Cum imi fac un magazin online

Cum imi fac un magazin online

De la o vreme, cautand pe internet surse noi de informatii pe nisa eCommerce, am intalnit de mii de ori subiecte de genul: “vreau sa imi fac un magazin online”, “in ce domenii merita sa investesti intr-o afacere online”, “cum imi fac un magazin online”, “de unde incep/care sunt pasii pentru un magazin online” etc.

Desi informatiile sunt disponibile la un click distanta, nu am descoperit inca niciun material educational complet, care sa raspunda nevoilor si cerintelor acestor intreprinzatori.

Prin urmare, echipa Gomag si-a propus sa alcatuiasca un ghid indrumator pentru incepatori, pentru primii pasi in eCommerce. Acest ghid este impartit in trei capitole principale: “Cum imi construiesc un magazin online?”, “Care sunt pasii pentru a lansa un magazin online” si “Cum pot sa-mi cresc afacerea online – strategii”.

Publicul nostru fidel, care s-a inregistrat la postarile blogului Gomag, va primi in exclusivitate acest material pe adresa de e-mail, pe parcursul alcatuirii ghidului.

Din start marturisesc ca acest ghid raspunde problemelor generale de interes a celor care doresc sa investeasca intr-o afacere online. Adevarul este ca exista o multime de detalii, de care depinde chiar succesul acestui tip de business si as avea nevoie de macar cativa ani de zile si mii de pagini scrise, ca sa cuprind tot. Chiar si atunci, ar aparea ceva nou deoarece nisa eCommerce se afla in continua dezvoltare.

Din acest motiv, la Gomag, ne-am propus sa oferim materiale educationale treptat, prin articole specializate, publicate pe blogul platformei dar si in cadrul initiativei Academia Silkweb, despre care veti gasi in curand mai multe detalii pe blog.

Nu e floare la ureche sa construiesti, lansezi si sa cresti un magazin online. Daca nu ai habar cu ce se mananca, sfatul meu este sa te instruiesti temeinic, chiar si timp de cateva luni. Sa nu crezi ca e usor, efortul depus pentru un magazin online poate sa fie chiar mai mare fata de cel depus pentru unul fizic. In principiu, e nevoie sa stii aspecte ce tin de comert, abia apoi sa te interesezi de ce trebuie sa stii pentru a face un magazin online.

Voi da startul primului capitol al acestui ghid, raspunzand la intrebarea “Cum imi construiesc un magazin online”.

Cum imi construiesc un magazin online?

1. Gandeste-te ce produs vrei sa vinzi

Gandeste te ce produs vrei sa vinzi

Prea putini intreprinzatori se pot lauda ca au fost, pur si simplu, loviti de o idee geniala, pe baza careia sa porneasca o afacere. Majoritatea au nevoie sa se gandeasca la mii de posibilitati, pentru a descoperi o idee functionala. E greu deoarece pare ca totul a fost facut deja.

In online nu esti ca la piata, desi Internetul poate sa fie considerat o mega piata mondiala. Aici nu iti prezinti aceleasi rosii si castraveti, furand speech-ul vecinului si speri ca clientul va alege produsele tale. Pe internet, Pinguinul si Panda asteapta dupa colt sa faci o greseala, concurenta te ingroapa in produsele pe care incerci sa le vinzi iar clientul fuge in bratele deschise ale marilor branduri, indiferent ca tu ai preturi mici. Vei intelege aceste aspecte pe parcursul ghidului.

Prin urmare, prima decizie pe care o iei este ce tip de produse si servicii vrei sa pui la dispozitia clientului. Identifica oportunitatile, alege un produs care raspunde unora dintre criteriile urmatoare:

  • Alege o nisa pe care poti adauga valoare educationala – clientii se simt indatorati magazinelor care ii ajuta sa-si rezolve problemele. De exemplu, daca vinzi componente pentru ansamblarea unui sistem audio, vei fideliza publicul prin materiale educationale care ii invata CUM sa ansambleze, sa intretina sistemul. Poti sa urmezi exemplul altor atreprenori care si-au inceput afacerea cu un blog dar cert este ca existenta unui blog este obligatorie pentru fidelizarea clientilor.
  • Targeteaza exact tipul de public de care ai nevoie pasionatii – de exemplu, ai vazut tu pescar pasionat care sa nu cheltuie pe undite, carlige, momeli, plumbi etc.? 
  1. cei care au o problema – masina are o problema la aprindere si trebuie sa schimbe urgent capacul de delcou? Tu ai produsul pe stoc si il oferi rapid.
  2. criterii demografice – publicul tau este segmentat in functie de varsta, sex si locatie.

