Te-ai intrebat vreodata cum sute de antreprenori ajung la o idee perfecta de business si o transforma intr-un proiect de succes?

Unele dintre aceste idei sunt atat de simple, incat nici nu iti dai seama cum de nu te-ai gandit tu primul la ele.

Iar altele sunt atat de originale si inovatoare, incat nu intelegi cum de s-au putut ivi in mintea cuiva.

Indiferent prin ce moduri ajungi la ideea perfecta de business, cert este ca aceasta joaca un rol primar in drumul spre succes al fiecarui start-up.

Am scris acest articol pentru viitorii antreprenori sau pentru cei care au deja o afacere si isi doresc sa lanseze un nou proiect, pe care sa il dezvolte spre primele pozitii in piata de eCommerce.

Astazi discutam despre 4 moduri prin care sa ajungi la o idee perfecta de business, ideea capabila sa te duca spre noi culmi.

Unii sunt norocosi indeajuns incat sa vina din start cu o idee geniala. Altii, cu abilitati puternice de antreprenoriat, simt ca sunt in stare sa schimbe lumea, insa nu au gasit inca ideea potrivita pentru a-si atinge obiectivul.

Daca te regasesti in cea de-a doua situatie, nu uita ca drumul pana la o idee perfecta de business, executia ideii si constructia planului de afacere dureaza.

Cum ajungi la o idee perfecta de business?

1. Decide care este principalul motiv pentru care vrei sa lansezi un business

Ideile sunt de multe feluri, insa, in acest context, vom discuta despre principalele trei tipuri de idei:

  • Ideile spontane – care, pur si simplu, “te lovesc”, cand esti la dus, cand sofezi, cand esti intr-o sedinta si mazgalesti cu pixul in agenda, cand povestesti cu un prieten etc.
  • Ideile din interior – si aici ma refer la ideile care iti vin atunci cand vezi anumite probleme sau oportunitati la actualul loc de munca, si care nu pot fi rezolvate datorita unui conflict de interese sau orice alt motiv.
  • Ideile deliberate – sunt exact tipul de idei despre care discutam azi. Practic, tu nu pornesti de la o idee existenta ci de la dorinta puternica de a crea propriul business.

Pentru a ajunge la ideea perfecta pentru viitorul tau business, principalul pas este sa decizi care sunt motivele pentru care vrei sa faci acest lucru.

Ce tip de business iti doresti?

  • Business pe baza unui hobby – de exemplu, poate iti place sa creezi bijuterii, sa personalizezi diverse obiecte manual, sa predai cursuri de preparare a cocktail-urilor etc.
  • Business pe baza conceptului de stil de viata part-time – de exemplu, vrei sa gestionezi un club de investitii in ciocolata sau vin sau cine mai stie ce
  • Start-up full time pe care vrei sa il vinzi in urmatorii 3-5 ani
  • Business stabil, cu un flux de numerar pozitiv – de exemplu, o afacere B2B de import si livrare de mobila
  • Servicii de consultanta in diverse domenii – de exemplu, sa scrii carti sau diferite resurse pentru consultanta financiara, sa participi ca speaker la evenimente din domeniu, sa creezi cursuri premium etc.

Incepe prin a realiza un tabel si scrie-ti obiectivul/obiectivele in primul tab.

Apoi identifica segmentul de public catre care vrei sa vinzi produsele sau serviciile afacerii tale.

Pentru ca oamenii intre 18-35 de ani au nevoi si dorinte diferite de cei intre 35-55 de ani, barbatii gandesc diferit de femei, iar mamicile au alte nevoi fata de femeile singure.

In acelasi tabel, scrie mai multe modele de business: B2C, B2B, industrii generale (transport public, dating etc.) si gandeste-te la idei specifice pentru fiecare model de business.

De exemplu, poate vrei sa iti faci o firma care sa se adreseze companiilor ce ofera servicii de reparatii pentru acoperis prin prevederea cererii unor astfel de servicii folosind modele meteo sau istoricul zonelor geografice.

Dupa ce completezi tabelul, e timpul sa iti evaluezi ideea.

Cauta in Google si alte site-uri daca ideea ta a mai fost pusa in practica (daca ai experienta in domeniul in care vei implementa ideea, vezi care sunt avantajele si dezavantajele acesteia), vezi cat de bine se aliniaza ideea obiectivelor tale si ce oportunitati ai pe piata.

Chiar daca nu ai nicio idee complet inovatoare, nu o lasa balta de la inceput.

Nu uita ca si Google a aparut dupa crearea altor motoare de cautare, Facebook are un imens succes chiar daca anterior exista MySpace si Friendster sau exemplul recent al Uber, aparut cu mult dupa taxi-urile obisnuite sau alte servicii de taximetrie.

