Intregul an te pregatesti pentru acest eveniment.

Iar Black Friday se apropie cu pasi rapizi. Black Friday 2021 are loc in 12 noiembrie.

Si pentru ca timpul este deja foarte scurt, ti-am pregatit un articol cu cei mai importanti pasi si cele mai importante setari pentru magazinul tau online Gomag

Acum este momentul sa ambalezi motorul magazinului cu platforma Gomag pentru super vanzari de Black Friday! 

Esti curios cum faci asta?

Cuprins:

  1. De ce sa fac Black Friday
  2. Cum aleg produsele de Black Friday
  3. Cand si cum incep campania de Black Friday
  4. Ce trebuie sa contina un landing page pentru Black Friday
  5. Alte strategii si sfaturi utile pentru campania ta de Black Friday
  6. Ce trebuie sa fac ca sa pot lua o pauza dupa Black Friday

1. De ce sa fac Black Friday

Probabil te intrebi de ce sa faci o campanie de Black Friday. Ei bine, uite 3 motive:

  • Achizitie de clienti noi
  • Fidelizarea clientilor vechi 
  • Lichidarea stocurilor 

Este momentul potrivit sa atragi clienti noi, sa ii fidelizezi pe cei vechi, si mai ales, sa scapi de stocuri mari sau foarte greu vandabile. Si toate aceste 3 lucruri intr-o singura zi. Sau in tot weekendul de Black Friday (12, 13, 14 noiembrie).

2. Cum aleg produsele de Black Friday 

O alta intrebare normala, naturala, face referire la alegerea produselor. Chiar daca pare ca de Black Friday doar setezi reduceri mari, lucrurile nu stau chiar asa.

Ti-am pregatit si la acest capitol 3 metode prin care iti poti face selectia produselor:

  • Produsele pentru care nu am foarte mult stoc 
  • Produsele care sunt cele mai cautate 
  • Produsele care fac parte din cele mai cautate categorii 

Te poti axa pe o singura metoda, dar noi iti recomandam sa faci un mix intre aceste metode si cu siguranta campania ta va fi una foarte profitabila. 

Aici intervin rapoartele din platforma, care iti permit sa ajungi la informatiile de care ai nevoie in doar cateva click-uri. 

consultare-date-vanzari

Si pe langa asta, pentru o analiza mai atenta asupra lor, le poti descarca intr-un fisier Excel. Ai acces mult mai usor la informatii si le poti folosi la capacitate maxima. 

export-rapoarte-produse

Pont: Pentru a fi mai eficient poti chiar sa copiezi din rapoarte produsele intr-un fisier nou. Pe acesta il vei folosi pentru a adauga reducerile cu ajutorul unei liste de preturi.

pont-colectare-date-lista-preturi

3. Cand si cum incep campania de Black Friday? 

Sfat: Nu incepe campania exact de Black Friday. Clientii tai trebuie sa stie din timp ca vor gasi diferite tipuri de oferte in magazinul tau. Colecteaza adrese de e-mail pentru a-i anunta.

Trimite newslettere in care sa anunti campania. Aici iti recomandam sa utilizezi newsletter-ul atat in perioada de teasing, cat si in perioada campaniei. 

Ofera vouchere clientilor care plaseaza comenzi in apropierea perioadei de Black Friday. Astfel le oferi un motiv in plus sa te viziteze si sa cumpere de la tine fix de Black Friday.  

Acum ca ti-ai raspuns la intrebarile cheie este timpul sa incepi campania in forta. Ti-am pregatit aici pasii pe care trebuie sa ii faci pentru un Black Friday de succes. 

Pasul 1: Colecteaza adrese de e-mail pentru campania ta. 

Exista aici doua variante: Pop-up si Landing Page.

Pop Up: Poti adauga un pop-up din admin, sectiunea Continut > Popups. Alege de aici un template pe care sa il personalizezi.

template-popup-gomag

Iar acum, urmeaza personalizarea despre care vorbeam mai sus:

  • Alege background-ul si culorile pe care le vei folosi pentru pop-up
  • Adauga mesajele pe care le vei transmite prin acest pop-up
  • Alege cand si unde sa se afiseze pop-up-ul tau 

Vezi documentatia: Cum folosesti pop-up-urile in Gomag

Landing Page: Din sectiunea Continut > Pagini poti adauga un landing page prin care sa colectezi adrese de email. 

template-landing-page-gomag

Apasand apoi butonul verde, Adauga sectiune, poti adauga formularul in landing page: 

adaugare-formular-landing-page-bf-teasing

In acest fel poti alege campurile care sa se afiseze in landing page: 

alegere-campuri-formular-gomag

Pasul 2: Acum ca ai dat sfoara in tara si clientii tai stiu ca trebuie sa revina in magazin de Black Friday, trebuie sa incepi construirea landing page-ului tau de campanie.