Alege produse pentru fete, femei, sau barbati etc. din anumite zone geografice, la nivel local sau international. Creeaza profilul clientului catre care vrei sa te adresezi.

  • Tipul de produs – alege tipul de produs in functie de adaosul comercial, de marja de profit, de exigentele producatorilor si furnizorilor, de posibilitatea de a crea continut calitativ pentru a sustine produsul etc.
  • Vinde produse ce au nevoie de accesorii – dupa ce clientul comanda un produs din magazinul tau ii poti trimite o oferta personalizata cu accesorii si produse conexe, de care are nevoie. Astfel poti sa-ti cresti veniturile cu mai putin efort si buget de marketing. E mai simplu sa vinzi ceva clientilor existenti decat sa atragi noi clienti.
  • Alege producatori de calitate – indiferent ca realizezi tu produsele, le cumperi din tara sau international, ai grija sa ai producatori si furnizori de calitate. Publicul a inceput sa inteleaga ca e mai important sa obtina produse de calitate la preturi mai mari fata de produse inutile la preturi de nimic. Tine minte! Scopul tau este sa obtii un public fidel, caruia sa-i vinzi in mod repetat si care sa aiba incredere in tine. Daca vrei sa faci rabat la calitate, mai bine las-o balta.
  • Comercializeaza produse mici – ma refer la o greutate cat mai mica deoarece este mai fiabil pentru livrare. Produsele mari si grele includ preturi mari pentru livrare.
    Gandeste-te la ceva greu de gasit pe plan local – drone, dulciuri cu specific international (ex. Australia), bijuterii din Thailanda, armuri medievale, etc.
  • Produse de care esti pasionat – e adevarat ca nu trebuie sa incepi o afacere cu insectare doar pentru ca tu ai aceasta pasiune si, de fapt, publicul pe care te axezi nu e interesat de asa ceva. Trebuie sa existe o legatura de tip cerere-oferta intre tine si public si, in acelasi timp da, sa fii interesat de nisa pe care activezi. De exemplu, suntem in trendul barbosilor, astfel, daca vinzi uleiuri, balsamuri, perii pentru ingrijirea parului facial e posibil sa ai succes destul de repede.
  • Alege un produs consumabil – daca oferi produse consumabile de calitate (ex. baterii, lipici) clientii vor reveni in magazin pentru a le achizitiona din nou. Mai mult, se vor transforma in ambasadori ai brandului tau, recomandand produsele prietenilor si familiei iar acestia la randul lor vor actiona similar intr-un ciclu continuu, benefic pentru tine.

2. Concepe planul de afacere

Concepe-planul-de-afacere

Orice actiune (si aici ma refer chiar si in viata, in general) ar trebui sa inceapa cu un plan. Nu stii ce te asteapta si care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmezi, cui te adresezi, ce iti doresti de fapt, care sunt costurile, daca nu ai un plan dupa care sa te ghidezi. Sau da, poti sa pornesti la drum fara un plan in acest domeniu daca iti doresti sa pierzi in secunda doi.

Planul de afaceri include etapa de cercetare si documentare, mesajele si targetul, tacticile si strategiile, calendarul, bugetul, evaluarea si planul B pentru reusita afacerii tale. Aceste etape suna cunoscut pentru cei din domeniul PR, fiind etapele standard pentru conceperea unui plan de campanie.

Planul unei afaceri online ar trebui sa cuprinda urmatoarele:

  • estimarea ROI (Return On Investment), a veniturilor si cheltuielilor pe fiecare luna
  • pierderile pe care ti le permiti – ex. marfa defecta/stricata/pierduta/furata, colete returnate etc.
  • bugetul si strategiile de promovare
  • modul de atragere a clientilor in magazin si convertirea lor
  • plan de rezerva pentru furnizori si firme de curierat neserioase, etc.

Bugetul este, mai mult ca sigur, principala ta preocupare. Adevarul e ca nu iti pot estima un buget anume, costurile variaza de la cateva sute si pana la zeci de mii de euro, in functie de nisa, sistemul informatic si platforma eCommerce aleasa dar si de cum negociezi preturile cu furnizorii sau agentiile de publicitate.

In principiu, in planul de afaceri trebuie sa treci tot, chiar si costurile care par imposibile, pentru ca altfel, planul se da peste cap si esti tentat sa renunti. De retinut! Nu te astepta sa lansezi o afacere perfecta, doar in timp ai posibilitatea sa atingi perfectiunea. Ideal este sa fii entuziast si dornic de noi provocari iar aceste caracteristici vor defini si afacerea ta.

3. Evalueaza viabilitatea ideii tale

Evalueaza-viabilitatea-ideii-tale

A prezice cererea la nivelul publicului tinta, pentru un produs sau altul necesita foarte multa cercetare de piata. In online, ai la dispozitie cateva instrumente utile cu care poti urmari aspecte ce tin de ideea produsului tau, incepand de la cererea de pe piata, evolutia acestei cereri, competitorii si locatia geografica a publicului tinta, catre care trebuie sa te prezinti:

  • Google Trends – urmareste evolutia interesului pentru produsul ales, vezi care este perioada de inceput a manifestarii acestui interes, cum a evoluat acest trend, de unde provine publicul care cauta produsul respectiv etc.
  • Testimoniale si Reviews negative – parerile clientilor nemultumiti de produsele existente sunt, practic, o mina de aur. Te poti ghida dupa acestea pentru a intelege care sunt aspectele pe care trebuie sa le asiguri pentru ca publicul sa te aleaga pe tine. Le gasesti in magazinele online existente, in comparatoarele de preturi, pe forumuri etc.
    Evolutia/fluctuatia cautarilor cuvintelor cheie – poti afla care este aceasta evolutie, fluctuatia in functie de sezon si perioada calendaristica folosindu-te de Google’s Keyword Planner Tool, un instrument disponibil in contul de AdWords, pe care ti-l creezi gratuit. Dupa ce adaugi grupul de cuvinte cheie relevant pentru ideea ta, descoperi ce evolutie au avut etc.
  • Ce fel de continut rankeaza in Google – continutul relevant si de calitate te va propulsa pe cele mai bune pozitii din motoarele de cautare. Acesta este procesul prin care “rankeaza”, este sortat drept un continut valoros. Pozitiile bune in Google reprezinta mai multa vizibilitate, mai multa importanta si mai multe sanse de conversie. Verifica ce tip de continut, ce stil si ce subiecte au articolele proprietarilor existenti de magazine online cu acelasi specific. In functie de acesta, vei stii daca poti sa aduci ceva nou, original industriei, pentru a te promova eficient.
  • Mentionarile in Social Media – acestea te ajuta sa faci cunostinta cu clientii tai, sa afli care este tipul de limbaj folosit pentru a ajunge cat mai repede la partea emotionala a acestora. Daca ai cateva notiuni de comert, probabil stii deja ca tinta ta nu este ratiunea ci emotia; oamenii cumpara daca produsele tale le rezolva o problema, le insufla un sentiment sau le reinvie o amintire. Un prim pas in acest sens este analiza paginilor viitorilor tai competitorii: pe ce retele de socializare au cont, unde si cat sunt de activi, ce tip de postari fac, cat de des, ce feedback dau fanii sau followerii etc.

4. Concurenta si disponibilitatea produsului la nivel local

Concurenta-si-disponibilitatea-produsului-la-nivel-local

Pentru a pune bazele unei afaceri si pentru a putea evolua, e esential sa stii cum actioneaza concurenta. Cam greu sa te dezvolti inteligent daca nu stii cine sunt competitorii tai, cum te poti diferentia de ei si ce poti sa aduci in plus pentru ca publicul sa aleaga produsele tale.

Ce trebuie sa urmaresti atunci cand iti spionezi concurentii:

  • Care este misiunea lor organizationala?
  • Care sunt preturile comparativ cu cele pe care ti le-ai propus?
  • Care sunt optiunile lor de plata si livrare?
  • Unde sunt situate butoanele lor de call-to-action si ce impact au?
  • Ce calitate au imaginile despre produs si cum arata descrierile?
  • Sunt optimizati pentru mobil?
  • Cum si cat sunt prezenti in retelele de socializare?
  • Ce platforma folosesc?
  • Cum interactioneaza cu clientii?

