7 minute timp de citire

Din ce in ce mai multi oameni isi doresc sa devina antreprenori.

Si lasand la o parte statisticile, pot sa vorbesc din experienta – doar in ultimii ani am discutat cu mii de oameni dornici sa isi deschida afaceri si sa isi ia viata in propriile maini.

Dintre ei, cateva sute chiar au astazi magazine online.

Deci, ce s-a intamplat cu restul?

sursa: Giphy

Vezi tu, astazi ideea de a deveni antreprenor este tot atat de tentanta ca ideea de a deveni o celebritate sau un star. Suna perfect sa iti faci propriul program, sa lucrezi de pe laptop din orice colt al lumii, sa te trezesti cand vrei si sa ai oameni care lucreaza pentru tine. Iar tu esti seful.

Si chiar poti sa ajungi in acel moment.

Insa pana atunci… toti pornim la drum infometati de succes si ne trezim curand coplesiti de intreaga aventura. Unii rezista si ajung in top, altii (cam 80%) esueaza.

Astazi vreau sa iti spun 4 greseli pe care sa le eviti daca vrei sa faci parte din categoria celor care rezista si au o afacere de succes. 4 lucruri care iti transforma gandirea si te ajuta sa devii antreprenorul cu viata la care visezi acum.

1. Fa-o din pasiune, nu pentru ca vrei sa castigi multi bani

Stiu ca suna ca un cliseu dar lasa-ma sa iti spun asta: nu vei rezista la presiunile si provocarile care te asteapta daca ceea ce urmaresti tu sunt (doar) banii.

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

Vor exista momente in care iti va fi foarte greu. Fara pasiune pentru ceea ce faci sau ceea ce vinzi, orice om sanatos la cap ar renunta imediat.

Acesta e adevarul, chiar daca greu de inghitit.

Oamenii isi lanseaza zilnic propriile afaceri pentru ca vad potentialul financiar al unei astfel de investitii sau pentru ca statisticile spun ca acum e momentul sa se axeze pe o anumita nisa.

Alergatura dupa bani nu este insa prea motivanta. Primul hop li se va parea de neinvins si asta de ce? Pentru ca problemele inseamna mai putini bani sau chiar deloc pentru o perioada de timp. Si atunci nu ii mai motiveaza nimic sa mearga mai departe.

ecommerce-pasiune

In schimb, cand la mijloc este pasiune, e ca si cum te-ai trezi si ar fi ziua ta… in fiecare zi. Cand alergi dupa ceva de care esti pasionat vei avea si anduranta sa treci peste noptile nedormite si peste problemele mari si mici.

In timp, vei ajunge sa traiesti si visul de astazi. Insa pentru asta, repet, trebuie sa fii pasionat de ceea ce faci.

Citeste si: Cum Sa Iti Transformi Propria Pasiune In Profit

2. Oamenii vor sa stie ce face afacerea ta, iar apoi vor sa stie cine esti

De cativa ani sunt un ambasador al brandingului personal si ma bucur sa vad ca din ce in ce mai multi incep sa inteleaga importanta acestui concept.

Vezi tu, indiferent cat de mare este afacerea ta sau ce produse extraordinare vinzi, oamenii cumpara de la oameni.

Si vor sa stie despre tine, despre fondatorul afacerii. Vor sa stie despre cum ai ajuns la ideea acestui business sau a produselor si de ce sa asculte ceea ce ai de zis tu in loc sa ii asculte pe altii.

Pana la urma, branding-ul personal se leaga de ideea de a crea o afacere din pasiune si nu pentru bani, cum ti-am povestit mai sus. Aceeasi pasiune te va motiva sa creezi o conexiune naturala cu oamenii, indiferent ca fata in fata sau din spatele unui text, a imaginilor sau a unui video.

brand-personal

De asemenea, e un mod de a spune “uite, eu sunt cea mai bine informata persoana din firma asta si afacerea pe care am construit-o rezolva o problema cu care m-am confruntat personal”.

Brandul tau demonstreaza oamenilor ca tu si afacerea ta sunteti abordabili si asta e un punct forte care te poate diferentia de muulti competitori. Pur si simplu le arati oamenilor ca iti rupi din timpul tau pentru a vorbi cu ei si a-ti impartasi cunostintele – si asta duce mai departe la incredere iar increderea, la vanzare.

Printre creatorii de business-uri cu un brand personal tare se numara aproape toti expertii de care am vorbit in cadrul seriei #ExpertulSaptamanii, printre care si Gary Vaynerchuk, Steve Jobs, Walt Disney si multi, multi altii.

