11 minute timp de citire

Actualizare: Aplicatia Mintmetrics este in curs de restructurare si, pe moment, nu mai e disponibila. Revenim cu informatii in momentul in care apar noutati.

Cand esti in pozitia unui proprietar de magazin online, e mai mult decat necesar sa analizezi regulat indicatorii de trafic ai afacerii tale. Mai mult ca sigur ca vrei sa stii pe ce canale a crescut traficul si pe care dintre ele a scazut, in special daca este vorba de cel organic, benefic pe termen lung pentru orice site.

Toti proprietarii de magazine online, fara exceptie, se confrunta cu aceleasi intrebari: ce isi doresc, de fapt, clientii si cum pot sa le ofer acel “altceva” pentru a-i convinge sa cumpere?

Cel mai important pas pentru a descoperi raspunsul la aceste intrebari este monitorizarea, analizarea si raportarea principalelor surse de trafic organic: SEO si Social Media.

Cu ajutorul aplicatiei pe care am dezvoltat-o, MintMetrics, poti analiza interactiunea utilizatorilor din principale retele de socializare cu paginile de produs ale unui magazin online sau orice alt tip de site. Aplicatia te ajuta sa identifici rapid ce produs/categorie de produse merita sa fie promovate pe Social Media.

Prima masura luata la Silkmart pentru cresterea proiectelor este crearea unui cont in MintMetrics si urmarirea zilnica a datelor. Astfel, ne asiguram ca implementam cele mai corecte strategii pentru cresterea traficului organic si imbunatatirea numarului de conversii.

social media share

MintMetrics este un instrument util pentru orice proprietar de site, magazin online, blog, ziar online sau portal, pentru agentiile de marketing online, pentru cei care ofera servicii de SEO & Social Media, consultanti online dar si clienti. Pentru a avea rezultate semnificative trebuie doar sa oferi acces aplicatiei la conturile de Google Analytics si canalele de Social Media.

Conform StartCounter, cota de piata Google in Romania este de 96%, cu cautari de pe toate tipurile de device iar dupa datele furnizate de Facebrands.ro, in Romania exista peste 8 milioane de utilizatori pe Facebook . Da, clientii tai cauta in Google produse care sa raspunda nevoilor fiecaruia si comunica pe retelele de socializare, principala fiind Facebook.

Pentru a targeta un public tinta ai la dispozitie numeroase instrumente puse la dispozitie in mod gratuit de catre Google cum ar fi Google Trends, Google Keyword Tool, Facebook Ads etc. Dar cum poti sa contorizezi indicii comportamentali ai utilizatorului in site, ante click si post click?

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 5.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Ante click este stadiul in care depui eforturi pentru a obtine cele mai bune pozitii in Google pentru anumite cuvinte cheie, pentru a genera atat trafic cat si un numar mai mare de vanzari. De asemenea, trebuie sa iti pui la punct strategia de comunicare pe retelele de socializare, pentru a creste comunitatea interesata si a asigura o interactiune continua si activa intre brand si client.

Cand ajungi la acest aspect, nu uita: Nu trebuie sa urmaresti obtinerea a cat mai multor fani. Chiar daca ai peste 50.000 de fani, doar unui procent mic dintre acestia ii vor aparea postarile tale in News Feed. Tu vrei sa ajungi la oameni, sa le rezolvi anumite probleme, sa ii educi, sa le prezinti beneficiile produselor si serviciilor tale si sa le declansezi nevoia de produs.

Revenind, stadiul post click cuprinde analiza surselor de trafic si a comportamentului utilizatorilor in site, pentru a imbunatati strategia de marketing si campaniile de promovare.

Acest articol este impartit in doua parti principale pentru o mai buna intelegere a beneficiilor pe care le are aplicatia MintMetrics pentru dezvoltarea progresiva a magazinului tau online, urmarirea indicatorilor comportamentali ai clientilor si descoperirea unor modalitati sigure pentru provocarea unor rate de conversie si vanzari numeroase.

Partea I. SEO

Exista o multime de “specialisti” care afirma ca SEO a murit, ca nu mai aduce niciun beneficiu (ba din contra), ca SEO iti poate omori site-ul si alte manifestari de genul.

De fapt, SEO este bine sanatos in continuare si te ajuta sa-ti cresti pozitia site-ului, sa ai vizibilitate, toate acestea concretizate intr-un numar de conversii semnificativ. Ideea e ca toate aceste afirmatii au aparut ca ciupercile dupa ploaie, in urma seriei de algoritmi lansati de Google, precum Panda sau Penguin, care au afectat serios magazinele online optimizate prost si cu un profil de backlink-uri obtinut pe cai… hai sa zicem, mai dubioase.

Daca ar fi sa reducem totul la o singura propozitie, aceasta ar suna astfel: “SEO este un joc al backlink-urilor si al cuvintelor cheie”. Chiar daca numele SEO se va pierde, fiind inlocuit de online marketing sau algoritmul cautarilor se schimba radical, tot vom efectua activitati pentru imbunatatirea rezultatelor in cautari.

Acestea sunt motivele pentru care magazinul tau online TREBUIE sa fie optimizat pentru cautari, pe cuvinte cheie relevante. Procesul este unul continuu si este necesar sa monitorizezi si sa analizezi traficul organic asigurat prin activitatea SEO, ca sa stii cum vei proceda in continuare.

audit seo

Monitorizeaza cuvintele cheie performante

Cuvintele cheie sunt, practic, motorul din spatele activitatii SEO pe care o desfasori. In functie de performanta acestora, site-ul tau devine mai vizibil, isi creste pozitia in motoarele de cautare si se diferentiaza de competitori. Datorita monitorizarii acestora in MintMetrics, esti sigur ca pornesti de la o baza sigura si solida, pe care construiesti continut de calitate.

Cu ajutorul MintMetrics, cuvintele cheie stau la un click distanta, daca alegi sa introduci lista existenta din Google Analytics sau poti sa le introduci de unul singur, adaugand manual grupuri de cuvinte cheie. Iti recomand sa urmaresti cuvintele cheie performante, care au efect asupra utilizatorilor deoarece daca insisti pe cuvinte de care acestia nu sunt interesati, doar investesti degeaba.

Aplicatia iti pune la dispozitie diferite grafice, in functie de perioada de timp aleasa, pentru a afla cum stai la capitolul trafic. In optiunea <Vizite & Vizitatori > se contorizeaza numarul de vizitatori unici dar si numarul de vizite totale, provenite din diferitele tipuri de trafic: organic, social, direct, platit sau din referinte. De asemenea, ai la dispozitie graficul ratei de respingere, cu evolutia acesteia si graficul vizitatorilor noi si recurenti, pentru a vedea daca, in timp, magazinul tau online reuseste sa obtina o comunitate fidela, care sa-l sustina.

Mai mult, tot din aceasta optiune poti sa vezi tipurile de device folosite si cantitatea de trafic generata de clientii care au accesat magazinul de pe mobil, tableta sau PC. Fiecare device prezinta date despre numarul vizitelor totale, numarul de pagini deschise pe sesiune si bounce rate.

ranking

Si ca sa fie si mai mult, in MintMetrics vezi numarul vizitelor provenite din diferite spatii geografice, incepand de la principalele orase din Romania si pana la tari si orase la nivel global. Aceasta optiune te ajuta sa-ti dai seama daca reusesti sa rankezi la nivelul publicului targetat.

In principiu, cu MintMetrics nu te mai invarti orbeste in intuneric ci ai la dispozitie informatiile necesare pentru a evolua progresiv, conform unui plan bine pus la punct.

Listele de cuvinte cheie pe care ai ales sa le monitorizezi iti arata performanta acestora in timp:

  • Rank – pe ce pozitie rankeaza fiecare cuvant in motoarele de cautare;
  • Change – fiecare schimbare – daca au crescut sau nu pozitia;
  • Latest Change – cand a avut loc ultima schimbare;
  • Ranking Page – pagina aferenta cuvantului care rankeaza;
  • Page Revenue – valoarea adusa de pagina respectiva.

Este important sa stii ca intr-un proiect SEO, ai competitori in functie de cuvintele cheie, nu de un site sau altul. Care e partea tare la MintMetrics? Poti sa adaugi pana la 5 competitori pe cuvant cheie, a caror evolutie sa o monitorizezi, pentru a stii cum sa nu faci lucrurile la fel ca si ei.

Principalul tau scop este sa te diferentiezi intr-o mare de magazine care ofera exact aceleasi produse si servicii ca si tine. Daca esti bine documentat si original, ai mai multe sanse sa-ti cresti vanzarile iar publicul sa se segmenteze, devenind fidel brandului tau.

Cum adaugi concurenta in MintMetrics? E simplu, in functie de pachetul de functionalitati ales, ori adaugi manual numele site-urilor ori il adaugi simplu, printr-un click, din lista rezultatelor afisate de aplicatie. Cert e ca dupa ce termini acest proces, vezi pe ce pozitie te afli comparativ cu competitorii alesi si, in functie de strategiile alese, urmaresti cum ii intreci in pozitie si conversii.

Partea II. Social Media

Ma indoiesc ca mai exista site-uri, daramite magazine online care nu au inteles pana acum importanta prezentei active pe retelele de socializare. Mai nou, Facebook s-a transformat intr-un adevarat marketplace, o piata in care iti prezinti produsele si atragi clientii in site-ul magazinului tau online.

Social Media este locul in care, in ziua de azi, oamenii traiesc, la propriu. Vorba aia, daca nu ai cont de Facebook, nu existi. Samburele de adevar e mai evident ca niciodata, mai ales in cazul magazinelor online, doar ca nu e suficient sa ai un cont si sa astepti ca numarul de persoane interesate sa creasca.

