Esti gata pentru o noua runda de actualizari in platforma Gomag?

Pentru luna aceasta, lista este relativ scurta. Insa actualizarile anuntate au un rol important sa te ajute sa economisesti resurse, sa iti personalizezi ofertele si relatia cu clientii conform cu strategia dorita, si sa iti usurezi mult munca.

Sunt sigura ca ai observat deja cateva dintre noutatile din platforma. 

Astazi vreau sa ti le prezint in mod organizat – tot ce iti mai ramane de facut este sa le testezi pentru magazinul tau.

Pont! Inca nu vinzi cu Gomag, insa ti-ar placea sa incepi cat mai repede? Profita de perioada demo de 15 zile gratuit, in care ai acces la absolut toate functiile posibile din platforma. 

Alege apoi abonamentul potrivit si lanseaza cu fast, pentru a atrage clientii!

Cuprins Noutati Gomag in aceasta luna

  1. Update TVA pentru persoanele juridice
  2. Update pentru listarea pe eMAG
  3. Optiuni noi pentru anularea comenzilor
  4. Update alocare puncte de fidelitate
  5. Update in aplicatia Fan Courier
  6. Conditie noua pentru CRM Bot
  7. Adaugare taxa de procesare comanda

1. Update TVA pentru persoanele juridice

In modulul gestionarii unui produs ai acum o noua optiune – TVA pentru Persoane Juridice: Standard / Diferit. Aceasta reprezinta cota TVA pentru comenzile facturate catre persoanele juridice.

Aici specifici daca se aplica o cota TVA diferita pentru produs, in cosul de cumparaturi, atunci cand se selecteaza facturare pe persoana juridica.

modificare-tva-facturare-produse-juridice

De ce te ajuta aceasta noua optiune?

  • Pentru cazul in care vinzi panouri solare sau sisteme de incalzire cu emisii scazute (pentru aceste produse a aparut legea nr. 39/2023 care spune ca acestea vor avea TVA diferit pentru persoanele juridice). 

Aceasta setare pentru TVA diferentiat se aplica specific la produsele pe care le-ai modificat personal, fara a exista posibilitatea afectarii altor produse din site, unde se aplica TVA-ul standard.

Asa ca eviti greselile, te protejezi de amenzi si ai siguranta ca facturezi corect.

Citeste si: Update GShipments & Search Bar, preview componente comanda si alte noutati Gomag

2. Update pentru listarea pe eMAG

Chiar daca magazinul tau online este nucleul planului tau de afaceri, e normal sa iti diversifici canalele de vanzare, indiferent ca o faci de la inceput (poate ai vandut pe marketplace dinainte sa iti deschizi magazin propriu), sau dupa ce incepi sa cresti si dai de o limita a cresterii traficului in site.

Din acest motiv, noi, la Gomag, asiguram integrarea gratuita cu eMAG Marketplace, cel mai cunoscut si utilizat marketplace din Romania.

Una dintre noutatile acestei luni se refera la modul de identificare a produselor tale in listarea pe eMAG Marketplace. Altfel spus, iti este mai usor sa cauti produsele listate pe eMAG, direct din platforma Gomag.

Acum poti cauta produsele dupa codul PNK, ID-ul in eMAG, dupa codul EAN sau dupa SKU.

elemente-listare-produse-emag

Toate aceste coduri reprezinta elemente unice facile de identificare a produselor. 

Le poti folosi, de exemplu, pentru a gasi un produs pe care vrei sa il editezi rapid, sau pentru vizualizarea rapida a stocului, a statusului sau etc.

3. Optiuni noi pentru anularea comenzilor

In Setari> General: tab-ul de Comanda, s-au adaugat 2 optiuni noi:

  • Anulare comenzi de catre client – Permite clientului sa isi anuleze singur comanda. 
  • Statusul comenzilor anulate de clienti – Statusul in care ajung comenzile anulate de catre clienti, direct din contul de client (*a doua optiune e vizibila doar daca se seteaza prima pe “DA”).

Anularea comenzilor de catre clienti

De ce te ajuta aceasta optiune?

De exemplu, exista situatii in care clientii fac 2 comenzi din greseala. Sau fac comanda si se razgandesc imediat, dar nu au chef sa te anunte, chiar daca le pui la indemana toate datele de contact necesare. Sau poate fac o comanda, iar apoi isi aduc aminte ca au un cod de discount pe mail.

In toate aceste situatii, eviti sa faci livrari costisitoare care vor fi refuzate. Clientii tai isi pot anula comenzile imediat ce s-au razgandit, dar nu si dupa ce comenzile au fost marcate ca procesate sau ridicate de catre curier.

anulare-comanda-de-catre-client popup-motivul anularii

FAQ

  • In cazul in care se anuleaza comanda pentru un client si revine alta data cu alta comanda, se poate vedea faptul ca a avut o comanda anulata?

Desigur, in CRM-ul din platforma poti vedea clar istoricul specific al fiecarui client in site-ul tau. Acest istoric va include si comenzile anulate, daca este cazul.

  • Exista un interval in care pot face clientii anularea? De exemplu, ce se intampla daca comanda e deja procesata si predata curierului? Mai pot anula clientii comanda?

