Ce inseamna o platforma de eCommerce? 

Cum sa alegi cea mai buna platforma pentru magazinul tau online? 

Cum te ajuta Gomag sa-ti cresti afacerea?

Urmareste video-ul pe care ti l-am pregatit si afla raspunsul la aceste intrebari.  

Ce inseamna un magazin online? 

Magazinul online este afacerea ta, locul in care iti dezvolti business-ul si in care iti vinzi produsele. 

Si, ca sa faci toate aceste lucruri ai nevoie de o platforma de eCommerce pusa la punct. 

Ce este platforma de eCommerce?

Platforma este o parte importanta din business-ul tau. Aici iti introduci portofoliul de produse dupa care, odata cu timpul si daca iti doresti, aduci si produse noi. 

La fel ca un magazin fizic, platforma este un punct de desfacere, spatiul in care au loc vanzarile. 

Este si un centru de referinta pentru echipa ta. Indiferent de marimea ei, fiecare membru al echipei lucreaza in spatele platformei pentru ca afacerea sa creasca. 

Totodata, platforma este un centru de referinta pentru clienti. Cu ajutorul ei, oamenii reusesc sa te gaseasca, sa ajunga la tine prin intermediul a diferite surse de trafic.  

Procesele din platforma ta de eCommerce 

Magazinul tau online functioneaza datorita unor procese, iar pe langa modulele standard platforma Gomag iti ofera peste 138 de aplicatii (majoritatea gratuite) care te ajuta sa realizezi aceste procese. 

Despre ce procese e vorba?

Mai intai, vorbim despre procesarea platilor. Exista cel putin doua modalitati de plata care trebuie sa existe in platforma ta: plata cu cardul si plata ramburs. 

Alt proces important este logistica, care cuprinde partea de transport si cea de fulfillment.

Asigura-te ca ai contract cu o firma de curierat care sa livreze comenzile rapid si sigur. 

Ai si optiunea de fulfillment externalizat, ce inseamna ca o firma specializata se ocupa de tot ce inseamna depozitarea stocurilor de produse, impachetarea comenzilor, trimiterea coletelor, dar si/ sau de telefoanele sau mesajele din partea clientilor. 

Citeste si: Platforma Gomag vs alte platforme eCommerce

aplicatii-gomag-smartbill

Platforma iti ofera si posibilitatea sa automatizezi procese precum facturare, plati si comunicare post vanzare.

Foarte important este formularul de retur si garantia produselor. Apar situatii si situatii, cand oamenii sunt nemultumiti de ce au cumparat sau au ales o varianta gresita a produsului (dimensiuni gresite, culori diferite etc.).

O veste buna? De curand, in Gomag Apps gasesti formularele de retur si garantie fara extra cost.

Legat de garantie, daca produsul se strica intr-un anumit numar de zile, clientul il trimite inapoi in intervalul specificat pe garantie. 

De asemenea, platforma Gomag iti permite sa implementezi toate procedurile legate de GDPR, la nivel tehnic. Adica checkbox-uri pentru cererea consimtamantului, box-uri de anuntare a politicii pentru cookie-uri, datele structurate simplu de inteles si de accesat. 

Ce iti mai ramane de facut este aspectul organizatoric legat de GDPR (un DPO, sisteme clare de lucru cu datele, politici pentru cine are acces la date in firma etc.).

Intr-un magazin online apar uneori situatii complicate din punct de vedere tehnic, iar la noi exista mereu un membru al echipei de suport care te ajuta si-ti raspunde la intrebari. 

Alte procese importante sunt partea de gestionare a clientilor si a activitatilor pe care le desfasori impreuna cu echipa (la Gomag ai un CRM ca sa-ti organizezi mai bine aceste aspecte).

Procese de marketing in platforma

E important sa fii prezent pe cat mai multe canale si platforme de socializare, dar magia vanzarii se intampla in platforma. 

De exemplu, pe Gomag poti sa setezi reguli de reducere cand faci campanii de achizitie clienti, sa faci OTO (One-Time Offer), sa introduci un Hello bar, cronometre, sa faci Landing page-uri sau Pop-up-uri.

Platforma este un ajutor pe partea de marketing, cu tot ce cuprinde aceasta:

  • SEO – URL
  • optimizare produse metas
  • Feed Google Ads
  • Feed Facebook
  • Facebook Pixel
  • Feed comparatoare de preturi
  • Feed afiliere
  • eMAG Marketplace. 

Totul functioneaza mai simplu cand este automatizat, asa ca ti-am pregatit super ajutoare: GoBotii.

goboti-gomag

Acestia iti faciliteaza anumite procese si trimit emailuri sau SMS-uri in functie de statusul comenzilor sau al stocurilor. Mai pe larg despre GoBoti am vorbit aici: GoBot – Magazinul tau pe pilot automat la Gomag

Ti-a placut video-ul de astazi? Aboneaza-te la canalul nostru de YouTube si asculta informatii super utile pentru tine si business-ul tau online. 

Cosmin Daraban