Daca data trecuta am povestit despre cum sa iti dai seama care e momentul potrivit pentru a trece la urmatorul abonament Gomag, astazi m-am gandit sa mergem putin mai in detaliu.
Si incepem cu cel mai popular plan tarifar ales de catre clientii nostri: abonamentul Pro.
Primim des intrebari despre diferentele dintre abonamente.
De aceea am afisat tabelul comparativ in pagina de preturi Gomag, precum si detalii in articolele din blog sau documentatie.
Insa astazi vom vedea impreuna care sunt lucrurile ce fac abonamentul Pro unul special (si vom continua altadata sa vorbim despre Start si Plus).
Povestim despre functionalitatile incluse in acest plan, beneficiile lor in magazinele online, pentru cine e acest pachet si alte raspunsuri la intrebarile frecvente pe care le primim.
Cuprins: Tot ce trebuie sa stii despre abonamentul Pro
- De ce este abonamentul Gomag Pro cel mai popular printre clienti?
- Ce include abonamentul Pro la Gomag?
# Ai optiuni utile pentru fidelizarea clientilor
# Recuperezi mai usor cosurile abandonate
# Gestioneaza clientii in mod avansat cu grupuri de clienti (modul B2B)
# Vinde in mod repetat cu abonamente in magazin
- Pentru cine este potrivit abonamentul Pro?
- Care sunt costurile pentru abonamentul Pro?
- Alte intrebari frecvente despre abonamentul Pro la Gomag
Citeste si: Cum iti dai seama ca e momentul sa treci la urmatorul abonament Gomag
De ce este abonamentul Gomag Pro cel mai popular printre clienti?
O parte dintre clientii nostri sunt, intr-adevar, la inceput de drum. Deschid pentru prima data un magazin, asa ca abonamentul Start este ideal pentru a-si testa ideile si a face lansarea.
Insa o alta parte sunt clienti cu afaceri in plina dezvoltare, cu afaceri validate in offline sau care migreaza de pe alte platforme eCommerce.
Asa ca nevoile lor sunt mai avansate – si au idei mai clare despre ceea ce vor sa le ofere clientilor.
Poate lucruri pe care le-au mai facut pana acum, dar pe care pot sa le faca mai usor sau mai bine prin intermediul platformei Gomag.
Abonamentul Pro a fost creat special pentru acest tip de clienti.
Inclusiv clientii incepatori vor ajunge la stadiul in care Pro le este mult mai util decat Start sau Plus, e ca o trecere naturala pentru orice afacere.
Pro este planul necesar afacerilor in crestere, celor pregatite pentru a trece la urmatorul nivel: scalarea.
Adica automatizarea si maparea proceselor din magazin, echipa si business per total, pentru a functiona la o scara mai mare.
Ce include abonamentul Pro la Gomag?
Primul lucru evident cand analizezi detaliile abonamentului Pro e ca inglobeaza un numar mult mai mare de produse decat celelalte planuri tarifare.
Pana la 10.000 de repere.
Sigur, poti sa alegi acest abonament daca, sa zicem, iti propui din start sa afisezi mai mult decat 5000 de produse in magazin. Insa nu numarul de repere ar trebui sa fie cel care te determina sa il alegi.
Acesta e doar unul dintre micile beneficii, pentru ca restul sunt mai importante.
De exemplu, numarul de GoBoti creste.
Daca nu ai auzit pana acum despre ei, GoBotii sunt roboti dezvoltati nativ in platforma Gomag de catre echipa noastra, care te ajuta sa automatizezi o multime de lucruri in magazin.
Complet gratuit, inclus in planul tarifar ales.
Nu platesti nicio taxa suplimentara sa ii folosesti. Si te ajuta enorm sa economisesti timp sau forta umana pentru acoperirea sarcinilor repetitive.
In planul Pro ai inclusi 10 GoBoti pe care ii poti porni pentru a:
- Gestiona produsele – le pot muta intre categorii sau marcaje (ce apare la noutati, ce e scos de la promotii, ce intra la lichidari sau bestseller cu stoc redus, de exemplu).
