Ai observat noile optiuni in platforma Gomag?

Ma bucur sa te anunt ca am revenit astazi cu lista completa a noutatilor disponibile pentru magazinul tau online. 

De la printarea directa a AWB-ului cu Order Bot – update asteptat de multi dintre voi, pana la optimizarea unor functionalitati existente in platforma, astfel incat sa iti faca munca si mai usoara, cu siguranta vrei sa citesti articolul pana la capat.

Asa ca hai sa vedem despre e vorba, astfel incat sa incepi sa le folosesti cat mai repede.

Pont! Iti place ritmul in care evoluam la Gomag si vrei sa te sustinem sa iti cresti propria afacere? Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile si descopera beneficii concrete din prima zi. Abonamentele incep de la 7 euro pe luna!

Cuprins Noutatile din aceasta luna in platforma Gomag

  1. O noua optiune in aplicatia SameDay
  2. Update Order Bot
  3. Adaugare multiple conturi bancare pentru facturare
  4. Optiune noua in aplicatia Redirect 301
  5. Posibilitatea anularii comenzilor facturate, de catre client
  6. Conditii noi pentru 3 tipuri de GoBoti
  7. Conditii noi pentru regulile de marketing
  8. Conditie noua pentru crearea unui voucher
  9. Campuri noi in crearea unui Cadou in cos
  10. Update aplicatia Bookurier
  11. Optiune noua pentru generarea AWB-ului
  12. Update pentru conditia: Status plata, din conditiile GoBotilor
  13. Update PrintNode – Tiparire AWB de catre Order Bot
  14. Integrare Oney
  15. 5 Teme noi, gata de testat in magazinul tau online

1. O noua optiune in aplicatia SameDay

Daca ai ales sa colaborezi cu transportatorul SameDay, e usor sa faci integrarea din Gomag prin intermediul aplicatiei cu acelasi nume

Iar una dintre noutatile din aceasta luna se refera la o optiune specifica pentru aceasta integrare. Practic, poti aplica un adaos la costul final al transportului prin SameDay, reprezentand o valoare fixa sau procentuala.

update-Sameday - aplicare- Adaos

De ce ai vrea sa modifici costurile de transport?

Depinde de strategia ta de business si tipul de produse pe care le vinzi. De exemplu, un scenariu ar fi situatia in care vrei sa iti scoti costurile de ambalare, fara a le cere separat in pagina de checkout. 

Poate vinzi produse cu conditii speciale de ambalare, lucru ce inseamna costuri suplimentare pentru tine – adaosul aplicat pe costul de transport te-ar ajuta sa mentii profitabilitatea comenzilor.

2. Update Order Bot

E vorba de doua conditii care declanseaza actiunile automate realizate de Order Bot. Acestea te ajuta sa reactionezi mai rapid in anumite situatii, astfel incat sa eviti greselile.

Dar hai sa vedem care sunt acestea:

#1. Conditia “Statusul stocului este”, pe care o gasesti in grupul de conditii “Produse in comanda”

Odata activata, va actualiza automat statusul comenzii in functie de statusul stocului pentru produsele din comanda. Si tii cont si de strategia ta referitor la operationalul magazinului.

Daca, de exemplu, statusul stocului este Precomanda sau La comanda, poti seta GoBotul sa modifice statusul comenzii intr-unul personalizat, creat de tine specific pentru comenzile ce contin aceste produse, pentru a lua in calcul perioada mai indelungata pentru livrare.

conditia-status-stoc-order-bot

#2. Conditie noua: “Plata este confirmata”

Aceasta este o conditie de sine statatoare ce va declansa actiunea specificata de tine – modificarea statusului comenzii, generarea facturii sau a AWB-ului – doar cand plata este confirmata.

conditie-noua-order-bot

Mai precis, asta se intampla doar daca metoda de plata este: ramburs, OP sau online, cu statusul de plata “Confirmata”.

Noua conditie are rolul de a declansa Order Bot-ul rapid, doar intr-un scenariu fix, care nu permite greseli precum gestiunea comenzii cand aceasta nici nu a fost platita. Nu mai e nevoie sa intervii personal in platforma asupra acestor comenzi pentru actiunile pe care le poti automatiza cu GoBot.

