Aceasta este cea de-a treia parte din seria cum obtii prima vanzare online in magazinul tau.

Acum discutam despre monitorizarea site-ului tau si modul in care faci analizele, astfel incat sa iti imbunatatesti campaniile de marketing.

Si sa iti maresti sansele de vanzare, desigur.

Pregatit? Hai sa vedem cum faci asta.

  1. Analizeaza-ti evolutia
  2. Ai codul de tracking Google Analytics pe site?
  3. Ai implementat pixelul Facebook?
  4. Folosesti Omniconvert?

Analizeaza-ti evolutia

Hai sa iti spun ceva.

Daca ai aplicat toate tacticile despre care am vorbit pana acum (in primele 2 articole), e practic imposibil sa nu obtii prima vanzare.

… Doar daca incerci sa vinzi catre publicul gresit.

Sau vinzi produse de calitate slaba care iti fac o rata de retur cat China.

Sau nu poti sa livrezi produsele catre client asa cum ai promis.

In functie de afacerea ta, poate nici nu e nevoie de mai mult decat o campanie rapida de lansare pe Facebook si Google sau un concurs.

Deci hai sa presupunem ca ai avut prima vanzare.

Dupa aceasta urmeaza evident si altele insa stim cu totii ca mereu e loc de mai bine.

La fel ca in viata, cu cat ai mai mult, cu atat vrei si mai mult.

Si e ok, pana la urma scopul tau e sa faci profit pentru a reinvesti in cresterea magazinului si sa ai siguranta financiara pe termen lung.

Ce urmeaza?

Trebuie sa iti analizezi rezultatele si, apoi, sa iti faci timp pentru optimizare / imbunatatire.

Ai codul de tracking Google Analytics pe site?

Am discutat si in primul articol din serie despre Google Analytics. I

deea e ca am avut si clienti care nu-i vedeau rostul… in acelasi timp in care nici habar n-aveau incotro trebuie sa se orienteze cu strategia lor de business si promovare.

Vreau sa intelegi asta.

Google Analytics nu e doar ceva fancy pe care sa il ai in site, ci un tool (gratuit) care iti ofera informatii logice, reale, contextuale ce te ajuta mai departe sa iei decizii asumate.

Practic, sa nu mai mergi la ghici.

Mai ales cand e vorba de sume de bani in joc, mari sau mici, nu iti permiti sa le pierzi dintr-o greseala. Faptul ca iti monitorizezi site-ul in permanenta te ajuta sa iti intelegi mai bine afacerea, clientii si mediul in care vinzi… pentru a vinde si mai mult!

E atat de simplu.

Acum, in faza initiala, trebuie sa te asiguri ca ai implementat corect Google Analytics in site (in platforma o poti face din Setari > Google Analytics) si sa ai activat eCommerce tracking.

google-analytics-gomag

Urmareste constant rapoartele din platforma si vezi evolutia metricilor in timp, nu doar la un moment dat.

Asa poti identifica sezoanele in care vinzi mai mult si de care poate nici nu esti constient.

Sau poti decide data in care organizezi un eveniment de vanzari cum e Black Friday, lichidare de stocuri etc.

De asemenea, vezi ce produse se vand cel mai bine, care sunt pasii prin care trec oamenii inainte sa cumpere (si eventual locurile in care are loc o frictiune ce ii determina sa renunte la achizitie).

De ce?

Pentru a alege produsele pentru un landing page, a elimina elementele ce distrag atentia si a creste rata de conversie.

Citeste si: 10 Reguli de setat in Google Analytics pentru magazinul tau

Mai jos ti-am pregatit un video in care discut despre contul de Google Analytics si cel de Search Console prin prisma SEO. Te invit sa il urmaresti si sa descoperi de fapt de ce ai nevoie de aceste instrumente.

Ai implementat pixelul Facebook?

Daca incepi sa faci campanii Facebook Ads (si ai vazut ca iti recomand sa faci asta), e important sa ai si pixelul Facebook instalat corect in magazin.

Ce e pixelul Facebook?

Practic, un fragment de cod prin care monitorizezi activitatea vizitatorilor din magazin, ce vin prin intermediul acestui canal.

De exemplu, datorita pixelului stii daca clientul a facut o comanda sau doar a vizitat site-ul, fara sa converteasca.

De aici, ii poti capta din nou atentia cu reclame de retargeting, ce au mai multe sanse sa duca la o conversie (acum ca omul te cunoaste deja cat de cat).

Pentru a implementa pixelul fara mari batai de cap, ai optiunea in Gomag Apps, unde trebuie sa introduci doar ID-ul pixelului si sa salvezi setarea.

Si gata.

facebook-pixel-gomag

Daca vrei mai multe informatii despre pixelul Facebook iti recomand articolul Facebook Pixel: ce este si cum te ajuta in campaniile tale. Aici ai toate informatiile despre acest subiect.

Folosesti Omniconvert?

Sau, in primul rand, stii de Omniconvert?

E un tool romanesc pentru optimizarea ratei de conversie prin A/B testing, obtinerea de feedback direct de la vizitatori, segmentarea audientei si personalizarea mesajelor de marketing.

Ce e curios, Omniconvert este folosit mai mult peste hotare decat in tara, lucru care, din punctul meu de vedere, e un mare pacat.

Pe langa faptul ca nu ai nevoie de programare pentru a modifica site-ul, ai la dispozitie functionalitati avansate care te ajuta sa iti imbunatatesti magazinul si, implicit, sa obtii mai multe vanzari.

Mai mult decat atat?

Poti folosi Omniconvert cu planul gratuit pentru 50.000 de vizualizari testate, pentru 1 site – magazinul tau.

omniconvert-gomag

Pentru mai multe detalii despre integrarea Omniconvert cu Gomag te invit sa citesti articolul Cum Faci Integrare Cu Omniconvert In Gomag. Pentru ca da, poti sa adaugi simplu si rapid codul Omniconvert in magazin direct din platforma 🙂 .

P.S. Citeste si celelalte 3 articole din serie:

Cosmin Daraban