- Emit AWB-uri si gestioneaza comenzile.
- Trimit email-uri – pentru a recupera platile abandonate, pentru a propune produse complementare dupa comanda.
- Trimit SMS-uri – de confirmare comanda, detalii despre livrare, anunta promotii (si au cele mai mari sanse sa fie citite).
- Gestioneaza baza de clienti – impart clientii in grupuri pe baza a diferite conditii, aloca sau sterg tag-uri (lucru ce te ajuta mai departe sa trimiti ofere super focusate, super relevante), aloca clientii anumitor agenti de vanzari din echipa ta.
Imagineaza-ti ca ai inca 10 angajati la dispozitie care sa se ocupe de magazin.
Doar ca odata ce le spui conditiile de munca, poti sa si uiti ca exista – nu au nevoie de salarii, grija, taxe sau alte beneficii.
Fac totul automat, asa cum le-ai spus tu din prima.
Tot ce trebuie sa faci este sa ii setezi: stabilesti in ce conditii se activeaza si care e activitatea de facut. Salvezi, si-apoi iti vezi de treburile tale.
De aceea e atat de atragator abonamentul Pro.
Pentru cei 10 robotei care economisesc atat de multe resurse, ce isi fac munca fara pauza, fara sa se planga si fara sa faca greseli.
Citeste si: GoBot – Magazinul tau pe pilot automat la Gomag
Creste numarul de aplicatii incluse in plan
Abonamentul Pro include toate functionalitatile si aplicatiile de care te-ai putea bucura in planurile mai mici, plus cateva module noi, exlusive.
Ai la dispozitie peste 80 de aplicatii din Gomag Apps, cum ar fi Import / Export (de comenzi, clienti si produse), Produse cadou (care sunt afisate in cos si pagina de checkout) sau vizualizarea cosurilor abandonate. Sau crearea de pachete de produse.
Sigur, acestea sunt incluse si in Plus.
Dar hai sa povestim putin mai in amanunt despre cele 4 noi aplicatii specifice abonamentului Pro.
# Ai optiuni utile pentru fidelizarea clientilor
Pro include aplicatia Puncte de fidelitate. Functioneaza exact cum iti imaginezi.
Practic, te lasa sa oferi un anumit numar de puncte de fidelitate la fiecare achizitie din magazin.
Odata ce aceasta este activata, apare in Marketing > Fidelizare.
Tu stabilesti care este valoarea unui punct si pentru ce suma cheltuita in magazin se aloca acesta.
Mai nou, aplicatia poate oferi puncte si pentru inregistrarea unui cont – daca vrei sa incurajezi crearea de conturi noi in magazin, o actiune super benefica pentru tine.
Cum te ajuta punctele de fidelitate?
Oamenii s-au obisnuit cu notiunea de puncte de fidelitate asa ca le folosesc aproape la fiecare comanda sau le strang pentru a aduna o suma mai mare – o reducere mai mare pentru o achizitie viitoare.
Punctele de fidelitate asigura intoarcerea clientului in magazin, si iti doresti asta pentru ca e mai profitabil pentru tine sa vinzi de mai multe ori aceluiasi client (e mai ieftin sa il atragi inapoi).
Un alt avantaj e ca se acorda in mod automat.
Odata ce le-ai setat, acestea vor fi aplicate la fiecare achizitie, iar clientul va vedea cate puncte castiga in pagina de checkout, inainte de a finaliza comanda.
De asemenea, punctele de fidelitate pot fi un stimulent pentru crearea de conturi in magazin.
La ce te ajuta inregistrarea clientilor? Pai, sa vedem:
- Le poti face oferte mai personalizate, pe baza istoricului de comenzi si a preferintelor setate in cont. Aceste oferte au sanse mari sa convinga clientii.
- Poti trimite clientilor email-uri de recuperare cos atunci cand acestia ies din site fara a finaliza comanda.