Economisesti timp si ai siguranta unei reactii rapide care declanseaza un lant de actiuni, inclusiv comunicarea post-comanda cu clientul.

Citeste si: Update GShipments & Search Bar, preview componente comanda si alte noutati Gomag

3. Adaugare multiple conturi bancare pentru facturare

In cazul in care vrei sa facturezi prin mai multe banci, acum ai posibilitatea de a adauga mai multe conturi bancare, direct in platforma.

Optiunea se gaseste in Setari > General > Facturare. Tot ce trebuie sa faci este sa adaugi numele bancilor si IBAN-ul aferent conturilor tale.

adaugare-multiple-conturi-bancare

4. Optiune noua in aplicatia Redirect 301

Aplicatia Redirect 301 te ajuta sa controlezi link-urile din site-ul dupa ce treci printr-o restructurare. De exemplu, dupa o migrare sau cand vrei sa renunti la anumite URL-uri, astfel incat sa trimiti traficul catre un alt punct din site, similar sau optimizat pentru vanzare.

Odata ce ai activat aplicatia, aceasta iti arata link-urile din site, inclusiv daca sunt redirectionate spre alte URL-uri.

Noutatea lunii referitoare la Redirect 301 iti ofera posibilitatea sa stergi link-urile afisate care nu au redirectionare.

Asta nu inseamna ca o sa stergi de tot din site link-urile respective. Ci o sa le stergi din aplicatie, astfel incat sa ai mai mult control asupra panoului de administrare. 

Poate nu planifici sa modifici ceva asupra link-urilor pe care le-ai lasat fara redirectionare, asa ca vrei sa ascunzi afisarea lor.

Redirect 301 - stergere link-uri fara redirectionare

5. Posibilitatea anularii comenzilor facturate, de catre client

Prin aprilie, anul acesta, am anuntat adaugarea unei optiuni noi in Setari > General > Comanda. Aceasta iti ofera posibilitatea sa permiti anularea comenzilor de catre client, din contul lui in magazin. Clientul putea si poate anula doar o comanda cu statusul Comanda noua, adica inainte sa apuci sa o gestionezi.

Insa ce se intampla daca ai apucat sa facturezi, fara sa schimbi statusul?

Update-ul din aceasta luna ofera o optiune mai avansata, ce permite clientului sa anuleze inclusiv comenzile facturate, pentru care nu ai schimbat inca statusul.

Setari - Comenzi - permitere anulare de catre client

Automat, la realizarea acestei actiuni de catre client facturile vor fi anulate si stornate.

Noua functie presupune anularea comenzilor cu status Comanda noua, chiar si in cazul in care aceasta a fost deja facturata. 

Daca bifa este pe Da atunci cand o comanda are status Comanda noua si este SI facturata, se poate anula. Daca bifa este pe Nu si o comanda are status Comanda noua, dar si factura generata, atunci nu se mai poate anula.

Alegerea tine exclusiv de strategia ta de business, insa e important sa stii ca ai aceasta optiune.

Citeste si: Update TVA pentru persoanele juridice, optiuni pentru anularea comenzilor si alte noutati Gomag

6. Conditii noi pentru 3 tipuri de GoBoti

Optimizam continuu GoBotii, instrumentele tale de automatizare in platforma Gomag. Stim ca pot face mai mult pentru magazinul tau, astfel incat sa iti salveze timp, resurse si energie.

Indiferent ca lucrezi pe cont propriu sau impreuna cu o echipa.

De data aceasta am venit cu 2 conditii noi pentru Order Bot, Email Bot si CRM Bot. Acestea vor declansa actiunile GoBotilor doar pentru comenzile care au statusul Comanda livrata.