Cred ca din ce in ce mai multi CEOs vor investi in branding personal si asta nu pentru ca e ceva optional si distractiv de facut, ci pentru ca e un aspect esential al unui business.

Citeste si: Ce Te Face Diferit – Branding In Era Digitala

3. Nu ai nevoie de mai multa motivatie, ci de mai multa experienta

Aceasta e probabil cea mai grea dar si cea mai valoroasa lectie pentru orice antreprenor.

Sa construiesti ceva de valoare necesita timp. Mai presus de cunostinte sau strategie, antreprenoriatul e un test de rabdare si perseverenta.

Motivatia are intr-adevar rolul ei insa nu ea este cea care te va duce mai departe odata ce intri in acest joc.

De ce ai nevoie? De mai multe ore lucrate, mai multa experienta. Trebuie sa simti pe pielea ta cum e sa stai cateva nopti treaz pentru a rezolva probleme sau cum e sa repari dupa altii, indiferent ca sunt angajati de-ai tai, parteneri sau terte parti.

Nu stiu daca ai observat dar cei mai grozavi antreprenori impart cateva calitati fundamentale. Una dintre acestea este rabdarea.

Cand ceva merge prost sau fix pe dos fata de cum si-au imaginat, nu incep sa alerge panicati in toate partile, nu incep sa strige sau sa dea vina pe unii si pe altii. Doar dau din cap si spun “ok, hai sa vedem cum rezolvam asta”.

experienta-ecommerce

Nu ajungi sa ai atitudinea aceasta citind zilnic citate motivationale pe Instagram. O faci daca ai mai trecut prin valuri tulburi inainte si ai reusit sa ajungi nevatamat pe celalalt mal.

Pentru a deveni cu adevarat un antreprenor si a-ti atinge scopul stabilit de la bun inceput, va trebui sa accepti provocarile intregii calatorii si sa iti pastrezi luciditatea pentru mult timp de-acum incolo.

Visele sunt dragute insa nu corespund realitatii. Fa zilnic ce ai de facut si acumuleaza experienta pentru ca pe masura ce cresti, vei avea la indemana ideile si strategiile necesare pentru a merge mai departe, mai simplu si mai usor.

Citeste si: Cum Sa Iti Faci Propria Afacere Fara Sa Ai Experienta

4. Nu e important sa arate bine, ci sa functioneze

Logo-ul, branding-ul, numele companiei tale… toate acestea nu inseamna nimic daca nu ai un business functional. Poti sa ai cea mai frumoasa, minunata si stralucitoare afacere din lume – daca nu oferi valoare clientilor tai, n-o sa ii pese nimanui.

Vad atat de multi potentiali antreprenori care se impiedica de chichite precum design-ul site-ului sau numele sau banner-ul perfect. Adica idei de business care nici macar nu sunt testate. Petrec ore intregi gandindu-se la numele viitoarei lor afaceri… cand nici macar nu stiu ce produse vor sa vanda.

Vezi tu, oamenii sunt impresionati cand vad ca le oferi ceva ce le face viata mai buna si mai minunata. Oricat de bine ar arata site-ul sau cat de bine ar suna numele afacerii tale, pe ei nu ii intereseaza.

Vor sa isi vada problemele rezolvate, vor sa fie invidiati de ceilalti, vor sa atraga atentia si vor sa simta ca au facut cel mai bun targ.

Pentru asta, mai bine iti lansezi afacerea cat mai rapid si iti testezi ideile direct pe audienta. Odata ce vezi ca functioneaza un anumit nume, design sau mesaje, le implementezi si ele fac performanta.

Nu mai pierde timpul alergand dupa perfectiune si dupa ceea ce iti inchipui tu ca va arata bine; lasa-i pe clienti sa aleaga asta. Ei sunt, pana la urma, cei care iti baga banii in cont.

Citeste si: 4 Intrebari Din Mintea Clientilor Tai

Cele 4 greseli de astazi nu tin neaparat de strategie sau marketing ci de modul in care iti tratezi afacerea.

Realitatea e ca antreprenoriatul reprezinta o munca la fel ca oricare alta, mai ales atunci cand pornesti de la zero.

In timp, poti ajunge sa castigi milioane si sa faci inconjurul lumii lucrand de pe laptop insa pana atunci, e o cale lunga pe care trebuie sa o privesti cu luciditate si pasiune.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]