In ceea ce priveste disponibilitatea la nivel local, voi da doar exemplul nisei electrocasnice. Piata in Romania este aglomerata de magazine online care vand acest tip de produse si iti va fi destul de greu sa detronezi greii din topuri. Iti recomand sa te orientezi spre nise mai putin ingramadite, unde ai sansa sa-ti construiesti un brand. Iata cateva exemple de nise si produse profitabile: piese auto, jocuri, carcase pentru telefoane intr-un anumit stil, eBooks, bilete de avion etc.

5. Inregistreaza-ti afacerea

Inregistreaza-ti-afacerea

In cazul in care alegi sa-ti deschizi o afacere pe PFA (persoana fizica autorizata), Legea nr. 365/2002 privind comertul electronic precizeaza ca pentru a deschide un magazin online si pentru a face comert in mediul virtual, este obligatorie mentionarea in site a datelor de inregistrare de la Registrul Comertului. Cu alte cuvinte, ai nevoie de o inregistrare prealabila, in caz contrar se considera contraventie. Ai avantajul unor preturi mai mici de inregistrare dar ai accesul la doar un singur cod CAEN de baza si nu prea ai incotro sa te dezvolti.

A doua varianta este deschiderea unei firme SRL (Societate cu Raspundere Limitata), care presupune mai multe costuri lunare, un plafon de investitii initial si este mult mai greu de suspendat sau radiat. Daca ai deja o firma poti sa adaugi in statutul acesteia un cod CAEN suplimentar – codul 4791, care face referire la comertul virtual.

A treia alternativa este inregistrarea unui SRL-D (Societate cu Raspundere Limitata – Debutant) avantajoasa pentru antreprenorii incepatori deoarece nu necesita costuri la Registrul Comertului (4 RON timbru si un capital social de 200 RON) si ofera posibilitatea obtinerii unor fonduri nerambursabile semnificative.

Indiferent de alegerea pe care o faci, esti obligat sa emiti bon fiscal persoanelor fizice care platesc cu bani lichizi. Alternativele caselor de marcat sunt urmatoarele:

  • incasare bani prin transfer bancar
  • incasare bani prin plata cu cardul
  • incasare bani printr-o firma de curierat care emite chitanta in baza facturii emise de tine
  1. Pentru a evita sanctiuni din partea organelor de control, magazinul tau online trebuie sa contina urmatoarele:
  2. Numele tau (PFA) sau al firmei care desfasoara activitatea economica
  3. Datele complete de identificare (Nr. Reg. com., CIF)
  4. Tarifele produselor si serviciilor expuse la vanzare
  5. Trebuie sa ai autorizatie de la Autorizatia Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
  6. In cazul in care activitatea este supusa unui regim de autorizare, mentioneaza datele de identificare ale autoritatii competente.

In ideea ca vrei sa te dezvolti si sa evoluezi spre un brand, o afacere mare, iti recomand sa deschizi o firma SRL sau SRL-D. Clientii au mai multa incredere intr-o firma, plus ca daca faci importuri mari din afara Uniunii Europene pe persoana fizica, personalul de la vama iti retine marfa pana prezinti o factura de firma; e obligatoriu sa ai un nume de firma daca oferta ta include produse cu garantie si daca vrei sa faci contracte cu firmele de curierat, furnizori, procesatori de carduri etc.

Pentru mai multe detalii despre problemele legale, poti sa te documentezi pe Trusted.ro.

6. Alege platforma eCommerce potrivita pentru tine

alege magazinul

Daca publicul tau tinta este din Romania, recomandarea expertilor si a mea este sa alegi o platforma eCommerce romaneasca. In Romania gasesti toate tipurile de platforme si agentii, care se potrivesc nevoilor si cerintelor tale, personal. Nu alerga dupa cai verzi pe pereti – platforma eCommerce perfecta – asa ceva nu exista. Consulta oferta de platforme care sa-ti asigure functionalitati eficiente si alaturi de care sa cresti si sa te dezvolti in timp.

De exemplu, noi, la Gomag, iti punem la dispozitie o platforma eCommerce Multi-Channel, suport inclus, strategii si tactici de Marketing si o oferta vasta de alte functionalitati care te ajuta sa vinzi din ce in ce mai mult. Avem o experienta de peste 10 ani, cu sute de magazine integrate pe platforma si clienti multumiti. Am ajutat sa evolueze magazine online de la pet shop-uri cum este Pentruanimale.ro, cosmetice pentru femei E.l.f. Romania, camere de supraveghere si sisteme de alarma Ordis, pana la suplimente energizante FightLife Romania, incaltaminte si imbracaminte Matar, butasi certificati de afini Afinul, accesorii Fidelity Shop si multi-multi altii. Trebuie sa alegi un astfel de tip de platforma, care sa iti preia cea mai mare parte din munca si sa urmareasca acelasi scop ca si tine: succesul.