In momentul in care statusul comenzii se modifica in orice altceva decat Comanda noua, butonul de anulare afisat in contul clientului dispare.

4. Update alocare puncte de fidelitate

Una dintre cele 2 directii principale de marketing pe care le poate adopta o afacere este strategia de fidelizare a clientilor.

Optimizezi bugetul, convingi oamenii sa cumpere mai usor si mai repede, si obtii recomandari organice atunci cand faci miscari concrete pentru a obtine clienti loiali, chiar dupa prima comanda.

Aplicatia Puncte de fidelitate este un instrument util in aceasta privinta. In functie de valoarea comenzilor, clientilor li se aloca automat un anumit numar de puncte de fidelitate, ce vor fi transformate apoi in discount-uri.

Uneori, insa, clientii uita de ele si nu le mai aplica. 

Daca faci, de exemplu, confirmari telefonice si le amintesti clientilor de existenta punctelor, ii poti intreba daca isi doresc sa aplici tu un anumit numar de puncte pentru a obtine comanda cu reducere.

Aceasta este noutatea lunii: daca e activa aplicatia Puncte de fidelitate, atunci adminii magazinelor vor putea adauga manual puncte de fidelitate pe comenzi.

adaugare manuala puncte de fidelitate

Aceasta optiune este potrivita pentru comenzile cu plata ramburs – nu dupa ce clientul si-a achitat deja comanda cu cardul, si pentru comenzile telefonice, pe care le generezi tu pentru client.

5. Update in aplicatia Fan Courier

O alta actualizare din aceasta luna implica aplicatia de integrare cu transportatorul Fan Courier.

Acum ai setarea Genereaza Automat Cerere de Ridicare. Practic, se va genera automat o comanda de ridicare a coletelor atunci cand se emite AWB-ul.

generare automata cerere de ridicare fan courier

Este o setare initiala pe care trebuie sa o faci o singura data, iar ea va functiona apoi de fiecare data cand se emite un AWB pentru Fan Courier.

Iti face munca mai usoara si economiseste timp, pe care altfel ar fi trebui sa il ocupi cu realizarea manuala a unei cereri de ridicare.

Citeste si: Etichete noi in dashboard, update GShipments & Email Bot si alte noutati Gomag

6. Conditie noua pentru CRM Bot

Am avut recent o serie dedicata GoBotilor din platforma Gomag, asa ca sigur esti familiarizat deja cu ce face CRM Bot.

Gestionarea clientilor si alocarea lor in scenariile potrivite devine simpla, automatizata si actualizata de fiecare data cand ai nevoie de datele lor.

Acum, pentru botii de tip CRM, am adaugat o noua conditie: Rata refuz(0-100%).

In calculul acestei rate de refuz a comenzilor se vor lua in considerare doar comenzile care sunt anulate.

update-conditii-goboti

De ce te-ar interesa o astfel de conditie?

Deoarece asa e mai simplu sa identifici acei clienti problema, care iti genereaza costuri suplimentare, nervi si stres.

Pe baza acestei conditii, de exemplu, poti aloca automat clientii cu comenzi anulate in grupul clientilor problema, catre care trebuie sa impui anumite reguli la comanda: plata cu cardul, confirmare telefonica, plata unui avans etc.

Sau, un alt scenariu este sa trimiti catre acesti clienti – care sunt alocati intr-un anumit grup sau au atasat un anume tag – o secventa de email-uri menita sa le modifice comportamentul de cumparare, pentru a evita anularea comenzilor pe viitor.

7. Adaugare taxa de procesare comanda

Mai nou, din ce in ce mai multe magazine online adauga la comanda o anumita taxa de procesare. Motivele existentei acesteia sunt diverse, insa ea are si rolul de a obtine o pre-confirmare a dorintei de primire a coletului.

Daca oamenii sunt dispusi sa achite aceasta taxa de procesare, sansele sa scazi rata de retur sau rata de refuz sunt mai mari.

Apoi, e posibil ca produsele tale sa aiba nevoie de conditii speciale de ambalare pentru a te asigura ca acestea vor ajunge in buna stare la destinatie.

Indiferent de motivul pentru care vrei sa faci asta, acum ai optiunea la indemana, in modulul Metode de plata: poti adauga o taxa de procesare fixa sau procentuala.

adaugare taxa de procesare cos

Citeste si: Gomag Shipments, raport Metode plata, update GoBot si alte noutati in platforma

Acestea au fost noutatile lunii la Gomag. Esti gata sa le incerci?

Poate ai gasit in lista functii pe care ti le doreai de mult. Sau poate sunt actualizari de care nici nu stiai ca ai nevoie.

Consulta-le pe fiecare in panoul de administrare al magazinului tau si testeaza-le – vezi cum functioneaza pentru tine.

Ne auzim data viitoare cu alte noutati interesante, asa ca nu pleca prea departe!

PS. Iti place ritmul in care crestem la Gomag si vrei sa fii si tu parte din acest ecosistem?

E momentul sa vii la Gomag! Ai 15 zile perioada de test gratuita, iar abonamentele noastre incep de la doar 7 euro pe luna. Fa pasul acum!

Andreea Rusz