La drept vorbind, poti sa iti faci linistit o afacere online fara sa ai experienta.

Desi, intr-adevar, acestea te ajuta sa eviti anumite greseli tipice incepatorilor si sa actionezi corect din start.

Insa atunci cand iti doresti o afacere in eCommerce trebuie sa fii pregatit pentru schimbari numeroase, in intervale scurte de timp.

Nu stii niciodata cand Google va lansa un nou update, nu vei intelege in totalitate comportamentul de cumparare al oamenilor, poate numarul de vanzari va scadea si nu vei intelege de ce, desi te confrunti cu o sezonalitate non standard etc.

In eCommerce, pe cat de neprevazuti sunt factorii ce iti pot afecta afacerea, pe atat de multe satisfactii ai.

Ai un magazin deschis non-stop, 24/7, in care oameni din toate colturile lumii iti pot cumpara produsele sau serviciile.

Iar faptul ca esti presat sa inveti continuu pentru a tine ritmul cu ceilalti – clienti, competitori, angajati – te face sa te dezvolti continuu, devenind mai bun pe zi ce trece.

In articolul de astazi iti voi arata cum sa faci primii pasi spre proiectul pe care ti-l doresti de mult, cum sa iti faci propria afacere online fara sa ai experienta deloc.

Stai linistit, vei aduna o multime de informatii, experienta si cunostinte tehnice pe parcurs.

1. Hotaraste-te daca intr-adevar iti doresti sa fii un antreprenor

Si daca esti pregatit pentru a deveni unul.

Daca ti se pare ca ai nevoie macar de un minimum de experienta pentru a porni afacerea, sfatul meu este sa iti iei un job in domeniul in care ai vrea sa activezi si sa muncesti o perioada, pana capeti incredere in propriile forte.

Insa, serios vorbind, experienta nu este obligatorie.

Iar in ceea ce priveste cunostintele tehnice, tehnologia a evoluat atat de mult pe parcursul ultimilor ani incat, in afara cazului in care vrei sa faci ceva total iesit din comun, sarcinile tale se vor limita mai mult la marketing, stocuri si managementul capitalului decat la alegeri tehnice.

De exemplu, exista o multime de solutii si platforme eCommerce, nu trebuie sa stii programare si sa incepi sa iti scrii propria platforma (iti recomand o platforma SaaS, cu plata lunara, cum este si Gomag: nu trebuie sa fie alegeri permanente si au costuri decente).

De asemenea, exista solutii de e-fulfilment, aplicatii de marketing automation si tot felul de instrumente ce te pot ajuta sa iti simplifici munca pe mai multe paliere ale job-ului tau de antreprenor.

business pasiune

2. Alege o nisa

Posibil ca deja ai o idee asupra produsului pe care ti-ai dori sa il vinzi si a nisei.

Dar intrebarea e: chiar ai sanse de succes in nisa aleasa?

In principiu, viitorul tau produs trebuie sa rezolve o problema a oamenilor pentru ca acestia sa fie dispusi sa scoata banii sau cardul din portofel dar si sa iti acorde incredere, pentru a reveni in site si a te recomanda prietenilor.

Nu uita ca depinzi de decizia de cumparare a clientilor iar pentru a o motiva, va fi nevoie sa le oferi beneficii in plus fata de competitori si o experienta de achizitie mai placuta.

Prin urmare, atunci cand alegi nisa, gandeste-te daca exista ceva ce ti-ai dori sa cumperi sau de care ai nevoie insa iti este foarte greu sa il gasesti ori este prost facut.

Produsele cu cele mai mari sanse de reusita pe piata sunt cele ce rezolva astfel de nevoi.

Citeste si: 4 Moduri Prin Care Sa Ajungi La Ideea Perfecta De Business

3. Foloseste dovezi sociale pentru a-ti vinde produsele

In B2C, testimonialele, recenziile si dovezile sociale au un cuvant greu de spus in determinarea deciziei de cumparare.

