A trecut ceva vreme de cand ne-am auzit pe blog, nu-i asa?

In acest timp nu am avut, insa, deloc pauza, ci ne-am concentrat pe buna functionare a magazinelor clientilor nostri, pe realizarea a diverse functionalitati in platforma, dar si crearea de oportunitati pentru antreprenori.

Oportunitati cum e Business Makeover (accelerator pentru afaceri locale) sau Gomag SUMMIT & eCommerce Fest 2023, cel mai mare eveniment Gomag pe care il organizam in acest an.

Suntem pe ultima suta de metri cu inscrierile la acest eveniment, asa ca hai sa ne vedem la Bucuresti, pe 28 martie, intreaga zi.

Rezerva bilete aici!

Pana atunci, te invit sa descoperi cele mai noi actualizari si functii in platforma, pe care poti deja sa le folosesti pentru a-ti creste productivitatea, pentru a vinde mai usor si a simplifica gestionarea task-urilor interne in magazin.

Pont! Inca nu vinzi cu noi, dar ai vrea sa te bucuri si tu de avantajele platformei? E momentul sa faci pasul! 

Ai la dispozitie 15 zile de test, gratuit, iar abonamentele Gomag incep de la 7 euro pe luna. Simplu si fara batai de cap!

Cuprins Noutati Gomag in aceasta luna

  1. Afisarea sau ascunderea codului postal in finalizare comanda
  2. Reguli de reducere / adaos in functie de moneda selectata in site
  3. Optiuni noi pentru aplicatia Search Bar
  4. Noutati in aplicatia pentru SmartBill
  5. Posibilitate stergere note interne la comenzi
  6. Serviciu nou pentru curierul Innoship
  7. Noutati in aplicatia pentru Cargus
  8. Noutati in aplicatia Klaviyo pentru status comanda
  9. Noutati in aplicatia pentru Fulfill
  10. Update pentru serviciul de livrari GShipments
  11. Setare manuala pentru intervalul de afisare PopUps
  12. Preview componente comanda
  13. Functionalitati noi in functie de tipul de produs

1. Afisarea sau ascunderea codului postal in finalizare comanda

In momentul in care iti creezi un magazin pe Gomag, platforma realizeaza anumite setari by default asupra paginilor site-ului. Sunt acolo conform bunelor practici si pentru a face magazinul functional.

Insa acestea reprezinta un template general, asupra caruia poti sa intervii daca doresti, astfel incat sa faci personalizari conform modelului si strategiei de business.

E chiar recomandat sa intervii.

De-a lungul timpului, am adaugat tot felul de modificari in setarile generale, care iti permit sa personalizezi pana si cele mai mici detalii.

Astazi anuntam o actualizare pentru pagina de checkout / finalizare comanda. Uzual, in formularul de checkout se cere si campul Cod Postal pentru livrare. 

1. Afisare cod postal in check out

Insa odata cu evolutia comportamentului de cumparare si a cererii de a simplifica pe cat de mult acest formular, e posibil sa vrei sa il elimini sau sa il faci optional.

Ori, poate ai nevoie sa afisezi acest camp doar in cazul in care este cerut de firma de curierat cu care colaborezi.

Acum poti interveni asupra campului Cod Postal in checkout si sa il afisezi sau nu, in functie de anumite conditii sau nu.

Citeste si: Etichete noi in dashboard, update GShipments & Email Bot si alte noutati Gomag

2. Reguli de reducere / adaos in functie de moneda selectata in site

O alta noutate a lunii se refera la conditiile de activare pentru 2 module menite sa stimuleze cumparaturile in site-ul tau.

Modulul Reguli de reduceri iti permite sa creezi oferte atractive afisand discount direct pe preturile produselor active in magazin, cum ar fi, de exemplu, reduceri la cantitate, reduceri doar pentru anumite categorii de produse, pentru un anume grup de clienti sau un anume canal de vanzari etc.

Pe de alta parte, modulul Adaosuri iti permite sa scazi sau sa cresti adaosul comercial inclus in pretul produselor, in functie de produs sau atributul produsului, de grupul de clienti, de canalul de vanzari – in principiu, cam aceleasi conditii ca la regulile pentru reduceri.

In aceste conditii, pentru ambele module, de acum inainte ai si optiunea Moneda selectata este….

2. Reduceri-Adaos-uri in functie de moneda

Practic, poti crea reguli de reduceri / adaos in functie de moneda selectata de client in site. 

De exemplu, poti sa ai 20% reducere daca pretul este in LEI si 40%, daca pretul ales este in EURO. Practic, valoarea finala pe care o platesc pentru produs este aceeasi, desi cifra discount-ului difera in functie de moneda.