De ce insist pe alegerea unei platforme eCommerce locale? Pentru ca aceasta este gandita specific pentru piata din Romania, iti ofera integrare cu furnizori de servicii locali, marketing afiliat, comparatoare de preturi, toate facand parte dintr-un ecosistem ramificat de eCommerce romanesc. Trebuie sa gandesti specific pietei, ca sa ajungi sa vinzi la indici de performanta crescuti.

Citeste: Cum sa alegi platforma de eCommerce potrivita pentru tine

7. Alege-ti nume, domeniu si hosting

Alege-ti-nume-domeniu-si-hosting

Numele ales pentru domeniu simbolizeaza identitatea ta in online si alegerea lui poate sa fie o adevarata incercare. Gandeste astfel: daca sa construiesti o afacere profitabila online inseamna un razboi, alegerea unui nume de calitate pentru domeniul tau reprezinta jumatate din batalie. Acesta iti va asigura locul in lumea virtuala si va fi principalul cuvant cheie pentru pozitionarea in motoarele de cautare, prin intermediul caruia clientii ajung in magazin si se convertesc.

Pot sa te ajut, oferindu-ti cateva idei dupa care sa te orientezi in alegerea numelui pentru domeniu:

  • Fi scurt, atragator si memorabil – alege un nume usor de pronuntat, care vinde si care iti permite sa cresti, transformandu-te intr-un brand, bine cunoscut publicului tinta.
    Cumpara un domeniu specific pentru targetul tau – .ro? .com? Alegerea depinde de piata catre care te adresezi. Domeniile .ro sunt utile pentru o afacere pe Romania, pe cand cele .com sunt mai vizibile la nivel global, dar e dificil sa gasesti un nume care sa nu fi fost deja luat.
  • Ai grija sa nu fii arestat… sau sa ajungi la inchisoare. Este important ca numele de domeniu sa nu provoace nicio problema juridica. Din acest motiv, inainte de realizarea magazinului online, trebuie sa faci o cercetare documentara cu privire la existenta unor marci protejate, similare sau identice. Vezi daca numele ales pe .ro nu este utilizat de alte magazine online, de pe alte domenii. De asemenea, iti recomand sa inregistrezi numele de domeniu/al magazinului ca marca in Romania, sigur nu vrei sa te trezesti in cativa ani ca trebuie sa renunti la el.
  • Fi creativ – foloseste jocuri de cuvinte, cuvinte compuse, articulate sau concepe un nume unic, care sa te reprezinte.
  • Nu este recomandat sa uitilizezi un nume de domeniu format din cuvinte cheie, poti fi penalizat de Google.

Majoritatea firmelor specializate iti pun la dispozitie pachete care cuprind atat domeniu cat si hosting, cu certificate SSL pentru securitatea datelor. Pentru firma de hosting, te sfatuiesc sa faci o alegere locala pentru ca serverele sunt in tara iar informatia nu trebuie sa parcurga o distanta atat de mare, precum ar fi nevoie in cazul unui provider din Australia, de exemplu. Acestea ar trebui sa-ti asigure o viteza optima de incarcare a site-ului, monitorizare 24/7 si suport inclus, pentru rezolvarea problemelor care, sa fim realisti, vor aparea la un moment dat.

8. Intereseaza-te de tot ceea ce tine de web design si logo

Intereseaza-te-de-tot-ceea-ce-tine-de-web-design-si-logo

Odata ce ti-ai ales numele firmei si al domeniului, e timpul sa te interesezi de designul site-ului si un logo reprezentativ, care sa te scoata in lume.

In acest pas ai doua alternative: fie alegi solutii ieftine sau gratuite, care nu iti garanteaza mare lucru, fie apelezi la profesionisti in design grafic. Ideala ar fi a doua varianta dar nu toata lumea are un buget amplu atunci cand isi doreste sa puna bazele unei afaceri online.

De ce este atat de important logo-ul? Deoarece oamenii isi amintesc mai usor de magazinul tau. Impactul vizual este dovedit prin faptul ca oamenii isi aduc aminte 80% din ceea ce vad si fac, spre deosebire de 10% din ceea ce aud si 20% din ceea ce citesc. Practic, logo-ul este fata afacerii tale si poate fi folosit pentru promovare atat online cat si offline.