In momentul in care clientul vede ca exista persoane reale in spatele site-ului si nu esti doar o mare teapa, cand vede ca sunt si alti oameni care au cumparat deja de la tine si chiar sunt foarte bucurosi cu alegerea facuta, iti va acorda credibilitate si va apasa pe butonul “finalizare comanda” cu mult mai putine griji in minte.

In eCommerce, lipsa de incredere si scenariile din mintea clientului sunt factorii ce impiedica, de cele mai multe ori, vanzarea.

E normal, clientii nu pot atinge produsul, nu il pot proba si nu pot fi siguri de modul de functionare a acestuia, la fel cum se petrec lucrurile intr-un magazin fizic.

Pentru a suplini aceste lipsuri, trebuie sa compensezi cu toate armele din dotare.

Afiseaza in site si pe paginile de Social Media testimoniale, fotografii cu clientii multumiti, fotografii trimise de acestia in care folosesc sau poarta produsul.

De exemplu, daca vrei sa vinzi un anumit tip de imbracaminte gandeste-te sa publici pe Facebook si Instagram imagini cu clientii ce iti poarta hainele – astfel, viitorii clienti vor stii cum arata acestea in realitate si cum arata pe un corp cu proportii diferite de cele ale unui manechin.

A, si daca vrei sa imi spui ca nu ai inca nici macar un client, poti folosi fotografii in care le incerci tu sau cativa dintre prietenii tai. Improvizeaza 🙂

antreprenoriat fara experienta

4. Foloseste Social Media pentru a crea o comunitate in jurul afacerii tale

Cand esti la inceput si nu ai experienta, Social Media poate fi cel mai bun aliat al tau.

Canalele de social iti permit sa discuti direct cu potentialii clienti, sa interactionezi cu acestia, sa le oferi raspunsurile pe care le cauta, sa le trezesti interesul si sa iti imbunatatesti produsul/produsele, pe baza feedback-ului.

Pe de alta parte, daca reactionezi impulsiv la feedback-ul negativ, taci chitic sau nu ai o strategie de postare, oamenii iti vor parasi paginile fara niciun regret.

Asadar ai grija la propriile reactii pe paginile de business.

Pentru a aparea in News Feed-ul fanilor si urmaritorilor tai este nevoie sa postezi regulat continut valoros, educational si original, sa inciti interesul audientei adresand intrebari si folosind elemente vizuale – acestea au un impact mai puternic si au o probabilitate mai mare de a fi distribuite.

Urmareste raportele pe care ti le pun la dispozitie retelele sociale, monitorizeaza indicatorii de performanta si identifica postarile cu grade mari de interactivitate.

Vezi de ce sunt diferite de postarile sub medie si repeta genul acesta de postari pana ajung sa fie virale.

5. Invata din mers si acumuleaza experienta

Chiar daca incepi o afacere online fara sa ai experienta, cunostinte sau informatii despre aspectele tehnice ale industriei comertului online, pe parcurs datoria ta este sa te educi, singur sau cu ajutorul specialistilor.

Citeste despre eCommerce, despre bunele practici, urmeaza cursuri specializate, aboneaza-te la blogurile mari din tara si din strainatate, urmareste influencerii din domeniu pe retelele sociale si prin newsletter si “fura meserie”.

De asemenea, nu pierde din vedere evenimentele (conferinte, workshop-uri, sesiunile de learning etc.) unde ai sansa sa faci networking cu cei care stiu cu ce se mananca eCommerce.

Tine doar de tine sa te dezvolti personal in timp ce iti cresti afacerea.

Fie ca o faci singur, fie ca apelezi la firme specializate in management, marketing, servicii digitale, fulfilement etc., vei vedea ca antreprenoriatul in eCommerce poate fi plin de satisfactii.

Citeste si:  Cum Sa Fondezi Un Business In Timp Ce Lucrezi Full Time

In articolul de astazi ai descoperit ca, pentru a-ti face propria afacere nu ai nevoie obligatoriu de experienta. ci de dorinta de a-ti aduce ideile la realitate, fara a astepta dupa perfectiune.

Da-i drumul. Fa-ti o afacere online fara sa ai experienta si preia controlul asupra vietii tale!

Cosmin Daraban