Care e cea mai buna platforma de eCommerce?

Pe orice parte ai intoarce proiectul magazinului tau online, mai devreme sau mai tarziu, e o intrebare de care te lovesti.

Vrei sa te descurci cu platforma ta. Vrei sa o intelegi si sa o folosesti la maximum, pentru ca pentru asta platesti. Si vrei sa te ajute in mod real sa faci ceea ce ti-ai propus: sa vinzi.

De-a lungul timpului am vazut o multime de intrebari si raspunsuri legate de aceasta cerere.

Odata cu cresterea popularitatii platformelor SaaS, business-urile mici si medii s-au indreptat spre acestea, din motive bine intemeiate: eliminarea grijilor tehnice, timpul rapid de lansare, securitatea sporita si siguranta respectarii bunelor practici, cel putin la nivel minim.

Dar ce se intampla cand ai o firma mult mai mare, un enterprise?

Merita sa folosesti o platforma SaaS? Mai exact, merita sa folosesti Gomag?

Astazi vreau sa demontez cateva mituri legate de ideea ca platformele SaaS, in special Gomag, n-ar fi potrivite pentru business-uri cu volume mari, enterprise si mai sus decat atat.

Cum stau lucrurile

La ora actuala, exista doua optiuni majore luate in considerare de orice enterprise: SaaS sau open source.

Exista cateva diferente mari intre cele doua optiuni (plus o multime de altele mici) dar, in general, SaaS presupune faptul ca tot ceea ce tine de partea tehnica, dezvoltare si cod este rezolvat de catre noi, furnizorii platformei. In cazul open source, asta nu se intampla.

De cealalta parte, extrem de multi isi doresc sa fie ei insisi proprietarii platformei. Inainte de a vedea singuri cum functioneaza un SaaS, se gandesc deja la ce se va intampla atunci cand pleaca de pe platforma.

Ei bine, pentru ca am primit o multime de intrebari legate de Gomag pentru enterprise, hai sa vedem impreuna cateva motive bune pentru care sa scapi de griji.

Costuri (pana la urma e primul lucru care te intereseaza)

Primul lucru pe care il observa viitorii antreprenori este ca platformele open source sunt gratis de descarcat. Indiferent de tipul de business, dat fiind faptul ca vrei sa iti reduci costurile cat de mult posibil, gratuitatea e foarte atractiva.

Problema e ca povestea nu se termina aici. Nu descarci platforma gratis si dupa incepi imediat sa vinzi. In spate exista o multime de detalii tehnice de gestionat, preferabil de un programator specializat sau o intreaga echipa (cel mai probabil, avand in vedere faptul ca discutam despre enterprise).

Adauga apoi costul functionalitatilor noi pe care vrei sa le dezvolte, update-uri, integrari etc.

De asemenea, va trebui sa te gandesti la design. Sigur vrei o tema unica, personalizata doar pentru tine, si din nou, va trebui sa platesti pentru munca unor designeri specializati.

Mai departe, hosting-ul. Ca enterprise, te astepti la volume mari de trafic, ceea ce inseamna ca pretul pentru gazduire creste proportional cu acesta. Asadar, va trebui sa te ocupi singur si de acest aspect.

Una peste alta, mergi de la gratuit la super scump cand nici macar nu ai apucat sa faci prima vanzare. Si cel mai greu, toata responsabilitatea iti revine tie.

La Gomag, gasesti o abordare diferita a proiectului tau. Pentru un abonament lunar, primesti o platforma 100% functionala cu zero griji tehnice. Asta iti permite sa iti gestionezi magazinul si vanzarile in liniste, fara sa mai ai nevoie de contracte cu terte parti.

abonament-enterprise-gomag

In ceea ce priveste design-ul, iti oferim cateva teme standard gratuite dar si un editor de tema pe care il poti folosi pentru a-ti personaliza design-ul oricum doresti – fara sa scrii o singura linie de cod.

Ceea ce tine de functionarea site-ului, design si programare este realizat de echipa din spatele Gomag, o echipa cu experienta si capabila sa faca fata la orice volum de business.

Citeste si: Platforma eCommerce Gomag vs Alte Platforme Open Source

Numar de produse afisate in site

Poti sa vinzi 50.000 de produse. Sau poti sa vinzi 4 milioane de produse. Sau poti sa vinzi si mai multe.

La nivel enterprise, Gomag se descurca la fel de bine ca in situatia in care ai vinde un singur produs.

Evident, nevoile tale sunt diferite. Ai nevoie de sute de functionalitati, integrare cu multipli furnizori de produse si servicii, ERP, poate vrei sa vinzi si in alte tari astfel ca ai nevoie de limbi si monede multiple, aplicatii de marketing, vanzare, fidelizare clienti, comparatoare de preturi, afiliere, live chat, suport dedicat, certificat SSL si multe, multe altele.