Un logo trebuie sa fie:

  • simplu si usor de inteles. fara prea multe elemente care nu au logica pentru ochiul consumatorului. Cand este creat de un designer profesionist, publicul nu va stii niciodata cata munca a depus in cercetare, conceptualizare, un proces concretizat in urma anilor de invatare si munca
  • potrivit pentru afacerea ta. Daca vrei sa vinzi articole pentru bebelusi, cu siguranta nu vei folosi un cap de mort sau alt simbol asemanator. Logo-ul trebuie sa-ti defineasca in primul rand afacerea si sa aiba sens in ochii clientilor.
  • atemporal. Trebuie sa aiba acelasi impact si peste cativa zeci de ani, sa fie rezistent la urcusurile si coborarile imaginii organizationale, precum o ancora in care poti sa te bazezi ca te va tine in acelasi loc. Gandindu-se la logo-ul tau, clientii se vor intoarce in magazin
  • viu colorat. Culorile influenteaza pozitiv dispozitia utilizatorilor, in functie de cea pe care o alegi. Nu o sa ma intind intr-o discutie despre conotatiile comunicationale ale fiecarei culori, cert e ca acestea chiar au un anumit impact. Ai grija ca logo-ul tau sa arate bine si alb-negru, in eventualitatea imprimarii coletelor sau produselor promotionale din campaniile ce vor urma.

9. Intelege importanta SEO

Intelege-importanta-SEO

Unii spun ca SEO a murit si nu mai e cazul sa investesti in asa ceva. Total fals, SEO functioneaza perfect iar Google te taxeaza usturator de fiecare data cand faci o greseala.

Ca sa pui bazele unei afaceri online, este vital sa intelegi rolul pe care il are SEO pentru pozitionarea propice a afacerii tale. SEO – Search Engine Optimization cuprinde activitatile care au drept scop imbunatatirea afisarii rezultatelor unei afaceri in motoarele de cautare. Da, normal, toata lumea tinteste primul loc in Google si e ok sa faci si tu asta, dar nu te astepta la minuni inca din primele zile, luni, ani.

SEO inseamna optimizarea metas-urilor, titlurilor, imaginilor, inseamna creare de continut de calitate pe blogul magazinului, inseamna advertoriale pe alte site-uri pe nisa ta, cu autoritate, inseamna crearea unui profil tare de backlink-uri (pagini si domenii care fac referire la site) etc.

Primul pas pe care il faci este descoperirea cuvintelor cheie pe care trebuie sa insisti pentru a incepe procesul de optimizare. Cuvintele cheie sunt acele expresii dupa care clientii tai cauta un produs sau un serviciu in motoarele de cautare. Te intereseaza sa rankezi cat mai sus pe baza acestora deoarece, dupa cum spune vorba, poti sa ascunzi un cadavru in pagina 2 din Google, ca tot nu il gaseste nimeni. Oamenii nu au nici timp, nici rabdare sa bantuie pe site-urile care nu apar in prima pagina din cautari. Vor un raspuns rapid, eficient, care sa le ofere exact ceea ce au nevoie.

Poti sa descoperi cuvintele cheie, short tail sau long tail, reprezentative pentru afacerea ta cu ajutorul… familiei si prietenilor. Intreaba-i cum ar cauta ei produsul tau pe Google, daca nu te-ar cunoaste. Bineinteles ca iti pun la dispozitie si instrumente profesioniste pentru alcatuirea listelor de cuvinte cheie. Printre acestea se numara Google’s Keyword Planner Tool sau Ubersuggest.org.

Tine minte! Activitatea SEO si gasirea cuvintelor cheie este un proces continuu, care nu se opreste dupa prima optimizare. Lucrurile se schimba rapid in online si trebuie sa te adaptezi altfel… nu vei fi iertat.

10. Construieste-ti magazinul online

Construieste-ti-magazinul-online

Perfect, ai trecut peste principalii pasi de constructie a magazinului tau online. Acum trebuie sa treci la ansamblarea acestuia, pentru a-l pregati de lansare. Daca ai ales o platforma eCommerce de calitate care sa-ti ofere functionalitati pentru administrarea usoara a magazinului, procesul este pe jumatate terminat.

