Noutatile lunii in platforma Gomag sunt aici, proaspete, abia scoase din “cuptor”!

Avem integrari noi, precum si update-uri pentru functionalitatile existente care iti vor face munca mai usoara, pentru personalizarea magazinului online si a modului in care faci tu business. 

De asemenea, noile optiuni iti ofera oportunitati pentru a crea proceduri si sisteme pentru gestiunea ordonata a magazinului.

Haide sa descoperim impreuna ce poti face nou in platforma, astfel incat sa incepi sa implementezi cat mai rapid, conform strategiei tale.

Pont! Iti place ritmul in care crestem la Gomag si iti doresti o platforma solida, creata special pentru a te ajuta sa vinzi? Vino si tu la Gomag! Ai 15 zile demo gratuit in care sa incerci toate functionalitatile platformei, iar abonamentele incep de la 1 euro pe luna. Testeaza fara griji!

Cuprins Noutatile platformei Gomag in aceasta luna

  1. Alegerea culorii preferate pentru logo Netopia
  2. Optiune pentru realizare comanda cu plata in avans
  3. Integrare Woot
  4. Integrare Favi Extra
  5. Update Icon-uri de trust
  6. Update reguli de Cadou si Cos de cumparaturi
  7. Update Categorii de fisiere atasate la comenzi
  8. Adaugare Meniu custom in contul de client
  9. Download: Tip fisier la import
  10. Coloana pentru pret de achizitie la Stocuri & Preturi
  11. Buton de import la plasarea unei comenzi

1. Alegerea culorii preferate pentru logo Netopia 

De acum inainte ai posibilitatea de a seta in footer afisarea logo-ului Netopia, pe negru sau pe alb.

Practic, in Gomag Apps, unde faci setarile initiale pentru integrarea cu Netopia Payments, ai acum un select ce iti permite sa setezi varianta de logo pe care vrei sa o afisezi. 

afisare-logo-netopia

La ce te ajuta aceasta optiune? Vezi tu, fundalul footer-ului poate fi o nuanta inchisa sau deschisa, in functie de ce design ai stabilit.

Asadar, alegi varianta potrivita astfel incat logo-ul sa poata fi vizualizat ok, in contrast cu fundalul.

Nu uita ca logo-ul procesatorului tau de plati este o dovada de credibilitate pentru clientii tai!

2. Optiune pentru realizare comanda cu plata in avans

Pana acum, in platforma aveai posibilitatea sa imparti o comanda in doua comenzi de sine statatoare, la click pe butonul Split Comanda (in partea dreapta sus, langa printare).

Initial, puteai imparti doar continutul comenzii. Insa, de acum inainte, in aceasta zona ai o noua functionalitate: Creeaza o comanda de avans.

Comanda avans

Aceasta functionalitate permite efectuarea de plati in avans, pentru anumite comenzi.

Se poate efectua plata in avans pentru toata comanda, sau partial, intr-un anumit procent.

Daca iti doreai sa oferi in magazin optiunea de comanda in avans pentru clientii tai, aceasta optiune iti simplifica munca foarte mult.

Alegerea poate tine de modelul tau de business – de exemplu, daca vinzi produse personalizate pentru care doresti cererea unui avans, cu plata totala sau partiala, sau la comandarea unei cantitati mari din anumite produse pentru care si termenul de livrare ar putea fi mai lung decat cel standard. 

Ori, poti oferi optiunea comanda cu plata in avans pentru clientii identificati drept clienti problema, astfel incat sa te asiguri ca nu treci degeaba prin tot procesul logistic, in cazul in care se hotarasc sa nu mai ridice coletul.

Citeste si: Tiparire AWB cu Order Bot, update conditii pentru multiple reguli si alte noutati Gomag

3. Integrare Woot

O noua optiune in platforma pe partea de transport, integrarea cu Woot a fost anuntata si in cadrul unei sesiuni live recente, cu CEO-ul platformei de curierat.

Practic, Woot.ro iti pune la dispozitie serviciile celor mai populari curieri din Romania, printre care se numara FAN Courier, DPD, Cargus, SameDay, Posta Romana, GLS si UPS. Ai nevoie de un singur cont pentru gestionarea situatiei coletelor tale, pentru urmarirea rambursurilor si a facturilor, pentru compararea costurilor de livrare si asa mai departe.

Conform partenerilor nostri de la Woot, expeditorii pot economisi intre 30% si 50% din costurile de transport, iar compania ofera o multime de beneficii, pentru antreprenorii mari si mici.

Cum faci integrarea in platforma Gomag? 

integrare woot gomag

Mai intai ai nevoie de un cont pe http://pro.woot.ro, iar cu datele pentru contul respectiv vei completa setarile initiale din Gomag Apps, conform pasilor din documentatie.

Totul se intampla rapid si simplu, atata vreme cat respecti instructiunile pentru configurare.

Ulterior, poti accesa contul tau Woot si sa te apuci de treaba, in mod integrat cu platforma ta.

Citeste si: Etichete noi in dashboard, update GShipments & Email Bot si alte noutati Gomag

4. Integrare Favi Extra

Am discutat in repetate randuri despre importanta recenziilor pentru un magazin online. 

