9 minute timp de citire

Tu cum te gandesti la vara?

Cu entuziasm dar si un pic de… groaza?

Depinde de nisa in care vinzi insa, in timpul vacantei de vara si al concediilor, multe magazine online intra intr-o panta descendenta in ceea ce priveste conversiile.

De ce?

Pentru ca oamenii se relaxeaza, se bucura de timpul liber si de soare, poate plecati din tara.

Nevoia de shopping online e intrecuta de dorinta de a se bucura de ceea ce le rezerva optiunile locale, si modul in care acestea le pot prezerva senzatiile si amintirile de vara.

via GIPHY

La fel se intampla si iarna (din nou, depinde de nisa).

Pentru ca, de exemplu, magazinele de cadouri sau serviciile de curatenie rup in perioada respectiva, dar daca vinzi piscine sau decoratiuni pentru gradina… nu iti vin mereu clientul si ziua.

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

Inclusiv la Gomag, pe platforma, vara inseamna in mod normal o perioada mai slaba, cu mai putini clienti noi. Zic in mod normal pentru ca n-am avut de gand niciodata sa stam cu mainile in san si sa lasam timpul sa treaca pe langa noi.

Asa ca astazi o sa iti vorbesc despre cateva idei cu ajutorul carora sa iti cresti vanzarile in lunile slabe, indiferent cand are loc aceasta perioada pentru tine.

Sunt idei pe care le-am pus si noi in aplicare, atat la Gomag cat si pentru clientii la agentie.

1. Organizeaza un concurs

Stii care e cel mai mare avantaj in ziua de azi? Pentru business, ma refer 🙂

Oamenii stau toata ziua pe telefon.

Iar asta inseamna ca poti ajunge la ei chiar daca sunt acasa, sau pe marginea piscinei, sau la o cabana cu prietenii, sau pe o plaja insorita, cu un mojito in mana si telefonul in cealalta.

Sfatul meu e ca inainte sa te gandesti ce campanii de marketing sa pornesti, uita-te cat de bine functioneaza site-ul tau pe mobil, daca esti usor de gasit / contactat iar oamenii pot interactiona cu tine rapid.

Ai grija si la site (foloseste Mobile Friendly Test sau orice alt tool) dar si la prezenta pe aplicatiile populare din telefoanele oamenilor – retele Social Media: Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat sau alte canale preferate de publicul tau. Inclusiv Waze, daca ai o afacere locala.

Tot aici poti organiza si promova concursuri, in special in lunile in care vanzarile stagneaza sau scad.

Indiferent de tipul concursului, acesta te va ajuta sa ajungi la mai multi oameni din publicul tau tinta, sau poti sa le ceri datele de contact si chiar sa le dai idei pentru ce produs li s-ar potrivi din magazin.

Am scris recent un articol despre concursuri pe SilkWeb asa ca te invit sa il citesti: Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes.

Pune in aplicare informatiile din articol, testand in lunile slabe.

Targeteaza in special pe mobil, optimizeaza-ti materialele creative (bannere, mesaje de marketing, video-uri) pentru acest dispozitiv si ofera perioade prelungite de ridicare a coletelor si retur (in caz ca oamenii sunt plecati in concedii sau sunt prea prinsi cu alte activitati).

2. Fa oferte in weekend

Te gandesti ca oamenii intra pe modul de weekend incepand de vineri seara si nu mai au timp sau chef sa comande?

Nu e mereu adevarat.

Weekend-ul poate fi o ocazie sa isi dea seama ca au nevoie neaparat de ceva – de imbracat, de tuns iarba, jocuri, de acordat mai multa grija modului in care arata, de aranjat bicicleta sau masina, si asa mai departe.

De asemenea, se pot gandi ca daca fac o comanda acum, aceasta le va ajunge mai repede (depinde si care e programul de gestionare a comenzilor pe care il ai in site).

Asa ca trebuie sa testezi.

Promoveaza-ti ofertele inclusiv prin reclame, email marketing, Facebook Messenger si, sfatul meu, seteaza un chatbot care sa raspunda la intrebarile oamenilor in intervalul in care, pana la urma, si tu te bucuri de weekend.

oferta-weekend

Citeste si: 365 zile de eCommerce: Despre sezonalitatea produselor

3. Ofera un discount pentru produsele de sezon

E putin probabil sa ai in site doar produse potrivite pentru un anumit sezon.