Pentru o optimizare ca la carte a conturilor de Social Media trebuie sa fii acolo  atunci cand oamenii au intrebari, exprima anumite nevoi sau dorinte, atunci cand incropesc o relatie bazata pe comunicare cu tine, chiar si prin comentarii negative. Avantajul il au afacerile care genereaza situatia profesionist, chiar si in cazul acestui tip de feedback.

Primul aspect la care trebuie sa fii atent pentru maximizarea rezultatelor in Social Media, este implementarea butoanelor de social share aferente pe site-ul magazinului, pozitionate intr-un loc cat mai vizibil si optimizarea tehnica, pentru ca atunci cand distribui link-urile pe retelele de socializare, acestea sa preia corect numele produsului si a elementelor multimedia aferente (imagini, gifs, etc.)

Cu ajutorul MintMetrics primesti informatii despre fiecare link, legate de social media shares, Alexa Rank, autoritatea domeniului: moz rank, moz trust, numarul de pagini si domenii care fac referire la site, concretizate intr-un profil (complex sau nu prea) de backlink-uri.

social share link produs

Ce poti sa urmaresti legat de Facebook in MintMetrics? Cam tot, incepand de la informatii preluate din fan page si pana la traficul total generat chiar la nivel de postare: reach, engagement, talking about, numarul de vizite generate si de pagini vizitate, valoarea eCommerce etc.

Practic, masori impactul Social Media asupra website-ului tau si nu doar atat: poti sa alegi perioada de care esti interesat pentru a vedea cum a evoluat influenta acestui instrument, in ce fel a influentat utilizatorii si ce poti sa faci pentru a imbunatati randamentul social al paginii tale.

Si la partea de Social Media, MintMetrics iti pune la dispozitie o optiune utila de urmarire a concurentei. Adevarul e ca fara competitori nici nu ai avea motivatia necesara sa oferi produse si servicii mai bune clientilor tai. Prin urmare, dupa ce multumesti competitorilor, bate-i in pozitii si conversii 🙂

Poti sa adaugi pana la 5 pagini de Facebook concurente in aplicatie, pentru ca MintMetrics sa le monitorizeze activitatea. Cum te ajuta acest lucru? Afli care este numarul de postari zilnice, tipul de postari, numarul de like-uri, comentarii si shares. Aceste informatii sunt utile pentru a face o comparatie intre evolutia in Social Media a competitorilor tai si evolutia ta, pentru ca daca numarul fan page-ului concurentei creste, inseamna ca au facut ceva ce le afecteaza pozitiv vanzarile. Vrei si tu acelasi lucru, nu-i asa?

A, sa nu uit. Dragul meu proprietar de afacere online, degeaba postezi pe retele de socializare imagini cu citate motivationale, bebelusi si pisici (da, stiu ca au cucerit internetul). Poate iti vor creste fan page-ul, cu fani pierde vara care umaresc si distribuie doar aceste elemente, dar partea de vanzari nu va resimti niciun efect. Orienteaza-te spre educarea oamenilor si declansarea nevoii de produs iar nu spre viralizarea unor bebelusi nevinovati. Investeste in eficienta pentru marketing si vanzari si urmareste cifre de afaceri, nu comentarii de genul “aww ce dragut”, “ hihihi”, “hahaha” si “ poti sa te ascunzi dar nu te poti ascunde”.

MintMetrics te scuteste de ore intregi de munca pentru organizarea si analiza datelor, deoarece ai la dispozitie rapoarte lunare cu tot ceea ce te intereseaza in ceea ce priveste SEO si Social Media. Consultand aceste rapoarte, iti dai seama in ce strategii de SEO & Social Media merita sa investesti, cum trebuie sa-ti optimizezi magazinul online si conturile pe retelele de socializare si ce isi doresc, de fapt, clientii tai.

Aplicatia te ajuta sa intelegi ce retele sociale iti aduc mai multe conversii si trafic, pentru ca, daca este cazul, e mai mult decat necesar sa te reorientezi spre acelea care functioneaza pentru tine.

Pentru a avea acces la MintMetrics poti sa ceri un cont gratuit timp de 30 de zile, alegand optiunea de Professional Plan din pagina Preturi. Faci upgrade sau downgrade la orice optiune iti doresti, atunci cand iti doresti. Ai la dispozitie trei optiuni presetate sau, daca iti doresti o optiune mai complexa ne poti contacta pentru o oferta personalizata:

  • Business – pentru antreprenorii de afaceri mici; urmaresti situatia a 3 website-uri, 250 de cuvinte cheie, 5000 de pagini iar la acest cont au acces 5 utilizatori;
  • Professional – pentru consultanti si afaceri; urmaresti situatia a 5 website-uri, 1000 de cuvinte cheie, 12500 pagini iar la cont au acces 10 utilizatori;
  • Enterprise – pentru agentii si echipe de Marketing; urmaresti situatia a 10 website-uri, 2000 de cuvinte cheie, 25000 pagini iar la cont au acces 25 de utilizatori.

Masoara, imbunatateste si creste-ti afacerea online, cu cele mai bune campanii de marketing organic!

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]