Cele doua conditii sunt:

  • Valoare comenzi livrate in ultimele
  • Numar comenzi livrate

conditii-noi-goboti

Sunt multiple scenarii unde te pot ajuta aceste conditii:

  • Poti gestiona automat comenzile – schimbare status, emitere factura sau AWB – pentru comenzile realizate de clienti intr-un numar mare sau de o valoare mare in perioada de timp stabilita de tine.
  • Poti aloca status special, de exemplu, in asteptare, pentru cei care au facut doar comenzi de valoare mica intr-un anumit interval de timp. Astfel incat, de exemplu, sa ii contactezi telefonic si sa incerci sa cresti valoarea comenzii sau sa obtii date suplimentare de la ei.
  • Poti reveni cu un email de cross-sell catre clientii care au facut comenzi de valoare mica.
  • Sau cu un email cu oferte exclusive pentru cei care cumpara mult si frecvent.
  • Poti segmenta clientii dupa valoarea comenzilor intr-un anumit timp sau numarul de comenzi livrate catre acestia.

Probabil ai si mai multe scenarii in minte. Asadar, de-acum inainte, ai aceasta posibilitate de automatizare, in functie de valoarea si/sau numarul comenzilor livrate.

7. Conditii noi pentru regulile de marketing

In zona Marketing din panoul de administrare a magazinului tau poti crea o multime de reguli pentru declansarea actiunilor de marketing in site. Cum ar fi de exemplu, aplicarea unor reduceri, activarea unui voucher, a unui pachet de produse, OTO, lista de preturi si asa mai departe.

Regulile functioneaza, la randul lor, pe baza unor conditii indeplinite in site, legate de produse, atribute, client sau in functie de canal de vanzari si feed de produse.

Acestor conditii li se adauga acum altele 2 noi:

  • Produsul nu are discount
  • Produsul are discount

reguli noi marketing

Conditiile tin cont doar de discount-ul provenit din regulile de marketing. 

De exemplu, daca vrei sa creezi reguli doar pe produsele care nu sunt deja reduse, acum poti sa aplici aceasta conditie. Si viceversa.

Citeste si: Etichete noi in dashboard, update GShipments & Email Bot si alte noutati Gomag

8. Conditie noua pentru crearea unui voucher

Ai vrea sa oferi vouchere clientilor care aleg o anumita Metoda de transport – poate pentru a incuraja oamenii sa aleaga metoda respectiva?

Poti sa faci asta prin intermediul conditiei Metoda de transport, noutate activa pentru functia Marketing > Cos de Cumparaturi.

conditie-nouta-voucher-metoda-transport

9. Campuri noi in crearea unui Cadou in cos

Ramanem tot in zona de marketing, mai specific la functia Cadouri in Cosul de cumparaturi. Aceasta iti permite sa activezi produse cadou dintre cele existente in magazin, afisate in pagina de cos si checkout.

Le poti folosi pentru a incuraja cresterea valorii cosului, precum si ca o tehnica de fidelizare a clientilor.

Cand experienta la cumparare include surprize placute, ai mai multe sanse ca pe viitor, clientul sa se intoarca si sa cumpere tot de la tine.

Noutatea lunii tine de faptul ca in regulile pentru Cadouri in cos s-au adaugat 2 noi campuri:

  • Mesaj personalizat

Foloseste un mesaj personalizat asociat produselor cadou. 

De exemplu, poti transmite un mesaj de felicitare, sau sa anunti care este conditia indeplinita pentru a primi produsul respectiv. 

Astfel, poti transmite mesajul dorit chiar daca clientul nu da click pe produsul respectiv pentru a vedea mai multe detalii.

campuri-noi-cadouri-cos

  • Adauga mesajul personalizat


Textul setat se va afisa in caseta produsului cadou din pagina Produse cadou, sub denumirea produsului.

Odata ce activezi optiunea Mesaj personalizat, automat se va afisa si optiunea pentru adaugarea mesajului.

Citeste si: Gomag Shipments, raport Metode plata, update GoBot si alte noutati in platforma

10. Update aplicatia BooKurier

Pentru integrarea cu Bookurier, daca ai ales sa colaborezi cu acest transportator, am adaugat optiuni noi in setarile initiale.

optiuni-noi-integrare-bookurier

Acum poti Ascunde continutul comenzii pe AWB si sa afisezi un text predefinit la Observatii. 

Daca alegi Text predefinit, se deschide un nou camp de Observatii unde poti seta un text ce sa apara pe toate AWB-urile generate din aplicatie.