Chiar daca par asa (ex. fire pit-uri sau gratare) poti adauga produse complementare care sa se vanda si in alte sezoane (ex. accesorii pentru semineu, suporturi pentru lumanari etc.) sau sa oferi tutoriale pentru ingrijirea produselor in extra-sezon – pozitionandu-te ca o autoritate in piata pe subiectul respectiv.

Ca sa atragi atentia oamenilor ce, oricum nu stau in general cu gandul la tine iar in sezonul mort nici atat, fa promotii si discount-uri la produsele ce au logica in sezon.

Cum le gasesti? Pe langa trenduri – pe care ar trebui sa le urmaresti, verifica-ti propriile rapoarte din Analytics pentru cele mai cautate produse (atat pana acum in acest an, cat si in anii anteriori in aceasta perioada).

Sigur, poti sa mergi si pe ideea “omul destept isi face iarna car si vara sanie”, sa vezi daca poti trezi senzatiile potrivite si sa determini oamenii sa cumpere din timp.

Insa nu e obligatoriu ca oamenii vor si cumpara (se gandesc ca au nevoie de spatiu de depozitare, ingrijirea sau mentenanta produselor pana ce le folosesc – ex. daca iti iei boots sau placa din vara, nu e ok sa le lasi la soare iar placa trebuie ceruita si cere ceva spatiu).

Testeaza lumea in lunile slabe si cu oferte sau lansari pentru produse noi sau produse in editie limitata si insista pe urgentare – nu lasa promotiile sa mearga continuu. Stabileste un timp limitata si un cronometru pentru a-i provoca sa actioneze cat mai repede.

Tot acum merge bine transportul gratuit (chiar si la o suma limita mai mica decat de obicei) si extinderea termenelor de livrare / retur.

oferte-sezon

4. Consolideaza-ti pozitia in piata

Stii cum e, in lunile pline nici nu ai ocazia sa iti mai tragi sufletul.

Prins intre gestionarea comenzilor, rularea campaniilor de marketing, discutiile cu furnizorii, clientii si rezolvarea problemelor, e greu sa gasesti timpul necesar pentru a cimenta ceea ce construiesti cu fiecare client in parte: o relatie si o pozitie buna in fata lui.

Asa ca profita de lunile slabe pentru a-ti consolida pozitia in piata, autoritatea si imaginea publica in fata clientilor / stakeholderilor:

  • Vino cu informatii noi pe blogul de companie
  • Raspunde la intrebarile si comentariile oamenilor – inclusiv pe grupurile de profil
  • Organizeaza evenimente sau webinarii (poti si cu Facebook Live)
  • Participa la evenimente din nisa ta, unde sa te intalnesti cu oameni interesati de industria ta si ceea ce vinzi.
  • Sprijina echipe sau ONG-uri locale
  • Auditeaza-ti site-ul si vezi ce poti imbunatati, pentru o experienta mai buna a clientilor
  • Testeaza adaugarea de produse noi / limitate, dintre sugestiile clientilor
  • Trimite mail-uri sau suna-ti clientii, chiar daca a trecut ceva timp de cand au cumparat. Intreaba-i daca sunt multumiti de cum functioneaza produsul, daca au nevoie de ceva, daca au vreo sugestie pentru tine – mobilizeaza-ti si oamenii din echipa sa fie proactivi.
  • Sarbatoreste-ti clientii. Trimite-le surprize de aniversari (ziua de nastere, aniversarea a x timp de cand au cumparat): discount-uri, produse cadou, felicitari personalizate etc.

consolidare-pozitie-brand

Citeste si: 6 Ponturi De Planificare A Bugetului Pentru Micile Afaceri

5. Fa parteneriate

Parteneriatele functioneaza atat pentru a-ti consolida pozitia pe piata, cat si pentru a ajunge la un public mai mare, doritor sa cumpere si in ceea ce – in mod normal pentru tine – e un sezon mort.