Acestea, impreuna cu alte tipuri de dovezi sociale, consolideaza increderea clientilor in magazin si in produsele pe care le vinzi, astfel incat decizia de cumparare sa se ia cu mai putine obiectii si cu mai multa liniste emotionala.

Ei bine, daca vinzi produse din nisa home & deco si ti-ai listat produsele pe marketplace-ul FAVI, acum ai o noua optiune integrata cu platforma Gomag pentru obtinerea de recenzii: Favi Extra.

Favi Extra

Favi Extra este o aplicatie care te ajuta sa colectezi recenzii de la clientii care cumpara de pe FAVI produsele tale. 

Cererea este trimisa automat dupa comanda, si presupune acordarea unor recenzii atat pentru produse, cat si pentru magazin.

Tu esti in control asupra recenziilor ce vor fi publicate, astfel incat sa eviti potentiale probleme sau sa le rezolvi inainte sa devina publice.

Pentru a activa aplicatia in magazinul tau, foloseste credentialele tale de la FAVI.ro si urmeaza pasii din documentatia Gomag.

Ulterior, poti afisa logo-ul FAVI in magazinul online, legat de link-ul magazinului tau din marketplace, pentru accesarea usoara a recenziilor.

5. Update Icon-uri de trust

Icon-urile de trust reprezinta un tip special de bannere in Gomag. 

Practic, aici poti incarca icon-uri si micro copy prin intermediul carora sa transmiti diferentiatorii magazinului tau: de exemplu, daca ai consultanta gratuita, daca ai timp de livrare special sau cost fix de livrare, daca ai o durata mai lunga de retur, daca esti distribuitor autorizat, daca ai optiuni de personalizare etc. etc.

In mod uzual, icon-urile de trust sunt afisate in toate sectiunile site-ului tau. Functioneaza a indicatoare de incredere si elemente care influenteaza alegerea clientilor.

Ei bine, de acum inainte ai mai mult control asupra locurilor in care vrei sa fie afisate aceste icon-uri.

Icon-uri de trust

In sectiunea Continut > Bannere > Iconuri de Trust, s-a adaugat o noua optiune – „Afisare”. Astfel, ai posibilitatea sa selectezi sectiunea in care vrei sa se afiseze aceste icon-uri. 

Ulterior, se vor afisa doar in sectiunile selectate.

Practic, poti sa ai in mod specific icon-uri pentru anumite categorii de produse sau pentru anumite pagini – diferite fata de cele afisate in restul site-ului si mai reprezentative pentru zonele respective. 

Experimenteaza si vezi ce rezultate iti aduce optiunea de afisare controlata a icon-urilor.

6. Update reguli de Cadou si Cos de cumparaturi

Dupa cum stii, platforma Gomag vine echipata cu cateva functionalitati speciale de marketing, menite sa creasca valoarea medie a cosului de cumparaturi si sa stimuleze achizitiile. 

Doua dintre acestea sunt optiunile Cadou in cos (disponibila de la abonamentul Plus) si Cos de cumparaturi (creare vouchere digitale). 

Cadourile sunt strans legate de valoarea cosului (limita minima pentru care se aplica respectivele cadouri), iar voucherele ofera discount in procente, in lei / cos sau in lei / produs.

Pentru cele doua functionalitati s-a adaugat acum o noua optiune legata de modalitatea in care se aplica acele conditii pe care le-ai setat:

reguli-cadou-cos-de-cumparaturi

Practic, alegi daca vrei sa se aplice conditiile pentru cel putin un produs din cosul de cumparaturi sau pentru intreg cosul de cumparaturi.

In acest fel, poti conditiona in mod avansat acordarea discount-ului sau a cadoului. De exemplu, poate e suficient ca un singur produs sa indeplineasca specificatiile selectate. 

Sau, dimpotriva, toate produsele din cos trebuie sa raspunda conditiilor selectate – astfel, faci o selectie mai riguroasa a celor care se vor bucura de extra beneficii.

Depinde de strategia ta. By default, optiunea e setata pe cel putin un produs.

Citeste si: Update GShipments & Search Bar, preview componente comanda si alte noutati Gomag

7. Update Categorii de fisiere atasate la comenzi

Asa cum stii deja, in momentul in care gestionezi o comanda, ai posibilitatea de a atasa fisiere, acolo unde este nevoie. De exemplu, poate fi vorba de certificate, manuale de instructiuni, garantii, formulare etc.

Noutatea lunii tine de faptul ca acum poti defini categorii de fisiere. Setarea categoriilor se face din zona Comenzi > buton Setari > Categorii de fisiere.

Apoi, din detaliul comenzilor, in tab-ul Fisiere, vei putea adauga fisiere in aceste categorii, din calculatorul personal.

Categorii fisiere

Ulterior, poti seta un Email Bot sa le trimita clientilor, in mod automat. Asadar, categoriile de fisiere te ajuta in procesul de automatizare a email-urilor trimise catre clienti dupa plasarea comenzilor. 

