5 minute timp de citire

Concursurile pe instagram încă sunt în trend și pot avea rezultate foarte bune dacă sunt făcute cum trebuie. Dar din păcate, multe giveaway-uri sunt gândite greșit cu condiții de participare care nu contează sau care nu dau rezultate pe termen lung.

Numele meu este Ionuț Țuța și sunt specialist pe instagram pentru clienți precum Lorand Soares Szasz, Adrian Niculescu și mulți alții, pentru care am creat multe concursuri cu succes cu rezultate incredibile pe termen scurt și lung.

ionut tuta - specialist instagram

Te încurajez să creezi un giveaway pe contul tău de instagram fie că e cont personal, contul afacerii tale sau contul clienților tăi, din mai multe motive.

Algoritmii instagram încurajează contentul creativ, deja e o chestie cunoscută de toți, și atunci e logic ca algoritmii instagram să-ți promoveze content cu care tu ai interacționat în trecut, cu care te identifici sau care e viral. O postare giveaway este tratată ca o piesă de content viral și ajunge organic la un nivel super mare pentru că vei declarat ca fiind relevant pentru comunitatea de pe instagram. Fiecare cont de instagram are nevoie de asta o dată la ceva timp pentru a primii o etichetă de cont relevant pentru ca după concurs să ai un engagement rate crescut la postări.

Mai jos îți voi oferi un exemplu de giveaway făcut greșit și voi explica de ce:

concurs giveaway instagram romania

Acest giveaway a fost făcut prost din mai multe motive dar primul este tonul corporatist pe care s-a comunicat acest concurs (‘’acceptăm prietenii pe termen lung, nu doar pe perioada concursului’’, au spus să fie conturi active ca și cum poți controla asta), al doilea motiv este condiția de înscriere, solictând tag la 3 persoane. Se vede și rezultatul, 1577 comentarii pentru un brad 400-500 de lei. FAIL.

Hai să-ți spun concret cum ar trebui organizat un concurs:

  1. Care este obiectivul? Ce vrei să obții? Și să nu spui followeri
  2. Premiul pe care-l dai este pe nișa ta sau tu ești afacere de brazi și faci giveaway cu vacanță în Maldive?
  3. Condițiile pe care le impui sunt relevante brandului tău sau dai copy paste de la alte giveaway-uri?
  4. Regulamentele acoperă toate eventualitățile pentru a oferi încredere și legitimitate concursului?

Răspunde la aceste întrebări și pe urmă vezi cum am gândit eu un concurs pentru Lorand Soares Szasz, un concurs cu 25 de cărți.

exemplu giveaway instagram concurs

Ce ne-a interesat pe noi? Să aducem trafic pe proflul de instagram, lumea să vadă descrierea din bio și să intre pe link-urile noastre, spune link-uri că poți folosi aplicații de genul linktree să pui mai multe link-uri într-unul pe instagram în bio.
Cerințele trebuie să fie ușoare la prima impresie pentru a atrage și cel mai important este să atragi comentarii și nu like-uri sau followeri, scopul principal este să ai comentarii că în funcție de asta postarea va deveni relevantă pentru că deja în mare parte instagram a scos posibilitatea de a vedea like-urile postărilor, forțând cumva comunitatea instagram să devină mai creativi, mai relevanți, și asta vrem și noi printr-un concurs.

Concursul făcut de mine la Lorand este explicat în felul următor:

‘’🔥SUPER GIVEAWAY CU 25 DE CĂRȚI🔥⁠ (spunem din start premiul)

Da, ai văzut bine, am creat un giveaway în care ofer 25 cărți. 🤑⁠ (accentuăm premiul sau valoarea premiului)

🔥CE TREBUIE SĂ FACI SĂ INTRI ÎN CONCURS?⁠ (Regulament intrare în concurs)

1️⃣Follow @lorandsoaresszasz ⁠(pentru că vor intra pe profil să dea follow, și vrem să intre pe profil)

2️⃣Pornește notificările la postări și stories și adaugă-mă la prieteni apropiați pentru a nu pierde următoarele proiecte aici pe instagram 😍⁠ (dacă tot au ajuns pe profil, pasul 2 este să-i faci să pornească notificările ca atunci când vei posta ceva ei vor primi o notificare, asta e mult mai important decât un follow)

3️⃣Etichetează un prieten care are nevoie de aceste cărți în comentarii🔥⁠(psihologic vorbind, dacă spun să etichteze 3 prieteni in comentarii, nu iti vin in minte instant 3 prieteni și fie amâni să participi fie renunți, dar un prieten să etichetezi îți vine instant în minte iar ce-i mai bun acum urmează)

4️⃣Fiecare comentariu cu tag este o șansă în plus⁠ (tactica asta a rupt, vrei multe comentarii, vrei engagement crescut, deci fiecare comentariu cu tag este o șansă în plus de câștig)

5️⃣Distribuie concursul la tine în story cu tag @lorandsoaresszasz pentru încă o șansă în plus (trimite-mi screenshot dacă ai cont privat)⁠ (este opțional ca să vezi cât de activă este comunitatea ta și cât de dispusă e să distribuie concursul tău.

Apoi ai nevoie de un regulament legal pentru ca premiul să fie eligibil să acoperi următoarele detalii:

-dacă premiul tău se livrează internațional sau doar în România

-premiul este oferit de tine sau în parteneriat? Dacă este oferit de tine atunci trebuie să specifici că nu ai niciun parteneriat cu brandul produsului pe care-l oferi ca și premiu

-să specifici că este nevoie de respectarea primelor 4 reguli de participare obligatorii ca premiul să fie validat către câștigător.

Mai pune aici la regulament tot ce știi că ai nevoie să acoperi pentru a oferi încredere participanților și pentru a te acoperi pe tine în orice caz posibil.

Acum tot ce rămâne este să-i dai drumul și să nu-l păstrezi activ mai mult de 5 zile pentru că se pierde interesul, mai mult de 5 zile doar dacă este un premiu mai mare de 500euro în valoarea produsului sau serviciului pe care-l oferi.

Mult spor la concursuri cât mai eficiente pe instagram! 💪

Citeste si cum sa vinzi pe Instagram

Asculta varianta audio in din podcast-ul Doza de eCommerce: