Retelele de socializare sunt cu siguranta un instrument indispensabil pentru lansarea unui magazin online.

Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn etc., toate acestea sunt pregatite sa iti puna business-ul in cea mai buna lumina (bineinteles, depinde foarte mult de cat de mult de implici). Dar si sa te pozitioneze in fata publicului tau tinta, pentru ca tu sa vinzi mai usor.

In cadrul episodului de astazi din Doza de eCommerce am sa ma concentrez pe Instagram si am sa iti spun cum sa il folosesti pentru a-ti lansa magazinul online ca la carte.

Si am sa fac acest lucru folosindu-ma de experienta mea (si a colegilor din echipa Gomag) pe care am acumulat-o in timpul pregatirii celui mai recent proiect al nostru: GoFunnel, The eCommerce Game.

Pe scurt, care sunt subiectele pe care le vom aborda.

Cuprins: Ce faci pe Instagram cand iti lansezi magazinul online

  1. Pasul 1: Creeaza un cont de Instagram (importanta numelui domeniului)
  2. Pasul 2: Optimizeaza contul de tip business
  3. Pasul 3: Creeaza un landing page pentru inscriere/ teasing si adauga-l in BIO
  4. Pasul 4: Proiectul tau, amprenta ta. Research de #hashtag si de ce e bine sa iti creezi un hashtag propriu
  5. Pasul 5: Da un motiv oamenilor sa te urmareasca. Fa postari de teasing
  6. Pasul 6: Fii prezent in viata urmaritorilor tai. Creeaza continut, posteaza zilnic si urmareste rezultatele din Instagram Analytics
  7. Pasul 7: Reutilizeaza continutul si pe alte retele sociale
  8. Pasul 8: Creste business-ul. Gandeste parteneriate profitabile

Pentru inceput, ce este GoFunnel?

Daca nu ai auzit de GoFunnel pana acum (desi, imi e greu sa cred), afla ca este un joc de tip board game gandit, testat si perfectionat de catre echipa Gomag, si special conceput pentru antreprenorii din eCommerce (sau viitorii antreprenori).

Este un joc de societate creat 100% de romani, pentru romani.

gofunnel-joc-ecommerce

Si pentru ca mereu am fost transparenti si am oferit strategii de marketing si vanzari testate inainte de noi, am hotarat sa iti povestim pas cu pas cum am pregatit strategia pentru lansarea jocului nostru.

Inainte sa trecem la Instagram si la cum sa il pregatesti pentru lansarea magazinului tau, vreau sa insist inca odata asupra faptului ca prelansarea si lansarea se face in mod oficial in magazinul tau prin Social Media.

Cu alte cuvinte, ce am facut si noi cu GoFunnel dupa zecile de sedinte, discutii, brainstorming-uri, gasirea celui mai potrivit zar din material de zar 🙂 etc., etc.

Vezi si: Cum iti cresti contul de Instagram cu Zero costuri

Pasul 1: Creeaza un cont de Instagram (importanta numelui domeniului)

Ei bine, dupa cum sugereaza si subtitlul, primul lucru pe care trebuie sa il faci la momentul crearii contului de Instagram este sa alegi un username. 

In mod ideal, acest nume este identic cu numele domeniului.

Daca numele domeniului tau este ABC.ro, iar numele pe Instagram va fi XYZ.ro, vei crea confuzii in randul audientei tale. 

Deci, asigura-te ca exista o corelare intre magazinul tau si actiunile tale din Social Media.

optimizare-cont-instagram

Acelasi lucru l-am facut si noi. Practic, ne-am legat de denumirea domeniului atunci cand am creat contul de Instagram (GoFunnel.ro, The eCommerce Game).

Ai observat ce am facut in plus? Exact… SEO!

Intr-adevar, exista SEO si pe Instagram. In general, utilizatorii nu se limiteaza la a cauta nume de branduri, ci si produse sau activitati, jocuri.

Recomandari:

  • Fa Brand protection. Asigura-te nu exista deja un domeniu si cont(uri) in Social Media cu numele proiectului tau;
  • Foloseste acelasi nume in toate mediile in care comunici.

Pasul 2: Optimizeaza contul de tip business

In momentul in care intentionezi sa iti deschizi o pagina pentru magazinul tau, deschide de la bun inceput un cont de tip business. 

Acest lucru iti va prinde bine cand o sa vrei sa iti listezi produsele in Instagram Shopping.

Bun, si acum sa-l optimizam:

  • Poza de profil – iti recomand sa alegi o poza cu logo-ul magazinului tau. Oamenii te vor retine mai usor si vor putea sa faca asocieri mai rapide cu brand-ul tau.

Probabil ai observat ca si noi folosim pe toate conturile noastre logo-ul Gomag sau, in cazul jocului, logo-ul GoFunnel.

  • Completeaza sectiunea BIO – adica, ce esti, cine esti, in ce nisa activezi si unde te pot gasi urmaritorii/ clientii tai.

Gandeste aceste pagini de Social Media ca pe un mijloc (magnet, canal de marketing, cum vrei sa ii spui) prin care construiesti o audienta pe care sa o aduci in magazinul tau.

Desi aveam o baza de date mare in Social Media pentru Gomag, am hotarat sa facem totul de la zero. 

Practic, ne-am concentrat sa gasim si sa ne lasam gasiti de o audienta pregatita sa cumpere produsul nostru.

Pasul 3: Creeaza un landing page pentru inscriere/ teasing si adauga-l in BIO

Acum ca ai o pagina de Social Media (sau mai multe), trebuie sa duci clientii undeva, nu-i asa?