Alegerea de a ascunde continutul comenzii tine de deciziile tale de business. Poate vrei sa o faci ca metoda de securitate sau discretie, atunci cand nu vreti (tu sau/si clientul) sa isi dea seama altcineva care este continutul coletului.

Important e sa stii ca ai acum optiunea la indemana.

11. Optiune noua pentru generarea AWB-ului

Pentru setarile generale legate de Comenzi, luna aceasta venim cu inca o noutate. 

Poti conditiona generarea unui AWB doar pentru comenzile cu plata confirmata (inclusiv prin ramburs se considera confirmate).

generare-awb-comenzi-plata-confirmata

De ce ai vrea sa generezi AWB doar pentru comenzile platite? 

Simplu, pentru a evita greseli sau incurcaturi, indiferent ca generezi manual sau cu Order Bot. 

Poti evita complicarea proceselor operationale si sa economisesti resurse, ce inevitabil se pierd atunci cand demarezi procesul logistic fara sa ai, de fapt, comanda platita.

12. Update pentru conditia: Status plata, din conditiile GoBotilor

Legat de conditia Status plata, disponibila pentru GoBotii de tip Order, SMS sau Email, am adaugat optiunile egal cu / se gaseste in lista, dar si mai multe statusuri de plata.

update-conditia-status-plata

Poti alege dintre statusurile:

  • Initiata 
  • In asteptare 
  • Acceptata 
  • Confirmata 
  • Refuzata 
  • Ramburs 
  • Eroare la procesare

Cele doua noi optiuni iti permit sa conditionezi mai granular actiunile realizate de GoBoti, indiferent ca ii folosesti pentru comunicarea post comanda sau gestiunea comenzilor.

13. Update PrintNode – Tiparire AWB de catre Order Bot

Cum ar fi sa poti printa AWB-ul de la distanta? Si, mai mult, in mod automat, imediat ce a fost generat?

Aceasta este o noutate asteptata de multi dintre clientii nostri, pe care am reusit sa o facem posibila prin intermediul aplicatiei PrintNode

Ce trebuie sa faci?

Mai intai, ai nevoie de un cont la ei, din care vei prelua anumite date pentru a configura aplicatia PrintNode din Gomag. In acest stadiu selectezi device-ul si imprimanta, indiferent unde este locatia ei.

Printnode

Odata ce ai realizat toate setarile necesare, apare o noua optiune in Order Bot, pentru tiparirea AWB-ului generat pe comanda.

Atentie! Momentan, aplicatia nu este vizibila la liber in Gomag, ci se activeaza la cerere.

Noua optiune te ajuta sa tiparesti automat AWB-urile, chiar daca nu esti la sediu unde ai imprimanta sau chiar daca esti plecat(a) in alt oras.

14. Integrare Oney

Nu mai putem contesta importanta BNPL, din moment ce un procent tot mai mare de consumatori sunt dispusi sa plateasca in rate pentru a face cumparaturile dorite.

Asa ca e important sa ai in magazin multiple solutii si furnizori care sa te ajute sa pui la dispozitia clientilor metode diverse de plata.

Una dintre ele, nou integrata in platforma ta, este Oney. Oney e o solutie de plata fractionata, prin care clientii tai isi pot plati comenzile in 3 sau 4 rate, direct de pe cardul lor de debit. Avantajul pentru client e ca nu are nevoie de un card de credit special sau sa deplaseze in cine stie ce locatie. 

Tot procesul de verificare se face online, in cateva minute. Pentru a plati cu Oney, clientii trebuie sa aleaga aceasta metoda de plata in pagina de produs – lucru pe care il poti incuraja cu hellobar, bannere sau popup-uri.

integrare-gomag-oney

Setarile initiale sunt usor de parcurs, tot ce trebuie sa faci este sa urmezi instructiunile din documentatie.

Activarea acestei metode de plata te va ajuta sa cresti valoarea cosului de cumparaturi in site, in timp ce ai garantia ca iti primesti banii pe comanda in cel mult 48 de ore de la completarea comenzii.