Aceasta conditie te ajuta sa eviti situatii in care apar frustrari sau plangeri de la client, pentru ca puteau avea o reducere mai mare, dar nu au observat la timp ca exista o diferenta. Eviti sa te trezesti cu anulari de comenzi, retururi sau amenintari ca fac plangere la autoritati.

Toti clientii platesc aceeasi valoare pentru produsul dorit, chiar daca reducerile sunt afisate in site mai mari sau mai mici in functie de moneda. Si-atunci toata lumea e multumita.

3. Optiuni noi pentru aplicatia Search Bar

Search Bar din Gomag Apps este o aplicatie ce iti permite sa creezi si sa afisezi in site-ul tau o bara de cautare interna avansata, pe baza atributelor de produs.

In general, aplicatia e recomandata pentru nisa auto & moto si alte nise tehnice, unde produsele au specificatii precise, iar cautarile se fac pentru anumite modele si caracteristici.

Acum ai optiuni noi pentru aplicatia Search Bar: 

  • Poti alege sa se afiseze pe bara respectiva doar filtrele setate de tine pentru search pe categoria respectiva – clientul nu mai vede toate filtrele din site, situatie ce l-ar putea determina sa caute produse care nu exista in magazin pentru categoria de care este interesat;

3. Update SearchBar

  • Poti sa incluzi in bara de search si filtrul de brand – nu este necesar sa mai creezi un atribut “Brand” doar pentru aceasta aplicatie. Folosesti direct brand-ul pe care l-ai completat pentru produse.

Cele doua optiuni noi iti economisesc timp pe care il poti investi pentru a te ocupa de lucruri mai importante in magazinul si business-ul tau, si delimiteaza contextul de cautare din start, astfel incat sa nu apara confuzii pentru client.

4. Noutati in aplicatia pentru SmartBill

Aplicatia SmartBill este una dintre cele mai des folosite de clientii nostri. 

Asa ca incercam continuu sa optimizam zona de setari initiale, astfel incat facturarea in magazin sa iti ia cat mai putin timp, cu interventii minime.

In aceasta luna venim cu doua update-uri asupra aplicatiei:

#1. Intocmeste factura cu datele adminului – Daca in aplicatie nu s-au completat datele celui care genereaza factura, poti alege sa se genereze factura cu datele celui care este logat in Gomag. 

4. Update Smartbill - Intocmeste factura cu datele administratorului

In mod normal, SmartBill preia automat datele intocmitorului facturii, daca le-ai completat in aplicatie.

Insa daca doresti sa diferentiezi cine emite facturile, setarea de fata te ajuta sa dictezi aplicatiei preluarea datelor administratorului logat in magazinul Gomag in momentul emiterii acestora.

#2. Campuri pentru Delegat – aici completezi datele delegatului care va colecta plata facturii – pentru cazul in care livrarea comenzii se face prin personal propriu, nu printr-o firma de curierat. In acest caz, pe factura va aparea si mijlocul de transport.

4. Update Smartbill- Date delegat

Cele doua optiuni noi iti permit sa personalizezi si mai mult facturile emise de magazinul tau online. 

Nu sunt obligatorii de modificat, ci se potrivesc pentru tine doar in cazul in care ai o strategie specifica, unde este nevoie de ele.

5. Posibilitate stergere note interne la comenzi

Majoritatea magazinelor au o procedura interna pentru gestionarea unei comenzi, din momentul in care apare in admin si pana dupa ce aceasta este expediata.

Sau poate trebuie sa se ocupe multiple persoane de fiecare comanda, in functie de responsabilitatile alocate.

Notele interne pentru comenzi au rolul de a tine evidenta actiunilor realizate asupra acestora sau a unor detalii speciale de care trebuie sa se tina cont – cereri de la clienti, insertii in colet, informatii extra descoperite in timpul confirmarilor telefonice etc.

Pana acum puteai doar sa adaugi note interne. 

De acum inainte, insa, poti sa si stergi notele interne care au fost lasate in admin pe comenzi.

5. Se va putea sterge nota interna

De ce ai vrea sa faci asta? 

Ei, din diferite motive. Poate ai pus o nota la comanda gresita, fara sa iti dai seama. 

Sau poate asa iti concepi sistemul de evidenta a actiunilor asupra comenzii – cand dispar toate notele, inseamna ca toate actiunile au fost completate.

Indiferent de motivul tau, e bine sa stii ca de-acum poti sa faci asta.

6. Serviciu nou pentru transportatorul Innoship

Innoship este un serviciu de livrare ce iti permite sa alegi cu cine expediezi coletele tale, dintre multiple metode de livrare.

