Vom discuta cate putin despre cele mai importante lucruri de stiut despre marketing-ul afiliat, incepand cu definirea acestuia si pana la metode de integrare pentru magazinele online de pe platforma Gomag.

Nu stii despre ce este vorba? Stai cu mine pana la final, vei descoperi cateva avantaje serioase pentru tine daca ai un magazin online pe Gomag.

Cateva lucruri de stiut despre marketing afiliat

Ce este marketing-ul afiliat?

Simplu spus, marketing-ul este o relatie intre 3 parti: tu, ca si advertiser, afiliatii si consumatorii.

Totul porneste de la premisa ca tu, advertiserul, convingi alte persoane (afiliatii) sa vorbeasca despre produsele tale si sa atraga trafic in site. In schimb, la fiecare vanzare / contract incheiat cu un client venit prin intermediul link-ului de la afiliat, ii platesti acestuia un comision.

Link-ul pe care il dai afiliatilor tai contine un ID special care te ajuta sa le urmaresti eforturile si sa iti dai seama daca vanzarea a fost realizata prin intermediul lor sau nu.

Practic, marketing-ul afiliat este o strategie bazata pe performanta. Un afliat nu reuseste sa convinga consumatorul sa cumpere, sa faca o tranzactie? Atunci nu va primi niciun comision dar tu totusi castigi vizibilitate pentru magazinul sau site-ul tau de prezentare.

Mai mult, cu aceasta strategie ai control total asupra costurilor ce iti revin deoarece esti obligat sa platesti doar comisionul stabilit dinainte – nici mai mult, nici mai putin.

Cu o planificare ca la carte, vei stii din start care iti sunt costurile de achizitie pentru fiecare client, astfel incat sa te incadrezi in buget si sa ai o situatie financiara stabila si chiar mai mult, sa ai un ROI foarte mare.

Citeste si: Marketing afiliat – ce inseamna, programe de afiliere si despre cresterea vanzarilor

Care sunt atributiile tale ca si advertiser?

Retelele mari de afiliere promoveaza acest tip de marketing ca si cea mai profitabila forma, cu un minimun de efort. Si da, au dreptate insa acel minimum de efort nu consta doar in acordarea comisionului in momentul in care se obtine vanzarea.

Marketing-ul afiliat functioneaza diferit pentru magazinele online, in functie de categoria de public, de nisa in care activeaza etc.

Mai mult, nu trebuie sa te gandesti ca e de ajuns sa faci marketing afiliat si gata, clientii o sa iti fie livrati pe tava, iar tu nu mai trebuie sa faci nimic.

Orice strategie de marketing functioneaza mai bine daca este combinata cu alte strategii. Marketing-ul afiliat nu face exceptie. Totusi trebuie sa fii atent deoarece acesta poate afecta alte canale de comunicare atat pozitiv cat si negativ. Testeaza si vezi care sunt reactiile.

Dar hai sa trecem mai departe. Care sunt datoriile tale in relatia fata de afiliat?

Uzual, daca alegi sa faci marketing afiliat printr-o platforma cum este 2Performant, vei primi si o lista cu cateva lucruri de luat in seama in cadrul programului tau de afiliere. Vom povesti despre cateva aici:

  • Relatia intre tine si afiliat trebuie sa fie una de parteneriat

Nimeni nu e sclavul nimanui si nimeni nu este dator sa te promoveze daca nu vrea. Din contra, trebuie sa depui cateva eforturi sa il convingi sa te promoveze si sa aiba incredere in tine.

Crede-ma, pentru afiliati conteaza foarte mult seriozitatea magazinului – daca face plata la timp, actualizeaza materialele de promovare si anunta campania din timp, raspunde la telefon, nu anuleaza prea multe comenzi din orice motiv etc.

  • Materialele promotionale.

Nu e suficient sa incluzi in bugetul necesar doar comisioanele stabilite ci si un buget pentru kit-uri de bannere pentru fiecare campanie, landing page-uri optimizate, liste cu cuvinte cheie, video-uri de prezentare pentru produse, feed-uri de produse, testimoniale de la clienti etc.

