea numerelor de expediere de la BaseLinker la magazin
  • Sincronizarea preturilor si stocurilor intre magazin si mai multe servicii de pe piata
  • Tiparirea chitantelor pe o imprimanta fiscala pentru comenzile descarcate din magazin

Setari-Baselinker

Si multe alte avantaje. 

Integrarile sunt actualizate permanent si sunt foarte usor de configurat. 

Foloseste instructiunile din documentatia Gomag pentru a realiza integrarea cu BaseLinker fara batai de cap!

8. Integrare Oblio

O alta integrare recenta in Gomag este cea cu Oblio, solutie de facturare si gestiune stocuri construita in Cloud. Aceasta este deja integrata cu cele mai populare programe de contabilitate precum Saga, WinMentor, Ciel sau E-factura.

Odata ce ai un cont la Oblio, poti face integrarea lui cu magazinul tau foarte usor, folosind aplicatia cu acelasi nume din platforma. 

Ai un configurator API unde completezi cu date preluate din contul tau, dar si o serie de setari initiale ce iti vor simplifica apoi munca pentru magazinul tau.

integrare Oblio

Toti pasii de parcurs sunt explicati pe rand in documentatia Gomag.

Integrarea iti permite inclusiv sa automatizezi generarea de facturi, prin intermediul Order Bot, pe langa avantajele solutiei cum sunt emiterea super rapida a facturilor si integrarea automata cu programul tau de contabilitate.

Citeste si: Gomag Shipments, raport Metode plata, update GoBot si alte noutati in platforma

Acestea au fost noutatile din aceasta luna. E momentul sa incepi sa le folosesti pentru cresterea magazinului tau.

Ne reauzim luna viitoare cu o alta runda de noutati asa ca nu pleca prea departe. Foloseste-ti timpul in mod istet si aplica strategii eficiente, folosind functiile si aplicatiile Gomag.

Iar daca inca nu vinzi cu platforma Gomag, e timpul sa o incerci si sa te convingi cu ochii tai. Ai 15 zile demo gratuit in care sa iti construiesti practic magazinul. 

Tot ce iti ramane de facut e sa alegi un abonament, pentru a lansa magazinul live si a incepe sa vinzi!