Ei bine, aici iti vine in ajutor un landing page. Si noi am creat un astfel de landing page pentru inscriere. 

landing-page-lansare-bio

Practic, am vrut sa vedem cate persoane ar fi interesate de produsul nostru. 

In momentul in care o persoana alege sa se inscrie pentru un produs/ serviciu pe care il oferi, da-i ceva la schimb (de exemplu cand lansezi – o oferta speciala etc .).

Important!

Odata ce ai creat un landing page, iti recomand sa il completezi in BIO, la sectiunea website. 

Dar nu te opri aici. 

Perioada dintre momentul in care persoanele interesate se inscriu si momentul in care pot cumpara produsul tau, nu trebuie sa fie o perioada moarta.

Comunica cu ei, trimite-le mail-uri de follow-up cu diferite informatii sau articole de blog. Practic, tii audienta aproape de tine si o pregatesti pentru ceea ce urmeaza.

Recomandari:

  • Foloseste mesaje CTA in mail-urile tale (de exemplu, Urmareste-ne si pe pagina de Instagram);
  • Capteaza cookies in momentul in care utilizatorii intra pe landing page-uri. Sunt utile in campaniile de remarketing;
  • Schimba treptat link-urile din sectiunea BIO de pe Instagram, in functie de ceea ce urmeaza sa se intample in magazinul tau (prelansare, lansare, oferte etc.).

Vezi si: Cum sa iti cresti vizibilitatea pe Instagram

Pasul 4: Proiectul tau, amprenta ta. #Hashtag research si de ce e bine sa iti creezi un hashtag propriu

Foarte multe persoane se folosesc de hashtag-uri pentru a cauta diferite informatii pe Instagram.

Pentru ca proiectul nostru se refera la jocuri/ boardgames, am fost curiosi sa vedem ce cauta utilizatorii in acest sens. 

Asadar, iti recomand sa faci acelasi lucru. Vezi care sunt top 3-5 hashtag-uri de interes pe nisa ta pe care sa le folosesti in postarile tale.

Mai mult decat atat, creeaza-ti propriul hashtag pe care sa il folosesti in toate postarile tale.

https://www.youtube.com/watch?v=wSoz78NMRAY&t=5s

Asigura-te ca:

– e usor de tinut minte

– nu a mai fost folosit inainte.

hashtag-propriu-instagram

Pasul 5: Da un motiv oamenilor sa te urmareasca. Fa postari de teasing

Ai cont pe Instagram, ai o poza de profil profi, o sectiune BIO impecabila si chiar propriul hashtag… haide sa trecem la postari.

Si am sa revin la ce am facut noi cu GoFunnel. In timpul sedintelor noastre, in care gandeam jocul, am pregatit si continutul pe care sa il postam in online.

Cum? 

Am imortalizat diferite momente amuzante sau de maxima concentrare in format video si foto cu scopul de a marketa produsul.

postari-zilnice-instagram

Acelasi lucru il poti face si tu alaturi de echipa ta.

Castiga increderea urmaritorilor tai plasand produsele tale intr-un cadrul real, in care este folosit de oameni reali.

Pasul 6: Fii prezent in viata urmaritorilor tai. Creeaza continut, posteaza zilnic si urmareste rezultatele din Instagram Analytics

O postare ocazionala in Social Media nu o sa te ajute sa iti creezi si sa iti cresti o comunitate. 

Pentru aceasta, trebuie sa fii prezent, activ si constant. Adica, sa postezi zilnic. Asadar ai nevoie de o strategie.

strategie-postari-instagram

Testeaza mai multe zile si intervale si analizeaza informatiile din Analytics pentru a intelege mai bine cum functioneaza algoritmul si cum sa iti concepi o strategie de promovare puternica.

Pasul 7: Reutilizeaza continutul si pe alte retele sociale

La inceput, planul nostru era sa ne limitam la un cont de Instagram pentru promovarea jocului. 

Ulterior, mi-am dat seama ca vom avea nevoie si de Facebook.

Astfel, am legat partea de Facebook cu Instagram, am creat un cont de Business Manager (ceea ce trebuie sa faci si tu pentru magazinul tau) si am gandit o alta strategie de postari, reutilizand acelasi continut.

strategie-continut-facebook

Iar acest lucru nu este gresit.

Gandeste-te ca fiecare platforma are publicul ei. Drept urmare, desi imaginile pe care le folosesti sunt in principal aceleasi, mesajele tale ar trebui adaptate in functie de platforma.

Pasul 8: Creste business-ul. Gandeste parteneriate profitabile

Ultimul pas despre care vreau sa iti vorbesc astazi sunt parteneriatele.

Daca business-ul tau este la inceput de drum, un parteneriat cu un influencer, de exemplu, poate fi lozul castigator care sa te pozitioneze in fata audientei potrivite tie.

Asadar, nu neglija acest aspect. Beneficiile sunt mai spectaculoase decat ti-ai imagina.

Citeste si: 8 calitati pe care trebuie sa le aiba un antreprenor in 2021

Ce poti face mai departe?

Analizeaza lucrurile despre care am discutat, inspira-te din strategia noastra si testeaza, sa vezi ce functioneaza pentru tine. Amplifica acolo unde lucrurile merg si imbunatateste acolo unde este nevoie.

Ramai alaturi de noi, ti-am pregatit si alte episoade interesante in care iti vorbim despre strategii simple, care functioneaza pentru a vinde mai usor cu ajutorul retelelor sociale.

Daca inca nu ai magazin online, testeaza GRATUIT timp de 15 zile platforma Gomag!

Alexandra