Economisesti timp si resurse pretioase, in timp ce te asiguri ca ai reusit sa trimiti clientilor toate informatiile de care au nevoie pentru o experienta completa, placuta.

8. Adaugare Meniu custom in contul de client

De acum inainte, poti personaliza meniul afisat in contul de client

Link-urile din meniul custom vor fi afisate dupa mesajul de intampinare, in partea stanga a ecranului.

adaugare-meniu-custom-cont-de-client

Practic, in sectiunea Continut > Meniuri, la optiunea „Tip Meniu” s-a adaugat posibilitatea de a adauga un meniu custom in sectiunea „Contul meu”.

Clientul il va vedea in momentul in care este logat in cont.

Ce trebuie sa tii minte e ca sunt acceptate doar link-urile de nivel 1, ce se seteaza in tab-ul Link-uri.

Te ajuta in cazul in care, de exemplu, vrei sa semnalizezi blogul magazinului, unde ai tutoriale pentru folosirea produselor din magazin. Sau anumite categorii de produse, poate cele noi, cele la oferta sau un landing special in care rulezi anumite campanii.

Poti modifica link-urile din acest meniu in functie de obiectivele de sezon, astfel incat sa atragi mai usor atentia asupra unor zone importante in care clientul poate face o noua conversie: sa se inscrie intr-o campanie de teasing, sa vada o prelansare ascunsa sau sa profite de discount-uri in premiera etc.

Citeste si: Update TVA pentru persoanele juridice, optiuni pentru anularea comenzilor si alte noutati Gomag 

9. Download: Tip fisier la import

Nu insist prea mult pe beneficiile optiunii de Import produse in Gomag. 

Aceasta este disponibila incepand de la abonamentul Plus, si te ajuta enorm sa economisesti timp si resurse cand vrei sa adaugi multe produse in site, sau vrei sa actualizezi in masa anumite informatii legate de produsele tale.

Legat de import, luna aceasta venim cu o noua functie legata de descarcarea fisierelor.

Import Download

Optiunea se numeste Download: Tip Fisier, iar aici specifici Tipul fisierului de download pe care vrei sa il adaugi produsului. Valori acceptate in aceasta zona sunt Fisier sau URL.

Are un avantaj in linie cu cele principale ale intregului modul de import, sa iti economiseasca timpul si sa standardizeze informatiile incarcate in platforma.

10. Coloana pentru pret de achizitie la Stocuri & Preturi

In sectiunea Produse > Stocuri & Preturi (accesibila in partea dreapta sus a ecranului, langa icon-ul de setari), s-a adaugat coloana „Pret de Achizitie (RON)”

Stocuri si preturi

Practic, ai o modalitate rapida de a specifica sau modifica pretul de achizitie al produsului. 

Acest pret nu va fi afisat public in magazin, insa te ajuta pe tine sa stabilesti eficient pretul normal si/sau pretul special cand doresti sa faci anumite campanii pentru magazinul tau online.

11. Buton de import la plasarea unei comenzi

O alta noutate a lunii te ajuta sa adaugi comenzi noi cu produse in cantitate mare, cu multe produse, mai usor.

Import comanda admin

In admin, la plasarea unei comenzi, s-a adaugat un buton de import prin care tu sau cine se ocupa de gestionarea comenzilor in magazinul tau, puteti importa direct produsele – dar nu mai mult de 100 / import.

Ulterior daca vreti, se mai pot adauga produse la comanda. De exemplu, produsele dublate, care au acelasi cod si pret, vor fi concatenate si vor avea cantitate 2.

In pop-up-ul de import, daca nu se completeaza nimic la “Pret”, va fi preluat pretul din magazin si nu cel din fisierul de import. Iar daca nu se completeaza nimic la “Cantitate”, se va pune default 1.

De asemenea, ai posibilitatea ca, in urma unui import, sa inlocuiesti intreaga comanda cu alte produse dintr-un alt import, prin selectarea optiunii “Sterge toate produsele care exista in comanda”.

De exemplu, importul de produse in comanda este extrem de util pentru comenzile realizate intr-o oferta B2B sau chiar si catre persoanele fizice care iti fac comenzi telefonice pentru cantitati mari, de produse multe, ori adaugiri in momentul confirmarii telefonice.

Citeste si: Gomag Insights, update facturare & feed si alte noutati Gomag

Esti gata sa testezi noile optiuni in admin-ul tau pe platforma Gomag?

Sigur te va ajuta cel putin una dintre noile optiuni pentru ca viata ta de antreprenor sa devina mai usoara. 

Incearca aceste functii, joaca-te cu conditiile acolo unde exista si economiseste resurse valoroase pe care le poti investi in lucruri mai importante, cum e relatia cu clientii si cresterea business-ului.

Spor la vanzari!

PS. Nu uita, daca vrei sa migrezi la Gomag sau sa deschizi o noua afacere, iti oferim 15 zile gratuit pentru a testa intreaga platforma. Renunta la jumatatile de masura si vinde cu Gomag, o platforma construita special sa te ajute sa faci vanzari profitabile!

Andreea Rusz