5 minute timp de citire

Vezi cum iti cresti vanzarile din prezentarea mea in cadrul primului eveniment eCommerce Gomag din 2020!

Desi am vorbit ultimul dupa cei 8 speakeri invitati la eveniment, participantii au fost curiosi sa descopere care sunt cele 3 componente de baza ale unui business, precum si ultimele noutati din platforma Gomag.

Urmareste video-ul si, mai jos, acceseaza prezentarea:

Cei 3 piloni de sustinere cand vrei sa cresti vanzarile

Orice business, indiferent de nisa, are 3 componente principale care ii determina potentialul de a vinde: afacerea in sine sau strategia de business, platforma eCommerce pe care alege sa se dezvolte si marketing-ul – pentru ca, fara marketing, oamenii n-au cum sa stie de tine, sa vina in site si sa cumpere.

Afacerea ta online

Ce determina din start succesul sau esecul unei afaceri?

  • Firma / nisa ta – pentru a vinde online ai nevoie de o firma, de o forma legala. Asta e fara discutie. Apoi… te bati cu competitorii din toate domeniile sau iti alegi o nisa pe care poti sa mergi mai granular, sa o “exploatezi” cu toate oportunitatile pe care ti le poate oferi? Alegerea pe care o faci la inceput va dicta cat de usor sau greu iti va fi mai tarziu sa te ridici pe o pozitie de top in piata.
  • Produsele tale – poti sa investesti tone de bani in marketing sau in tool-uri sau in orice; produsele tale trebuie sa faca exact ceea ce le promiti clientilor din descrierea de produs si sa fie de calitate. De asemenea, e vital sa iti cunosti produsele – asa vei stii si cum sa le marketezi, dar si cum sa te pozitionezi in piata ca o autoritate pe nisa ta.
  • Politica de pret – nu te axa sa oferi cel mai mic pret, e o batalie pierduta din start. Alege in schimb sa marsezi pe diferentiatori si beneficii pentru clienti si nu uita ca poti oricand sa folosesti tehici de ancorare a pretului, care ii fac pe clientii tai sa vada valoarea din spate, nu doar modul in care banii zboara din buzunarele lor intr-ale tale.
  • Politica de fidelizare – marketing-ul e atragator, la fel si ideile creative pentru achizitie clienti. Dar odata ce acestia au cumparat, orice business owner inteligent stie ca isi va scadea costurile si va creste metricele daca are si o strategie de loializare a clientilor.

Platforma de eCommerce

Platforma iti sustine afacerea – platforma potrivita se va transforma intr-un fundament pentru business, minimizand efortul pentru gestiunea comenzilor si a magazinului si automatizand tot ce se poate.

Strategia de marketing online

  • Multe schimbari = oportunitati – chiar daca lucrurile se schimba de la zi la zi in marketing (privitor la tactici, strategii, tool-uri, moduri de abordare, costuri, bugete), tu nu trebuie sa le vezi ca pe sfarsitul lumii. Dimpotriva, fiecare schimbare iti aduce oportunitati pe care poate concurentii tai nu le vad atat de repede. Sau oportunitati specifice pentru nisa si misiunea ta, astfel incat sa iti fie floare la ureche sa te promovezi.
  • Utilizatori care deja cumpara – ai nevoie de un program sau o strategie de fidelizare a clientilor
  • Ai acces la date – exista o multime de tool-uri de analiza – invata cum sa le interpretezi si foloseste datele in fiecare zi pentru a-ti imbunatati strategia
  • Testare > Scalare – vezi ce functioneaza si unde functioneaza. Incepe cu un buget mai mic si aloca bani acolo unde vezi ca lucrurile merg.

Care este provocarea clientului si de ce trebuie sa o cunosti tu?

Probabil cunosti deja termenul de calatoria consumatorului. Ei bine, provocarea clientului este un proces similar, simplificat, care iti arata stadiile prin care trece clientul pana in momentul in care iti cumpara produsele.

Vezi in prezentare care sunt aceste stadii:

Intrebarea ramane: Cum iti cresti afacerea online in 2020?

Transforma-ti business-ul intr-unul recurent. Investeste intr-o strategie de retentie a clientilor. Si foloseste platforma Gomag pentru a-ti simplifica efortul.

Acum ai rapoarte avansate, mult mai detaliate pentru cele mai importante aspecte ale magazinului tau online: comenzile de la clientii recurenti, evolutia comenzii medii, clienti cu 1 comanda, top produse, top categorii, comenzi cu discount, comenzi cu voucher etc.

Intra in admin-ul Gomag si vezi cum se prezinta rapoartele tale.

Principiile de baza pentru pop-up-uri care functioneaza

Nu e prima data cand prezint aceste principii si o fac tocmai pentru ca functioneaza. 

Reciprocitatea, angajamentul, dovezile sociale, urgentarea etc., toate sunt principii de persuasiune care iti permit sa faci pop-up-uri ce nu ii enerveaza pe oameni, ci ii convinge sa faca o actiune: sa iti dea adresa de email, sa iti raspunda la un sondaj, sa descarce un material, sa cumpere.

Urmeaza la Gomag: integrarea Instagram cu pagina de produs in magazinul tau online

Stii deja ca descrierea de produs face 40-50% din munca pentru a determina decizia de cumparare in magazin. Insa, cel mai mare impact il au imaginile de produs, fotografiile din viata reala a produsului, folosit in context.

De aceea, suntem pe ultima suta de metri cu lansarea unei noi functionalitati in platforma. Pe baza hashtag-urilor, integram un feed cu imaginile produsului tau in pagina de produs din magazin. 

Revin cu detalii in momentul in care facem lansarea!

Cum cresti valoarea cosului in magazin?

Daca nu ai observat inca, in admin-ul tau Gomag, mergi la Marketing si vezi ce e nou acolo 🙂 . One-Time Offer este o oferta unica pe care o poti face clientului in pagina de finalizare comanda, dupa ce a adaugat deja un produs in cos si si-a dovedit intentia de cumparare.

Alege smart produsul din OTO, pentru ca daca ii prezinti un produs cu o marja buna, iti poti acoperi costul de achizitie client.

Urmareste prezentarea video si vezi si alte noutati legate de platforma Gomag!

Citeste si: Cum a fost la Gomag Summit 2020 – Grow with eCommerce