4. Ce trebuie sa contina un landing page pentru Black Friday?

Cele mai importante puncte pe care trebuie sa le bifezi pentru un landing page sunt acestea:

  • Un titlu personalizat 
  • Un banner 
  • Un timer 
  • Un paragraf scurt care sa descrie campania 
  • Produsele organizate in asa fel incat clientii sa le poata gasi usor 
  • Review-uri sau testimoniale 
  • Brand-uri in cazul in care mizezi pe acestea 

Asadar, pregateste-ti toate elementele si pune landing-ul pe picioare in maximum o ora!

Construieste fisierul Excel alegand produsele din rapoarte:

pregatire-fisier-lista-preturi-gomag

Realizeaza importul produselor intr-o lista de preturi. Acceseaza sectiunea Marketing > Lista de preturi > Creeaza o lista:

Creeaza un landing page dedicat de tip Black Friday. Din sectiunea Continut > Pagini poti crea landing page-ul alegand optiunea Black Friday. 

template-landing-page-gomag

Apoi, aici vei intra in componenta Produse Black Friday si vei alege lista ta de preturi:

alerege-lista-preturi-gomag

Poti adauga produsele chiar in landing page-ul cu care colectezi adresele de e-mail:

landing-page-produse-bf

Recomandarea noastra este sa procedezi in felul acesta pentru a pastra acelasi URL. Ai grija sa fie un URL curat, simplu, care sa se indexeze usor. 

Pont: incearca sa alegi un URL scurt, insa, cand il promovezi, il poti scurta cu BIT.LY si il poti folosi asa in campanii si comunicari. In plus, bit.ly iti permite sa vezi cate click-uri a avut link-ul si din ce medii au venit acestea. 

Dupa acesti pasi, completeaza apoi landing-ul cu urmatoarele informatii:

  • Titlu
  • Banner 
  • Timer 
  • Continut
  • Brand-uri
  • Review-uri 

Intra pe rand in fiecare sectiune si personalizeaz-o. Adauga apoi sectiuni noi daca vrei sa ai mai multa informatie.

pregatire-landing-page-black-friday

  • Titlu: Completeaza un titlu sugestiv pentru pagina ta

alegere-titlu-landing-age

  • Banner: Adauga un banner care sa dea personalitate landing-ului tau 

adaugare-banner-landing-age

  • Timer: Acest timer ii va impulsiona pe clientii tai sa adauge in cos cat mai rapid

adaugare-timer-landing-page

  • Continut: Adauga aici un text care sa fie relevant pentru campania ta. 

Pont: Pentru a te asigura ca textul are style-ul pe care il doresti, poti folosi un tool care iti transforma textul in format HTML.

adaugare-continut-html

Pont: Vei copia apoi in sectiunea de continut doar codul HTML 

copiere-continut-html

  • Brand-uri: Castiga rapid increderea clientilor tai afisand brand-urile de top pe care le vinzi 

adaugare-branduri-landing-page

  • Review-uri: Oamenii au incredere in oameni. Arata-le ce parere au avut clientii despre produsele tale pentru a-i convinge 

adaugare-review-landing-page

Fii creativ si foloseste pentru landing-ul tau orice alte elemente care te pot ajuta sa vinzi mai mult, sa vinzi mai bine!

5. Vrei si alte strategii si sfaturi utile pentru campania ta de Black Friday? 

Reminder: Unele aplicatii sunt cu cost, altele sunt gratuite, altele sunt valabile pentru anumite pachete Gomag.

Fii pe faza in randurile care urmeaza:   

1. Ofera un cod de voucher care sa le dea clientilor o reducere extra.

Poti alege sa il oferi celor care se aboneaza la newsletter sau celor care au plasat comenzi de o anumita valoare inainte de Black Friday. 

pregatire-voucher-black-friday

Poti sa setezi voucher-ul astfel incat fiecare client sa il poata folosi o singura data.

2. Adauga cate o lista de preturi pentru fiecare grup de clienti.

Astfel, clientii tai B2B sau clientii fideli pot beneficia de reduceri mai mari. 

lista-preturi-grupuri-clienti

3. Limiteaza stocul promotiilor daca doresti sa oferi reduceri mari doar pentru primele x bucati cumparate. 

limitare-stocuri-promotii-black-friday

4. Ofera transport gratuit pentru toate comenzile sau pentru cele care depasesc o anumita suma.

Astfel poti creste valoarea cosului.

setare-transport-gratuit-gomag

5. Foloseste marcajele promotionale pentru a evidentia cele mai mari discount-uri, cele mai cautate produse sau orice alta evidentiere.

