In viata fiecarei afaceri vine un moment in care lucrurile se aseaza. E perioada de tranzitie dupa lansarea si consolidarea prezentei sale in piata.

Apar rutinele, iar tu, ca proprietar de afacere, te obisnuiesti cu provocarile ce insotesc fiecare comanda.

In plus, acum stii cam care e strategia potrivita pentru a atrage si mentine clientii in magazin.

Dar, in acelasi timp, stii ca poti mai mult.

De aceea, ai nevoie de anumite instrumente in site care sa stimuleze cresterea afacerii. Sa o scaleze.

Astazi vom discuta exact despre aceste instrumente, pe care le gasesti sub forma de aplicatii in platforma Gomag. 

Sunt disponibile incepand de la abonamentul Pro (si Plus), pentru ca aduc rezultate fenomenale atunci cand site-ul tau are un flux mai mare de clienti.

Cuprins 5 Aplicatii Gomag pentru Scalarea afacerii

  1. Grupuri clienti – fa oferte mai relevante
  2. Cosuri abandonate – recupereaza banii blocati in cos
  3. Puncte de fidelitate – vinde dublu acelorasi clienti
  4. Abonamente – rezolva o provocare a clientului
  5. Cadouri in cos – ofera experiente de neuitat (si de repetat)

Gata?

1. Grupuri clienti – fa oferte mai relevante

Pe masura ce afacerea creste, la fel se intampla si cu numarul de clienti ai magazinului.

Si daca la inceput e usor sa ii gestionezi pentru ca le retii pana si numele si-ti vine sa-i pupi de fericire, lucrurile se complica in timp. 

Cumpara de la tine oameni cu diverse caracteristici si comportamente, cu nevoi si probleme diferite… asadar comunicarile tale nu vor mai fi relevante pentru toata lumea.

De aceea ai nevoie de aplicatia Grupuri de clienti.

Uite cum sa te organizezi:

  • Imparte clientii dupa atribute comune – frecventa de cumparare, valoarea comenzilor, tip de produse cumparate, comportament la achizitie, numar de produse in comanda etc.
  • Foloseste CRM Bot pentru a aloca automat clientii in grupurile potrivite
  • Trimite email-uri cu oferte aliniate la caracteristicile identificate, specific pentru fiecare grup in parte.
  • Creeaza reguli de reducere disponibile doar pentru anumite grupuri – asa ii fidelizezi si ii antrenezi sa se intoarca in magazin.

Citeste si: Cum folosesti CRM Gomag – Gestioneaza eficient task-urile & clientii

2. Cosuri abandonate – recupereaza banii blocati in cos

Ah, abandonul cosului, pacostea magazinelor online de pretutindeni.

Conform Baymard Institute, in medie, 7 din 10 cumparatori nu isi finalizeaza comenzile, in timp ce abandonul pe mobil este si mai mare, de 85.65%. 

Partea buna e ca exista metode de optimizare a site-ului, astfel incat fie previi un procent de cosuri abandonate, fie le recuperezi dupa ce clientul a iesit din site.

Vezi cateva idei:

  • Foloseste aplicatia Recuperare cos – se trimite un email de recuperare catre clientii logati in site, la intervalul de timp stabilit de catre tine.
  • Fa remarketing cu Facebook si Google, afisand exact produsele din cos
  • Activeaza un exit pop-up pe desktop – ofera un discount instant daca clientul finalizeaza comanda acum.
  • Ofera transport gratuit, chiar daca la o anumita valoare in cos – multi abandoneaza cosul din cauza costurile de livrare.

email-recuperare-cos-gomag

Citeste si: Abandonarea cosului: cum recuperezi cosuri pline de bani

3. Puncte de fidelitate – vinde dublu acelorasi clienti

O afacere creste pe baza clientilor sai. In acest proces, nu doar ca modelul de afacere devine valid, dar si costurile de achizitie scad.

Garantat iti doresti sa vinzi acelorasi clienti, mai ales daca vinzi produse ce se cumpara in mod repetat. 

