6 minute timp de citire

Astazi ti-am pregatit un articol despre platformele SaaS, cu plata lunara, cunoscute si sub numele de platforme inchiriate. Vei descoperi ce este o platforma eCommerce inchiriata, care sunt avantajele si dezavantajele acestui tip de serviciu dar si la ce sa fii atent atunci cand cauti o platforma SaaS. 

Pentru tine, ca si antreprenor, unul dintre cei mai importanti pasi pe care trebuie sa ii faci in construirea afacerii tale online este alegerea platformei eCommerce. Aceasta este mai mult decat un simplu produs. De fapt, este fundatia pe care se dezvolta business-ul tau.

Prin urmare, trebuie sa te gandesti bine inainte sa iei decizia finala. Platforma eCommerce trebuie sa fie la fel ca si fundatia unei case: stabila, puternica si simpla de folosit, potrivita pentru orice tip de constructie ridici pe ea.

Dupa cum probabil stii deja, pe piata exista mai multe tipuri de platforme:

  • platforme open source / platformele gratuite
  • platforme de tip SAAS / platformele cu plata lunara
  • platforme personalizate atat din punct de vedere al designului, cat si al functionalitatilor
  • platforme enterprise – produse de marile companii internationale pentru comerciantii mari

Ce inseamna SaaS ?

SaaS (Software as a Service) este un sistem prin care furnizorul iti pune la dispozitie un serviciu gazduit intern (in acest caz platforma), contra unui abonament lunar. SaaS inseamna ca iti poti accesa magazinul online de oriunde, cu simpla conditie sa ai acces la internet.

Cu alte cuvinte, este un sistem mult mai eficient care include si accesul printr-un dispozitiv mobil. Insa trebuie sa intelegi ca exista o mare diferenta fata de platformele open-source: codul nu este public prin urmare administrarea acestuia se face de catre o singura parte – furnizorul.

In continuare, am selectat cateva avantaje si dezavantaje cand vine vorba de alegerea unei platforme eCommerce SaaS.

De ce sa folosesti o platforma eCommerce inchiriata?

Economisesti bani

Platformele eCommerce inchiriate iti permit sa iti lansezi rapid afacerea, cu economie de bani si timp. Practic, nu mai e nevoie sa faci o investitie uriasa la inceput ci magazinul tau poate fi online, functional, in doar cateva minute. Deoarece toate plugin-urile si modulele importante sunt deja instalate, poti sa faci vanzari in mai putin de o saptamana de la lansare.

Ai la dispozitie furnizori locali

Este recomandat sa alegi o platforma eCommerce de inchiriat la nivel local, romaneasca, daca publicul tau tinta este Romania. O astfel de platforma este dezvoltata pentru a raspunde corespunzator nevoilor si asteptarilor clientilor din aceasta zona geografica si are deja integrari cu furnizori de servicii precum procesatori de plati, firme de curierat etc. Nu mai pierzi timpul necesar pentru a face integrari cu furnizorii locali ci lucrezi intr-un ritm mult mai alert.

Actualizari automate

Actualizarile sunt floare la ureche atunci cand folosesti o platforma eCommerce de tip SaaS. Practic, nu trebuie sa faci nimic de unul singur ci noi ne ocupam de actualizarea serviciului pe care ti-l furnizam. Nu trebuie sa subestimezi avantajul acestor update-uri automate deoarece este important sa colaborezi cu o firma care lucreaza in permanenta la imbunatatirea serviciului pe care ti-l pune la dispozitie.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Economisesti timp

Cu o platforma eCommerce inchiriata totul se intampla foarte repede: iti lansezi magazinul in cateva minute, incepi sa vinzi in cateva zile, ai actualizari automate si altcineva se ocupa de mentenanta platformei. Practic, economisesti timpul si efortul pe care l-ai investi in folosirea unui alt tip de platforma si il utilizezi mai eficient pentru partea de marketing si promovare a afacerii tale.

Nu te preocupi de mentenanta si hosting

Mentenanta software-ului pe care l-ai inchiriat nu e problema ta. De asemenea, firma furnizoare iti asigura si hosting. Practic, tu doar platesti chiria si te bucuri de beneficiile platformei.

Citeste si: Cum Sa Alegi Platforma eCommerce Potrivita Pentru Tine

Dezavantajele unei platforme de inchiriat

Nu vei fi proprietarul acesteia

Motivul pentru care unele persoane nu aleg platformele SaaS este pentru ca software-ul (codul sursa) nu le va apartine niciodata. Dar, daca stai sa te gandesti mai bine, nu e un motiv prea bun.

