Aliman Gurghis Svetlana este fondatoarea OsOs, un magazin online cu produse personalizate, atat obiecte gata personalizate cu mesaje haioase sau romantice, cat si produse care pot fi customizate cu imaginea sau mesajul incarcat de client.
Descopera mai jos povestea Svetlanei, care sunt provocarile cu care se confrunta in business si ce o motiveaza sa mearga mai departe.
1. Povesteste-ne putin despre tine. Ce te pasioneaza si care sunt lucrurile importante pentru tine?
Sunt nascuta in Republica Moldova si mandra moldoveanca :).
Imi place sa muncesc, dar nu orice fel de munca, imi place sa muncesc in stilul si ritmul meu.
Cele mai importante lucruri pentru mine nu sunt lucruri, sunt oameni. Familia si oamenii dragi ocupa un loc special in viata mea. Ei imi dau energie si curaj sa merg mai departe.
2. Magazinul tau online vinde cu platforma Gomag. In ce consta business-ul tau si ce il face unic fata de alte afaceri?
Pe osos.ro vindem produse personalizate.
Am pornit la drum cu ideea ca fiecare dintre noi e special si are momente speciale in viata lui si trebuie sa cream ceva diferit si unic.
Clientii nostri au posibilitatea de a alege dintre modelele deja existente pe site sau pot incarca textul si/sau imaginea dorita.
3. Ce te-a motivat sa iti deschizi propria afacere online?
In ultimii ani am inceput sa realizez ca magazinele online castiga tot mai mult teren pe piata din Romania.
A fost mai mult o nevoie decat o dorinta, mai ales ca atunci nu cunosteam absolut nimic despre comertul online.
4. Care e cea mai mare satisfactie de business de pana acum? Dar cel mai mare risc pe care ti l-ai asumat?
Cea mai mare satisfactie pentru mine este ca reusim sa avem un procent foarte mare de clienti multumiti. Asta inseamna ca suntem pe drumul cel bun. Si sunt placut surprinsa de mesajele sincere de multumire primite de la clienti.
Despre riscuri… o afacere este un risc de la cap pana la coada. Si cu cat aduni mai multa experienta in afaceri, cu atat realizezi cate riscuri exista.
5. Ce metoda a functionat cel mai bine in cazul afacerii tale, pentru a atrage clienti si a-ti face magazinul cunoscut?
Cred ca toate metodele au ajutat cate un pic. Trebuie sa fii prezent in cat mai multe locuri, dar fara reclama platita este aproape imposibil.
6. Din ce in ce mai multi oameni aleg calea antreprenoriala, femei si barbati deopotriva . Care crezi ca sunt cele mai mari provocari pe care le intampina antreprenorii la inceput de drum?
Orice inceput este greu! Si este greu pentru ca nu ai cum sa cunosti cum functioneaza lucrurile intr-un domeniu nou.
Pentru mine personal, cele mai mari provocari au fost legate de firmele de curierat, constructie site (inainte sa ajungem la Gomag) si promovare.
Dar ca antreprenor la inceput de drum mai putem adauga si alegerea formei juridice de functionare, distribuitori, contabil, protectia datelor cu caracter personal.
7. Stim deja ca antreprenoriatul nu e doar „lapte si miere”. Au fost momente in care ai vrut sa renunti la business-ul tau? Ce te-a motivat sa mergi mai departe?
Nu au fost momente in care sa ma gandesc sa renunt.
De regula, cand imi doresc ceva cu adevarat nu renunt asa usor.
Stiam de la inceput ca nu va fi usor si ca va fi multa munca.
8. Ce sfat ai pentru noua generatie de antreprenori si pentru femeile care isi doresc propria lor afacere?
Sa se gandeasca foarte bine daca isi doresc asta cu adevarat si daca sunt dispusi sa munceasca mai mult decat la locul lor de munca (daca este cazul si cel putin in primii ani de activitate).
Cartea sau autorul preferat?
Monitorul Oficial :). Glumesc! Nu am.
Secretul productivitatii tale?
Munca si dorinta puternica de a reusi.
Sursa ta de inspiratie, in 2-3 cuvinte?
Viata.
Multumim, Svetlana, pentru raspunsuri si inspiratie!
- Cum iti gestionezi brandul in social media: 45 idei & ponturi - octombrie 8, 2024
- Cum iti faci un magazin online in Republica Moldova - octombrie 1, 2024
- Mini checklist de marketing in eCommerce pentru incepatori - septembrie 24, 2024