Tine minte, elementele vizuale sunt intotdeauna un plus.  

marcaje-promotionale-black-friday

Tot ce trebuie sa faci este sa activezi aplicatia, sa selectezi un icon si sa alegi produsele pentru care se va afisa.  

6. Nu uita de produsele care pot ramane fara stoc in timpul campaniei.

Cu siguranta le poti comanda de la furnizor ulterior astfel incat sa nu pierzi clientii care le cauta. Activeaza Alerte Stoc pentru a-i notifica cand un produs revine. 

setare-alerte-stoc-black-friday

7. Adauga in detaliul produselor un calcul care le arata clientilor cat economisesc.

Ii va impulsiona sa adauge produsul in cos. In Admin, sectiunea Continut > Pagini > Produs vei regasi setarea acesta: 

optimizare-pagina-produs-black-friday

8. Poti face pachete de produse care sa fie valabile doar de Black Friday.

In felul acesta poti creste usor valoarea cosului. Pentru ele poti folosi aplicatia Pachete de produse. Dupa activare o vei regasi in Admin, in sectiunea Marketing > Pachete:

setare-pachete-produse-gomag

9. One-Time Offer:

Cand este momentul sa faci un One-Time Offer daca nu de Black Friday? 

setare-oto-magazin-black-friday

Oferta se va afisa la finalizarea comenzii. In felul acesta poti mari valoarea cosului pe ultima suta de metri. 

afisare-produs-oto-gomag

10. Recomandari Avansate:

Nu lasa clientul sa plece doar cu un singur produs din magazinul tau. Recomanda-i produse apropiate de cele pe care a decis deja ca le va cumpara.

setari-recomandari-avansate-gomag

Daca le faci conform exemplului, recomandarile se vor afisa in cosul de cumparaturi: 

afisare-recomandari-avansate

La click pe butonul ”Incearca o lectura noua” (sau orice text stabilesti sa apara aici) se vor afisa produsele brand-ului selectat:

recomandari-avansate-aplicatie-gomag

11. Cadouri in cosul de cumparaturi:

E placut sa primesti un cadou cat de mic la comanda ta. Tuturor ne place sa primim cadouri, mai ales daca cheltuim deja o suma de bani. 

setare-cadou-cos-black-friday

La indeplinirea conditiilor, in cosul de cumparaturi se va afisa un pop-up cu cadoul oferit sau chiar cu cadourile pe care clientii tai le pot alege:

afisare-cadou-cos-bf

12. Ofera puncte de fidelitate la crearea contului.

Vei indemna clientii noi sa faca parte din comunitatea ta.

setare-puncte-fidelitate-gomag

Valoarea punctelor de fidelitate se va afisa in header, langa icon-ul paginii „Intra in cont”: 

puncte-fidelitate-creare-cont

6. Ce trebuie sa fac ca sa pot lua o pauza dupa Black Friday

  • Am grija de cosurile abandonate 
  • Cer review-uri
  • Setez un automatism pentru procesarea comenzilor
  • Setez un automatism de trimitere a SMS-urilor catre clienti 

Poti activa o aplicatie de recuperare a cosului astfel incat sa te asiguri ca ai facut tot posibilul ca de Black Friday sa se finalizeze cat mai multe comenzi.

email-recuperare-cos-black-friday

Automatizeaza cererile de review

email-cerere-review-post-black-friday

Order Bot: Lasa comenzile de Black Friday sa se proceseze singure si ia o pauza 

setare-order-bot-gomag

In felul acesta trebuie sa construiesti conditia:

alegere-conditii-order-bot-gomag

Asigura-te ca cei care au cumparat din magazinul tau stiu ca a ajuns comanda lor la tine. Poti face asta cu un SMS Bot:

setare-sms-bot-black-friday

Construieste conditia ca in exemplul de mai jos:

alegere-conditii-sms-bot-gomag

Acum ca ai vazut setarile principale pe care le poti face in magazinul tau online pentru campania de Black Friday, este momentul sa le pui in practica. 

Daca ai nevoie de informatii extra, le gasesti in documentatia platformei Gomag sau la colegii mei de la suport la [email protected]

Iti recomand si articolul colegei mele, Alexandra, despre Planul de Social Media inainte si de Black Friday unde vezi cum te pregatesti pe retelele sociale. 

Chiar daca inca nu ai un magazin online, Black Friday este un prilej foarte bun pentru lansarea afacerii. 

Testeaza gratuit platforma Gomag timp de 15 zile si pregateste marea lansare de Black Friday! 

Tu participi la Black Friday 2021?

Mult succes!

Andreea Rusz