- Isi pot salva produsele preferate la favorite, astfel incat sa le vada de fiecare data cand intra in cont si, mai devreme sau mai tarziu, sa le cumpere. Ajuta enorm mai ales in prag de campanii uriase, cum e cea de Black Friday, de exemplu.
Citeste si: Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor
# Recuperezi mai usor cosurile abandonate
Abonamentul Pro include si aplicatia Recuperare cos, destinata sa te ajute sa aduci inapoi in site clientii care au plecat fara a termina comenzile.
Odata activata, poti seta un sablon de email personalizabil, care va fi trimis clientilor logati in cont marcati ca au abandonat produse in cosul de cumparaturi.
Vezi tu, putini oameni abandoneaza cosul in mod voit.
Fie ies din site pentru ca sunt distrasi de ceva complet fara legatura cu activitatea lor in magazin, fie ies pentru a face comparatii intre beneficii si preturi cu ofertele competitorilor tai.
Tu le poti recupera interesul prin remarketing (reclame Facebook si Google), dar si in mod organic, prin trimiterea acestui email de recuperare cos.
Aplicatia iti permite sa stabilesti intervalul de timp pentru trimitere si sa oferi un anumit cod de reducere, pentru a stimula decizia clientilor.
In medie, rata de abandon urca pana la 70%, insa cu email-ul de recuperare, plus alte artificii de prevenire a abandonului, tu poti sa atragi acesti oameni inapoi si sa ii convingi sa cumpere.
Citeste si: Abandonarea cosului: cum recuperezi cosuri pline de bani
# Gestioneaza clientii in mod avansat cu grupuri de clienti (modul B2B)
Platforma Gomag detine un CRM nativ, care devine mai elaborat in momentul in care folosesti abonamentul Pro.
Apare aplicatia Grupuri de clienti, un adevarat instrument de vanzare si dublare a profitului… daca il folosesti cu istetime.
Cu cat un mesaj sau o oferta este mai personalizata, cu atat are mai multe sanse sa vanda. Iar grupurile de clienti iti permit sa faci exact acest lucru.
Poti segmenta clientii in diverse grupuri, in functie de activitatea lor in magazin:
- Daca au cumparat produse de peste o anumita valoare – ii poti numi clientii VIP – pe viitor le faci oferte pentru produse mai scumpe.
- Daca au cumparat de cel putin X ori – ii poti numi clientii Loiali – pe viitor le faci oferte cu extra beneficii sau invitatii sa te recomande prietenilor.
- Daca returneaza prea multe comenzi – ii poti numi clientii Problema – pe viitor le poti conditiona comenzile, sa plateasca exclusiv cu cardul sau sa achite un avans.
- Daca au cumparat preponderent dintr-o anumita categorie sau brand – ii poti numi clientii [nume categorie] sau [nume brand] – pe viitor le poti trimite oferte pentru categoriile sau brandurile preferate.
- Daca au cumparat repetat in cantitate – ii poti numi clientii Business sau B2B – pe viitor ii poti contacta personal sau le poti trimite oferte cu reduceri la cantitate pentru produsele preferate.
Si multe alte scenarii.
Odata ce ai clientii impartiti in grupuri, iar acestea sunt actualizate automat prin intermediul CRM Bot, intra in scena Email Bot si SMS Bot.
Ceea ce am spus mai sus – tipul de mesaje sau oferte exemplificate la fiecare grup – pot fi trimise prin intermediul GoBotilor, la fel, in mod automat, fara ca tu sa intervii mai mult decat setarea mesajelor sau ofertelor.
Practic, creezi un flux continuu, care iti aduce venit in mod pasiv. Ai timp si energie sa te ocupi de lucruri mai importante, cum ar fi strategia de business, achizitii sau dezvoltarea echipei.
Fara aceste automatizari si segmentari din partea platformei, munca ta ar fi mai dificila si mai costisitoare.
Economisesti enorm de multe resurse.
Citeste si: Cum folosesti CRM Gomag – Gestioneaza eficient task-urile & clientii
# Vinde in mod repetat cu abonamente in magazin
O alta aplicatie suplimentara in abonamentul Pro este cea de Abonamente.