Colaborarea poate fi cu un jucator din nisa ta (ex. servicii de tiparire in colaborare cu fotografi), cineva dintr-o nisa apropiata (de exemplu, genti de voiaj in colaborare cu o agentie de turism), cu ONG-uri (la fiecare achizitie se doneaza x lei) sau cu firme / echipe / personalitate locala (daca ai o afacere locala).

Practic, prin parteneriat va ajutati reciproc, cresteti imaginea si numele ambelor parti implicate si ajungeti fiecare la publicul celuilalt.

Incearca sa gasesti parteneri ori pe o perioada foarte scurta (de ex. pentru un eveniment), fie pe termen lung. Parteneriatele fragile, cat sa profitati unul de altul si dupa are loc o despartire urata, afecteaza rau de tot imaginea proiectata a brandurilor implicate.

Asa ca ai grija cu cine colaborezi.

parteneriat-magazin-online

Bonus!

6. Pregateste campaniile pentru lunile de varf

Un alt mod in care poti profita de lunile cu vanzari slabe este sa te pregatesti pentru cel mai profitabil sezon.

Incepe sa planifici campaniile de marketing, mesajele principale, bannere, video-uri, materiale scrise (reclame, articole, postari Social Media, secvente de email-uri / autorespondere), codurile de discount, landing page-uri etc.

Ideea e ca acum, daca gandesti la modul general, nici nu o sa iti dai seama cat de mult ai de lucru pana in momentul in care te apuci. Foloseste-te de timpul liber din perioadele slabe in vanzari pentru a pregati campaniile din perioadele imbelsugate.

Pe langa promovare, asigura-te ca site-ul tau ruleaza la maximum, nu ai erori iar continutul publicat in pagini este convingator.

Iar aici am un ultim sfat:

Actualizeaza-ti pozele. Pe langa imaginile de produs standard, pe fundal alb, cauta sa creezi imagini care descriu stilul de viata creat de produs, produsul in actiune.

De ce? Pentru ca acest tip de imagini cresc dorinta pentru produs. Cum? Pentru ca trezesc anumite emotii in clientii tai.

Atunci cand vede o imagine cu un model reprezentand un stil de viata, inconstient, omul va gandi:

  • As putea arata si eu asa de fericit.
  • As putea arata si eu tot atat de bine.
  • As putea sa ma simt si eu atat de iubit.
  • As putea trai si eu o viata asa de frumoasa.

Imaginile, la fel si macar o parte din textul descrierii de produs, trebuie sa ii faca pe clientii tai sa simta ceva.

Nu sa gandeasca logic. Nici n-ar trebui sa gandeasca; cu cat o fac mai mult, cu atat vor gasi mai multe bariere in calea achizitiei.

Citeste si: SEO Sezonal: Cum Iti Pregatesti Site-ul Pentru Orice Sezon

Sezonalitatea este un lucru perfect normal, care ne afecteaza pe toti, indiferent de nisa.

Diferenta o face modul in care reactionam la perioadele cu vanzari mai slabe, tipul de artificii pe care le facem si daca alegem sa profitam de timpul disponibil pentru a pregati un boom in cea mai buna perioada.

Articolul de azi vine ca un impuls de inspiratie pentru tine – vezi ce idei ai putea aplica sau adapta in business-ul tau si nu uita sa profiti de fiecare minut; pana si un mic detaliu, o exprimare diferita sau faptul ca te pregatesti din timp te poate ajuta sa fii cu un pas in fata concurentilor tai.

Daca vinzi pe Gomag foloseste-te de functionalitatile platformei – GoBotii, regulile de reducere, landing page-uri, hello bar + cronometru, marcaje promotionale, Gomag Apps. Te vor ajuta sa economisesti si mai mult timp, pentru a te ocupa asa cum trebuie de campanii si clienti.

Iar daca nu vinzi inca pe platforma noastra, fa-ti un demo gratuit pentru 15 zile. Majoritatea clientilor nostri nici nu au nevoie de toata perioada pentru a-si crea si lansa magazinul 🙂 . Vezi singur cum ar arata si functiona magazinul tau pe platforma noastra.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
Pasionat de antreprenoriat si ecommerce, am inceput activitatea online in anul 2000.
Cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Impreuna cu echipa am ajutat sa creasca peste 1500 de companii.

[i]
[i]
[index]
[index]