Te ajuta sa aloci comenzile in mod dinamic, astfel incat sa economisesti bani si timp, alegand transportatorul cel mai eficient pentru fiecare comanda in parte.

Pentru integrarea cu Innoship, noutatea lunii aduce un serviciu suplimentar de expeditie, DPD Cargo, pe langa cele existente.

6. Innoship - serviciu nou

Asa ca daca lucrezi cu Innoship si iti doreai noul serviciu de ceva vreme, acum il poti alege direct din setarile initiale.

Citeste si: Produs Downloadabil, update SMS Bot, componenta Continut Promo si alte noutati Gomag

7. Noutati in aplicatia pentru Cargus

Un alt update legat de transportatori tine de setarile generale la integrarea cu Cargus.

De-acum inainte poti specifica Ora la care se inchid comenzile – setezi ora la care vine curierul si ridica coletele. Implicit, acest camp este fixat pe ora 13:00.

7. Cargus - Ora ridicarii

De ce te ajuta aceasta optiune?

Pe de o parte, sistemul trimite o notificare curierului la ora specificata, astfel incat sa te asiguri ca pachetele tale sunt ridicate conform strategiei tale. 

Pe de alta parte, cand ai stabilit ora de ridicare, capeti mai mult control asupra modului in care influentezi clientii sa comande acum sau pana la ora X, pentru a se bucura de livrare mai rapida, livrare pana ziua Y etc. – adica vor stii specific cand le vin comenzile, de fiecare data cand comanda de la tine.

Cand oferi astfel de informatii specifice si detaliate, iti e mai usor sa castigi increderea clientilor si le oferi siguranta ca iau decizia potrivita.

8. Noutati in aplicatia Klaviyo pentru status comanda

Klaviyo este o aplicatie relativ recent integrata in platforma, insa am observat ca este eficient folosita de clientii nostri.

Asadar, am adus optimizari noi pentru setarile initiale, astfel incat sa ai control deplin asupra modului de comunicare cu clientii tai, dintr-un singur loc.

Acum ai posibilitatea de a sincroniza statusurile de comanda pentru care se transmit evenimentele pentru comenzile inregistrate. 

8. Update Klaviyo - sincronizare eveniment

Practic, Klavyio urmareste niste date despre comenzi, niste evenimente. Tu poti configura exact fiecare eveniment cum sa fie inregistrat, in functie de ce status au in adminul tau. 

9. Noutati in aplicatia pentru Fulfill

Stiai ca partenerii nostri de la Fulfill vor fi prezenti in zona eCommerce Fest la Gomag SUMMIT 2023? 

Ei te vor astepta la standul lor, cu diverse experiente si oferte, plus raspunsuri la intrebarile pe care le ai despre externalizarea task-urilor de logistica, dar si alte solutii pentru digitalizare.

Intre timp, avem doua optiuni noi legate de integrarea cu Fulfill, pe care poti incepe sa le folosesti daca ai deja o colaborare cu acestia.

#1. Poti alege daca vrei sau nu sa trimiti comenzile neplatite in Fulfill. Implicit acestea se trimit. 

Uzual, e cazul comenzilor achitate prin metoda ordin de plata. Prin faptul ca trimiti inclusiv comenzile neplatite, si verificate apoi in Fulfill, eviti situatii in care apar intarzieri la expediere sau nemultumiri din partea clientilor.

9. Update-uri Fulfill

#2. Poti alege ca toate comenzile care sunt trimise in Fulfill sa ajunga blocate, asfel incat sa nu se proceseze automat, ci sa fie procesate doar atunci cand sunt deblocate manual.

Aceasta optiune este utila ca masura de siguranta pentru eliminarea erorilor (datele comenzilor se reverifica la deblocare).

10. Update pentru serviciul de livrari GShipments

GShipments este una dintre marile lansari Gomag ale anului precedent. Intre timp, observam deja din ce in ce mai multi clienti care folosesc serviciul nostru de livrare, realizat in parteneriat cu Ecolet.

Sigur, continuam sa il imbunatatim si actualizam luna de luna, iar de data aceasta venim cu o noua optiune.

De acum inainte poti trimite colete in pachetomate cu GShipments, cu ajutorul Sameday, DPD, Fan Courier si Cargus. 

10. Gshipments pachetomat

Ridicarea din Pachetomate ofera clientilor tai mai multa flexibilitate la primirea comenzilor, dar si confort, pentru ca le pot ridica oricand doresc, atata timp cat se incadreaza in timpul alocat.

Acum le poti oferi aceasta optiune si daca faci expedierile prin serviciul Gomag Shipments.