Citeste si: A Fi Sau A Nu Fi Antreprenor: 5 Intrebari Fundamentale

fii bogat nu arata ca si un bogat

2. Incearca sa raspunzi nevoilor audientei, mai putin pasiunilor tale

Cand vanezi o idee perfecta de business, nu te lua neaparat dupa milioanele de povesti care afirma ca succesul a pornit de la o simpla pasiune.

Nu spun ca unele dintre acestea nu ar fi adevarate insa, de cele mai multe ori, succesul nu este o urmare a pasiunii, ci a nevoilor.

In acest caz, este vorba de nevoile viitorului tau public tinta.

Descopera probleme legate de produse sau servicii existente, vezi care sunt reactiile clientilor si gandeste-te la un business ce ofera solutiile necesare pentru rezolvarea acestor probleme.

Cum sa descoperi problemele?

E suficient sa faci o cautare pe Google pe baza ideii tale sau a problemelor cu care te confrunti deja si sigur vei descoperi discutii pe bloguri, forumuri, Social Media sau alte site-uri, in care oamenii vorbesc activ despre ceea ce au nevoie.

Nu trece ca vantul prin discutiile respective ci salveaza-le pentru mai tarziu. Iti vor fi de folos cand vine vremea sa creezi continut pentru site-ul tau: foloseste cuvintele publicului tau tinta si vorbeste despre problemele lor, apeland la emotii si senzatii, iar apoi spune-le despre solutia ta.

3. Doua capete gandesc mai bine decat unul singur

Cateodata, ideile ce valoreaza milioane de dolari apar in urma unei colaborari.

Fie ca este vorba de un prieten, o persoana din familie, un student de-al tau, un angajat ori indiferent de relatia care va leaga, o minte sau mai multe in plus te vor ajuta sa ajungi la o concluzie: o idee, o dovada ca ideea ta este viabila, un plan etc.

La acest pas, te poti folosi de viitorii clienti (oameni care se confrunta cu anumite probleme si cauta solutii), potentiali competitori, lideri din industrie, consultanti etc.

Dat fiind faptul ca acestia au mai multa experienta in nisa pe care te gandesti sa intri, au abilitatea de a-ti spune obiectiv daca ceea ce vrei sa faci va functiona sau nu.

4. Gandeste in detaliu – detaliile fac diferenta pentru clienti

Ma pot gandi la putine companii care sa fie atat de pasionate de detalii precum MailChimp.

Cu siguranta stii deja despre acest tool, eficient in sustinerea strategiei tale de email marketing.

Nu e ca si cum MailChimp ar avea cele mai sofisticate functionalitati de pe piata, chiar nu le are.

Si nici pentru ca e usor de folosit si are o interfata placuta.

Ci pentru ca, intr-adevar este preocupat de cele mai mici detalii.

Doar cineva care trimite regulat newslettere catre mii de abonati cunoaste senzatia de anxietate ce te loveste chiar inainte de a apasa “send”.

Echipa de la MailChimp intelege, asa ca inainte de a realiza actiunea iti afiseaza un pop-up in care te intreaba daca esti pregatit cu adevarat sa trimiti mail-urile.

Bineinteles ca acest beneficiu nu a fost prevazut de la inceput, inca din faza crearii ideii.

Insa daca vrei sa oferi un produs imbunatatit ca si alternativa pentru unul existent pe piata, ai putea lua in considerare micile detalii ce fac diferenta si sa le transformi in cele mai puternice atuuri.

Citeste si: Ce Inseamna Sa Fii CEO-ul Unui Start-Up

In articolul de astazi ai descoperit 4 moduri prin care sa ajungi la ideea perfecta de business, in cazul in care aceasta este piesa principala ce lipseste din puzzle-ul tau.

Daca ti se pare ca procesul prin care ajungi la o idee perfecta de business e lung si dificil, tine cont ca de-abia acum urmeaza greul.

Vrei sa iti faci un magazin online si nu stii de unde sa incepi?

La Gomag, am realizat un ghid special pentru tine care te va invata toti pasii necesari pentru construirea, lansarea si cresterea afacerii tale.

Vezi ghidul Cum imi fac un magazin online si profita de sfaturile si experienta echipei noastre, de peste 15 ani si peste 1200 de magazine pe platforma Gomag.

Spor la treaba iar daca ai nevoie de o platforma stabila pentru dezvoltarea viitoarei tale afaceri online, te invit sa incerci platforma Gomag gratuit, pentru 15 zile, pentru a te convinge singur de beneficiile pe care le castigi.

Cosmin Daraban