Mai sunt doar 2 zile până la startul oficial al mult așteptatului eveniment de shopping Black Friday! Principalii actori din comerțul online fac deja ultimele optimizări cu privire la strategia de promovare. Așa că avem și noi câteva sugestii pentru o strategie de marketing integrat în magazinul tău.

Tu ți-ai pregătit magazinul online de Black Friday? 

Indiferent de stadiul în care ești, ne-am gândit că ți-ar fi de ajutor o listă cu top lucruri care au dat rezultate de Black Friday la alții în trecut, ca să vezi ce poți aplica la tine.

În continuare, îți spunem strategia de bază și apoi detaliem puțin promovarea produselor pe care o poți face atât prin platforma ecommerce a site-ului, cât și via campanii de email marketing și sms.

Strategie de promovare multichannel pentru magazinele online – Marketing integrat

Probabil ai stabilit deja până acum ce produse vor fi la promoție de Black Friday și ți-ai pregătit site-ul să ruleze ok pe perioada campaniei. Însă ai făcut și planul de promovare?

Promovarea joacă un rol important și nu trebuie s-o lași pe ultimul loc. Dacă dorești conversii ridicate, alege strategia de promovare multichannel: via platformă ecommerce din site alături de campanii email și sms, social media, blog posts și campanii offline după caz. 

Iată 3 statistici care susțin marketingul integrat sau mixul de marketing via canale multiple:

  • 89% versus 33% rată de retenție clienți pentru firmele care folosesc strategia de implicare utilizatori prin marketing omnichannel, față de cele care nu folosesc. (sursa)
  • rata de eficiență de 3 ori mai mare pentru companiile care folosesc marketingul multichannel față de cele care nu fac campanii integrate (sursa)
  • 86% dintre cumpărători folosesc cel puțin 2 canale în mod regulat (sursa)

Promovare produse din site via platformă ecommerce 

Știm deja că un modul ecommerce de bază, fără prea multe funcții, nu mai e suficient în ziua de azi dacă ne dorim să vindem mai mult online. Așa că atunci când alegem soluția de magazin online pentru site, ne uităm și la ce ne oferă concret ca unelte de promovare.

Pentru a veni în sprijinul titularilor de site-uri ecommerce, Gomag a dezvoltat funcții multiple care ajută la creșterea vânzărilor. Listăm câteva mai jos:

  • funcția coșuri abandonate care îți permite să contactezi clienții pentru a vedea de ce nu au mers mai departe în procesul de cumpărate (disponibilă de la abonamentul Plus)
  • funcția recuperare coș care îți permite să trimiți automat notificări prin email despre produsele aflate în coș. Șablonul mail-ului este personalizabil (disponibilă de la abonamentul Pro)
  • funcția produse cadou care îți permite să oferi cadou clienților ce produse dorești (disponibilă de la abonamentul Plus)
  • funcția fidelizare care îți permite să acorzi puncte de fidelitate clienților (disponibilă de la abonamentul Pro)
  • funcția grupuri clienți (Modul B2B) care îți permite să segmentezi clienții și să le oferi discount-uri preferențiale (disponibilă de la abonamentul Pro)

Promovare produse din site via platformă email marketing

#1 Tipuri de campanii de email pe care să le ai în vedere pentru trimitere

Majoritatea magazinelor online trimit cel puțin 5 tipuri de campanii de email în perioada Black Friday:

  • teasing emails cu scop de engagement general: (1-4 newslettere premergătoare campaniei, conțin cuvinte în titlu precum: Te-ai pregătit?, Ești gata?, Fă-ți lista de cumpărături! );
  • teasing emails cu scop de colectare și segmentare abonați: 1-4 newslettere premergătoare campaniei, conțin cuvinte în titlu precum: Înaintea tuturor, Exclusiv, Află în premieră, Rezervă-ți locul);
  • start campaign: (1-2 newslettere de început campanie, conțin cuvinte în titlu precum: Start!, A început!);
  • during campaign: (5-11 newslettere trimise în timpul campaniei, conțin cuvinte în titlu precum: Black Friday vine cu reduceri, Black Friday continuă, X% reducere la produsele din categoria Y,)
  • during campaign emails cu scop de engagement: (campanii cu titluri precum: Reducerile zilei, Produsul zilei, Numai azi, Limitat)
  • end campaign (1-2 newslettere de sfârșit de campanie, conțin cuvinte în titlu precum: Se încheie, S-a terminat, Sfârșit)
  • follow up emails (1-4 newslettere după terminarea campaniei, conțin cuvinte în titlu precum: BF s-a prelungit, Prinde Cyber Monday) 