Citeste si: Gomag Shipments, raport Metode plata, update GoBot si alte noutati in platforma

11. Setare manuala pentru intervalul de afisare PopUps

Modulul PopUps din Gomag iti permite sa creezi si sa afisezi in site o multime de tipuri de popup-uri, in diverse stadii ale navigarii clientului.

Asadar, cu ajutorul acestui instrument de marketing in site, iti poti atinge diverse obiective: poti colecta lead-uri, prin promisiunea unor beneficii la abonare, poti comunica promotiile si campaniile in derulare, poti limita accesul in site in functie de varsta, poti creste valoarea cosului cu recomandari de produse sau poti retine atentia clientilor chiar inainte sa iasa din site.

Multe popup-uri sunt conditionate de timp, in functie de valabilitatea unor campanii sau a unor coduri de reducere.

Am tinut cont de acest fapt, asa ca de acum poti seta manual intervalul in care sa fie afisat un pop-up pe site.

11. Update Popup

De exemplu, daca urmeaza sa faci o campanie si vrei sa ai cat mai multe setari programate din timp – pentru a te asigura ca nu uiti ceva – trebuie doar sa specifici intervalul pentru pop-up-ul ce anunta campania respectiva. 

Platforma va incepe automat sa il afiseze si il va opri apoi (pentru ca nu vrei sa induci clientii in eroare), pe baza intervalului setat de tine initial.

Economisesti timp, eviti greselile si dormi mai linistit noaptea, chiar daca ofertele tale expira la ora 00:00 🙂 .

12. Preview componente comanda

Noutatea a fost observata rapid de clientii nostri, care au postat despre ea in comunitatea eCommerce cu Gomag.

Asa ca, fara alt preambul, acum in lista de comenzi din admin-ul tau poti previzualiza produsele componente ale comenzilor, fara sa mai fie nevoie sa intri in detaliile acestora.

12. Preview comanda

Functionalitatea are rolul de a face vizualizarea comenzilor mai intuitiva, si iti simplifica enorm o actiune repetitiva ce poate deveni frustranta in momentul in care trebuie sa gestionezi multe comenzi.

Mai mult, vei identifica mai usor comenzile cu componente speciale, care, poate, au nevoie de mai mult timp pentru a fi produse / expediate.

13. Functionalitati noi in functie de tipul de produs

Tinem pasul cu cerintele clientilor, asa ca am introdus treptat noi tipuri de produse pe care le poti vinde cu magazinul tau online pe platforma Gomag.

Exista o cerere din ce in ce mai mare din partea creatorilor de continut cum ar fi cursuri online sau produse digitale, care sa poata fi descarcate din contul de client.

Asa ca, in platforma ai posibilitatea sa creezi 3 tipuri de produse intr-un singur magazin. Actualizarea din aceasta luna iti permite sa le identifici mai rapid in lista de produse, dar si sa le exporti conditionat, daca ai nevoie.

#1. In lista de produse poti filtra produsele doar pentru un anumit tip – fizic, digital, downloadabil.

13. Se pot filtra produsele

Le gasesti mai usor si le diferentiezi mai usor pentru cazul, de exemplu, in care ai doua produse cu aceleasi specificatii (denumire, atribute s.a.), doar ca in format diferit (de exemplu, carti hardcover, fisiere PDF, cursuri video etc.).

  #2. Poti exporta doar un anumit tip de produse – fizic, digital, downloadabil.

13. Se pot exporta produsele in functie de tip

Poate vrei, de exemplu, sa aplici o modificare in masa doar pentru un anumit tip de de produse – asa poti exporta produsele respective, faci modificarea, si le importi inapoi. 

Sau poate te intereseaza sa vezi impactul acestora in vanzari, profitabilitatea lor sau alte date. Le poti exporta pe fiecare separat, pentru a segmenta mai usor datele.

Citeste si: Cursuri Online – aplicatie Gomag pentru produse digitale [ghiduri, cursuri, materiale PDF]

Acestea au fost noutatile lunii la Gomag.

E momentul sa incepi sa le testezi si sa le folosesti in avantajul tau, pentru ca doar asa poti obtine rezultate mai bune pentru afacerea ta.

Ne reauzim in curand cu alte noutati 🙂

Intre timp, nu uita ca te asteptam la Gomag SUMMIT & eCommerce Fest 2023, cu continut epic pe scena conferintei, si oportunitati de neratat pentru networking si formare parteneriate.

Daca nu ti-ai rezervat locul inca, o mai poti face pana pe 21 martie 2023, inclusiv (in limita locurilor disponibile). Ne vedem pe 28 martie, la Bucuresti!

Andreea Rusz