Dincolo de preturi pentru crearea magazinului online, exista lucruri mai importante la care te gandesti cand alegi platforma de eCommerce.

Cum ar fi pachetul de functionalitati pe care il primesti. 

SAU, mai degraba, de care ai nevoie pentru a-ti pune in aplicare strategia de afacere.

Asa ca, daca data trecuta am povestit despre abonamentul Pro, acum a venit momentul sa discutam despre abonamentul Plus la Gomag.

Hai sa aruncam o privire mai atenta pe lista functiilor speciale incluse in planul tarifar. Vezi pentru cine este potrivit acest abonament, precum si cateva raspunsuri la intrebarile frecvente.

Cuprins: Tot ce trebuie sa stii despre abonamentul Plus Gomag

# Economiseste timp si resurse cu Import / Export

# Vizualizeaza si recupereaza cosurile abandonate

# Adauga sare si piper ofertelor cu adaosuri

# Ofera produse cadou si creste valoarea cosurilor

# Creeaza pachete de produse si creste pofta de cumparaturi

# Cum pot fi sigur ca abonamentul Plus isi merita banii?

# Cum trec la abonamentul Plus?

# Sunt valabile incrementurile daca am abonamentul Plus?

Citeste si: Cum iti dai seama ca e momentul sa treci la urmatorul abonament Gomag

Pentru cine este abonamentul Plus de la Gomag?

Daca ai deja o strategie de business bine pusa la punct, ai putea deschide magazinul cu Plus.

Ce inseamna bine pusa la punct?

Inseamna ca ti-ai stabilit ce si cum vrei sa gaseasca oamenii produsele in magazin. Stii daca ai nevoie de anumite unelte pentru marketingul in site sau alcatuirea ofertelor.

Ai putea incepe si cu Start, insa acel abonament e mai potrivit daca vrei sa te joci si sa testezi pana ajungi la strategia de care vorbeam mai sus.

Pentru un magazin in crestere, Plus este perfect pentru ca ofera si un numar mai mare de GoBoti.

Ai la dispozitie 5 GoBoti care te vor ajuta pe partea de automatizare.

De exemplu, daca vrei sa iti muti automat produsele, sa afisezi sau sa stergi marcaje promotionale. Sau pe partea de comunicare cu clientii, pe email sau SMS.

Ori poate ai nevoie de CRM Bot pentru a aloca tag-uri clientilor, pe care sa ii targetezi mai personalizat cu mesaje relevante (actiune ce te ajuta sa iti cresti volumul de vanzari).

Evident, ai nevoie de abonamentul Plus daca ai un catalog mare de produse, pana in 5000 de produse. 

Functionalitatile incluse au fost alocate avand in vedere tocmai acest aspect, asa cum poti vedea in continuare.

Ce include abonamentul Plus la Gomag?

# Economiseste timp si resurse cu Import / Export

Optiunile de import / export te scapa de o gramada de actiuni mancatoare de timp. Eficientizeaza foarte mult munca”, spun clientii nostri de la HelloBio.

Imagineaza-ti ca trebuie sa adaugi manual in site 5000 de produse. Ei, e suficient sa iti inchipui ca trebuie sa adaugi 500 de produse. Moartea pasiunii.

Pe acest palier te ajuta functia de Import de produse.

In documentatia Gomag ai informatii pas cu pas despre cum sa faci importul, cum sa completezi fisierul de import, precum si un template pe care il poti replica in situatia ta.

import-produse-gomag

Aplicatia de import este must have cand ai un numar mare de produse, dar si atunci cand ai mai multi furnizori de produse.

Te mai ajuta si sa importi o anume lista de preturi – de exemplu, pentru a-ti simplifica munca in campaniile de reduceri, cum e Black Friday.

Si bineinteles, te va ajuta daca faci migrarea pe Gomag de pe o alta platforma: iti economiseste timpul si te ajuta sa iti relansezi magazinul mult mai rapid.

Cu aplicatia de Export poti sa faci 3 tipuri de export: Export Produse, Export Comenzi si Export Clienti.

Optiunile de export te ajuta in multiple cazuri:

  • Cand trebuie sa trimiti anumite date la contabil.
  • Cand vrei sa trimiti date despre comenzi, clienti sau produse catre un consultant sau o terta parte, fara sa dai acces in platforma.
  • Cand vrei sa iti faci o copie de rezerva a datelor magazinului tau.
  • Cand vrei sa faci modificari masive mai multor produse din site, faci export de produse si le importi cu modificarile aferente.
  • Cand vrei sa iti refaci comenzi la furnizori pentru produsele fara stoc, si exporti doar produsele cu statusul respectiv.
  • Cand vrei sa faci audiente personalizate pentru targetare PPC doar pentru clientii din anumite grupuri.
  • Cand vrei sa iti mai faci un magazin cu aceleasi sau o parte dintre produsele prezente in site.

Citeste si: Cum sa deschizi un magazin online cu Gomag – Ghid pas cu pas pentru creare magazin

# Vizualizeaza si recupereaza cosurile abandonate

In abonamentul Plus ai inclusa aplicatia Cosuri abandonate, care te lasa sa vezi cosurile abandonate in magazinul tau.

cosuri-abandonate-aplicatie-gomag

Practic, indiferent cine iese din site fara a finaliza comanda, tu vei putea vedea continutul cosului si momentul in care a avut loc abandonul.

Iar in cazul in care clientul a fost logat in cont in acel moment, vei vedea si datele pe care le ai in platforma despre clientul respectiv: nume, prenume si datele de contact.

Daca abandonul a fost realizat de un client logat, atunci il poti contacta pentru a-l intreba care este motivul, sau ii poti trimite un cod / alt beneficiu pentru a-l incuraja sa finalizeze comanda.

Pe de alta parte, daca nu ai prea multe date, tot e avantajos sa poti vedea cosurile abandonate. 

De exemplu, poate te suna clientii care nu se descurca sa finalizeze comanda in site – daca stii continutul cosului pentru ca il vezi in tab-ul Cosuri de Cumparaturi, ii poti genera rapid comanda noua, fara sa mai pierzi timp cautand produsele in site.

Citeste si: Cum sa iti scazi costul de achizitie clienti pentru magazinul tau online

# Adauga sare si piper ofertelor cu adaosuri

Aplicatia Adaosuri iti aduce avantaje pe partea de marketing si extindere pe multiple canale.

adaos-comercial-aplicatie-gomag

Practic, poti sa iti cresti pretul pentru produse daca sunt intalnite anumite conditii.

De exemplu:

  • Daca vrei ca produsele trimise pe un anumit marketplace sa fie afisate la un pret mai mare, pentru a include un procent al comisionului pe care trebuie sa il platesti.
  • Daca vrei preturi mai mari pentru produsele incarcate pe alte site-uri decat magazinul tau.
  • Daca vrei sa pozitionezi preturi de prestigiu pentru produsele de lux.
  • Daca vrei sa cresti pretul pentru produsele de la un anumit brand.
  • Daca vrei sa creezi urgentare prin cresterea preturilor pentru produsele care au un stoc mic.
  • Daca vrei sa incluzi costul de transport in pret pentru produsele afisate clientilor dintr-un anumit grup, de exemplu cei care cumpara doar cand ai oferte cu transport gratuit / cei care obisnuiesc sa refuze comenzile in momentul in care ajunge curierul.

Scenarii sunt o multime. 

Gandeste-te la business-ul tau si in ce conditii ai vrea sa afisezi un pret mai mare pentru produsele tale. 

Apoi foloseste aplicatia Adaosuri pentru a-ti pune planul in aplicare.

# Ofera produse cadou si creste valoarea comenzilor

In abonamentul Plus ai o aplicatie utila pentru fidelizarea clientilor si imbunatatirea experientei lor la cumparare: Cadouri in cos.

cadouri-cos-aplicatie-gomag

Practic, tot ce trebuie sa faci este sa selectezi un produs – de obicei, de o valoare mica si la dimensiuni mici – pe care il vei adauga gratuit la comanda atunci cand totalul cosului depaseste o anumita valoare.

Uite cateva scenarii in care poti oferi cadouri in cos:

  • Vrei sa stimulezi cresterea valorii comenzilor – de exemplu, poti stabili un singur cadou pentru o singura valoare minima, sau sa faci multiple cadouri pentru multiple praguri de valori in cos. Sigur, cu cat valoarea comenzii e mai mare, cu atat ar trebui sa fie si cadoul mai consistent.
  • Vrei sa oferi un cadou pentru toata lumea, indiferent ce si cat comanda – pur si simplu stabileste Valoare Cos sa fie mai mica decat cel mai mic pret existent in magazinul tau.
  • Vrei sa scapi de anumite stocuri – le adaugi la costuri de marketing.
  • Vrei sa iti duci un produs cu logo sau de brand in casele clientilor – de ex., o plasa de cumparaturi, pixuri, un tricou, ceva dulce personalizat etc.

Citeste si: Cum scapi de stocurile de produse din magazinul tau online [Video]

# Creeaza pachete de produse si creste pofta de cumparaturi

O alta aplicatie inclusa in abonamentul Plus, si de care are nevoie aproape orice magazin online care vrea sa creasca este Pachete de produse.

pachete-produse-aplicatie-gomag

De ce ajuta Pachete de produse in procesul de crestere?

Pentru ca iti poti prezenta produsele diferit, mai atractiv.

Cumperi un produs, il primesti pe altul la discount

Pe de o parte, poti profita de efectul psihologic de majoreta: 2 sau 3 produse prezentate impreuna sunt mai atragatoare decat atunci cand sunt vizualizate separat.

Clientii vad clar ca daca aleg sa cumpere produsele in pachet au parte de un pret mai mic decat la achizitia produselor separat. Asa ca pretul mai scazut sustine efectul de majoreta.