In site ai nevoie sa-ti listezi produsele, sa le aranjezi si sa-l completezi cu exact ceea ce trebuie pentru un start in forta. Ghici ce? SEO! Trebuie sa fi foarte atent la calitatea titlurilor si descrierilor pentru produse si categorii de produse si la optimizarea imaginilor pentru robotii motoarelor de cautare.

Pentru optimizarea metas-urilor, iata cateva sfaturi:

  • Scrie specific pentru Buyer Persona – foloseste verbe care actioneaza ca un trigger pentru profilul clientului. Buyer Persona reprezinta tiparul clientului tau – cine este, ce viata are, cum se comporta, de ce are nevoie, unde traieste, ce ii place si ce nu, etc. Profilul clientului trebuie sa fie sablonul dupa care iei fiecare decizie, pentru a vinde.
    Subliniaza beneficiile – arata-i clientului beneficiile produsului, nu specificatii tehnice si functionalitati pe care oricum nu le-ar intelege. Spune-i ce poate obtine in plus, alegand produsul tau.
  • Evita frazele de tipul “Mda, bineinteles” – de exemplu, daca in descrieri afirmi ca produsul tau este de calitate excelenta si e cel mai cel, reactia clientului va fi urmatoarea: “Mda, bineinteles, asa spuneti toti”. Fi original, specifica-i de ce produsul e cel mai bun cu argumente concrete.
  • Provoaca imaginatia cititorului – creeaza o poveste si indeamna-l sa-si imagineze cum se va simti, odata ce intra in posesia produsului.
    Concepe povesti – oameni se cam satura de reclame si nu au incredere intr-un text cu caracter evident publicitar. Personalizeaza, creeaza povesti: de unde provine produsul, cum l-ai testat, cum a venit ideea realizarii acelui produs etc.
  • Poti sa seduci clientii prin cuvinte ce definesc un simt – foloseste cuvinte care le provoaca simturile cum ar fi adjectivele senzoriale. Ai grija, in metasuri nu prea isi au locul dar daca le folosesti in context pentru a ajunge la emotia publicului, sunt mai mult decat binevenite. De exemplu: ciocolata cu crema crocanta de… sau gust catifelat de caramel.
  • Ofera dovezi – arata-le parerile personale ale unor oameni care au incercat produsul. Testimonialele au un impact pozitiv asupra credibilitatii produsului

In principiu, creeaza descrieri usor de citit si de inteles. In ceea ce priveste imaginile si elementele multimedia cum ar fi imaginile produselor, video-uri sau gifs, ai grija sa fie de calitate si corect optimizate. Cateva sfaturi utile? Imaginile nu trebuie sa fie prea mari, pentru a se incarca usor, completeaza descrierea imaginilor folosind cuvinte cheie, nu folosi aceeasi descriere pentru toate, completeaza Alt attributes pentru fiecare imagine dar si descrierile in caption, ca sa ajuti atat motorul de cautare cat si clientul, sa te gaseasca mai repede.

In structura site-ului mentionezi si informatii actuale despre stocuri, afisezi corect preturile, filtrele de cautare a produselor, optiunile de plata si livrare, butoanele de call-to-action etc.

Cam acestia sunt pasii pe care trebuie sa-i urmezi pentru construirea unui magazin online si sfaturile pe care ti le pot oferi, pentru a atinge performanta. Bineinteles ca se pot face completari si, probabil, te vei confrunta si cu alte intrebari. Pentru orice nelamurire in procesul de construire al afacerii tale online, iti recomand sa te abonezi (daca nu ai facut-o pana acum) la blogul platformei Gomag, unde vom scrie regulat articole care sa iti raspunda la intrebari.

Daca te-ai hotarat sa implementezi acesti pasi si iti doresti o platforma eCommerce potrivita pentru proiectul tau, consultantii nostri in eCommerce iti stau la dispozitie pentru a crea o oferta personalizata, doar pentru tine.

Hai sa discutam!

2 Comments

  1. Moldenerg

    Foarte bun articolul, adevărați profesioniști. Cred ca 95%din cei care își fac un site nu parcurg și planifica aceste etape. Ce echipa Îți trebuie sa faci toate aceste activități zilnice Seo .introducere articole complete ,branding și marketing? Și cât ar trebui sa lucreze fiecare,ăsta e de fapt o mare provocare.

    Reply
  2. Iustin

    cel mai bun articol pe care l-am gasit.. (pe tema asta)

    Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

[i]
[i]
[index]
[index]