Exact, poti oferi clientilor optiunea sa isi faca abonament in magazinul tau pentru unul sau mai multe produse.
Astfel, ai siguranta unor comenzi repetate, pe termen lung – la intervalul setat de catre clienti.
Acestia pot alege ce produse sa li se livreze si in ce perioada de timp.
E o aplicatie utila daca vinzi produse ce se cumpara in mod repetat:
- alimente (pentru consum uman sau pentru animale de companie),
- cosmetice,
- flori si aranjamente florale,
- articole de birotica si papetarie,
- bauturi
- sau pachete de produse surpriza (daca ai un magazin pe sistemul mystery box lunar, de exemplu, snack-uri cu un anumit specific).
O idee la care sa fii atent:
Aplicatia Abonamente nu este, intr-adevar, pentru toata lumea. Depinde de strategia pe care o adopti pentru business-ul tau si de tipologia de produse.
Insa, daca se potriveste ideilor tale, activeaza-o fara niciun dubiu.
Te va ajuta sa obtii clienti pe viata, care comanda in mod repetat, cu costuri mici pentru tine.
Citeste si: Aplicatia Abonamente in platforma Gomag – Cum sa vinzi mai mult clientilor tai
Pentru cine este potrivit abonamentul Pro?
Avem clienti dintr-o multime de domenii care au ales Pro: cadouri, bijuterii, beauty, casa si gradina, telefoane mobile si gadget-uri, produse pentru copii, birotica si papetarie, produse pentru sport, alimente si bauturi, auto-moto si multi altii.
Acestia fie au evoluat spre acest abonament incepand de la Start sau Plus, fie au venit direct pe Pro de pe alte platforme sau din offline.
Momentul de cotitura a fost dictat de STADIUL DE CRESTERE.
Aceste afaceri au deja un flux constant de clienti, fie din online sau offline. Asa ca au nevoi avansate pentru automatizare din partea platformei, care sa acopere activitatile mici si repetitive, fara sa impuna costuri enorme de timp, bani sau forta umana.
Abonamentul Pro este pentru antreprenorii care au afaceri pregatite sa sistematizeze procesele legate de vanzari si comunicarea cu clientii, astfel incat sa poata scala, sa poata creste si mai mult.
Citeste si: Platforma Gomag vs alte platforme eCommerce
E potrivit pentru tine si daca ai impresia ca stagnezi in procesul de crestere, ca poti mai mult, dar nu stii care ar trebui sa fie pasul urmator.
Sigur, ai nevoie de el si daca iti trebuie un proces mai usor de fidelizare, mai mult GoBoti la dispozitie sau o metoda nativa, simplu de folosit, pentru segmentarea clientilor din CRM.
Care sunt costurile pentru abonamentul Pro?
Abonamentul Pro are un cost fix de 97 euro pe luna, cu un discount de 10% daca alegi sa il platesti anual.
Lui i se adauga incrementul la fiecare 350 de comenzi, care e valabil indiferent ce tip de abonament alegi.
Am mai vorbit despre aceste incrementuri – cu cat ai mai multe comenzi, cu atat cresc si costurile noastre cu gazduirea datelor magazinului tau si resursele pe care ti le alocam.
Insa iti promit ca daca stai putin sa calculezi investitia ta in abonament, cu tot cu increment, vei vedea ca, la fiecare comanda acesta e un cost infim comparativ cu costurile de marketing, sau chiar cele de livrare si plata ale unei comenzi.
Abonamentul Pro nu impune alte costuri suplimentare, decat daca ai cerinte speciale si e nevoie de anumite customizari (situatie valabila la orice abonament).
Aceste costuri depind de cerintele tale si de timpul de munca al echipei noastre de programare, asa ca nu iti pot spune sume specifice.
Alte intrebari frecvente despre abonamentul Pro la Gomag
# Cum pot sa trec la abonamentul Pro?
Ia legatura cu colegii mei la [email protected] si spune-le ca vrei Pro. Ei iti pot activa abonamentul in magazin, daca ai deja un magazin sau demo pe platforma Gomag.