Cu cat usurezi mai mult munca afiliatului, cu cat ai sansa ca acesta sa iti fie fidel, sa te promoveze in continuare cu mai multa dedicare.

  • Timp pentru a raspunde la intrebarile afiliatilor sau un angajat pe suport

Ideal e sa le raspunzi cat mai rapid la intrebari, nu sa ii trimiti spre acelasi suport dedicat clientilor, pentru ca afiliatii nu vor fi prioritizati. Si ce se intampla cand nu primesc raspunsuri?

Nu te vor mai promova pe tine, ci concurenta – tine minte ca fiecare magazin din 2Performant sau alta platforma de afiliere iti este concurent.

Acum, stiu ca in industrie oamenii fac usor confuzia intre marketing afiliat si instrumentele de reclama PPC cum ar fi Google Ads sau Facebook Ads. Astazi iti voi spune doar care este prima si cea mai evidenta deosebire lansand restul informatiilor pentru webinar.

Sa bata tobele, va rog… spre deosebire de PPC, unde indicatorii de performanta pot fi afisarile si click-urile (pentru care platesti), in marketing-ul afiliat cel mai important indicator de performanta este macro conversia – vanzarea sau transformarea lead-ului in cumparator (in sectorul B2B).

In cea de-a doua situatie, platesti numai si numai pentru vanzare.

afiliere-gomag

De ce ar trebui sa ai un program de afiliere pe o platforma specializata

Pentru ca… platesti doar pentru o actiune data, nu pentru trafic, vizibilitate sau alte micro conversii pe care le-ar putea face utilizatorul venit prin link-ul afiliatului. In cazul in care acesta cumpara in cadrul perioadei de recurenta, afiliatul isi primeste comisionul, daca nu, nu.

Desigur, ai posibilitatea sa implementezi un program de afiliere individual insa ai nevoie de un buget, un plan si de oameni care sa stie cu ce se mananca aceasta strategie, plus de timp pentru a aduna un numar calitativ de afiliati.

In Romania gasesti deja platforme specializate pentru afiliere. Una dintre aceasta este 2Performant (anterior 2Parale), considerata cea mai mare retea de marketing afiliat din tara.

Aici gasesti deja mii sau sute de posibili afliati, cu site-uri si bloguri din nise diverse astfel incat iti este imposibil sa nu gasesti ceva potrivit si pentru tine. Castigi expunere, trafic si, mai devreme sau mai tarziu, vanzari – doar pentru acestea vei plati comisionul stabilit initial.

De cand a avut loc procesul de rebranding la 2Parale, advertiserii au acces la o interfata mult mai prietenoasa care le permite sa isi gestioneze conturile mai usor, sa aleaga afiliati, sa decida bugetele, sa vada statistici avansate si multe altele.

Citeste si: Pana La 130% Mai Multe Vanzari Prin Marketing Afiliat

De ce este mai usor sa faci marketing afiliat daca ai un magazin pe platforma Gomag?

Deoarece in panoul de administrare Gomag, in Gomag Apps, ai la dispozitie o integrare pre-definita cu 2Performant pe care o poti realiza din 2 click-uri si care, pe deasupra, e complet gratuita.

Singurele informatii pe care trebuie sa le introduci in platforma sunt codul unic de campanie si codul de confirmare, pe care le gasesti in contul 2Performant.

Simplu. Fara costuri suplimentare, fara cunostinte tehnice – poti sa iti setezi singur integrarea cu satisfactia ca ai facut-o fara ajutorul altcuiva.

Ddaca ai deja un magazin pe platforma Gomag si vrei sa fii promovat prin marketing afiliat, arunca o privire in Gomag Apps la integrarile pre-definite.

Iar daca esti in cautarea unei platforme eCommerce care sa iti permita integrari facile cu terte parti si nu numai, te invit sa incerci gratuit Gomag, pentru 15 zile.

Te vei convinge cu ochii tai ca a fost gandita in asa fel incat sa te ajute nu doar sa existi ca si magazin online, ci si sa vinzi mult.

Cosmin Daraban