Asta-i intrebarea.
Noi, la Gomag, spunem ca a fi online nu este doar o variabila, o optiune ci o necesitate pentru toate magazinele care doresc sa-si creasca substantial profitul. Atunci cand alegi a doua varianta “a nu fi online”, expresia se scurteaza la “a nu fi”.
Nu mai esti disponibil pentru clientii tai cand acestia au nevoie de tine, nu ai vizibilitate, nu functionezi la intregul potential.
Si adevarul e ca daca nu profiti de toate oportunitatile acestor timpuri si nu evoluezi, pierzi in mai multe privinte decat ti-ai permite.
Deci am lamurit raspunsul la intrebarea din titlu. A fi online este cea mai buna optiune pentru orice magazin si, mai mult decat atat, un adevarat BOOM in ceea ce priveste rata de conversie, capitalul reputational si, desigur, vanzarile.
In continuare, nu vei citi doar afirmatii, ci iti voi da 10 argumente pentru care toate companiile ar trebui sa vanda online.
Indiferent ca ai deja un magazin online (fapt de care poti sa fii mandru) sau inca nu te-ai reprofilat spre online, acest articol te va ajuta sa intelegi de ce este atat de importanta prezenta calitativa in online.
Repet de atat de multe ori cuvantul calitativ deoarece este cel mai important aspect, atunci cand vine vorba de un business online.
Oamenii fac o conexiune intre calitatea graficii si continutului din site si cea a produselor spre vanzare.
Daca o companie nu e in stare sa construiasca un site bun, e natural ca publicul sa faca analogia, considerand ca produsele sunt de proasta calitate.
1) Noua economie
Internetul reprezinta o piata de desfacere globala, cu un potential urias. Mai mult, a creat un nou tip de economie, schimband radical conceptia traditionala in ceea ce priveste relatiile comerciale. Nu trebuie sa fii un nume greu in sfera industriei tale, ca sa ai succes pe net.
Companii de talie internationala precum Amazon sau Ebay si-au creat cu succes arii de dominatie acolo unde, acum cativa ani, tronau doar magazinele traditionale, de tip brick-and-mortar.
Un business pe net este la fel ca si unul fizic, obisnuit, unica diferenta fiind faptul ca este mult mai ieftin si vizibil clientilor. Totusi, nu poti doar sa-ti construiesti un magazin si sa-l lasi asa, trebuie sa muncesti din greu, sa atragi noi si noi clienti in website, sa creezi un loc unde acestia se simt confortabil atunci cand vine vorba de introducerea unor date confidentiale si sa le oferi servicii atat de bune incat sa te recomande prietenilor si cunoscutilor.
Un website trebuie tratat cu seriozitate. Fiind responsabil si atent, te asiguri ca prima interactiune dintre magazin si client ii lasa celui din urma o impresie pozitiva. Daca designul site-ului tau pare sa fi fost realizat de o gasca de maimute daltoniste, sansa ta pentru prima impresie se duce garantat pe apa sambetei.
2) Poti castiga mai multi bani
La nivel global, in 2015, vanzarile de tip B2C eCommerce au crescut cu aproximativ 17,7 procente, ducand la castiguri de peste 1,77 trilioane de dolari. Aceasta crestere se datoreaza optimizarilor progresive pentru utilizatorii de device-uri mobile, fapt care le asigura magazinelor conversii si un flux constant de trafic.
Un magazin online reprezinta cea mai buna solutie pentru cei care doresc sa scape de costurile infiintarii si intretinerii unui magazin fizic. Practic, nu mai ai nevoie de un spatiu comercial in care sa-ti desfasori activitatea, de personal calificat, utilitati, marketing sau altele. Oferta ta de produse este expusa in website-ul magazinului, precum un catalog specializat.
In aceeasi masura raspunzi si nevoii oamenilor de a vedea toate caracteristicile produsului si de a cunoaste toate informatiile inainte de finalizarea comenzii, prin continut si elemente multimedia disponibile in site.
3) Magazinul tau este deschis 24/7
Internetul nu doarme si, in functie de publicul targetat, nici acesta nu se pune la somn odata cu gainile.
