6 minute timp de citire

Cele mai multe dintre afacerile online ce se nasc si cresc pe Gomag pornesc de la un vis. Si la fel de multe pornesc de la visul unei familii.

Acesta e si cazul Sorinei si a lui Sebastian Carstoiu, oamenii curajosi din spatele Sano Bueno, magazin online de produse naturale dezvoltat pe Gomag.

Dupa cum spun cei doi pe site-ul Sano Bueno, decizia de a deschide un magazin online a venit odata cu statutul de parinti si din dorinta de a oferi copiilor lor o viata cat mai sanatoasa si mai echilibrata.

Iar pentru a se bucura din plin de experienta de parinti si de fiecare “perla” a copiilor, sunt ei insisi promotorii stilului de viata statuat prin produsele si misiunea Sano Bueno.

In cadrul seriei #AntreprenoriatLaFeminin, am rugat-o pe Sorina Carstoiu sa ne raspunda la cateva intrebari despre ea si proiectul ei.

Sorina Carstoiu Sanobueno

Sorina a termina Academia de Studii Economice din Bucuresti si, inainte de a-si crea propria afacere, a lucrat 14 ani in multiple corporatii.

1. Povesteste-ne putin despre tine (pasiuni, hobby-uri etc.).

Imi place sa incerc si sa invat mereu lucruri noi. Lista hobby-urilor mele se mareste de la an la an: carti, excursii, fotografie, gradinarit, imi place sa imi fac singura cosmetice, imi place sa fac ciocolata si alte bunatati pentru mine si cei dragi, si lista poate continua 🙂 .

Acum sunt pe curba de invatare in ceea ce priveste antreprenoriatul si traiesc din plin fiecare experienta noua.

2. Ai decis sa iti faci magazinul online cu platforma Gomag. In ce consta business-ul tau?

In primul rand, vreau sa folosesc aceasta oportunitate sa va felicit pentru platforma pe care ati dezvoltat-o. Cred ca daca as fi fost nevoita sa incep un site de la zero nu as mai fi deschis acest magazin. Nu sunt o persoana tehnica si nu as fi stiut ce sa cer unui dezvoltator.

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

Voi ati stiut sa combinati abilitatile tehnice cu know-how-ul din domeniul e-commerce-ului si rezultatul este un produs foarte bun si usor de folosit. Noi folosim platforma Gomag pentru un magazin online de produse alimentare si cosmetice naturale si sanatoase.

Unii ii spun simplu „magazin naturist”. Noua ne place sa credem ca oferim rasfat si stare de bine 🙂 .

3. Ce te-a motivat sa iti deschizi propria afacere online?

Motivatia de a-mi deschide o afacere a venit din dorinta de a construi ceva „eu cu mana mea” 🙂 iar online-ul a venit din convingerea ca acolo este viitorul.

Daca e sa ma uit la lista de clienti a magazinului nostru, deja nu mai vorbim de „early adopters”. Gasesc acolo oameni de toate varstele si din toate zonele tarii care descopera si apreciaza foarte mult usurinta si comoditatea de a comanda online.

In plus, online-ul le ofera acces la anumite produse pe care nu le gasesc la magazinele din proximitate. Un magazin fizic este destul de mult limitat de locatie, de „vad”. In online ai oportunitatea sa iti construiesti singur „vadul”. Nu e deloc usor, dar e in mainile tale.

Sanobueno Sorina Carstoiu

4. Care e cea mai mare satisfactie de business pe care o ai? Dar cel mai mare risc pe care ti l-ai asumat?

De fiecare data cand aud pe cineva rostind cuvintele „Sano Bueno”, fiecare comanda, fiecare client multumit, fiecare „like” imi aduc satisfactii. Ma bucur sa vad cum ceea ce acum un an era doar o idee discutata cu sotul meu in bucatarie la nivel de „wishful thinking” incepe sa capete contur de brand si sa faca primii pasi.