Insa fidelizarea e potrivita si cand vinzi produse de folosinta indelungata – pentru ca poti vinde produse complementare ori piese de schimb.

Una dintre cele mai simple metode de loializare este acordarea de puncte de fidelitate. Pentru care ai aplicatia din Gomag.

Practic, recompensezi clientul pentru ca a cumparat de la tine.

Fiecare comanda aduce noi puncte ce se transforma in reduceri utile in urmatoarele comenzi. Unii si le folosesc la fiecare achizitie, iar altii le strang pentru a obtine, in timp, o reducere substantiala.

Avantajul punctelor de fidelitate e ca oamenii deja s-au obisnuit cu ele, s-au obisnuit sa le foloseasca, sa profite de ele.

Prin urmare, nu mai trebuie sa treci printr-un proces de educare – fidelizarea se intampla in mod natural.

puncte-de-fidelitate-papetarie

4. Abonamente – rezolva o provocare a clientului

Vinzi produse care se cumpara in mod repetat?

Cum ar fi flori, hrana pentru animale, alimente de baza, papetarie, suplimente, produse pentru igiena, detergenti etc.?

Ar fi interesant sa oferi optiunea de abonament clientilor tai.

Practic, le faci livrari periodic (atunci cand si-au stabilit singuri), cu produsele de care au nevoie.

Iar pentru ca procesul sa fie cat mai usor, foloseste aplicatia Abonamente din Gomag.

Avantajul e dublu: cresti numarul de conturi inregistrate in magazin (si de aici le poti face oferte super personalizate), dar iti cresti si numarul de comenzi profitabile.

Cel mai important e sa iti anunti clientii ca exista aceasta optiune in magazin si DE CE ar trebui sa se bucure de ea. 

Asa ca nu uita sa iti faci un landing page in care prezinti ideea de abonament, instructiuni si beneficiile clientilor.

Citeste si: Aplicatia Abonamente in platforma Gomag – Cum sa vinzi mai mult clientilor tai

optiune-abonament-gomag

5. Cadouri in cos – ofera experiente de neuitat (si de repetat)

Cadourile in cos sunt un instrument versatil, care te ajuta sa iti cresti numarul de comenzi, DAR si sa eviti cosurile abandonate.

De ce? Pentru ca distragi atentia clientului, ii faci o surpriza la care nu se astepta si care ii va schimba starea.

Foloseste aplicatia Cadouri in cos din platforma Gomag si observa rezultatele!

Odata ce clientul a adaugat un produs in cos, in pagina de cos si finalizare comanda ii e prezentata optiunea de a alege un cadou dintre cele pregatite de tine.

In general, e vorba de produse mici (pentru ca nu vrei sa umfli costul de livrare), complementare cu produsele adaugate initial in cos.

cadou-in-cos

Acum, tu poti oferi cadouri in cos la fiecare comanda, sau le poti conditiona sa fie afisate doar atunci cand cosul are o anumita valoare.

Sau poti oferi cadouri din ce in ce mai consistente, in functie de multiple praguri.

Incearca si tu! Aplicatia e disponibila incepand de la abonamentul Plus.

Sigur, scalarea business-ului inseamna mai mult decat folosirea unor aplicatii avansate. 

Depinde de planul de crestere si strategia generala pe care alegi sa o implementezi.

Dar nu uita ca scalarea se face pe baza clientilor.

Iar aplicatiile despre care am povestit azi te ajuta sa valorifici potentialul clientilor existenti, in timp ce convingi si mai multi oameni ajunsi pe site… sa converteasca.

Haide, nu mai sta pe ganduri, incepe sa le folosesti chiar de acum. Daca nu sunt inca disponibile in abonamentul tau, poate e momentul sa iei in considerare un abonament mai potrivit.

Vom discuta si despre cum alegi momentul potrivit pentru a trece sa urmatorul abonament Gomag, intr-un alt articol.

Iar daca nu ai incercat inca platforma, acum ai cea mai buna ocazie. 

Testeaza Gomag gratuit pentru 15 zile si descopera o platforma puternica si stabila, care te va ajuta sa vinzi mai rapid, mai usor si mai confortabil.

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]