Magazinele fizice au neajunsul programului de functionare. Daca produsele tale sunt disponibile doar de la 9:00 la 18:00, cand o parte importanta a clientilor tai sunt la serviciu, pierzi in comparatie cu un competitor care este prezent si online.
Clientii comanda produse seara, in intimitatea caminului lor, cand se relaxeaza dupa o zi obositoare de munca. Atunci e momentul in care nu ai voie sa fii absent. Disponibilitatea este unul dintre cele mai mari avantaje ale business-urilor online!
Daca magazinul tau vinde global, clientii comanda din diverse zone ale lumii cu fusuri orare diferite. Nu poti sa-ti inchizi magazinul la 17:00 in Romania si sa te astepti la vanzari in New York, unde este de abia ora 10 dimineata. Mai mult, nu e nevoie nici sa platesti un angajat cu un program de noapte; clientii tai gasesc tot ce au nevoie pe ecrane.
4) Iti dezvolti aria de targetare – piata de desfacere mai mare
Daca ai un magazin fizic, targetul tau este limitat la cei din zonele in care esti prezent. Odata ce te muti in online, ai oportunitatea de a gasi noi piete de desfacere, mai ample si mai active. Sa devii un retailer global fizic ia timp, bani, cercetare si multi angajati.
Cu un magazin online, site-ul tau este deschis tuturor oamenilor,din toata lumea, in orice moment. Clientii iti cauta produsele sau serviciile de oriunde din lume, doar realizand un search pe Google.
5) Oportunitati crescute de conversie pe mobil
Probabil ai vazut deja infograficul realizat de echipa SilkWeb, referitor la situatia companiilor optimizate pentru mobil din Romania. Dupa cum ai observat, acestea nu stau chiar atat de bine la acest capitol, ceea ce inseamna ca nu profita de o oportunitate care le-ar aduce vanzari si conversii numeroase.
Majoritatea populatiei detine un device mobil, cu conexiune la Internet, cu ajutorul caruia se informeaza, compara si cumpara produse din magazine online. Chiar daca nu toata lumea este obisnuita cu procesul cumparaturilor pe Internet, din ce in ce mai multi oameni incearca si aceasta varianta. Daca au parte de un serviciu calitativ, se convertesc si devin clienti frecventi ai magazinului.
6) Costuri scazute de start-up
Sa construiesti un website nu necesita o investitie prea mare. In primul rand, exista o multime de instrumente si aplicatii care te ajuta sa pui bazele afacerii tale, pornind de la 0. Mai fiabil este sa inchiriezi sau sa cumperi spatiu pe platforme eCommerce care sa-ti ofere multiple functionalitati, cum este platforma Gomag. Beneficiezi de pachete dupa preferinta, functionalitati, o echipa profesionista si, toate acestea, la preturi corecte.
Noile tehnologii iti permit sa rezolvi orice aspect al afacerii tale (managementul de completare a stocurilor, modalitatile de plata, transport etc.) si asta cu costuri reduse comparativ cu magazinele fizice.
De exemplu, companiile isi pot reduce costurile cu un procent de 5% in ceea ce priveste mentenanta, reparatia sau operarea, daca adopta o solutie de e-business. Acest procent redus se poate transforma si in 50% profit net pentru companie!
7) Clientii cumpara mai des
In ziua de azi, oamenii sunt constant pe telefon. De ce sa nu isi petreaca timpul cumparand produsele preferate din magazine online? Vremurile in care clientii trebuiau sa urce in masina si sa conduca pana la magazin au trecut. Acestia au parte acum de aceleasi oferte si produse direct de pe smartphone.
Provocarea consta tocmai in urcarea pozitiei, de preferat, pe pozitia principala in Google, pentru o vizibilitate sporita. Ai grija ca produsele si serviciile tale sa apara cat mai frecvent in fata publicului tau tinta iar acestia se vor fideliza, revenind in magazin pentru noi cumparaturi.
8) Totul este masurabil
Online, ai acces la aplicatii si tool-uri de masurare a fiecarui aspect din afacerea ta. De la traficul demografic, geografic, organic, platit, masurat in Google Analytics si pana la pozitia cuvintelor cheie, cu aplicatii precum GeoRanker sau numarul de vanzari, totul este cuantificabil. In magazinele fizice este mult mai greu sa afli de unde vine clientul tau si cum poti sa mai dai de el, ca sa ii vinzi si un alt produs.