15. 5 Teme noi, gata de testat in magazinul tau online

Nu in ultimul rand, luna aceasta lansam noi teme in platforma Gomag, potrivite pentru diverse magazine online. Acestea sunt potrivite pentru diverse nise si te pot ajuta sa iti diferentiezi magazinul, fie ca vrei sa il lansezi acum, fie ca il detii de ceva vreme.

teme-noi-gomag

Atentie! Daca ai ales deja o alta tema Gomag si vrei sa o schimbi cu una dintre cele 5 disponibile acum, tine cont de faptul ca personalizarile din tema initiala se pot pierde.

Hai sa vedem care sunt temele noi si cum te pot ajuta:

Tema Vivid – iesi in evidenta prin rafinament

Aceasta tema se potriveste magazinelor care vand produse pentru casa, cum ar fi corpuri de iluminat, decoratiuni sau ceramica, dar si accesorii fashion, parfumuri, cofetarie, bijuterii etc.

Design-ul initial al temei iti arata varianta ideala de realizare a continutului in site, asa ca iti recomand sa urmezi exemplele pentru a o valorifica la maximum.

tema-vivid-gomag

Tema Marissa – un altfel de design pentru fashion

Tema Marissa este perfecta pentru magazinele fashion, ingrijire personala & frumusete, cadouri, papetarie, florarie, dar si produse mai tehnice, cum ar fi echipamente de protectie, instrumente muzicale sau telefoane.

Spatiile sunt ample pentru a accentua fotografiile de produs, dar si categoriile importante asupra carora vrei sa atragi atentia.

tema-marissa-gomag

Tema Form – optimizeaza drumul spre conversie

Aceasta tema este potrivita pentru magazinele online care vand suplimente alimentare, insa poate fi folosita extrem de usor daca vinzi si in alte industrii cum ar fi produse alimentare, produse bio si organice, articole sportive, fashion, produse personalizate etc.

Varianta ideala prezentata la vizionarea temei poate fi replicata usor daca iti pregatesti continutul conform exemplelor.

tema-form-gomag

Tema Calm – special conceputa pentru produse handmade

Tema Calm a fost realizata specific pentru magazinele online cu produse handmade, dintr-o multime de industrii: fashion, beauty, home & deco, produse pentru copii, bucatarie, arte vizuale, nunta & botez, papetarie etc.

Indiferent ca iti produci singur reperele din site sau esti revanzator, aceasta tema te poate ajuta sa evidentiezi catalogul de produse in ochii clientilor tai, atata timp cat folosesti continutul in favoarea ta.

tema-calm-gomag

Tema Kream – detalii delicioase care trezesc pofta de cumparaturi

Aceasta tema este dedicata magazinelor online din industria cofetarie, patiserie si deserturi, insa functioneaza la fel de bine pentru brandurile care au un istoric sau o poveste deosebita in spate: beauty, accesorii, produse handmade, restaurante, produse de lux, florarie etc.

Se concentreaza special pe evidentierea brandului magazinului tau, iar daca esti la inceput, te poate ajuta sa iti transmiti mai usor valorile si viziunea.

tema-kream-gomag

Iti face cu ochiul una dintre noile teme Gomag? Poti vedea cum ar arata pentru magazinul tau existent, prin modul de test. Asa ca te invit sa incepi sa testezi chiar acum!

Citeste si: Gomag Insights, update facturare & feed si alte noutati Gomag

Acestea au fost noutatile lunii la Gomag. Esti gata sa le incerci pentru afacerea ta?

Sfatul meu este sa testezi imediat noile functionalitati, tinand cont de strategia ta de business si tipul tau de public. Unele iti vor fi mai utile, altele mai putin acum si mai mult pe viitor. 

Important e sa le stii. Iar daca ai intrebari, legate de functionalitatile noi sau orice altceva referitor la platforma, suntem aici sa iti raspundem, la un click distanta.

PS. Inca nu vinzi cu Gomag, dar ti-ar placea sa incepi cat mai repede? Incearca platforma gratuit pentru 15 zile si descopera cu ochii tai ce avantaje ai de castigat!

Andreea Rusz