Iată ce s-a întâmplat în 2018 și care au fost procentele de open rate și click cu privire la tipurile de campanii de email listate mai sus:

Statistici-Email-Marketing-Black-Friday-2018

Concluzia este că, în medie, campaniile de teasing și start au cel mai mare impact, pe când celelalte au un impact mai scăzut.

Dacă ai nevoie de ceva inspirație, poți consulta o listă cu 10 idei de campanii de email pe care să le trimiți de Black Friday. Eventual incluzi în campania ta ce nu ai planificat deja.

#2 Sfaturi și ponturi pentru campanii de email care convertesc

Iată top 7 lucruri pe care să le ai în vedere pentru rezultate cât mai bune în promovarea prin email.

  • template-uri de newsletter responsive pentru a fi mobile-friendly și a se vedea ok în general pe toate dispozitivele. E important să fie cu tematică Black Friday fiind campanii de email de sezon. Mai jos un exemplu clasic de astfel de model.

model-newsletter-black-friday

Un alt exemplu de email template pentru Black Friday cu countdown, foarte utilizat în campanii.

template-newsletter-blackfriday-cu-countdown

  • folosește în titlu și în preheader cuvinte care îndeamnă la acțiune, care motivează decizia de cumpărare sau care stârnesc curiozitate 
  • creează mai multe variante de continut pentru un newsletter și fă a/b testing pe pentru a vedea care anume a performat mai bine ca titlu și conținut. Pentru a maximiza rata de deschidere a campaniilor de email, folosește funcții precum: retrimitere campanii către cei care nu au deschis și trimitere la cea mai bună oră 
  • must-have conținut de trimis pentru engagement – newslettere cu countdown, fișier gif, discount atipic, care să nu fie rotund (ex. 37%, 66%), daily deals, oferte limitate (Doar azi!, Ultima șansă! etc.), newslettere cu produsele zilei, săptămânii, cele mai cumpărate;
  • ai grijă de identitatea de brand la nivel de design pe site și în newsletter și îmbină-le plăcut cu tematica Black Friday astfel încât oamenii să recunoască totuși brandul;
  • realizează campanii personalizate de email în funcție de activitatea oamenilor pe site și în magazinul online.
  • trimite newslettere cu conținut util și de calitate (vezi aici 4 sugestii despre layout, subiect, text și imagini)

#3 Statistici campanii de email de Black Friday versus newsletter uzual

Poate te-ai întrebat vreodată dacă e vreo diferență între campaniile de promovare prin email versus în perioada Black Friday versus cele uzuale din alte luni ale anului.

Uite mai jos cum arată statistica comparativă:

Statistici-Email-Marketing-Black-Friday-versus-Campanii-Email-Uzuale

Concluzie: se observă în medie o creștere a ratei de deschidere cu 3%, și a celei de click cu 2% în perioada Black Friday, față de restul tipurilor de campanii obișnuite. 

Cu siguranță merită să organizezi Black Friday și să promovezi produsele online, cu o ediție fair-play pentru clienți. Nu uita totuși că e important să menții oamenii interesați și în alte perioade. 

Dacă ai deja un magazin online pe platforma Gomag, poți activa sincronizarea cu platforma de email marketing NewsMan direct din contul Gomag. Îți dorim vânzări multe și clienți fericiți!

*Guestpost realizat de partenerii nostri de la Newsman. Spor la vanzari si conversii!

Cosmin Daraban