Online, poti studia indicatorii comportamentali ai clientului, poti sa faci un avatar dupa care sa cauti alti potentiali clienti sau, prin retargeting, sa le pui la dispozitie produse conexe, de care cel mai probabil au nevoie.
Datele despre clientii tai si situatia magazinului in online, sunt cheia catre succes. Testeaza cu A/B testing, Multitesting sau alte variante ale acestui instrument, si masoara tot.
9) Oferi un serviciu clienti calitativ superior
In trecut, daca un client avea o nelamurire sau era nemultumit de produsul cumparat, fie ar fi tacut, fie ar fi vorbit cu prietenii povestindu-le ce experienta urata a avut cu firma. In cazul magazinelor online, clientul poate sa trimita rapid un e-mail sau sa discute pe Live Chat cu un reprezentant serviciu clienti, pentru a solutiona problema.
Nu doar ca utlizatorul primeste raspunsul la nevoile sale ci, in acest fel, construiesti loialitatea fata de brand. Un client satisfacut reprezinta o crestere a profitului.
10) Imaginea companiei + Servicii de calitate = Conversii crescute (clienti fideli)
Chiar daca vinzi sau nu online, prezenta pe net a numelui companiei este obligatorie. Foarte multi oameni din acest domeniu nu isi dau seama de importanta unei imagini publice pozitive. Capitalul reputational influenteaza decizia de cumparare si statutul firmei.
Mai mult, daca un brand are probleme si imaginea publica se clatina, publicul fidel il va sustine pentru a se pune cat mai repede pe picioare.
La fel stau lucrurile si in cazul unui magazin online incepator sau mediu.
Clientii si consumatorii care sunt multumiti de produsele si serviciile din magazinul tau, se vor gandi la tine de fiecare data cand un prieten sau un cunoscut are o problema a carei rezolvare necesita produse din oferta ta. Brand ambasadorii naturali, clientii tai, reprezinta instrumente de marketing gratuit, nu ignora acest aspect.
Imaginea publica pozitiva nu se intretine cu povesti ci cu fapte concrete. Degeaba promiti cate-n luna si in stele si ai un website de nota 10 daca produsele tale sunt de proasta calitate, ai un serviciu clienti nepotrivit, care nu stie sa raspunda intrebarilor si nelamuririlor clientilor tai sau produsele tale ajung cu intarziere, din cauza ta.
In schimb, daca ai un capital reputational pozitiv si oferi si servicii de calitate, este inevitabil ca publicul tau tinta sa nu se segmenteze, asigurand macar un grup de clienti fideli.
Fidelizarea clientilor este unul dintre cele mai importante goal-uri ale unui proprietar de magazin online deoarece acesta vrea sa aiba siguranta unui public constant si activ, care cumpara in mod repetat si, prin relationarea cu alte persoane, promoveaza serviciile si produsele magazinului.
Acum ca ai aflat cele mai importante argumente in favoarea prezentei si actiunii continue in online, imi mai ramane un singur sfat pe care sa ti-l ofer:
Ai rabdare!
Chiar si greii din aceasta industrie au fost incepatori la un moment dat. Si ei au pornit de la 0 si au asteptat luni de zile ca fluxul de clienti in magazin sa se dezvolte si ratele de conversie sa creasca substantial.
Daca te-ai hotarat sa te muti pe net sau iti doresti functionalitatile necesare pentru cresterea profitului in magazinul tau online, Gomag iti pune la dispozitie o oferta completa ce include template responsive, optimizare, instrumente de marketing, Google Ads, Landing Pages etc.
Daca ai nevoie de mai multe informatii sau nu stii ce pachet se potriveste mai bine afacerii tale, discuta cu unul dintre consultantii nostri in eCommerce.
- Cum sa cresti traficul organic spre magazinul tau online - iunie 17, 2025
- 10 lucruri pe care trebuie sa le verifici in magazinul tau - iunie 10, 2025
- Descopera si elimina obstacolele psihologice din calea vanzarii - iunie 3, 2025