In acest tip de pachet poti adauga produse mai greu vandabile in mod obisnuit – asa poti misca stocurile si sa iti deblochezi banii.

Ai grija ca macar unul dintre produsele din pachet sa fie de maxim interes pentru client (produsul pe care a intrat sa il vizualizeze).

Cumperi un produs, il primesti pe altul gratuit

O alta metoda prin care poti folosi aplicatia Pachete de produse este pentru a oferi un produs mai mic drept cadou la achizitia unui anumit produs.

De exemplu, daca vinzi o masina de spalat poti oferi cadou un detergent de rufe.

Poti replica exemplul conform situatiei tale.

Ambele metode te ajuta sa cresti valoarea comenzilor in magazin.

Ambele metode te mai ajuta sa cresti cantitatea de produs cumparata. De exemplu, poti crea oferte de tipul “la 3 bucati cumparate, al 4-lea e cu discount / gratuit”.

Citeste si: Cum vinzi mai mult cu pachete de produse in magazinul tau

Care sunt costurile pentru abonamentul Plus?

Costul lunar al abonamentului Plus este de 47 de euro + TVA. Ai o reducere de 10% daca alegi sa il platesti pentru un an intreg.

Pe langa acest cost fix, ai un increment la fiecare 350 de comenzi calculate ca o medie pe ultimele 3 luni. Incrementul are rolul de a acoperi resursele pe care le investim pentru a sustine aplicatiile si functionalitatile pe care le folosesti astfel incat acest numar de comenzi sa fie realizat + surplusul de date si trafic in magazin.

Chiar si cu un increment, costul per comanda pe care il cere abonamentul din partea ta este extrem de mic. 

Am calculat.

De exemplu, pentru un magazin online cu o rata de conversie medie de 1% (media in Romania), cu media comenzii undeva la 180 de lei (am pus mai mica decat datele oficiale), la un trafic de 70.000 de vizite necesare pentru a atrage cele 700 de comenzi incluse in abonament + 1 increment, costul platformei in comanda este de 0,93 lei / comanda!

Asadar, sfatul nostru este sa nu te cramponezi de cost, ci sa iei in considerare efectul aplicatiilor si al functionalitatilor pe termen lung si scurt.

Pentru ca doar asa vei obtine venit SI profit, iar afacerea ta va continua sa creasca frumos.

La fel cum am spus in articolul legat de abonamentul Pro, orice alt cost suplimentar apare doar cand ne ceri sa facem customizari, specifice exclusiv pentru magazinul tau.

Iar acest cost depinde de cerintele tale si de timpul & resursele pe care echipa noastra tehnica trebuie sa le aloce; nu este unul fix.

Intrebari frecvente despre abonamentul Plus la Gomag

# Cum pot fi sigur(a) ca abonamentul Plus isi merita banii?

Prin acordarea de eforturi pentru promovarea magazinului si atragerea de clienti.

Orice tool in care investesti bani, oricat de multi sau de putini, isi merita banii daca il folosesti corect si acorzi timp si energie pentru a-l utiliza.

Daca il platesti si apoi uiti de el, clar ti se va parea ca e degeaba si nu te ajuta.

Acum, daca vrei sa scoti maximum din abonamentul Plus, asigura-te ca activezi si folosesti cat mai mult aplicatiile disponibile in acest plan tarifar.

Poate optiunile de Import / Export sunt evidente si le vei folosi constant, pentru ca ajuta in puncte cheie ale gestiunii produselor in site.

Dar si celelalte aplicatii devin musai de folosit cand iti gandesti strategia cat mai out of the box

Pachetele, cadourile, adaosurile si cosurile abandonate te ajuta sa iti diferentiezi magazinul si sa iti imbunatatesti strategiile de atragere, persuasiune si retentie a clientilor.

# Cum trec la abonamentul Plus?

Trimite un email la [email protected] si spune-le colegilor nostri ca vrei Plus. Dupa achitarea pachetului lunar sau anual, ei iti vor activa abonamentul in admin daca ai deja un magazin sau un demo pe platforma Gomag.

# Sunt valabile incrementurile daca am abonamentul Plus?

Da, aceste praguri de 350 de comenzi sunt valabile pentru toata lumea, indiferent de abonament.

Speram ca articolul pe care tocmai l-ai parcurs iti raspunde la intrebarile despre abonamentul Plus. 

Dar daca ai orice nelamurire sau ai intrebari pe care nu le-am mentionat aici, ne poti lasa un comentariu sau ne poti scrie direct si incercam sa iti raspundem cat mai rapid.

Articolul de azi te-a convins? Daca ai deja un magazin Gomag, ia legatura cu colegii nostri pe [email protected] si ei te vor ajuta. 

Iar daca nu ai inca un magazin cu Gomag, ai la dispozitie 15 zile gratuit pentru a incerca platforma. Asigura-te ca iti place sa lucrezi in platforma si incearca toate functionalitatile!

Cosmin Daraban