Cu un business de tip enterprise, la Gomag ai acces la toate functionalitatile din platforma, totul inclus in abonamentul lunar. Iar numarul de produse pe care le poti incarca in platforma este nelimitat.

alege-enterprise-gomag

Cel mai tare avantaj privind functionalitatile e ca Gomag se dezvolta pe zi ce trece. Imediat ce apare ceva nou pe piata – ce te-ar putea ajuta sau ti-ar usura munca – lucram pentru a crea functionalitatea si, in cel mai scurt timp, o ai in platforma.

In cazul in care tu esti detinatorul platformei (open source sau custom), prins in munca de zi cu zi si in gestionarea vanzarilor, s-ar putea sa afli peste 6 luni despre ceea ce e nou. Apoi va trebui sa discuti cu echipa ta de programatori si poate, doar poate, o vei implementa peste 1 an sau mai mult.

La Gomag, e treaba noastra sa fim la curent cu ceea ce se intampla nou in piata. In schimb, tu te poti ocupa de vanzari si de clientii tai, fara alte griji.

Cum rezista platforma la volume mari de trafic

Resursele pe care le investim in business-ul tau, cresc proportional cu nevoile tale. Altfel spus, platforma si site-ul tau vor face fata cu brio indiferent de cat de mari sunt varfurile de trafic pe care le primesti.

In general, la nivel enterprise, comunicarea dintre noi, ca furnizori de platforma, si tu, clientul nostru, este mult mai stransa. Discutam din start despre asteptarile tale si crestem volumul de resurse investite, in functie de acestea.

De asemenea, cand rulezi campanii ample de promovare, ne asteptam ca volumul tau de trafic sa creasca asadar ne pregatim din timp pentru orice situatie.

Securitate

Protejarea datelor clientilor tai este obligatorie iar sa te ocupi personal de securitate este o corvoada scumpa si consumatoare de timp.

Avand in vedere toate acestea, Gomag este o solutie potrivita pentru tine deoarece ne ocupam noi de securizarea site-ului si a datelor. Indiferent de bug-uri, actualizari sau probleme, e treaba noastra sa le reparam in cel mai scurt timp, fara ca tu sa simti consecintele.

De asemenea, actualizarile se intampla automat, fara sa mai depui vreun efort.

Ce se intampla in cazul in care nu mai vrei sa colaborezi cu noi

Mai devreme sau mai tarziu, apare si aceasta intrebare. E o grija care preocupa orice proprietar de afacere, indiferent de marimea ei.

Ei bine, vreau sa iti amintesc ca in Gomag ai la dispozitie optiunile de import / export. Daca ceea ce iti doresti este sa renunti la platforma si sa te muti in alta parte, iti poti exporta usor datele despre produse, comenzi si liste de clienti.

Asta e tot ce ai nevoie pentru a putea continua exact din locul in care ai ramas. Evident, design-ul site-ului tine de functionalitatile pe care le are platforma si pe care nu le gasesti exact la fel in alta parte. Daca te muti pe o solutie care nu iti permite sa oglindesti design-ul de pe platforma noastra, nu te putem ajuta.

Recomandarea mea este sa fii dispus sa folosesti platforma Gomag la maximum (e foarte usor de invatat cum, plus fetele de la suport o cunosc pana in cel mai mic detaliu). Pentru ca daca te ingrijorezi din start la ideea ca vei fi captiv pe platforma noastra, cred ca nu are niciun rost sa colaboram.

In schimb, daca esti serios cand spui ca vrei sa vinzi online si sa iti cresti brandul printre primele din piata, iti garantez personal (sprijinit si de opiniile clientilor nostri) ca platforma te va ajuta cu profesionalism, indiferent de cat de mare ai creste.

Citeste si: Gomag vs Magento: Tu Ce Vrei De La Magazinul Tau Online

Diferenta cand ai un enterprise fata de o mica afacere nu tine de clienti. Acestia nu sunt diferiti (cel putin emotional, acolo unde conteaza cel mai mult). Si nu ar trebui sa tina nici de platforma.

Gomag iti permite sa iti gestionezi magazinul, vanzarile, clientii, comenzile, produsele si tot ceea ce tine de business-ul tau, cu aceeasi usurinta ca si in cazul in care ai avea un mic butic online.

Diferenta consta doar in volumul de resurse pe care il investim pentru a-ti sprijini business-ul. Iar daca tu esti dispus sa lucrezi cu noi, nu exista o limita de resurse, cunostinte sau idei care sa ne opreasca sa ne facem treaba in cel mai profesionist mod.

Acum e randul tau. Nu ma crede pe cuvant neaparat ci vezi singur daca ceea ce ti-am spus e corect sau nu. Incearca platforma Gomag gratuit pentru 15 zile si convinge-te ca e solutia pe care o cauti!

P.S. Daca ai un business cu volum mare, iti recomand sa iti faci un demo si sa ne contactezi cat mai repede pentru a discuta toate detaliile proiectului tau.

Cosmin Daraban