Industria se dezvolta intr-un ritm accelerat astfel ca peste 5 ani orice software eCommerce ramas in stadiul de acum, va fi lipsit de valoare. Inchipuie-ti ca investesti mii de euro pentru a “cumpara” o platforma eCommerce. Da, o vei folosi cu rezultate bune pentru 3-4 ani, dar dupa acest interval de timp, este posibil sa nu mai poti raspunde cum trebuie cererilor pietei.

Lucrurile care au intr-adevar valoare si conteaza sa le detii este numele (domeniul) si baza de date. In timp, iti poti transforma numele intr-un brand si e necesar sa fii proprietarul acestuia; nu vrei sa te trezesti peste cativa ani ca cineva profita de el. La fel stau lucrurile si cu baza de date cu informatii despre afacerea ta: clienti, comenzi, sabloane de email, testimoniale, produse etc.

Limitarile sistemului

Intr-adevar, acest aspect poate fi interpretat ca un dezavantaj al platformelor SaaS. Nu toti furnizorii au aceleasi functionalitati. De asemenea, unii furnizori au functionalitati mai dezvoltate decat altii.

Cand vrei sa alegi o platforma eCommerce inchiriata pentru afacerea ta, cel mai important este sa te orientezi spre un furnizor care isi dezvolta produsul incontinuu, aducand noi functionalitati si beneficii in platforma.

Foarte important! Nu inchiria cea mai ieftina platforma

Stii cum se spune: cat dai, atat primesti. Daca te gandesti ca e mai bine sa alegi o platforma gratuita sau vanezi cel mai mic pret, aminteste-ti ca nu exista nimic gratis. Intotdeauna, in acest caz, exista un cost ascuns, care mai devreme sau mai tarziu, va iesi la suprafata. Poate fi vorba de mentenanta, lipsa functionalitatilor sau o multime de bug-uri pentru care va trebui sa platesti dublu sau triplu, pentru a fi rezolvate.

Daca nu stii spre ce produs sa te orientezi, fii atent la urmatoarele lucruri:

  • Cum sta platforma la capitolul functionalitati?
  • Acestea raman aceleasi in continuare sau se dezvolta in permanenta noi module?
  • Ce opinii au actualii sau fostii clienti ai platformei respective?
  • Ce imagine publica are furnizorul serviciului respectiv?
  • Are pre-integrari cu terte parti?
  • Cat de securizata este platforma?

Ai grija sa afli raspunsul la intrebarile de mai sus pentru ca nu vrei sa te trezesti cand ti-e lumea mai draga ca magazinul tau nu mai creste sau intampina probleme peste probleme.

Care sunt principalele beneficii daca inchiriezi platforma Gomag?

Platforma Gomag

  • Iti cresti vanzarile pe o platforma multi-channel iar site-ul tau este responsive, capabil sa se adapteze oricarui dispozitiv folosit;
  • Gestionezi totul incepand de la comenzi, stocuri si clienti dintr-un singur panou de administrare;
  • Consolidezi (si in multe cazuri elimini) sistemele back-office intr-o singura solutie;
  • Automatizezi aspecte cheie ale business-ului tau: vanzari, marketing, relatii clienti, stoc, comenzi, livrari si retururi;
  • Obtii statistici si date despre site-ul tau pentru a lua cele mai bune decizii in dezvoltarea afacerii;;
  • Ai pre-integrari cu parteneri si procesatori din Romania si din strainatate: mobilPay, PayU, PlatiOnline, EuPlatesc.ro, ING, LibraPay, PayPal, FanCourier, TNT, NemoExpress, Urgent Cargus, RetargetingBIZ, Profitshare, 2Parale, MailChimp, ActiveCampaign, Google Analytics etc.
  • Ai parte de suport online si documentatie completa;
  • O multime de alte functionalitati pe care le gasesti aici.

Daca iti doresti o platforma eCommerce inchiriata, iti recomand sa incerci gratuit platforma Gomag, timp de 15 zile ca sa te convingi singur de beneficiile si functionalitatile pe care le oferim si de eficienta produsului nostru. Daca hotarasti ca platforma noastra este potrivita pentru afacerea ta, ia legatura cu consultantii nostri in eCommerce la (004) 0728-931.135 sau pe email.

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]