# Cum pot fi sigur ca nu platesc Pro degeaba, ca aplicatiile si functionalitatile chiar functioneaza?
La fel ca orice alt tip de serviciu sau abonament, utilitatea lui depinde de CUM il folosesti si DACA il folosesti.
Trebuie sa ai o strategie care sa inglobeze functionalitatile disponibile in Pro. Si bineinteles, s-ar putea sa nu observi rezultate spectaculoase din prima sau a doua luna. E normal, e nevoie de timp pentru a vedea rezultate concludente.
De asemenea, odata ce ai in site anumite optiuni in plus (puncte de fidelitate, de exemplu, sau abonamente) iti recomand sa le anunti public si vizibil. Poti activa un pop-up sau un hello bar prin care sa le spui oamenilor ca au beneficii noi de care se pot bucura.
Nu ii lasa sa se impiedice din greseala de ele.
Trimite-i sa le vada, spune-le cum sa se bucure de ele si de ce sunt benefice pentru ei. Asa iti cresti si numarul de comenzi sau valoarea cosurilor.
Iar daca esti inca in dubii, nu ezita sa intrebi alti utilizatori de Pro sau ai anumitor aplicatii. Adreseaza o intrebare pe grupul eCommerce cu Gomag, acolo unde sunt inscrisi clientii nostri si multi alti specialisti din comunitate.
Ei iti pot oferi raspunsuri bune, pentru ca au incercat deja acest abonament sau functionalitatile de care esti interesat.
# Vreau Pro, dar mi s-a cerut un cost suplimentar pentru o functionalitate care consider ca ar trebui sa existe in platforma pentru toti. Ce sa fac in acest caz?
Costurile suplimentare apar doar daca ceri o customizare, ceva special conform cerintelor tale.
Imbunatatim incontinuu platforma si tinem cont de parerile clientilor. Dar pentru ca o functie sa fie disponibila pentru toata lumea, vrem sa ne asiguram ca este utila si dorita de cat mai multi clienti.
Daca ai dori ca o anumita functionalitate sa fie disponibila fara niciun cost, pentru toti in platforma, te rugam sa adaugi o propunere in Roadmap.
Propunerea ta va fi discutat la nivel intern, apoi va fi publicata pentru votare in Roadmap. Daca aceasta strange suficiente voturi, va intra in lucru si va deveni disponibila pentru toti.
# Trebuie sa achit incrementuri daca am abonamentul Pro?
Da, pragurile de 350 de comenzi sunt valabile pentru toata lumea.
Gradul de resurse alocate de noi depinde de numarul de comenzi (gazduire, functionalitati). De exemplu, abonamentul Pro include aproape toate aplicatiile disponibile in Gomag Apps, cu exceptia celor disponibile contra cost pentru toate abonamentele.
Insa, repet, daca iei in considerare rata medie de comanda versus costurile tale la fiecare comanda, vei observa ca procentul pe care il investesti in Gomag este extrem de mic, comparativ cu costurile de livrare, plata, facturare sau marketing.
Am creat articolul de astazi cu speranta ca raspundem la cat mai multe intrebari despre specificatiile si beneficiile abonamentului Pro.
Insa daca ai vreo nelamurire pentru care nu ai gasit o solutie dupa ce ai citit intregul articol, poti sa o lasi in comentarii.
Promit sa raspund cat mai repede.
Articolul de azi te-a convins? Daca ai deja un magazin Gomag, ia legatura cu colegii nostri pe [email protected] si ei te vor ajuta.
Iar daca nu ai inca un magazin cu Gomag, ai la dispozitie 15 zile gratuit pentru a incerca platforma. Asigura-te ca iti place sa lucrezi in ea si incearca toate functionalitatile!
- Sistematizarea si Automatizarea in Business: idei pentru o crestere scalabila - decembrie 5, 2023
- 10 lucruri pe care trebuie sa le stii despre platforma ta Gomag - noiembrie 28, 2023
- Idei si optiuni pentru atragerea unor noi clienti - noiembrie 21, 2023