Riscul a fost sa investim resursele familiei (timp, bani, energie) in ceea ce, la urma urmei, nu era decat o idee.

Dupa 14 ani de corporatie unde ai confortul ca totul se face dupa proceduri si norme trasate de dinainte, iar angajatul nu trebuie decat sa urmeze directia, eventual sa mai contribuie la „finisaje”, ne-am avantat in zona antreprenoriatului unde, e drept ca esti liber sa faci lucrurile asa cum crezi tu de cuviinta, dar in acelasi timp responsabilitatea e doar la tine si fiecare pas gresit poate avea consecinte ireversibile pentru un business mic, la inceput de drum.

5. Care a fost cea mai eficienta metoda pentru tine sa iti faci afacerea vizibila si sa obtii clienti?

Fiind un business online, si metodele de promovare se leaga tot de aceasta zona. Folosim Adwords si Facebook Ads pentru vanzari pe termen scurt dar incercam sa fim cat mai activi si pe blogul magazinului sau in publicatii externe.

Suntem in faza in care lucram intens la conturarea identitatii brandului si la castigarea increderii clientilor prin content, speram noi, util si de calitate. Luam foarte in serios si partea de customer experience si facem tot ce putem pentru a depasi asteptarile clientilor.

Desi nu este o metoda cu rezultate pe termen foarte scurt, avem incredere ca satisfactia clientilor poate deveni cel mai puternic motor de promovare in timp.

6. Cat ii este de greu unei femei sa reuseasca? Are mai multe obstacole de depasit decat un barbat?

Cred ca fiecare dintre noi, femeie sau barbat, are obstacole de depasit. In vremurile in care traim noi, deja s-a demonstrat ca aproape oricine poate face aproape orice. Cred ca felul in care ne abordam obstacolele tine mai mult de structura si forta interioara a fiecaruia, decat de diferenta de gen.

7. Poate o femeie sa fie implinita in toate aspectele vietii sau trebuie sa aleaga intre cariera si familie?

Cred ca societatea pune o presiune foarte mare si nedreapta pe femei sa fie „implinite” pe toate planurile. Fiecare femeie ar trebui sa fie libera sa decida ce inseamna „implinire” pentru ea, iar cei din jur trebuie sa invete sa respecte aceasta decizie.

Fie ca se dedica familiei, sau carierei, sau fie ca incearca sa le faca pe amandoua, fiecare femeie este valoroasa in felul ei. Din pacate, societatea noastra mai are de recuperat la capitolul toleranta si respect pentru alegerile celuilalt.

Sorina Carstoiu familia

8. Spune-ne cine este o femeie pe care o admiri si care te inspira.

Sunt multe femei puternice si inteligente pe care le admir (sunt fana nr. 1 a lui Michelle Obama), dar pentru ca sunt romanca si mare iubitoare de tenis, o voi nominaliza pe Simona Halep.

Ii admir naturaletea, tenacitatea, loialitatea fata de educatia primita in copilarie si pasiunea cu care face ceea ce face. Ma inspira aproape in fiecare zi puterea ei de a se ridica de la pamant de cate ori este nevoie. Copiii nostri au nevoie sa invete ca si esecul este un ingredient esential al succesului si sa nu se teama sa o ia de la capat.

9. Daca te-ai afla din nou la inceput de drum, ce ai face diferit?

As pierde mai putin timp in corporatie si mi-as lua inima-n dinti mai devreme.

10. Ce sfat ai pentru femeile care aspira la o cariera in antreprenoriat?

Sa-si faca un plan si sa aiba curajul sa-l puna in practica. De cele mai multe ori femeilor nu le lipsesc abilitatile, inteligenta sau resursele, ci curajul. Sa fie pregatite sa faca ajustarile necesare pe parcurs dar sa nu piarda din vedere obiectivul pe care si l-au setat.

Multumim Sorina, pentru raspunsuri si inspiratie. La multi ani si cat mai multe realizari! 🙂

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]